خانه دسته‌بندی نشده معجزه سفید شدن دندان‌ها با کمک راهکارهای طب سنتی

معجزه سفید شدن دندان‌ها با کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن هر فردی دندان می‌باشد. سلامت و استحکام این بخش از بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در کنار این موضوع، زیبایی دندان نیز اهمیت زیادی دارد، به طوری که زیبایی دندان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آراستگی هر شخصی به شمار می‌رود. همین موضوع باعث شده است که بسیاری از اشخاص برای زیبایی و سفیدی دندان‌هایشان به بلیج کردن و روش‎های عجیب و غریب روی بیاورند. این روش‌ها اگرچه قابلیت سفید کردن دندان‌ها را دارند اما باید عواقب آن‌ها را نیز پذیرفت؛ بنابراین بهتر است نسخه‌های گیاهی و خانگی را برای سفید کردن دندان‌ها بدون مواد شیمیایی و ابزار پزشکی تجربه کنید. کاکوتی در این مقاله نحوه سفید کردن دندان‌ها را به صورت طبیعی و به وسیله‌ی راهکارهای طب سنتی آموزش می‌دهد.

دلایل تغییر رنگ دندان‌ها

-خوب نجویدن غذا و خوردن غذاهای مختلف با همدیگر

-زیاده‌روی در خوردن غذا که منجر به اختلال در هضم غذا و تولید گازهایی می‌شود که از طریق دهان خارج می‌شوند.

-مصرف زیاد تره و سایر سبزی‌های تند

-رفلکس و قی مکرر

-ترشحاتی که از سیسنوس‌ها و قسمت فوقانی سر به سمت دهان می‌آید

-غلبه صفرا

سفیدی دندان‌ها به کمک راه‌کارهای طب سنتی

روش‌های خانگی بسیاری وجود دارد که از آن برای سفید کردن دندان‌ها و روشن‌تر کردن آن‌ها استفاده می‌شود. این روش‌ها مقرون به صرفه و آسان می‌باشد و بدون هیچگونه عواقبی لبخندی زیبا را به شما هدیه می‌دهد. در مطلب زیر برخی از این روش‌ها را از نظر گذرانده‌ایم. با مطالعه‌ی این روش‌ها خواهید دانست که چگونه دندان‌هایتان را در خانه سفید کنید:

جوش شیرین (بیکربنات سدیم): یکی از درمان‌های طبیعی و خانگی جهت سفیدکردن دندان‌هایتان استفاده از جوش شیرین می‌باشد. این ماده سفیدکننده که در اکثر خمیردندان‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود، لکه‌بری قوی است که می‌تواند کدری دندان‌هایتان را از بین ببرد.

برای استفاده کافی است مقداری از جوش شیرین را بر روی مسواکتان گذاشته و دندان‌هایتان را به آرامی با آن مسواک بزنید و در آخر دندان‌هایتان را با آب بشویید. هنگام استفاده از این ماده نیاز به خمیردندان نمی‌باشد زیرا در این صورت خطر آسیب به دندان افزایش می‌یابد.

-لیموترش: اگر به دنبال لبخندی زیبا به همراه دندان‌های سفید هستید، از لیموترش استفاده کنید. لیموترش دارای خاصیت اسیدی است و به سفید شدن دندان‌های زرد شما کمک بسزایی می‌کند. علاوه‌براین لیموترش به خوشبو کردن دهان و کاهش جرم دندان شما نیز کمک می‌کند. برای این کار کافیست که دندان‌های خودتان را با مقداری از آب لیموترش تازه سابییده و سپس مسواک بزنید. می‌توانید یک یا دو مرتبه در هفته از این روش استفاده کرده و از سفیدی دندان‌هایتان لذت ببرید.

توجه به این نکته ضروری است که خاصیت اسیدی لیموترش به مینای دندان آسیب می‌رساند؛ بنابراین از استفاده‌ی افراطی آن خودداری کنید.

جوش شیرین و لیموترش: برای سفید کردن دندان‌های خودتان ۷۵ گرم جوش شیرین را در آب نصف لیموترش حل کرده و دندان‌های خودتان را به آرامی با این محلول مسواک بزنید. شما می‌توانید این روش را به مدت یک هفته امتحان کنید. اما حواستان باشد که استفاده طولانی مدت از این روش به مینای دندان شما آسیب می‌رساند.

 

خاک رس: برای داشتن دندان‌هایی سفید و براق از خمیردندان طبیعی و دست‌ساز خاک رس سبز استفاده کنید. بدین صورت که مقداری از خاک رس سبز را با چند قطره لیموترش یا نارنگی مخلوط کنید. سپس مسواک خود را به این ترکیب آغشته کنید. دندان‌های خود را با این ترکیب به آرامی مسواک زده و در آخر دندان‌های خود را بشویید. کافی است یک یا دو مرتبه در هفته از این خمیردندان استفاده کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

کربن گیاهی: از سوزاندن چوب برخی گیاهان، موادی به‌دست می‌آید که از آن برای سفید کردن دندان‌ استفاده می‌شود.

