خانه طب سنتی توصیه‌های طب سنتی برای سلامت و پاک‌سازی خون

توصیه‌های طب سنتی برای سلامت و پاک‌سازی خون

توسط kakooti
پاک‌سازی خون با طب سنتی

کلیه و کبد دو عضو حیاتی بدن ما انسان‌ها می‌باشد. وظیفه‌ی اصلی این ارگان‌ها، تصفیه خون و دفع سموم بدن است. داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب کمک می‌کند تا این ارگان‌ها بتوانند وظیفه‌ی خود را برای پاک‌سازی بدن از مواد مضر و تصفیه خون به‌خوبی انجام دهند. از طرفی دیگر خون وظیفه‌ی حمل مواد مغذی و مورد نیاز سلول‌ها را بر عهده دارد؛ بنابراین اگر این مایع سرخ‌رنگ تمیز و سالم باشد شمارا از ابتلا به برخی از بیماری‌ها و ناخوشی‌ها مانند مشکلات قلبی و سرطان مصون نگه می‌دارد. علاوه بر این پاک‌سازی خون، از پیری زودرس جلوگیری کرده و پوستی زیبا و شفاف را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین سم‌زدایی از خون باعث آرامش اعصاب، رفع یبوست، افزایش انرژی و نشاط و کاهش وزن نیز می‌شود.

اگر شما هم می‌خواهید که با روش‌های سنتی خون خود را تصفیه کنید، این مقاله از مجله کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه با معرفی برخی از گیاهان و دم‌نوش‌های طبیعی، شمارا در پاک‌سازی و تصفیه بدن کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

علائم کثیفی خون

خون شما اگر تمیز نباشد و یا حاوی توکسین‌ها (مواد سمی) باشد، دارای علائمی مانند خستگی، نفخ، خشکی پوست و کدری پوست خواهید شد. در این صورت ممکن است با کمبود ویتامین مواجه باشید و یا سلول‌های شما از عناصری اشباع‌شده است که باید از بدن شما دفع شود. در بخش زیر به برخی از روش‌های طبیعی برای تصفیه خون اشاره کرده‌ایم.

تصفیه خون به کمک گیاهان دارویی

اگر به دنبال گیاهان تصفیه‌کننده خون هستید، گیاهان و دم‌نوش‌های طبیعی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گیاه باباآدم

اگر به دنبال یک گیاه تمیزکننده خون و سیستم لنفاتیک هستید، گیاه باباآدم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. گیاه باباآدم به پاک‌سازی بدن، بهبود جریان خون کمک بسیاری کرده و از جمع شدن آب در سلول‌ها و نفخ و سنگینی معده جلوگیری می‌کند. برای درمان کافی است تا روزانه مقدار دو فنجان از این گیاه را به‌صورت دم‌نوش نوش جان کنید. البته اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، بهتر است که با پزشک طب سنتی مشورت کنید و زیر نظر پزشک خود این گیاه را مصرف کنید.

از دیگر مزایای گیاه باباآدم، می‌توان به درمان آرتریت، سیاتیک، نقرس، آکنه، کاهش اسیدینه، رفع سنگ کلیه، رفع سنگ کیسه صفرا، پیشگیری از بیماری‌های کبدی و صفراوی، درمان عفونت ادراری، هرپس، تب، دیابت و … اشاره کرد.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گشنیز

یک راهکار ساده برای تمیز شدن خون، استفاده از سبزی معطر گشنیز می‌باشد. گشنیز با دفع جیوه و مواد معدنی مضر بدن، به تصفیه جریان خون در بدن کمک بسیاری می‌کند.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گیاه آقطی

پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاه آقطی، یک تصفیه‌کننده و تمیزکننده‌ی طبیعی خون می‌باشد. برای درمان کافی است تا این گیاه را یا به‌صورت دم‌نوش بعد از غذا و یا به‌صورت کپسول مصرف کنید. البته بهتر است برای مصرف قرص حتماً با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

از دیگر مزایای این ملین طبیعی می‌توان به کاهش حالت نفخ و التهاب‌های بدن، پاک‌سازی کلیه و کبد اشاره کرد.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه آقطی را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گیاه گزنه

برای تصفیه و پاک‌سازی خون، از خواص شگفت‌انگیز گزنه بهره ببرید. گزنه سرشار از آهن بوده و کم‌خونی را کاهش می‌دهد. برای تصفیه و پاک‌سازی خون کافی است تا یک فنجان از دم‌نوش گزنه را مصرف کنید. گیاه گزنه ادرارآور بوده و کلیه‌ها و کبد شمارا تمیز می‌کند. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

تصفیه و پاک‌سازی خون با سیر

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین مواد غذایی برای تصفیه خون، سیر می‌باشد. سیر با کاهش کلسترول بد موجود در خون، از پرفشاری خون و گردش نامنظم خون جلوگیری می‌کند. علاوه بر این سیر با دارا بودن ترکیبات سولفوریک، سموم بد موجود در خون را دفع کرده و به پاک‌سازی و تصفیه آن کمک بسیاری می‌کند. برای درمان کافی است تا صبح ناشتا یک حبه سیر بخورید. این کار را تکرار کنید تا از خواص این ماده غذایی مفید بهره‌مند شوید.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گیاه قاصدک

