خانه دسته‌بندی نشده غلبه بر بلغم و حفظ تعادل آن در بدن با روش‌های طب سنتی

غلبه بر بلغم و حفظ تعادل آن در بدن با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
غلبه بر بلغم و حفظ تعادل آن در بدن با روش‌های طب سنتی

افراد  دارای مزاج بلغم  دارای طبعی سرد و تر هستند. وقتی این مزاج در بدن از حالت تعادل خود خارج شود، برای فرد ایجاد مشکل می‌کند. بنابراین هر کس با شناخت مزاج خود باید تلاش برای حفظ تعادل آن بکند تا از گزند بیماری‌ها و ناراحتی‌ها در امان بماند.

افراد درای مزاج بلغم دارای این خصوصیات و ویژگی می‌باشند:

این افراد چاق و دارای چربی در بدن هستند، دارای پوستی سفید و موهای کم پشت‌اند، همواره دهانشان مرطوب است و بنابراین تشنه نمی‌شوند، افراد دارای این مزاج دارای خواب زیادی هستند، بلغمی‌ها تمایل زیادی به خوردن شیرینی‌جات و ادویه‌ها هستند، این افراد دارای انرژی کم و کارهای خود را به آرامی انجام می‌دهند و صبوری و آرام منشی از خصوصیات این افراد است و همچنین در بلغمی‌ها کمتر عصبانیت دیده می‌شود.

ویژگی‌های افراد بلغمی که دارای غلبه مزاج بلغم شده‌اند:

هنگامی که بلغم در بدن از حالت تعادل خود خارج شده و بالا می‌رود، فرد دارای این ویژگی‌ها می‌شود: این فرد دارای پوستی سفید رنگ است، خواب این فرد در طول شبانه روز افزایش می‌یابد، حواس پرتی در این نوع افراد دیده می‌شود، این افراد مطالب را دیر می‌گیرند و اغلب دچار فراموشی می‌شوند، از دیگر ویژگی‌های این افراد این است که در هضم غذا دچار مشکل می‌شوند، این افراد کمتر تشنه می‌شوند، داشتن ادرار سفید و احساس سنگینی بدن از دیگر ویژگی‌های این گونه افراد است.

همچنین افرادی که دچار غلبه مزاج بلغم می‌شوند، دچار مشکلاتی همچون اضافه وزن، تیروئید کم‌کار و کیست می‌شوند که این عوامل ابتلا به بیماری ام اس را افزیش می‌دهد.

برای حفظ تعادل بلغم در بدن و پیشگیری از مشکلات آن می‌توان به راحتی در خانه و با کمترین هزینه از روش‌های طبیعی و گیاهی استفاده نمود. ما در این مقاله به معرفی این روش‌های خانگی و طبیعی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید.

بهترین روش‌های درمانی خانگی و طبیعی برای غلبه بر بلغم

استفاده از دمنوش گیاه به‌لیمو مناسب برای افراد بلغمی

گیاه به‌لیمو در آمریکای جنوبی می‌روید. در چند سال اخیر در شمال کشور عزیزمان نیز این گیاه کشت می‌شود. گیاه به‌لیمو دارای طبعی گرم و خشک است. بنابراین استفاده از این گیاه در طب سنتی به عزیزانی که دارای این مزاج هستند بسیار توصیه می‌شود. از این گیاه به راحتی در خانه دمنوشی تهیه و مصرف نمایید. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی به‌لیمو و یک فنجان آب جوش نیاز داریم که به‌‌لیمو را در قوری بریزید و به آن مقدار آب جوش ذکر شده را اضافه کنید. قوری را روی حرات بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. در صورت تمایل و دلخواه می‌توانید در هنگام میل کردن این دمنوش، به آن یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیز اضافه کنید. این دمنوش را به طور روزانه و دو ساعت بعد از هر وعده‌ی غذایی میل کنید و شاهد حفظ تعادل بلغم در بدن خود باشید.