برای استفاده کافی است مقداری از پودر کربن گیاهی را بر روی مسواکتان گذاشته و دندان‌هایتان را بدون نیاز به گذاشتن خمیردندان، با آن مسواک بزنید.  علاوه‌براین می‌توانید کربن گیاهی را با چند قطره لیموترش مخلوط کرده و خمیر حاصله را بر روی مسواک خود قرار دهید.

پودر کربن گیاهی برای بدن ضرر ندارد اما حواستان باشد که از این روش بیش از دو مرتبه در هفته استفاده نکنید.

این گیاه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از فروشگاه کاکوتی به صورت اینترنتی سفارش دهید.

برگ سماق و زاج سفید: یکی از موثرترین مسواک‌های طبیعی برای داشتن دندان‌هایی سفید و درخشان استفاده از پودر برگ سماق و زاج سفید می‌باشد.

برای استفاده کافی است ۲ واحد از برگ سماق و یک واحد زاج سفید را ساییده و پودر شده‌ی آن را بر روی مسواک قرار داده و دندان‌های خود را به آرامی با آن مسواک بزنید.

-سنگ نمک: از جمله موادی که نقش موثری را در سفید کردن دندان‌های شما بازی می‌کند، سنگ نمک و یا همان نمک کریستال می‌باشد. برای این منظور کافی است نسبت مساوی از نمک کریستال را به همراه کف دریا ترکیب کرده و سپس دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید.

-عدس و نمک: اگر مزاج شما گرم و تر است، برای سفیدکردن دندان‌هایتان دستور زیر را اجرا کنید.

مقداری عدس خام را پوست کرده و آن را پودر کنید. سپس با نسبت مساوی با نمک مخلوط کنید. هر شب دندان‌های خود را با این ترکیب مسواک کنید.

-ترکیب گلنار فارسی و ریشه شیرین‌بیان: یکی از موثرترین روش‌ها برای سفید کردن دندان‌های افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، استفاده از ترکیب گلنار فارسی و ریشه شیرین‌بیان می‌باشد.

ترکیب زوفا و پرسیاوشان: اگر دارای مزاج سرد و تر هستید برای سفید شدن دندان‌هایتان ترکیب دارچین، زوفا، پرسیاوشان و مصطکی را امتحان کنید. این مواد را به نسبت مساوی پودر کرده و با آن مسواک بزنید.

جو سوخته: استفاده از این ماده دندان‌های سفیدی را به شما هدیه می‌دهد. برای استفاده کافی است مقداری جو را سوزانده و با کف دریا و نمک مخلوط کنید. سپس دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید. کافی است یکبار امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

ترکیب زاج سفید، چوب بید و جو: برای سفید شدن دندان‌هایتان ترکیب زاج سفید و چوب بید و جو را امتحان کنید. بدین صورت که مخلوط این سه را سوزانده و خاکستر آن را به نسبت مساوی با کف دریا مخلوط کنید. سپس دندان‌هایتان را با آن مسواک بزنید.

مرزه کوهی: یکی از سفیدکننده‌های طبیعی در طب سنتی مرزه کوهی می‌باشد. سوخته مرزه کوهی را خشک کرده و بر روی دندان‌های خود قرار دهید.

ترکیب عدس، جو و گل ختمی: یکی از روش‌های سنتی برای داشتن دندان‌هایی سفید استفاده از ترکیب عدس، جو و گل ‌ختمی می‎باشد. به این منظور نسبت مساوی از این سه ماده را پودر کرده و با ترکیب آن دندان‌های خود را مسواک بزنید.

مریم گلی: اگر از تغییر رنگ دندان‌هایتان رنج می‌برید از سفیدکننده‌ی طبیعی مریم گلی استفاده کنید. برای این کار کافی است چند برگ تازه مریم گلی را به خوبی جویده و یا ۵ گرم از برگ میکس شده آن را بر روی دندان‌های خود ماساژ دهید. برای اثر گذاری بیشتر این کار را هر شب برای مدت کوتاهی تکرار کنید.

ترکیب زردچوبه و روغن خردل: برای برگرداندن سفیدی از دست رفته‌ی دندان‌هایتان از ترکیب پودر زردچوبه، روغن خردل و نمک کمک بگیرید. ترکیب این سه ماده برای سفید شدن دندان‌هایتان بسیار موثر است. برای تهیه این خمیر گیاهی، مقداری پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری روغن خردل و مقدار کمی نمک مخلوط کرده و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید.