در عصرهای سرد زمستانی و شب‌های خنک بهاری، گیاه قاصدک می‌تواند برای عملکرد بدن شما بسیار مفید باشد. مصرف گیاه قاصدک باعث می‌شود تا با دفع توکسین‌های بدنتان، جریان خون بهبود یابد. برای درمان کافی است تا مقداری از این گیاه را با یک لیوان آبجوش ترکیب کنید. سپس صبر کنید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. بعد از مقداری سرد شدن می‌توانید این دم‌نوش را مصرف کنید.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گیاه زوفا

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی برای تصفیه و پاک‌سازی خون هستید، گیاه زوفا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. گیاه زوفا با پاک‌سازی بدن از توکسین‌ها، به تصفیه‌ی خون خوب می‌کند. مصرف روزانه دو لیوان از این دم‌نوش می‌تواند به درمان مشکل شما کمک کند. از دیگر مزایای این دم‌نوش می‌توان به حذف چربی‌های مضر بدنتان اشاره کرد.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه زوفا را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک ریحان

راه‌حل تصفیه و پاک‌سازی خون شما در طبیعت نهفته است. ریحان یکی از گیاهان دارویی است که کمک می‌کند تا سموم بدن شما دفع شود. ریحان یک داروی ادرارآور بوده و باعث می‌شود تا سموم موجود در خون شما به‌زودی دفع شود.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گیاه آلوئه‌ورا

اگر شما هم فکر می‌کنید که آلوئه‌ورا فقط برای نرمی و لطافت پوست مفید است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. این گیاه معجزه‌گر، برای پاک‌سازی بدن از توکسین‌ها و سموم بسیار مؤثر عمل می‌کند. برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق از عصاره‌ی گیاه آلوئه‌ورا را در یک لیوان آب در حال جوش ترکیب کنید. سپس منتظر بمانید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. درنهایت با اضافه کردن مقداری لیموترش می‌توانید این دم‌نوش را مصرف کنید. این دم‌نوش علاوه بر پاک‌سازی و تصفیه خون، به پاک‌سازی کبد و کلیه نیز بسیار کمک می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه آلوئه‌ورا را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

تصفیه و پاک‌سازی خون با زردچوبه

برای تصفیه و پاک‌سازی خون از خواص شگفت‌انگیز این ادویه خوش‌رنگ و خوش‌طعم بهره ببرید. زردچوبه با دارا بودن خواص ضد التهابی از لخته شدن خون جلوگیری کرده و تجمع پلاک‌ها در عروق را کاهش می‌دهد. درنتیجه می‌تواند مانع از افزایش کلسترول بد خون شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید که خونی تمیز داشته باشید، زردچوبه را امتحان کنید.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک گیاه خار مریم

مصرف تخم گیاه خار مریم یک راهکار طبیعی برای دفع سموم از بدن می‌باشد. با دفع این مواد مضر خون شما پاک‌سازی و تصفیه می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه خار مریم را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

تصفیه و پاک‌سازی بدن به کمک لیموترش

اگر به فکر سلامت خون خود هستید، لیموترش مصرف کنید. لیموترش یکی از میوه‌های مفید برای تصفیه خون بوده و بدن را در مقابل میکروب‌ها و سموم محافظت می‌کند.

تصفیه و پاک‌سازی بدن به کمک گیاه زنیان

پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌دهند که برای پاک‌سازی خون از مواد مضر بهتر است گیاه زنیان را مصرف کنید. برای درمان کافی است تا این گیاه را به‌صورت دم‌نوش درست کرده و به همراه عسل نوش جان کنید.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه زنیان را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

تصفیه و پاک‌سازی بدن به کمک جو دوسر

برای تصفیه و پاک‌سازی بدن از خواص معجزه‌آسای جو دوسر استفاده کنید. جو دوسر فوق‌العاده مؤثر بوده و به دفع مواد زائد بدن شما کمک می‌کند. شما می‌توانید این ماده غذایی را با اضافه کردن به غذاهای خود استفاده کنید.

تصفیه و پاک‌سازی خون به کمک شبدر قرمز

یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تصفیه و پاک‌سازی خون، گیاه شبدر قرمز می‌باشد. گیاه شبدر قرمز از راه تولید ادرار به دفع مواد زائد بدن کمک کرده و خون شمارا پاک‌سازی می‌کند.

گیاه شبدر قرمز برای زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

سخن نهایی

برای تصفیه و سم‌زدایی خون خود می‌توانید از گیاهان دارویی گفته‌شده در بالا استفاده کنید؛ اما بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی با متخصص طب سنتی مشورت کنید. همچنین اگر بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، از مصرف خودسرانه‌ی این گیاهان جدا خودداری کنید. به این دلیل که تداخل دارویی این گیاهان با داروهای مصرفی شما ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به بدنتان وارد کند.

درصورتی‌که امکان خرید حضوری برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی اقدام به سفارش نمایید و از مشاوره‌های رایگان ما برخوردار شوید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.