خانه دسته‌بندی نشده ماسک‌های مناسب قبل از آرایش با مواد طبیعی

ماسک‌های مناسب قبل از آرایش با مواد طبیعی

توسط kakooti
ماسک‌های مناسب قبل از آرایش

یکی از مسائلی که برای اکثریت خانم‌ها مهم تلقی می‌شود، این است که در مجالس و مهمانی‌ها از نظر زیبایی پوست بدرخشند. پوست اولین عضو نمایان در هر شخصی می‌باشد، پس چه بهتر که به فکر مراقبت و زیبایی هر چه بیشتر آن باشیم.

بیشتر خانم‌ها برای شرکت در مهمانی و مجالس‌ها فقط به آرایش توجه می‌کنند و هیچ توجهی به اینکه ابتدا باید پوست زیبایی داشته باشیم تا آرایش ما زیبا به نظر برسد، نمی‌کنند.

اما نکته‌ای که هر خانمی باید قبل از آرایش به آن توجه کند این است که ابتدا از یک ماسک مناسب پوست خود استفاده کند و سپس آرایش و میکاپ صورت، استفاده از یک ماسک مناسب قبل از آرایش، زیبایی شما را دو چندان خواهد کرد.

در این مقاله ما به معرفی بهترین ماسک‌های قبل از آرایش می‌پردازیم و امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان واقع شود. پس با ما همراه باشید.

ماسک سفیده تخم‌مرغ

یکی از ماسک‌های مناسب برای ایجاد پوستی شاداب و زیبا که قبل از آرایش به شما عزیزان توصیه می‌کنیم از آن استفاده کنید، ماسک سفیده تخم مرغ است. این ماسک یک لیفتینگ موقت است و شفافیت و درخشندگی را به پوست شما هدیه می‌دهد.  مواد مورد نیاز برای این ماسک: سفیده تخم مرغ یک عدد و آب لیموی تازه و طبیعی به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و آن را هم بزنید و سپس به آن آب لیمو را اضافه کنید و دوباره شروع به همزدن کنید. حالا این ترکیب فوق‎‌العاده را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب پوستتان شسته‌اید بمالید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند تا خشک شود و سپس ابتدا با آب نیمه گرم صورتتان را بشویید تا مواد به طور کامل پاک شوند و آنگاه با آب سرد دوباره شستشو دهید و خشک کنید. پس از خشک کردن پوستتان را با یک مرطوب کننده‌ی مناسب که خاصیت آبرسانی دارد پوشش دهید. با استفاده از این ماسک شاهد پوست زیبای خود قبل و بعد از آرایش خواهید بود.

ماسک عسل و روغن بادام

از دیگر ماسک‌های خانگی و طبیعی که قبل از آرایش برای زیبایی هر چه تمام تر خود می‌توانید استفاده کنید، ماسک عسل و روغن بادام است. این ماسک برای افرادی که دارای پوستی خشک هستند مناسب است. عسل خاصیت مرطوب کنندگی دارد و ضد باکتری است و افرادی که صورتشان آکنه دارد نیز قبل از آرایش می‌توانند به راحتی از این ماسک استفاده کنند زیرا التهاب پوستشان را کاهش می‌‌یابد. علاوه بر خواص ذکر شده عسل به همراه روغن بادام در کاهش تیرگی‌های پوست نیز بسیار موثر است. پس با آشنا شدن خواص این ماسک حتما قبل از آرایش از آن استفاده کنید و در مهمانی و مجالس بدرخشید.

مواد مورد نیاز برای این ماسک: عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار دو قاشق غذاخوری و روغن بادام به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک کافیست دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و برای مدت پنج دقیقه به صورت دورانی ورو به بالا ماساژ دهید. بعد از گذشت این مدت زمان اجازه دهید ماسک برای مدت ده الی پانزده دقیقه‌ی دیگر نیز روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید.

ماسک خیار و گلاب

اگر می‌خواهید برای رفتن به مهمانی و یا مجالس، ماسکی را قبل از آرایش خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است از ماسک خیار و گلاب استفاده کنید. استفاده از این ماسک به پوست شما شادابی و طراوت می‌بخشد و چهره‌ی خسته‌ی شما را زیبا می‌کند. این ماسک باعث رطوبت دهی و شفاف سازی پوست می‌گردد. پس حتما قبل از آرایش از این ماسک استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: خیار رنده شده نصف یک عدد و گلاب به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک فقط کافیست دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید. در هنگام نیاز یک تکه پنبه را آغشته به آن کنید و روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید ماسک برای مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.

روشی دیگر نیز به این صورت است آب نصف خیار را بگیرید و به آن گلاب را اضافه کنید و با آن پوست صورت و گردنتان را به صورت دورانی برای مدت پنج الی ده دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد شستشو دهید. این ماسک باعث درخشش پوستتان می‌شود و آرایش را روی صورتتان زیباتر می‌کند.

ماسک ماست

ماسک ماست نیز گزینه‌ی دیگری برای زیبایی پوست شما قبل از آرایش است. ماست پوست را لطیف می‌کند. بنابراین برای استفاده از این ماسک به این صورت عمل کنید که مقداری از ماست را روی پوست تمیز خود بمالید و اجازه دهید یک ربع الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این ماسک را قبل از آرایش حتما استفاده کنید.

