خانه دسته‌بندی نشده سقط جنین با روش‌های طب سنتی

سقط جنین با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
سقط جنین با روش‌های طب سنتی

یکی از دغدغه‌های زوج‌ها در این زندگی ماشینی فرزند داشتن است. مراقبت از جنین در ماه‌های اول بارداری بسیار مهم است. سقط جنین به  زمانی گفته می‌شود که نوزاد قبل از اینکه به رشد کامل برسد، متولد شود و نتواند پس از تولد به رشد خود ادامه دهد. یک سوم اکثر سقط جنین‌ها در سه ماهه اول بارداری رخ می‌دهد. از اولین و نخستین نشانه‌های سقط جنین پاره شدن محل اتصال جنین به رحم و خونریزی از مجرای زایمان و احساس درد در ناحیه زیر شکم است. این خونریزی هم ممکن است به صورت لکه و یا خونریزی فراوان به همراه لخته باشد.

دلایل سقط جنین

رشد نکردن جنین به طور طبیعی، بیماری سخت و طولانی داشتن در زمان حاملگی، ناقص بودن یکی از غدد مترشحه داخلی، داشتن حالت روحی روانی و افسردگی طولانی مدت مادر، حمام بیش از حد سرد یا گرم، غذای کافی به جنین نرسیدن در بارداری، صدمه و ضربه خوردن جنین در دوره بارداری، حرکت بیش از حد مادر و عدم مراقبت از جنین.

هنگامی که سقط به صورت طبیعی و عادی پیش می‌آید، خطری برای مادر ندارد و مادر به زودی سلامت خود را به دست می‌آورد. تنها خطر خونریزی طولانی مدت است که باید تحت نظر پزشک این دوره را سپری کند.

گاهی اوقات رشد جنین در ماه اول متوقف می‌شود و پزشکان توصیه می‌کنند که جنین باید سقط شود و یا زمانی که بارداری با خطر سلامت مادر همراه باشد، پزشکان توصیه سقط جنین را می‌کنند.  در چنین شرایطی برای اینکه سقط به صورت طبیعی و بی‌خطر انجام شود روشهای خانگی با گیاهان طبیعی وجود دارد که می‌توان انجام داد. ما در ادامه به معرفی چندین روش خانگی و طبیعی برای سقط  جنین در زمان مناسب و به شیوه‌ی درست می‌پردازیم  که این روشها باید قبل از تمام شده ده هفته حاملگی انجام شود. پس با ما همراه باشید.

دارچین

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای سقط جنین بی خطر استفاده از دارچین است. این ادویه‌ی مطبوع و خوشایند در بسیاری از غذاها، دسرها و داروها و کرم‌های زیبایی کاربرد دارد. این ادویه دارای ویتامین سی و ای و نیاسین و اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها و پروتئین، کولین، اسید پانتوتنیک و پیریدوکسن، منگنز، روی و آهن و دی‌ساکارید است. همچنین پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، سینامالدهید، اوژنول، روغن‌های معطر، رزین، تانن و نشاسته در این ادویه وجود دارد. دارچین باعث انقباض عضلات رحم می‌شود و در نتیجه جنین سقط می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که از دارچین به طور مستقیم و خام استفاده کنید. به این صورت که مقداری از پودر دارچین را بخورید و سپس کمی آب روی آن بنوشید. شما می‌توانید از مکمل‌های موجود در بازار نیز استفاده نمایید. دارچین باعث می‌شود فرد پس از سقط زودتر بهبود یابد و باعث رفع خونریزی می‌شود. لازم به تذکر است که از مصرف بی‌رویه این گیاه پرهیز کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

پاپایا

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف خانگی و طبیعی آن باعث سقط جنین می‌شود، گیاه پاپایا است. این میو‌ه‌ی آبدار و خوشمزه دارای مقادیر زیادی مواد مغذی است. این میوه سرشار از ویتامین آ و سی، فولات، کلسیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. قسمت خوراکی این گیاه میوه و برگهای آن هستند. این گیاه دارای آنزیمی به نام پاپئین است که باعث افزایش استروژن می‌گردد و تولید پروژسترون را به حداقل می‌رساند. پایین آمدن پروژسترون باعث می‌گردد حاملگی روند خود را به درستی پیش نبرد و در نتیجه سقط جنین صورت گیرد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که این میوه را به صورت خام در اوایل بارداری مصرف کنید. این میوه به صورت خام یک عصاره‌ی شیری را تولید می‌کند و این عصاره باعث انقباض عضلات رحم و در نتیجه سقط جنین می‌شود.

