خانه دسته‌بندی نشده مناسب ترین ماسک‌های مناسب فصول گرم سال با روش‌های طب سنتی

مناسب ترین ماسک‌های مناسب فصول گرم سال با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
مناسب ترین ماسک‌های مناسب فصول گرم سال با روش‌های طب سنتی

در فصول بهار و تابستان و با گرم شدن تدریجی هوا، احتمال اینکه پوست صورت و بدن قرمز و دچار التهاب شود زیاد است. پس باید برای پیشگیری از مواجه شدن با این عارضه، توصیه می‌شود از ماسکهای طبیعی و خانگی که مناسب این فصول هستند استفاده شود.

در این مقاله ما برای زیبایی هر چه بیشتر پوست در فصول گرم سال به معرفی چندین ماسک طبیعی و خانگی می‌پردازیم و امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه شوید.

ماسک عسل، دارچین و لیمو ترش

از ماسکهای مناسب فصل بهار و تابستان که به صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود و برای آرامبخشی پوست بسیار مفید است، ماسک عسل، دارچین و لیمو ترش تازه است. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و نصف لیمو ترش است. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که آب نصف لیمو ترش را بگیرید و آن را در ظرفی بریزید سپس به آن دارچین و عسل را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکنواخت شود. ماسک آماده است آن را روی پوست تمیز خود  که با شوینده‌ی مناسب شسته و خشک شده است، بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید و اثرات حیرت انگیز آن بر روی پوستتان را شاهد باشید.

ماسک جو دوسر و ماسک چکیده

طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند که در فصول گرم سال از ماسک خانگی جو دوسر و ماسک چکیده استفاده کنید. جو دوسر خاصیت نرم کنندگی دارد و لطافت و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارتند از: جو دوسر به مقدار یک سوم فنجان، آب داغ به مقدار یک دوم فنجان، عسل به مقدار یک قاشق غذاخوری و ماست چکیده به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. و اما برای تهیه این ماسک در ظرفی جو را بریزید وبه آن آب داغ را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب یکنواخت شود. حالا وقت اضافه کردن ماست و عسل به ترکیب است. ترکیب را در مخلوط کن بریزید تا به خوبی حل شوند. پس از آنکه ماسک به صورت صاف و یکنواخت درآمد آن را روی پوست تمیزتان پوشش دهید. این ماسک باید روی پوست به مدت هشت الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو شود. برای گرفتن نتایج مطلوب و دلخواه از این ماسک یک الی دو مرتبه در هفته استفاده شود.

ماسک آووکادو و عسل

از دیگر ماسکهای مناسب فصل بهار و تابستان که رطوبت دهی عالی به پوست می‌بخشند و به راحتی و با هزینه کم در خانه می‌توان آن را تهیه کرد، ماسک آووکادو وعسل است. مواد مورد احتیاج برای تهیه این ماسک: نصف یک عدد آووکادو، دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک، نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که گوشت آووکادو را با کمک قاشق در داخل یک ظرف بریزید و آن را به خوبی له کنید و به آن عسل و روغن نارگیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. ماسک آماده است آن را روی پوست تمیز خود بمالید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با استفاده از یک پارچه نرم آن را از روی صورتتان بردارید و با آب نیمه گرم شستشو دهید. این ماسک را برای اثربخشی بیشتر و برای گرفتن نتایج دلخواه هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید.

ماسک توت فرنگی

با شروع فصل گرم، توت فرنگی عرضه‌ی بازار می‌شود و شما عزیزان از آن برای تهیه ماسکی فوق‌العاده می‌توانید استفاده کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: توت فرنگی میکس شده یک چهارم فنجان، آب لیموی تازه دو قاشق غذاخوری، ماست یک قاشق غذاخوری و عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری. توت فرنگی دارای مقادیر زیاد اسید سالسیلیک می‌باشد و برای پوستهای چرب و آکنه دار مناسب است. آب لیموی تازه و طبیعی منافذ باز پوست را می‌بندد و سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد، ماست و عسل نیز هر دو خاصیت نرمی و درخشندگی دارند. بنابراین استفاده از این ماسک به هر چه زیباتر شدن پوست شما کمک خواهد کرد. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که ظرفی را بردارید و تمامی مواد را در آن بریزید و به خوبی هم بزنید. این ماسک احتیاجی به آن ندارد که یکنواخت و یکدست باشد. همینکه مواد با هم مخلوط شوند کافیست. حالا پوست خود را با یک شوینده مناسب تمیز کنید و ماسک را روی پوستتان پوشش دهید. اجازخ دهید ماسک برای مدت هشت الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد و خنک شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید دو الی سه روز در میان استفاده کنید و شاهد روند تاثیرات آن روی پوستتان شوید.

ماسک تخم مرغ

در طب سنتی برای داشتن پوستی زیبا و جذاب در فصول گرم سال به عزیزان توصیه می‌شود از ماسک تخم مرغ استفاده کنند. این ماسک را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید و شاهد اثربخشی فوق‌العاده‌ی آن باشید. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است ازک تخم مرغ یک عدد، عسل طبیعی و ارگانیک یک قاشق غذاخوری و خامه ترش به مقدار یک قاشق غذاخوری. خامه ترش در از بین بردن سلولهای مرده‌ی پوست بسیار کاربرد دارد. برای تهیه این ماسک مفید و آسان به این دستورالعمل توجه کنید: در ظرفی یک عدد تخم مرغ را بشکنید و آن را هم بزنید و بعد به آن عسل را اضافه کنید و پس از همزدن دوباره، خامه ترش را به ترکیب اضافه کنید. پس از آنکه ترکیب یکنواخت شد آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. این ماسک بایستی به مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شسته شود. توجه کنید برای گرفتن نتایج مطلوب باید از این ماسک برای مدت چند وقت و به صورت مرتب و مکرر استفاده شود.

