خانه دسته‌بندی نشده پاکسازی و سم زدایی روده‌ها با روش‌های طب سنتی

پاکسازی و سم زدایی روده‌ها با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti

پاکسازی کردن روده یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های روده بزرگ به شمار می‌رود. هنگامی که روده کار خود را به صورت درست انجام دهد، تاثیر به سزایی بر سلامتی بدن خواهد گذاشت. به همین دلیل توصیه می‌شود به طور مستمر روده را پاکسازی کنید تا دچار مشکلات گوارشی و… نشوید.

یکی از روشهای پاکسازی روده استفاده از گیاهان طبیعی است که در طب سنتی مصرف آنها بسیار توصیه می‌شود. در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. با ما همراه باشید.

دمنوش رازیانه

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای پاکسازی روده، استفاده از دمنوش گیاه رازیانه است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از دانه رازیانه را در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و دربی را روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و میل نمایید. این دمنوش را به مدت سه هفته به صورت ناشتا میل کنید تا شاهد اثرات مطلوب آن شوید.

بادیان

از دیگر گیاهانی که در طب سنتی از آن برای پاکسازی روده استفاده می‌شود، گیاه بادیان اسن. این گیاه دارای خواص ضد نفخ و سمزدایی است. برای استفاده از این گیاه از آن دمنوشی تهیه کنید به این صورت که مقدار یک قاشق غذاخوری از گیاه بادیان را در یک لیوان حاوی آب جوش بریزید و دربی را به مدت زمان هفت الی ده دقیقه روی آن بگذارید تا در این مدت زمان دم بکشد. حالا آن را از صافی عبور دهید و تا گرم است نوش جان کنید. این دمنوش پرخاصیت را به مدت زمان دو الی سه هفته مصرف کنید تا اثرات آن نمایان شود.

دم کرده مریم گلی

طب سنتی به عزیزانی که قصد پاکسازی روده را دارند توصیه می‌کند از گیاه مریم گلی استفاده کنند. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و استفاده از آن سموم روده را از بین می‌برد. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از گیاه مریم گلی را در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. به مدت پنج الی ده دقیقه دربی روی آن بگذارید تا دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را به مدت دو هفته و هر روز مقدار دو فنجان میل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

نعناع              

از دیگر گیاهان بسیار تاثیرگذار که در طب سنتی برای پاکسازی روده مورد استفاده قرار می‌گیرد، نعناع است. گیاه نعناع سموم روده را از بین می‌برد و مشکلات هاضمه را برطرف می‌کند. از نعناع دمنوشی تهیه کنید و روده را پاکسازی کنید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از برگهای خشک شده و یا تازه نعناع را در یک قوری بریزید و به آن یک فنجان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت ملایم و یا کتری قرار دهید و اجازه دهید به مدت هفت الی هشت دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را نوش جان کنید. به جهت تاثیرگذاری این دمنوش آن را به مدت دو الی سه هفته یک بار صبح به صورت ناشتا و باری دیگر بعدازظهر مصرف کنید.

آویشن

آویشن گیاه دیگری است که در طب سنتی از آن برای پاکسازی روده به صورت طبیعی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف این گیاه باعث می‌گردد از جمع شدن مواد زائد در معده و روده جلوگیری شود. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از آویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن دربی بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان و پس از عبور دادن آن از صافی مقدار یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. این دمنوش را به مدت سه هفته و روزانه پس از هر وعده غذایی یک فنجان میل کنید تا شاهد روند بهبودی خود باشید.

چای سنا

یکی دیگر از چای‌های بسیار مفید که استفاده از آن کمک شایانی به پاکسازی و بهبود عملکرد روده می‌کند، چای سنا است. برای تهیه این چای به این صورت عمل کنید که مقدار یک الی دو گرم از گیاه سنا را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید تا حدود ده دقیقه دم بکشد. پس از گذشت ده دقیقه آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این چای را برای گرفتن نتایج مطلوب باید روزانه دو فنجان میل کنید. لازم به تذکر است اگر شما عزیزان دچار التهاب دستگاه گوارش هستید، قبل از استفاده از این چای حتما با پزشک خود و یا طبیب طب سنتی مشورت کنید.

معجون آب سیب، آب لیموترش و نمک

یکی از ترکیبات مفید که در طب سنتی استفاده از آن برای پاکسازی روده توصیه می‌شود، ترکیب آب سیب، آب لیموترش و نمک است. از این ترکیب معجونی به دست می‌آید که مصرف آن باعث دفع سموم روده خواهد شد. برای تهیه این معجون به این صورت عمل کنید که  سیب و لیمو ترش را بشویید و آب آنها را بگیرید. حالا مقدار یک چهارم فنجان از آب سیب را به همراه یک چهارم فنجان آب لیموترش مخلوط کنید و به آن نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. معجون آماده است آن را نوش جان کنید. اگر مصرف این معجون را به طور مرتب تکرار کنید کمک بسزایی به پاکسازی روده‌هایتان خواهید کرد.

آلو

یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه که مصرف آن به پاکسازی روده کمک خواهد کرد آلو است. از آلو ترکیبی تهیه کنید و از نتایج مصرف آن بهره ببرید. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که در ظرفی مقدار پنج لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا جوش آید. مقداری آلو و خرما را در مخلوط کن بریزید تا له شوند و ترکیب آن دو را در آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ده الی پانزده دقیقه روی حرارت بجوشند. ترکیب به دست آمده را پس از گذشت این مدت زمان از حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود. آنگاه آن را در یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. از این ترکیب روزانه به صورت ناشتا مقدار یک قاشق غذاخوری میل کنید و در طی مصرف چندین روز متوالی شاهد اثرات نتایج بخش آن خواهید بود.   