گیاه دم اسب: یکی از روش‌های طبیعی برای از بین بردن رنگ زرد دندان‌ها استفاده از دهانشویه طبیعی گیاه دم اسب می‌باشد. برای تهیه این دهانشویه مقدار ۱۰ گرم گیاه دم اسب را از عطاری تهیه کرده و در دو لیوان آب بجوشانید. سپس نصف استکان از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به صورت دهانشویه استفاده کنید. این ترکیب علاوه بر سفید کردن دندان‌های شما، باعث استحکام لثه‌ی شما نیز می‌شود.

گل زنبق: اگر دندان‌های شما در اثر مصرف مواد غذایی مانند چایی و قهوه دچار تغییر رنگ شده است، از ترکیب گیاه تازه زنبق و نعنا استفاده کنید. بعد از ترکیب این مواد، دندان‌های خود را با آن ماساژ دهید تا لک‌ها و تغییر رنگ دندان‌های شمارا از بین ببرد.

زغال سنگ: برای سفید شدن دندان‌هایتان پودر زغال سنگ را امتحان کنید. این پودر را روی مسواک مرطوب پاشیده و بعد از ۲ دقیقه مسواک بزنید.

نمک دریا و جوش شیرین: برای برگرداندن سفیدی به دندان‌هایتان از ترکیب زیر استفاده کنید. یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف قاشق چای‌خوری نمک دریا و کمی آب ترکیب کرده تا خمیری نازک ایجاد شود. سپس این خمیر را بر روی مسواک خود گذاشته و دندان‎هایتان را به مدت ۲ دقیقه با آن مسواک بزنید. در نهایت دندان‌هایتان را با آب بشویید.

خمیر زردچوبه: سفید کردن دندان‌ها را با کمک خمیر زردچوبه امتحان کنید. برای این کار کافی است یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید. خمیر ایجاد شده را بر روی مسواک زده و تا ۲ دقیقه دندان‎های خود را با آن ماساژ دهید. در نهایت دندان‌های خود را با آب شسته و با خمیر دندان، مسواک بزنید.

روغن نارگیل: برای سفید کردن دندان‌هایتان از معجزه روغن نارگیل استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان ریخته و در اطراف دهان خود بچرخانید. این کار تا مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید.

برای تهیه روغن نارگیل ارگانیک می‌توانید از فروشگاه کاکوتی به صورتی اینترنتی سفارش دهید.

سرکه سیب: برای سفیدی دندان‌های خود سرکه سیب را امتحان کنید. برای این کار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به صورت دهانشویه به مدت ۲ دقیقه در دهان خود بچرخانید. سپس مسواک خود را در سرکه سیب زده و دندان‌های خود را با آن ماساژ دهید. سپس دندان‌های خود را بشویید تا تمام سرکه سیب از دندان شما حذف شود. این کار به حذف لکه‌های دندان شما کمک بسیاری می‎کند.

توت فرنگی: توت فرنگی را برش زده و له کنید. سپس نصف قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را به آن اضافه کنید. ترکیب این دو را بر روی دندان‌های خود قرار دهید و بعد از چند دقیقه دندان‎های خود را بشویید. در آخر برای از بین بردن توت فرنگی دندان‌های خود را با خمیردندان مسواک بزنید.

پوست موز: یکی از سفید‌کننده‌های فوری برای دندان شما، استفاده از پوست موز می‌باشد. برای این کار کافی است یک قطعه کوچک از پوست موز را بر روی دندان‌های خود مالیده و بعد از دو دقیقه دندان‌های خود را بشویید. برای حذف موز از روی دندان کافی است دندان‌های خود را با خمیردندان مسواک بزنید.

پوست پرتقال و نمک: برای حذف لکه‌های دندان و برطرف کردن زردی آن روش زیر را امتحان کنید.

قسمت سفید پرتقال را با نمک دریا پوشانده و دندان‌های خود را با آن ماساژ دهید. این کار را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید. سپس دندان خود را شسته و با خمیر دندان، مسواک بزنید.

ترکیب روغن نارگیل و روغن نعنا: به مقدار مساوی روغن نارگیل و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و چند قطره روغن نعنا به آن اضافه کنید. با خمیر حاصل شده دندان‌های خود را ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

سخن نهایی

استفاده مکرر از مواد ذکر شده در بالا اگرچه طبیعی می‌باشد اما به دلیل بالا بودن اسید آن تاثیرات سویی را بر مینای دندان شما می‌گذارد؛ بنابراین از انجام خودسرانه‌ و بیش از اندازه‌ی این روش‌ها پرهیز کنید. همچنین علاوه بر راهکارهای بالا، مراقبت‌های اولیه دندان نیز در سلامت و زیبایی آن موثر است. از این رو حداقل ۲ بار در روز دندان‌های خود را مسواک کرده و حتما قبل از خواب از نخ دندان استفاده کنید. همچنین هر ۶ ماه یک بار برای بررسی وضعیت دندان خود به دندان‌پزشک مراجعه کنید. توجه به این نکته ضروری است که زیبایی و آراستگی ظاهری دندان در کنار سلامتی آن نیز بسیار مهم است.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.