روش دیگر استفاده از گیاه به‌لیمو به این صورت است که از آن به همراه گیاه آویشن دمنوشی تهیه و میل کنید. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی به‌لیمو و یک قاشق غذاخوری گیاه آویشن به همراه دو فنجان آب جوش نیاز داریم. مقدار گیاهان ذکر شده را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم گاز قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند. دمنوش را پس از گذشت این مدت زمان از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش خوش طعم شما آماده است آن را نوش جان کنید. این دمنوش دارای طبعی گرم و خشک است و بنابراین مصرف آن به عزیزانی که دارای مزاج بلغمی هستند، بسیار توصیه می‌شود.

دمنوش فوق‌العاده‌ی دیگری که می‌توانید از گیاه به‌لیمو تهیه کنید، ترکیب آن با گیاه رازیانه است. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق چایخوری گیاه خشک شده‌ی به‌لیمو و یک قاشق چایخوری دانه‌ی رازیانه نیاز داریم. هر دو گیاه را در قوری بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور داده و نوش جان کنید.

توصیه‌ی طب سنتی به عزیزانی که دارای مزاج بلغم هستند، این است که از دمنوش به‌لیمو و گیاه اسطوخودوس استفاده نمایند. این دمنوش با دارا بودن طبع گرم و خشک کمک شایانی به حفظ تعادل بلغم در بدن این افراد می‌کند. پس حتما عزیزانی که دارای این مزاج هستند در خانه از این دمنوش استفاده کنند و از مزایای آن بهره ببرند. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی به‌لیمو و یک قاشق چایخوری گیاه اسطوخودوس نیاز داریم که بایستی آن را در قوری بریزید و به آن یک لیوان‌ونیم آب سرد اضافه کنید. قوری را روی حرات ملایم قرار دهید تا به جوش آید. اجازه دهید قوری برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه روی حرارت بسیار ملایم دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش آماده است آن را نوش جان کنید.

استفاده از دمنوش گیاه بابونه مناسب برای افراد بلغمی

از دیگر دمنوش‌های گیاهی که دارای طبعی گرم و خشک است و استفاده از آن به عزیزانی که دارای مزاج بلغمی هستند، توصیه می‌شود، دمنوش گیاه بابونه است. برای تهیه این دمنوش خانگی و طبیعی به یک الی دو قاشق چایخوری گیاه بابونه نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک الی یک فنجان‌ونیم آب جوش اضافه کنید. قوری را برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. لازم به ذکر است مصرف مداوم و مرتب این دمنوش خانگی و طبیعی کمک شایانی به حفظ تعادل بلغم در بدن می‌کند.

استفاده از دمنوش گیاه دارچین مناسب برای افراد بلغمی

گیاه دارچین دارای طبیعی گرم و خشک است و به همین دلیل استفاده از آن در طب سنتی به عنوان یک گیاه بسیار مفید برای افراد دارای مزاج بلغمی توصیه می‌شود. از این گیاه به راحتی در خانه دمنوشی تهیه و به طور روزانه مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش به دو الی سه تکه چوب دارچین و دو الی سه فنجان آب جوش نیاز داریم. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که چوب دارچین‌ها را در ظرفی بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. در صورت دلخواه هنگام مصرف می‌توانید مقداری عسل طبیعی و ارگانیک نیز به آن اضافه کنید. این دمنوش را مرتب مصرف کنید و شاهد نتایج عالی آن باشید.

استفاده از دمنوش گیاه زنجبیل مناسب برای افراد بلغمی

گیاه زنجبیل گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای افراد بلغمی است. افرادی که دارای طبعی سرد و تر هستند به راحتی می‌توانند از دمنوش این گیاه که دارای طبعی گرم و خشک است استفاده کنند و از فواید و مزایای بی‌نظیر آن بهره ببرند. برای تهیه این دمنوش به یک تکه زنجبیل تازه و مقدار یک لیوان آب جوش نیاز داریم. زنجبیل را در لیوان بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده دمنوش آماده است. آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. در هنگام مصرف به صورت دلخواه می‌توانید مقدار یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیز به این دمنوش اضافه کنید. از این دمنوش به طور روزانه دو بار یک بار صبح و یک بار شب استفاده کنید و بلغم خود را به صورت متعادل حفظ کنید.

