خانه دسته‌بندی نشده پاک‌سازی ریه به کمک راهکارهای طب سنتی

پاک‌سازی ریه به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

پاک‌سازی ریه به کمک راهکارهای طب سنتی

ریه یک ارگان حیاتی در بدن همه‌ی ما می‌باشد؛ بنابراین سلامت این عضو بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .به این دلیل که ریه باعث رساندن اکسیژن به بدن و خارج کردن اکسید دو کربن از آن می‌شود. از طرفی ریه چپ نیز به‌صورت بالشتکی برای قلب شما عمل کرده و لخته‌های کوچک خون را فیلتر می‌کند.

یکی از راهکارهایی که به سلامت ریه شما کمک می‌کند، پاک‌سازی آن می‌باشد. منظور از پاک‌سازی ریه، اکسیژن‌رسانی به ریه‌ها است. پاک‌سازی یا سم‌زدایی از ریه برای افراد سیگاری، افرادی که عفونت ریه دارند، افرادی که ریه‌هایشان آب آورده است، افرادی که کبد چرب دارند، افرادی که نایژه‌هایشان بیمار است و حتی کسانی که سالم هستند بسیار ضروری است تا از بیماری‌های ریه پیشگیری کنند.

دلایل بیماری ریوی:

درصورتی‌که ریه شما دچار مشکل شده باشد، مستعد بیماری‌هایی نظیر آسم، امفسیما، برونشیت، سل، آب آوردن ریه، سینه‌پهلو و سرطان هستید. برخی از عوامل باعث به وجود آمدن بیماری‌های ریوی می‌شود. در مطلب زیر به برخی از این عوامل اشاره‌کرده‌ایم:

آلودگی فزاینده هوا

شرایط تنفسی نامساعد کار

کشیدن سیگار

 کمبود ویتامین A

بعضی از داروهای ضد سرماخوردگی

ناراحتی‌های عاطفی

دستورالعمل‌هایی که در ادامه مقاله آوردیم را امتحان کنید تا از تأثرات منفی این مشکلات بر ریه خود جلوگیری کنید. با مقاله کاکوتی همراه باشید.

ریه‌های خود را به کمک طب سنتی و گیاهان دارویی پاک‌سازی کنید.

در مطلب زیر برخی از گیاهانی که باعث کارکرد بهتر ریه شما می‌شود را ازنظر گذرانده‌ایم. این گیاهان با خارج کردن اخلاط، تحریک بافت ریه و مرطوب‌سازی هوا تنفس و عملکرد ریه شمارا آسان‌تر می‌کند. این گیاهان شامل:

پاک‌سازی ریه با گل ماهور: یکی از راهکارهای طب سنتی برای پاک‌سازی ریه استفاده از گل و برگ گیاه ماهور می‌باشد. ماده‌ی موجود در این گیاه علاوه بر آرام‌بخش بودن، اخلاط سینه را نرم کرده و التهاب سیستم عصبی دستگاه تنفسی شمارا برطرف می‌کند. شما می‌توانید این گیاه را برای درمان سرماخوردگی، برونشیت، زکام و چربی خون نیز استفاده کنید.

پاک‌سازی ریه با شیرین‌بیان: برای پاک‌سازی ریه خود از گیاه خلط‌آور شیرین‌بیان استفاده کنید. این گیاه قادر است مجاری تنفسی شمارا مرطوب کرده و اخلاط سینه را نرم و از سرفه‌های شما جلوگیری کند. همچنین تحقیقات طب سنتی نشان می‌دهد که گیاه شیرین‌بیان، مانع انتشار سلول‌های سرطانی شده و جراحت‌های ریوی شمارا برطرف می‌کند.

پاک‌سازی ریه با کهن‌دار: برای پاک‌سازی ریه خود گیاه کهن‌دار را امتحان کنید. خواص دارویی این گیاه التهاب بافت‌های ریه شمارا التیام می‌بخشد.

پاک‌سازی ریه با رزماری-اکلیل‌کوهی-رومارن: یکی از گیاهان مؤثر جهت پاک‌سازی ریه گیاه رز ماری می‌باشد که با نام اکلیل کوهی نیز معروف است. عناصر موجود در این گیاه خاصیت ضد سرطان ریه داشته و به پاک‌سازی ریه شما کمک بسیاری می‌کند. همچنین پزشکان طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، زکام، سرفه، برونشیت و عفونت‌های سینه این گیاه را تجویز می‌کنند.

