خانه دسته‌بندی نشده غلبه بر سودا با استفاده از روش‌های طب سنتی

غلبه بر سودا با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
غلبه بر سودا با استفاده از روش‌های طب سنتی

افراد با مزاج سودا دارای طبعی سرد و خشک هستند. هنگامی که طبع سرد و خشک در آنها افزایش می‌یابد دچار مشکل می‌شوند. بنابراین باید در این هنگام بر این مزاج خود غلبه کنند تا از این مشکلات و ناراحتی‌ها رهایی یابند.

افراد دارای مزاج سودا دارای این خصوصیات و ویژگی‌ها می‌باشند:

این افراد دارای رنگ چهره‌ای تیره هستند و عموما در پوست آنها لکه‌های تیره نیز مشاهده می‌شود، پوست افراد دارای مزاج بلغم خشک و خشن است و بنابراین این افراد زودتر از سایر افراد دچار نشانه‌های پیری زودرس پوست می‌شوند، از دیگر خصوصیات ظاهری این افراد داشتن موهای فرفری و مجعد است، خواب کم از دیگر خصوصیات افراد دارای مزاج سودا است و کابوس‌های شبانه در این افراد بیشتر است، اکثر افراد دارای مزاج سودا دچار یبوست و خشکی پوست می‌شوند و ضایعات خارج شده از بدن این افراد به رنگ تیره است، این افراد بیشتر درونگرا هستند و زمان زیادی برای انجام کار دارند اما کار خود را به طور کامل انجام می‌دهند.

هنگامی که سودا در بدن غلبه کند این افراد دچار مشکلات و ناراحتی‌هایی می‌شوند. برای به تعادل رساندن این مزاج در بدن و برای مقابله با افزایش آن، روش‌های خانگی و طبیعی وجود دارد که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توان آنها را انجام داد و از شر این مشکلات خلاص شد. در این مقاله ما به معرفی برترین گیاهان و دمنوش‌های گیاهی تهیه شده از آنها برای به تعادل رساندن سودا در بدن می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

استفاده از دمنوش گیاه بادرنجویه مناسب یرای افراد دارای مزاج سودا

یکی از برترین گیاهانی که در طب سنتی برای دفع و غلبه بر سودا از آن استفاده می‌شود و مصرف آن به عزیزانی که دارای این مزاج هستند توصیه و پیشنهاد می‌شود، گیاه بادرنجویه است. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک است و برای دفع و به تعادل رساندن سودا در بدن بسیار مناسب است. این گیاه با دارا بودن طبع گرم برای حفظ آرامش، برای کیفیت خلق‌وخو و همچنین خواب راحت که افراد دارای مزاج سودا از آن بی‌بهره هستند بسیار اثربخش است. همچنین مصرف این گیاه برای تقویت مغز و

حافظه بسیار توصیه می‌شود. شما عزیزان به راحتی می‌توانید در خانه از این گیاه دمنوشی تهیه و نوش جان کنید. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی بادرنجویه نیاز داریم که بایستی آن را در قوری بریزید و به آن یک الی یک لیوان‌ونیم آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرات بخار کتری برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به صورت روزانه و مرتب به مقدار یک فنجان مصرف کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

استفاده از دمنوش گیاهان گل گاوزبان، سنبل الطیب، زیرفون و به‌لیمو مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

دمنوش دیگری که به شما عزیزان برای غلبه بر سودا و حفظ تعادل آن در بدن پیشنهاد و معرفی می‌کنیم، دمنوش گیاهان گل گاوزبان، سنبل الطیب، زیرفون و به‌لیمو است. این دمنوش دارای طبعی گرم است و برای دفع بلغم بسیار مناسب است. همچنین مصرف دمنوش این گیاهان به بهبود کیفیت خواب که عزیزان دارای مزاج سودا از آن بی‌بهره‌اند کمک شایانی خواهد کرد و استرس و اضطراب را از این افراد دور خواهد کرد. بنابراین این دمنوش را به سادگی و آرامش خاطر در خانه تهیه و از خواص آن بهره ببرید. برای تهیه این دمنوش به گل گاوزبان به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری، سنبل الطیب به مقدار یک قاشق مرباخوری، زیرفون به مقدار یک قاشق مرباخوری و به‌لیمو به مقدار یک قاشق غذاخوری نیاز داریم. مقدار گیاهان ذکر شده را در قوری بریزید و به آن مقدار دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. لازم به ذکر است که مصرف روزانه و مرتب از این دمنوش نتایج عالی و مطلوب را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

استفاده از دمنوش گیاه رزماری و گل محمدی مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

طب سنتی به عزیزانی که دارای مزاج سودا هستند و از مشکلات و ناراحتی ناشی از آن دچار مشکل هستند، توصیه می‌کند از دمنوش گیاه رزماری و گل محمدی استفاده کنند. این دمنوش دارای طبع گرم است و مشکلات گوارشی ناشی از مزاج سودا را برطرف می‌کند. همچنین این گیاه سرفه را کاهش و باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. برای تهیه این دمنوش به یک قاشق مرباخوری گیاه رزماری و یک قاشق مرباخوری گیاه گل محمدی نیاز داریم. این گیاهان را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش شما آماده است می‌توانید مقداری عسل طبیعی و ارگانیک هم به آن اضافه و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه یک فنجان میل کنید.