جعفری

یکی از روش‌های طبیعی و خانگی برای سقط جنین استفاده از جعفری است. جعفری از جمله سبزی‌هایی است که مصرف کم آن برای خانم‌های باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند. گیاه جعفری دارای ویتامین سی می‌باشد و این ویتامین سطح استروژن را افزایش می‌دهد و مانع ورود خون به اندام‌های تولید مثل می‌شود. جعفری به دلیل دارا بودن روغن آلی فراری باعث نازک شدن دیواره رحم می‌شود و در نتیجه دهانه رحم نرم و موجب اسپاسم رحم می‌گردد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که جعفری را به صورت خام مصرف کنید.

دانه کنجد

یکی از دیگر گیاهانی که برای انجام سقط به صورت خانگی و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دانه کنجد است. این دانه مملو از کلسیوم، آمینو اسید، پروتئین، آهن و ویتامین‌های ای، سی و بی است. با خوردن این دانه رحم منقبض می‌شود و سقط صورت می‌گیرد.

پونه

استفاده از گیاه پونه نیز روش خانگی و طبیعی برای سقط جنین است. این گیاه اگر به مقدار زیاد مورد مصرف قرار گیرد به شدت سقط آور و همانند یک سم قوی عمل می‌کند. بنابراین باید با دقت فراوان مصرف شود. به دلیل وجود ماده‌ای به نام پولگان در پونه، مصرف زیاد آن باعث خونریزی و انقباض رحم و درنتیجه سقط جنین می‌شود.

بابونه

 بابونه نیز یکی دیگر از گیاهانی است که مصرف زیاد آن در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود. بابونه به دلیل وجود ترکیبی به نام تاهونی باعث منقبض شدن رحم و در نتیجه سقط جنین می‌گردد.

آناناس

یکی دیگر از میوه‌هایی که در دوران بارداری با مصرف زیاد باعث سقط جنین می‌شود، آناناس است. مصرف کم آناناس در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی کند اما مصرف یک کاسه آناناس تازه پس از بارداری به دلیل بالا بودن ویتامین سی و بروملاین خطرناک و باعث سقط جنین می‌شود. مصرف زیاد این میوه خوشمزه در سه ماهه اول بارداری باعث نرم شدن دهانه رحم، خونریزی و در نهایت سقط جنین می‌شود. آناناس کال و سبزتر دارای مقادیر زیادی آنزیم پروتئولیتیک است که این آنزیم باعث شکستن پروتئینی که جنین در ابتدای بارداری از آن تشکیل می‌شود، می‌گردد و در نتیجه سقط جنین رخ می‌دهد.

کوهوش

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف طبیعی و خانگی آنها باعث سقط جنین می‌شود، دو نوع کوهوش آبی و سیاه است. این دو نوع کوهوش به دلیل دارا بودن اکسایتوسین و کولوساپونین باعث انقباض رحمی و در نتیجه سقط جنین می‌شوند.

سداب

یکی دیگر از روشهای موثر خانگی و طبیعی برای سقط جنین استفاده از سداب است. سداب دارای پیلوکارپین راتینز است که استفاده از آن باعث تحریک ماهیچه‌های دهانه رحم و افزایش آندرنالین در بدن می‌شود. بنابراین مصرف این ماده در دوران بارداری بسیار خطرناک و باعث سقط جنین می‌شود.

گوجی بری

استفاده از گوجی بری نیز روش طبیعی و خانگی موثر دیگری برای سقط جنین است. این گیاه دارای مقادیر زیادی ویتامین سی است و خوردن آن در دوره بارداری باعث سقط جنین می‌شود. بتائین موجود در این گیاه باعث منقبض شدن رحم و در نتیجه سقط می‌گردد. این گیاه به دلیل دارا بودن مواد مغذی بسیار در دوران بارداری توصیه می‌شود اما فقط به مقدار ده گرم در طول بارداری، در غیر این صورت مضر و آسیب رسان است.

ریشه آنجلیکا

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف آن به مقدار زیاد باعث سقط جنین می‌شود، گیاه آنجلیکا است. اگر در دوران بارداری ریشه‌ی این گیاه را به مقدار زیاد مصرف کنیم باعث انقباض دهانه رحم و در نتیجه سقط جنین می‌شود.

دکمه طلایی

یکی دیگر از گیاهانی که با مصرف طبیعی آن سقط جنین را به همراه دارد، دکمه طلایی است. مقادیر مصرفی از این گیاه که باعث سقط جنین می‌شود در دسترس نیست اما قبل از مصرف از سمی و خطرناک بودن آن مطلع شوید. لازم به تذکر است که از مصرف  روغنی که از این گیاه تهیه می‌شود خودداری کنید. مصرف خیلی اندک از این روغن نیز سمی است.

روغن گل مغربی

یکی از روغن‌های گیاهی و طبیعی که مصرف آن باعث سقط جنین در دوران بارداری می‌شود، روغن گل مغربی است. این روغن محبوب در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خاصیت آرامبخشی دارد و درد را بهبود می‌بخشد. از این روغن برای ریلکس کردن ماهیچه‌های رحمی و نیز آماده کردن شخص برای زایمان استفاده می‌شود. استفاده از روغن گیاه گل مغربی در اطراف رحم باعث سقط جنین ناگهانی می‌گردد.