ماسک کاهو

همانطور که می‌دانیم با شروع فصول گرما و سوختگی پوست، ماسک کاهو کمک شایانی به متعادل کردن رنگ چهره می‌کند زیرا کاهو دارای  ویتامین، گوگرد، سیلیکون و فسفر است. مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارت است از: نصف یک عدد کاهو، آب به مقدار چهار پیمانه و بنزوئین به مقدار یک هشتم قاشق چایخوری ( بنزوئین را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید ). برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که کاهو را در ظرفی گذاشته و آب را روی ان بریزید. حالا ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید. وقتی که شروع به جوشیدن کرد، دما را کم کنید و اجازه دهید با همان حرارت کم به مدت زمان شصت دقیقه بجوشد. بعد از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مواد به طور کامل خنک شوند. پس از خنک شدن آن را از صافی عبور دهید و به آن بنزوئین را اضافه کنید. این مواد آماده شده را در یک بطری دردار بریزید و آن را در یخچال نگهداری کنید. از این ماسک می‌توانید صبح یا شب استفاده کنید به این صورت که یک تکه پنبه را به آن آغشته کنید و روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب سرد شستشو کنید. این روش خانگی و طبیعی را روزانه به طور مرتب تکرار کنید تا شاهد پوست زیبا و شاداب خود باشید.

ماسک گل رز

ماسک گل رز از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای فصول بهار و تابستان است. چون با روند تدریجی گرما پوست دچار آلودگی بیشتر و تجمع چربی می‌شود، استفاده از این ماسک برای پاک کردن چربی‌ها و آلودگی بسیار مناسب است. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از: گلبرگ خشک شده‌ی گل رز به مقدار یک قاشق غذاخوری، سرکه سفید به مقدار یک پیمانه و گلاب به مقدار نصف پیمانه. برای تهیه این ماسک نیز به این دستورالعمل توجه کنید: در یک ظرف گلبرگ گل رز را بریزید و به آن سرکه سفید را اضافه کنید. اجازه دهید به مدت دو هفته به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت دو هفته مواد را از صافی عبور دهید و به آن گلاب را اضافه کنید. برای استفاده از این ماسک فقط کافیست یک تکه پنبه را آغشته به مواد کنید و آن را روی پوست تمیز خود بمالید. این ماسک را هر شب قبل از خواب استفاده کنید. اگر این ماسک را هر شب برای مدت چند وقت استفاده کنید شاهد تغییرات شگرف در پوست خود خواهید شد.

ماسک قهوه موکا

از دیگر ماسکهای پیشنهادی طب سنتی برای فصول بهار و تابستان که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توان در خانه تهیه کرد، ماسک قهوه موکا است. کافئین موجود در قهوه تورم و پف کردگی زیر چشم را تسکین می‌دهد. و آنتی اکسیدان موجود در کاکائو روند پیری را کاهش می‌دهد و به زیبایی هر چه بیشت پوست کمک شایانی می‌کند. اما مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارت است از: قهوه تازه آسیاب شده دو قاشق غذاخوری، پودر کاکائو یک الی دو قاشق غذاخوری، عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق غذاخوری و ماست یا خامه ترش به مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری. برای تهیه این ماسک به این صورت عمل کنید که یک ظرف بردارید و مواد را یکی یکی در آن بریزید و خوب هم بزنید تا خمیر یکنواخت و یکدستی حاصل شود. پس از آنکه ترکیب صاف و یکدست شد آن را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب پوستتان شسته‌اید و خشک کرده‌اید بمالید. اجازه دهید این ماسک برای مدت زمان هشت الی ده دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. در هنگام شستشو با آب صورت خود را به طور دورانی بشویید تا لایه برداری نیز انجام گیرد. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک الی دو مرتبه استفاده کنید تا شاهد روند تغییرات در پوست خود شوید.

ماسک شیر و سیب

ماسک شیر و سیب از ماسکهای معجزه‌گر برای زیبایی پوست هستند. این ماسک خاصیت لایه برداری دارد و پوست را شفاف و درخشنده می‌کند. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک عبارت است از شیر به میزان یک لیوان و سیب یک عدد. برای تهیه کافیست سیب را با پوست رنده کنید و در ظرفی بریزید و شیر سرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. ماسک شما آماده است آن را روی پوست تمیز خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک روی پوستتان به مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید. چون ممکن است ماسک کمی شل باشد، بنابراین قبل از استفاده  دور گردن خود پارچه‌ای  قرار دهید تا لباستان کثیف نشود. از این ماسک عالی و حیرت انگیز می‌توانید هر دو الی سه روز درمیان استفاده کنید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.

شما عزیزان به جهت داشتن پوستی نرم می‌توانید یک تکه پارچه نخی تمیز و یا یک تکه پنبه را در این ماسک قرار دهید تا مواد را به خوبی به خود بگیرنند و سپس آن را روی پوست صورت خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت بیست الی سی دقیقه ماسک روی صورت باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.

ماسک شیر و آرد برنج

طب سنتی به شما عزیزان برای داشتن پوستی زیبا و باطروات در فصل بهار و تابستان  توصیه می‌کند از ماسک شیر و آرد برنج استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به نصف لیوان شیر سرد و یک قاشق غذاخوری آرد برنج نیاز داریم. برای تهیه این ماسک نیز کافیست شیر و آرد برنج را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. برای زیبایی هر چه بیشتر به همراه استفاده از این ماسک یک لیوان شیر نیز نوش جان کنید.    

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.