استفاده از دمنوش گیاه بابونه مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای افراد دارای مزاج سودا و حفظ تعادل آن در بدن، استفاده از گیاه بابونه است. گیاه بابونه دارای طبعی گرم است و دارای خواص آرامبخشی است، بنابراین به کیفیت بهبود خواب می‌افزاید. همچنین این گیاه به درمان یبوست و مشکلات گوارشی ناشی از غلبه سودا در بدن بسیار مناسب است. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی بابونه نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب سرد اضافه کنید. قوری را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن اجازه دهید روی حرارت باقی بماند تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به آرامی دم بکشد. سپس آن را پس از مدت زمان ذکر شده از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش طبیعی و خانگی را تهیه و به طور مرتب مصرف کنید و به این ترتیب سودا را در بدن به تعادل برسانید.

استفاده از دمنوش گیاه گزنه مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

از دیگر گیاهانی که دارای طبعی گرم و خشک است و در طب سنتی استفاده از آن به افرادی که دارای مزاج سودا هستند و از مشکلات و عوارض ناشی از آن رنج می‌برند، توصیه می‌شود، گیاه گزنه است. این گیاه برای رفع مشکلات گوارشی ناشی از غلبه‌ی سودا در بدن بسیار مناسب است. بنابراین در خانه به راحتی از این گیاه دمنوشی تهیه کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه گزنه‌ی خشک نیاز داریم که بایستی آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه به خوبی و آرامی دم بکشد. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش شما آماده است آن را در فنجان ریخته و میل نمایید. از این دمنوش به طور روزانه یک فنجان مصرف کنید و شاهد حفظ تعادل سودا در بدن شوید و از عوارض و مضرات آن خود را مصون بدارید.

استفاده از دمنوش گیاه پریسیاوشان، مرزنجوش و بابونه مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

یکی از دمنوش‌های بسیار عالی که دارای طبعی گرم و خشک است و برای آرامش اعصاب و بهبود کیفیت خواب به عزیزانی که دارای مزاج سودا هستند، کمک شایانی می‌کند، دمنوش گیاهان پریسیاوشان، مرزنجوش و بابونه است. این دمنوش برای غلبه بر سودا بسیار مناسب است. بنابراین حتما در خانه این دمنوش طبیعی و گیاهی را تهیه و به طور مرتب مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش به گیاه پریسیاوشان به مقدار یک قاشق غذاخوری، گیاه مرزنجوش به مقدار یک قاشق غذاخوری و گیاه بابونه به مقدار یک الی دو قاشق چایخوری نیاز داریم. هر سه گیاه را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب سرد اضافه کنید. قوری را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن اجازه دهید دمنوش برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه با حرارت بسیار ملایم به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان دمنوش را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. عزیزان به این نکته توجه داشته باشید که نتایج مطلوب و دلخواه را در صورت انجام مکرر و مرتب این روش خانگی و طبیعی به دست خواهید آورد.

استفاده از دمنوش گیاه آویشن مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

اگر شما نیز از آن دسته عزیزانی هستید که از اختلالات خواب ناشی از غلبه‌ی سودا در بدن رنج می‌برید و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای رها و خلاص شدن از شر این عوارض هستید، به این توصیه‌ی طب سنتی توجه کنید و حتما آن را در منزل امتحان کنید. طب سنتی به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند از گیاه آویشن که دارای طبعی گرم است و با این خاصیت خود باعث تقویت حافظه می‌گردد، استفاده نمایید. شما عزیزان باید در خانه به راحتی و با کمال آرامش از این گیاه فوق‌العاده دمنوشی تهیه کنید و به طور روزانه مصرف نمایید. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق چایخوری گیاه خشک شده‌ی آویشن نیاز داریم که آن را در لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. دربی روی لیوان بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. در صورت دلخواه و تمایل می‌توانید به آن مقدار یک قاشق مرباخوری عسل نیز اضافه کنید. این دمنوش را به طور روزانه مصرف کنید و شاهد نتایج عالی باشید.

استفاده از دمنوش گیاه ریوند چینی مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

از دیگر روش‌های خانگی و مفید که استفاده از آن به رفع غلبه‌ی سودا در بدن کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند و در طب سنتی مصرف آن به افرادی که دچار غلبه‌ی سودا بر بدن شده‌اند، توصیه می‌شود، گیاه ریوند چینی است. این گیاه دارای طبعی گرم و خشک است. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که مقدار چند تکه از گیاه ریوند چینی را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب سرد اضافه کنید. قوری را روی حرارت مستقیم قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن اجازه دهید برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه روی حرارت بسیار ملایم به خوبی دم بکشد و رنگ آن به صورت آلبالویی درآید. سپس آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش روزانه تهیه و یک الی دو فنجان یک بار صبح و یک بار شب میل کنید.

استفاده از دمنوش گیاه اسطوخودوس مناسب برای افراد دارای مزاج سودا

استفاده از دمنوش خانگی گیاه اسطوخودوس یکی از بهترین‌ روش‌های توصیه شده‌ی طب سنتی برای افراد دارای مزاج سودا است. این گیاه دارای طبعی گرم و خشک است بنابراین برای این افراد و حفظ تعادل سودا در بدن ایشان بسیار موثر است. این دمنوش برای تقویت حافظه و رفع مشکلات گوارشی بسیار مناسب است. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی اسطوخودوس نیاز داریم که آن را بایستی در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده و عبور دادن آن از صافی نوش جان کنید. از این دمنوش به طور مرتب و روزانه مصرف نمایید تا از شر عوارض ناشی از غلبه‌ی بلغم در امان بمانید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.