پاک‌سازی ریه با اکالیپتوس: شاید برای شما هم جای تعجب باشد ولی برگ‌های درخت اکالیپتوس یک داروی مؤثر برای پاک‌سازی ریه است. این درخت پر رشد، یک ضدعفونی‌کننده قوی، ملایم کننده، ضد انگل، تسکین‌دهنده، ضد گرفتگی‌، ضدالتهابی و ضدویروسی ریه است. برای درمان می‎توانید برگ‌های این درخت را به‌صورت بخور استفاده کنید. همچنین استفاده از حمام داغ با اکالیپتوس، می‎تواند یک سم‌زدای قوی برای ریه‌های شما باشد. برای این کار کافی است یک شاخه و یا یک دسته از برگ‌های گیاه اکالیپتوس را در حمام موقع دوش گرفتن آویزان کنید.

همچنین این گیاه علاوه بر پاک‌سازی ریه، خاصیت درمانی بسیاری دارد؛ به‌طوری‌که از روغن این درخت برای درمان انواع بیماری‌های تنفسی نظیر آنفولانزا، مننژیت، سرما‌خوردگی، تب، گلودرد، سینوزیت و برونشیت استفاده می‌کنند.

پاک‌سازی ریه با خزه ایرلندی: برای پاک‌سازی ریه خود از طبیعت کمک بگیرید. گیاه خزه ایرلندی، دارویی است که با خاصیت ضدالتهابی و آرام‌بخشی خود، علاوه بر پاک‌سازی ریه، بیماری‌های تنفسی و ریوی شما نظیر سل، سرماخوردگی، زکام، سینه‌پهلو، سیاه‌سرفه و گلودرد را درمان می‌کند.

پاک‌سازی ریه با زوفا: یکی از راهکاری طب سنتی برای مشکلات مربوط به ریه استفاده از گیاه زوفا می‌باشد. این گیاه خوش عطر مشابه رازیانه بوده و با خاصیت آنتی‌اکسیدانت و ضدالتهابی خود، مشکلات و بیماری‌های نظیر آسم، گرفتگی بینی، سرفه و… را به‌خوبی درمان می‌کند.

پاک‌سازی ریه با نارون: اگر دچار ناراحتی‌های ریوی هستید، برای پاک‌سازی آن از گیاه نارون یا دردار استفاده کنید. مواد موجود در این گیاه، خاصیت ضدالتهاب، ضدعفونی‌کننده و روان کننده مزاج و سینه بوده و برای درمان بیماری‌هایی نظیر برونشیت، خونریزی‌های ریه و سرفه نیز مؤثر است.

پاک‌سازی ریه با زردچوبه: برای پاک‌سازی ریه، زردچوبه معجزه می‌کند. برای درمان کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار یک لیتر آب را با ۴۰۰ گرم شکر قهوه‎ای بجوشانید. سپس مقدار ۴۰۰ گرم پیاز برش داده‌شده را با یک‌تکه کوچک از ریشه زنجبیل به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا این ترکیب به مدت ۱ ساعت بر روی شعله گاز بماند. درنهایت محتویات این معجون را صاف کنید و بگذارید تا خنک شود. شما می‌توانید این ترکیب را هرروز قبل از صبحانه، عصرها و دو ساعت قبل از آخرین وعده غذایی نوش جان‌کنید.

پاک‌سازی ریه با ترکیب لیمو و خیار: یکی از راهکارهای ساده و خانگی برای پاک‌سازی ریه استفاده از ترکیب لیمو و خیار می‌باشد. برای این منظور کافی است به یک پارچ آب، مقدار ۶ تا ۱۰ تکه خیار برش داده‌شده به همراه نصف لیمو و مقداری برگ نعنا ترکیب کرده و بعد از یک روز، آن را نوش جان‌کنید.

پاک‌سازی ریه با لیمو: لیمو یک پاک‌کننده‌ی قوی برای ریه‌های شما می‌باشد. برای اثرگذاری بیشتر کافی است صبح‌ها قبل از صبحانه، مقداری آب‌لیمو مصرف کنید. این آنتی‌اکسیدان طبیعی، ریه‌های شمارا ضدعفونی می‌کند.