آلو بخارا

یک ماده عالی و در عین حال بسیار خوشمزه که سرشار از فیبر است و کاربرد فراوانی در پاکسازی روده‌ها دارد و در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود، آلو بخارا است. برای استفاده از این روش خانگ و طبیعی فقط کافیست مقدار ۲۰۰ گرم از آن را صبح به صورت ناشتا و مقدار ۲۰۰ گرم آن بعد از صرف شام میل کنید. این روند درمانی را به صورت مستمر ادامه دهید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.

روغن کرچک

از روغن‌های بسیار مفید که در طب سنتی برای  پاکسازی  خانگی و طبیعی  مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن کرچک است. اگرچه طعم این روغن نامطبوع است اما استفاده از آن به عنوان یکی از بهترین‌ روش‌های پاکسازی روده به شمار می‌رود.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب نیز روش خانگی و طبیعی دیگری است که مصرف آن به شما عزیزان به جهت پاکسازی روده توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که دریک لیوان آب نیمه گرم بریزید و به آن مقدار دو قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید و آن را هم بزنید و نوش جان کنید. این نوشیدنی را صبح‌ها مصرف کنید و شاهد روند حرکت منظم و طبیعی روده خود خواهید شد. سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت اسیدی موادی که سال‌ها مسیر روده را مسدود کرده‌اند را دفع می‌کند.

چای زنجبیل

از چای ‌های مفید دیگری که طب سنتی مصرف آن را به عزیزانی که دچار مشکل روده هستند توصیه می‌کند، چای زنجبیل است. این گیاه به دلیل داشتن طبع گرم باعث افزایش حرکات روده و پاکسازی آنها می‌شود. برای تهیه این چای به این صورت عمل کنید که در یک قوری مقدار دو قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را بریزید و به آن یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه اضافه کنید و حالا آب جوش را روی آنها بریزید و اجازه دهید به مدت هشت الی ده دقیقه روی حرارت ملایم گاز و یا کتری باقی بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان چای آماده است می‌توانید آن را نوش جان کنید. در صورت دلخواه می‌توانید در هنگام میل کردن کمی به آن عسل اضافه کنید. این چای را به مدت دو الی سه هفته و روزانه یک فنجان میل کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

گیاه آمله

 آمله از دیگر گزینه‌ گیاهان دیگری است که در طب سنتی برای پاکسازی و سم زدایی روده استفاده می‌شود. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که مقدار صد گرم از این گیاه را در ظرفی بریزید و بگذارید تا با بخار کمی بپزد. حالا آن را در مخلوط کن بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. آب به دست آمده از این مخلوط را به مقدار دو فنجان در روز مصرف کنید و شاهد پاکسازی روده‌هایتان شوید. برای گرفتن نتایج مطلوب این روش درمانی را به صورت مرتب و مستمر تکرار کنید.

سیر

ماده مغزی دیگری که کمک شایانی به پاکسازی و سم زدایی روده می‌کند، سیر است. سیر به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی باعث سلامت روده‌ها می‌شود و خاصیت آنتی اکسیدانی آن التهاب دیواره روده‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین این ماده‌ی با ارزش را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

آووکادو

آووکادو نیز در طب سنتی برای پاکسازی و سم زدایی روده جایگاه خاص خود را دارد. این گیاه با دارا بودن فیبر بسیار به دفع هر چه سریعتر سموم بدن کمک می‌کند. آووکادو را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره

از دیگر روشهای خانگی و طبیعی که استفاده از آن برای پاکسازی روده‌ها توصیه می‌شود، مصرف سبزیجاتی است که دارای برگهای تیره هستند مانند: کلم، اسفناج، زیتون سبز، نخود فرنگی، برگ کرفس، برگ چغندر و… مصرف روزانه و مرتب از این سبزیجات شما را از مشکلات روده نجات خواهد داد.

خار مریم

گیاه خار مریم که در طب سنتی قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد برای سم زدایی روده بسیار مفید است. از این گیاه دمنوشی تهیه کنید و روزانه یک فنجان میل کنید. برای تهیه این دمنوش در یک لیوان مقدار یک قاشق چایخوری گیاه خار مریم بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. حالا دربی روی آن بگذارید تا به مدت چهار الی پنج دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید.

تخم کتان

گیاه دیگری که یک ملین طبیعی است و به پاکسازی روده کمک شایانی می‎‌کند، تخم کتان است. برای استفاده از این گیاه می‌توانید آن را به انواع نان‌ها، سالادها و سوپ اضافه کرده و میل کنید و یا از آن چایی تهیه کرده و روزانه مقدار یک فنجان از آن را نوش جان کنید. برای تهیه چای به این صوت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از تخم کتان را در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید، دربی روی آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت زمان هشت الی ده دقیقه به همان صورت باقی بماند. اکنون چای آماده است می‌توانید آن را میل کنید.

شیرین بیان

شیرین بیان از دیگر گیاهانی است که چای آن خاصیت پاک کنندگی ملایم روده‌ها را دارد. برای تهیه چای این گیاه کافیست مقدار یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید و با گذاشتن دربی روی آن اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور داده و میل کنید.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.