درمنه

یکی دیگر از گیاهانی که با مصرف طبیعی و خانگی آن سبب سقط جنین می‌شود، درمنه است. از این گیاه برای درمان مشکلات باروری، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی، آنفلونزا، صرع، برونشیت، درمان انواع انگل‌ها، سیاتیک و سفتی ماهیچه‌ها استفاده می‌شود. این گیاه به دلیل دارا بودن روغن‌های فرار، فلاونوئیدها و تانن باعث تحریک رحم و در نتیجه سقط جنین می‌شود.

زعفران

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف آن در اوایل بارداری بسیار خطرناک است، زعفران می‌باشد. مصرف یک الی دو گرم از گیاه زعفران در ماه‌های نخست بارداری باعث سقط جنین می‌شود. مصرف به اندازه و متعادل زعفران در دوران بارداری خطری را به همراه نخواهد آورد.

زرشک

زرشک نیز یکی دیگر از گیاهانی است که مصرف خانگی و طبیعی آن باعث سقط جنین می‌شود. زرشک به دلیل دارا بودن آلکالوئیدها و همچنین ترکیبات فنلی همانند آنتوسیانین هاستو سبب انقباض عضلانی صاف رحم شده و در نتیجه سقط جنین را به همراه دارد.

گلپر

گیاه گلپر نیز جزء آن دسته گیاهانی است که مصرف بیش از اندازه آن در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود. این گیاه برای مشکلات گوارشی خصوصا نفخ، عدم هضم غذا و ناراحتی‌های معده بسیار مناسب است. مصرف بیش از دو گرم در روز این گیاه به خصوص در سه ماه نخست بارداری باعث سقط جنین می‌شود. اما مصرف اندک این گیاه مشکلی را به همراه نخواهد داشت.  

تخم شوید

یکی دیگر از گیاهانی که اگر در دوره‌ی بارداری مصرف شود باعث سقط جنین می‌شود. تخم شوید دارای خواص بسیاری است و برای لاغری و کاهش چربی بدن مناسب است و از دیگر خواص آن ضد نفخ بودن آنست. اما این گیاه پرخاصیت اگر در ماه نخست بارداری مصرف شود به دلیل تحریک تولید هورمون‌های موثر قاعدگی و همچنین به دلیل منقبض کردن ماهیچه‌های رحمی باعث سقط جنین می‌شود.

گل پامچال

یکی دیگر از روشهای سقط جنین به صورت خانگی و طبیعی استفاده از گل پامچال است. بسیاری از خانم‌ها از این گیاه به عنوان ضدعفونی کننده‌ی دهانه رحم استفاده می‌کنند و گاهی نیز به صورت خوراکی مصرف می‌کنند. اما مصرف آن در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌گردد.

سنبل ختایی

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف آن در دوران باداری باعث سقط جنین می‌شود. مصرف این گیاه در ماه نخست بارداری به دلیل تحریک قاعدگی، شل کردن عضلات و افزایش انقباضات رحمی باعث سقط جنین می‌شود. مصرف سنبل ختایی برای افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند و یا کسانی که قبل از مصرف دارای خونریزی شدید بودند، امکان سقط جنین در آنها دو برابر است.

کرفس

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی که سقط جنین را به همراه دارد استفاده از گیاه کرفس است. مصرف این گیاه چه به صورت خورش کرفس و چه به صورت سالاد باعث سقط جنین می‌شود. مصرف این گیاه در دوران بارداری بر سیستم عصبی جنین اثر گذاشته و برای نوزاد متولد شده ناراحتی‌های عصبی خصوصا حملات شبه صرع را به همراه خواهد داشت.

گل بنفشه

یکی دیگر از گیاهانی که مصرف آن در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌گردد گل بنفشه است.

گل ختمی

استفاده از گیاه گل ختمی نیز در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود.

غوره و آب غوره

استفاده از غوره و همچنین آب غوره در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود. غوره و آب غوره قاعده ‌آور هستند و در نتیجه باعث سقط جنین می‌شوند.

آویشن

مصرف گیاه آویشن نیز در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک است که از آن به عنوان ادویه در غذاها و خوراکی‌ها استفاده می‌شود. مادران باردار توجه کنند که خوردن این گیاه در دوران بارداری سقط جنین را به همراه خواهد داشت.

لازم به تذکر است که تمام گیاهانی که در بالا به آن اشاره نمودیم باعث سقط جنین می‌شوند بنابراین کسانی که می‌خواهند به روش طبیعی و خانگی این کار را انجام دهند از آن استفاده نمایند در غیر این صورت مادران باردار باید از مصرف این گیاهان پرهیز کنند و به هیچ وجه استفاده نکنند.   

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.