در صورت مصرف سیگار، برای بازگشت سلامتی‌تان این روش را امتحان کنید.

پاک‌سازی ریه با زنجبیل و نعنا: برای سم‌زدایی ریه خود از ترکیب شفابخش زنجبیل و نعنا استفاده کنید. قبل از خواب یک فنجان چای زنجبیل و نعنا بنوشید. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از عفونت ریه‎ها ۳ تا ۵ عدد برگ نعنا و یا زنجبیل را بجوید.

پاک‌سازی ریه با آب انگور: برای پاک‌سازی ریه‌های خود به مدت یک هفته هرروز آب انگور تازه بنوشید. انگور دارای آنتی‌اکسیدان قوی است که به کاهش التهاب ریه‌های شما کمک بسیاری می‌کند. همچنین پزشکان طب سنتی آب انگور را برای درمان آسم و کاهش خطر سرطان ریه نیز توصیه می‌کنند. کافی است امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

پاک‌سازی ریه با زنجبیل: زنجبیل می‌تواند به‌تنهایی ریه‌های شمارا سم‌زدایی کند. یکی از روش‌های مؤثر برای پاک‌سازی ریه با زنجبیل تهیه نوشیدنی زیر می‌باشد. برای این کار کافی است آب یک دسته سبزی شاهی، آب ریشه زنجبیل، آب ۵ عدد ساقه کرفس، آب یک‌چهارم فنجان پیاز را باهم ترکیب کرده و به مدت یک هفته هرروز بنوشید. برای طعم دار کردن این ترکیب یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید.

اگر در حین مصرف دخانیات ریه شما آسیب‌دیده است، این روش را برای پاک‌سازی ریه خود انجام دهید.

پاک‌سازی ریه با مصرف سیر: برای پاک‌سازی ریه خود از معجزه سیر استفاده کنید. سیر یک ماده‌ی ضدویروسی، ضدالتهابی و تصفیه‌کننده‌ی طبیعی است که به تمیز کردن ریه‌های شما کمک بسیاری می‌کند. میزان بالای آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی که در سیر وجود دارد به بهبود بیماری‌هایی نظیر برونشیت، آسم، ذات‌الریه، احتقان ریوی، سل و سرماخوردگی کمک بسیاری کرده و به‌صورت سدی در برابر بیماری‌ها عمل می‌کند. شما می‌توانید سیر را به همراه ترکیبات دیگر برای سم‌زدایی و ضدعفونی‌ کردن ریه خود استفاده کنید. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره‌کرده‌ایم:

-ترکیب سیر و آویشن برای پاک‌سازی ریه: مقدار ۱۰ حبه سیر را به همراه ۳ شاخه آویشن تازه کوبیده و مقداری روغن‌زیتون تازه به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا به مدت یک شبانه‌روز این ترکیب بماند. سپس یک قاشق چای‌خوری از این ترکیب را به‌صورت ناشتا میل کنید. این کار را به مدت دو هفته ادامه دهید تا بعد از دو هفته اثرات معجزه‌آسای این ترکیب را بر روی ریه‌های خود احساس ‌کنید.

-ترکیب سیر و زنجبیل برای پاک‌سازی ریه: مقدار نیم لیتر آب را به همراه ۲۰۰ گرم شکر مخلوط نمایید و روی حلالت ملایم قرار دهید تا گرم بماند. سپس نیم کیلو پیاز پوست شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید. مقدار یک‌تکه از ریشه زنجبیل به همراه ۳ حبه سیر له‌شده را به ترکیب بالا اضافه کرده و هم بزنید. صبر کنید تا ترکیب حاصله جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کرده تا آب آن به نصف برسد. درنهایت ترکیب حاصله را بعد از خنک شدن در یخچال نگهداری کنید. شما می‌توانید این نوشیدنی را هرروز صبح به‌صورت ناشتا مصرف کنید تا مواد زائد تجمع یافته در ریه‌های شما دفع شود. بعد از مصرف مداوم این نوشیدنی به مدت دو هفته، یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.

برای خلاص شدن از اثرات مخرب سیگار بر روی ریه خود این نوشیدنی طبیعی را مصرف کنید.