استفاده از دمنوش گیاه بهار نارنج مناسب برای افراد بلغمی

اگر شما نیز جزء آن دسته عزیزانی هستید که دارای مزاج بلغم و دارای طبعی سرد و تر هستید، پیشنهاد طب سنتی به شما عزیزان اینست که از دمنوش گیاه بهار نارنج استفاده کنید. این گیاه که دارای طبعی گرم و خشک است برای حفظ تعادل بلغم در بدن بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق غذاخوری گل بهار نارنج تازه و یا خشک شده و یک تا دو لیوان آب جوش نیاز داریم. برای تهیه این دمنوش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که گل‌های بهار نارنج را در قوری بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا به آرامی برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و به صورت دلخواه با کمی عسل طبیعی میل کنید. شما عزیزان می‌توانید در هنگام دم کردن این دمنوش نیز مقداری نبات نیز به آن اضافه کنید. از این دمنوش روزانه یک الی دو فنجان میل کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

استفاده از دمنوش گیاه بادرنجویه مناسب برای افراد بلغمی

یک روش خانگی و طبیعی دیگر که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید بر بلغم غلبه و آن را در حالت تعادل نگه دارید، استفاده از گیاه بادرنجویه است. این گیاه با دارا بودن طبع گرم و خشک برای رفع سردی و تری بدن بسیار مناسب است. از این گیاه دمنوشی تهیه کنید و مقدار یک فنجان قبل از هر وعده‌ی غذایی میل کنید. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری گیاه بادرنجویه خشک و یک لیوان آب جوش نیاز داریم. گیاه را در داخل قوری بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. حالا قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا دمنوش برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. در این زمان می‌توانید کمی نبات نیز به دمنوش اضافه کنید زیرا نبات برای رفع سردی و تری بدن کمک شایانی به این دمنوش می‌کند. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده و عبور دادن آن از صافی دمنوش را میل کنید. در صورت اضافه نکردن نبات در حین دم کشیدن، می‌توانید در زمان صرف کردن مقداری عسل به آن اضافه کنید.

استفاده از دمنوش گیاه گل گاوزبان مناسب برای افراد بلغمی

عزیزانی که از غلبه‌ی بلغم در بدن خود دچار ناراحتی‌‌ها و مشکلات ناشی از این مزاج شده‌اند، حتما به این توصیه‌ی طب سنتی برای رفع این عوارض و حفظ تعادل این مزاج توجه کنند. طب سنتی به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد می‌کند از گیاه گل گاوزبان استفاده کنید. این گیاه با دارا بودن طبع گرم و خشک کمک شایانی برای رفع این عارضه می‌کند. شما عزیزان در خانه دمنوشی از این گیاه تهیه کنید و به طور منظم و روزانه یک فنجان از آن را میل کنید. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری گیاه گل گاوزبان و یک لیوان آب جوش نیاز داریم. ابتدا گل گاوزبان را در ظرفی بریزید و کمی به آن آب سرد اضافه کنید. اجازه دهید گیاه در داخل آب برای مدت زمان نیم الی یک ساعت باقی بماند تا شن و مواد ناخالص از آن جدا شود. پس از گذشت این مدت زمان آن را آبکشی کنید و داخل قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. در این زمان به صورت دلخواه می‌توانید تکه‌ای نبات هم به این دمنوش اضافه کنید. دمنوش را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از مدت زمان ذکر شده برای دم آمدن آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. لازم به ذکر است که با انجام مرتب و روزانه‌ی این روش خانگی و طبیعی به نتایج مطلوب و دلخواه دست خواهید یافت.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.