ماسک جوانه گندم

اگر می‌خواهید پوست خود را قبل از آرایش شفاف و درخشان کنید، ماسک جوانه گندم را حتما امتحان کنید. این ماسک دارای انواع ویتامین‌ها است و باعث لایه برداری پوست می‌شود. موارد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: ماست به مقدار یک قاشق غذاخوری، پودر جوانه گندم به مقدار یک قاشق غذاخوری، عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق چایخوری و نصف قاشق غذاخوری آبلیموی تازه. برای تهیه این ماسک تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست صورت و گردنتان بمالید. بعد از آن ماسک برای مدت بیست الی سی دقیقه روی پوست باقی ماند با آب سرد شستشو دهید. پس از استفاده از این ماسک شاهد درخشش و لطافت پوست خود خواهید شد.

ماسک شیر و گلاب

برای پاکسازی پوست قبل از آرایش و میکاپ بهتر است ماسک انتخابی شما، ماسک شیر و گلاب باشد زیرا این ماسک پاکسازی عمیقی انجام می‌دهد. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: گلاب به مقدار یک قاشق غذاخوری و شیر سرد به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه به پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با اب سرد بشویید. شما عزیزان می‌توانید از شیر و گلاب نیز به طور جداگانه هم استفاده کنید. به این صورت که فقط شیر و یا فقط گلاب را روی صورت خود ماسک کنید و پس از مدت زمان گفته شده بشویید. ( گلاب نیازی به شستشو ندارد )

 ماسک موز

برای تمیز شدن منافذ باز پوست که ظاهر نازیبایی را ایجاد می‌کند، استفاده از ماسک موز توصیه می‌شود. موز حاوی ویتامین A است و باعث افزایش گردش خون می‌شود. اگر پوست شما مستعد آکنه است، استفاده از این ماسک التهاب آن را کاهش می‌دهد. در این ماسک وجود جوش شیرین نیز باعث می‌شود چربی اضافی پوست از بین برود و پوست را برای آرایشی زیبا آماده می‌کند. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: موز له شده یک عدد، زردچوبه به مقدار نصف قاشق چایخوری و جوش شیرین به مقدار نصف قاشق چایخوری. برای تهیه این ماسک، مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را روی پوست تمیز صورت و گردنتان ماسک کنید و پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

ماسک خیار، شیر، عسل و شکر قهوه‌ای

از ماسک‌های لایه بردار که لطافت خاصی را هم به پوست می‌دهد، ماسک خیار، شیر، عسل و شکر قهوه‌ای است. این ماسک برای پوست‌های حساس که دچار قرمزی شده باشند نیز بسیار مناسب است. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: نصف یک عدد خیار رنده شده، شیر به میزان یک چهارم لیوان، عسل به مقدار یک قاشق غذاخوری و شکر قهوه‌ای به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه ماسک همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز صورت و گردنتان بمالید. اجازه دهید ماسک برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. استفاده از این ماسک پوست را نرم و لطیف می‌کند و باعث می‌شود کرم پودر روی صورت بهتر و زیباتر قرار گیرد.

ماسک جو دوسر

اگر احساس می‌کنید پوست صورتتان دارای چربی اضافی است یا دچار لکه‌های قرمز است و احتیاج به لایه برداری سلولهای مرده‌ی پوستتان است، از ماسک جو دوسر استفاده کنید. آرایش روی پوستی که چربی اضافی، لکه‌های قرمز و سلولهای مرده است، زیبا به نظر نمی‌رسد. پس حتما از قبل آرایش از این ماسک استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: پودر جو دوسر به مقدار نصف فنجان، تخم مرغ یک عدد و آب لیموی تازه به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه ماسک، تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز خود پوشش دهید. این ماسک باید برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. آب لیمو به دلیل داشتن اسید چربی اضافی و سلولهای مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و جو دوسر باعث تسکین قرمزی پوست می‌شود.   

ماسک پوست پرتقال

طب سنتی به شما عزیزانی که می‌خواهید پیش از آرایش ابتدا پوست خود را زیبا کنید، توصیه می‌کند از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید. این ماسک برای پوست چرب بسیار مناسب است و چربی پوست را کنترل می‌کند تا آرایش زیباتر به نظر برسد. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: رنده پوست پرتقال به مقدار یک قاشق غذاخوری، آرد جوانه گندم به مقدار یک قاشق غذاخوری و روغن بادام به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که تمامی مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید برای مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو کنید. این ماسک زیبایی و درخشش را به پوست شما می‌بخشد.

ماسک روغن‌های طبیعی

از روغن‌های طبیعی و بسیار مفید که استفاده از آن قبل از آرایش لطافت و درخشندگی را به افرادی که دارای پوستی خشک هستند می‎‌دهد، ماسک روغن‌های بادام، زیره سبز، هسته زردآلو، زیتون و جوانه گندم است. مقدار مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارت است: یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری روغن زیره سبز، دو قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و آب‌لیموی تازه و طبیعی به مقدار دو قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که تمامی روغن‌ها را در ظرفی فلزی بریزید و آن را به صورت بنماری حرارت دهید تا به خوبی مخلوط شوند و آنقدر مواد را هم بزنید تا به صورت خمیری درآید. در آخر نیز آب‌لیمو را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود و سپس آن را در ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری شود. و در موقع نیاز آن را روی صورت خود پوشش دهید و اجازه دهید برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این ماسک باعث زیباتر نشان پوست صورتتان بعد از آرایش می‌شود.

ماسک پوست گریپ فروت

یک پاک کننده‌ی بسیار مناسب قبل از آرایش که برای افراد دارای پوست خشک مناسب است، ماسک پوست گریپ فروت است. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: پوست گریپ فروت به مقدار یک قاشق غذاخوری، آرد جوانه گندم به مقدار یک قاشق غذاخوری، وازلین یک قاشق غذاخوری و یک قاشق چایخوری اسید بوریک. برای تهیه ماسک نیز تمامی مواد را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا خمیری یکدست حاصل شود. خمیر به دست آمده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و برای مدت زمان پنج دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.