ترکیب شیر و سیر برای پاک‌سازی ریه: برای دفع مواد زائد موجود در ریه خود از ترکیب گفته‌شده استفاده کنید. برای این کار کافی است مقداری سیر را به شیر در حال جوش اضافه کنید. برای طعم دار کردن آن می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید. این ترکیب یکی از بهترین پاک‌کننده‌های ریه است که به پاک‌سازی ریه شما کمک بسیاری می‌کند و التهاب موجود در دستگاه تنفسی را برطرف می‌کند.

این داروی معجزه‌آسای را برای خلاص شدن از اثرات مخرب سیگار استفاده کنید.

ترکیب سیر و لیمو‌ترش: برای پاک‌سازی ریه خود از دو خوراکی ساده و قابل‌دسترس در خانه خود استفاده کنید. مصرف روزانه این ترکیب برای پاک‌سازی ریه مخصوصاً برای سیگاری‌ها بسیار توصیه‌شده است.

پاک‌سازی ریه با پیاز: یکی از درمان‌های شگفت‌انگیز برای پاک‌سازی ریه‌ها استفاده از پیاز می‌باشد. پیاز اثر خلط‌آور داشته و باعث افزایش جریان هوا در ریه‌های شما می‌شود. برای افزایش سلامت ریه‌های خود پیاز مصرف کنید.

پاک‌سازی ریه با آب‌میوه: آب‌میوه‌های زیر برای پاک کردن ریه شما بسیار مفید بوده و عملکرد ریه شمارا بهبود می‌بخشد. این میوه‌ها شامل گریپ‌فروت و هویج می‌باشد. شما می‌توانید آب این میوه‌ها را هنگام صبحانه نوش جان‌کنید. اگر مدتی از عمرتان سیگاری بودید برای بازگشت سلامتی‌تان این کار را به عادت روزانه خود تبدیل کنید.

پاک‌سازی ریه با زیره سیاه: زیره سیاه یک گیاه سم‌زدا قوی برای دستگاه تنفسی شما می‌باشد؛ بنابراین استفاده از این گیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پاک‌سازی ریه با مخروطسان: از شناخته‌شده‌ترین گیاهان سم‌زدای دستگاه تنفسی گیاه مخروطسان می‌باشد. این گیاه با ایجاد ترشح خلط در شما، ریه شمارا پاک‌سازی می‌کند.

پاک‌سازی ریه با برگ توتون هندی: برای پاک‌سازی ریه برگ توتون هندی بسیار مؤثر است. البته این گیاه دارویی را نباید خودسرانه و بدون دستور پزشک طب سنتی مصرف کنید.

پاک‌سازی ریه با بنگ سفید: یک سم‌زدای قوی برای ریه شما بنگ سفید می‌باشد. این گیاه تأثیر بسیار خوبی در تقویت ریه شما دارد.

پاک‌سازی ریه با سبزی‌های تیره‌رنگ: برای حفظ سلامتی ریه‌های خود، سبزیجات تیره‌رنگ مصرف کنید. آنتی‌اکسیدان موجود در این سبزی‌ها، به سم‌زدایی مواد زائد ریه شما بسیار کمک می‌کند. همچنین این سبزی‌ها از ابتلا شما به سرطان ریه جلوگیری می‌کند.

پاک‌سازی ریه با چای سبز: برای حفظ سلامت ریه‌های خود چای سبز مصرف کنید. آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز شمارا در برابر عفونت‌های ریوی حفظ کرده و آسیب‌های ریوی را کاهش می‌دهد. اگر شما هم سیگاری هستید علاوه بر ترک این عادت نادرست، برای جبران گذشته چای سبز مصرف کنید.

سخن نهایی

یکی از ارگان‌های دفاعی بدن که به‌صورت فیلتر عمل می‌کند ریه می‌باشد؛ بنابراین سلامتی شما بستگی به این موضوع دارد که این عضو از بدن به‌درستی کار کند. پاک‌سازی ریه می‌تواند شروع خوبی برای این موضوع باشد. در مقاله بالا به برخی از روش‌های تغذیه‌ای و گیاهان دارویی اشاره‌کرده‌ایم که می‌تواند به پاک‌سازی ریه شما کمک کند. درصورتی‌که بعد از مصرف این گیاهان همچنان علائم اختلالات ریوی در شما وجود داشت، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.