خانه دسته‌بندی نشده چاقی و راه‌های کاهش وزن در طب سنتی با استفاده از دم‌نوش‌های گیاهی

چاقی و راه‌های کاهش وزن در طب سنتی با استفاده از دم‌نوش‌های گیاهی

توسط kakooti

آرزوی خیلی از شما است که وقتی به بازار می‌روید، لباس‌ متناسب با سایز شما پیدا شود؛ اما همیشه این آرزو محقق نمی‌‌شود. ازاین‌رو لاغری و سلامتی بدن به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی شما تبدیل‌شده است. چاقی معضلی است که امروزه گریبان‌گیر خیلی از افراد جامعه شده است. مسئله‌ای که اگر کنترل نشود، علاوه بر نازیبایی و عدم تناسب‌اندام، به‌سلامتی بدن نیز آسیب‌های جدی وارد می‌کند؛ بنابراین اگر شما هم اضافه‌وزن و یا چربی دور شکمی دارید، باید به دنبال راه‌حل باشید تا این مهمان مزاحم دست ازسرتان بردارد.

قرص‌های لاغری و مکمل‌های زیادی برای چربی‌سوزی بدن شما وجود دارد؛ اما یکی از مطمئن‌ترین و بی‌ضررترین راه‌حل‌ها، استفاده از روش‌های سنتی و دم‌نوش‌های گیاهی می‌باشد. این دم‌نوش‌ها و چای‌های طبیعی به شما کمک می‌کند تا روند چربی‌سوزی و کاهش وزن خود را بهتر ادامه دهید. در زیر با برخی از دم‌نوش‌های لاغری و طرز تهیه آن آشنا می‌شوید.

بهترین دم‌نوش‌های لاغری در طب سنتی

لاغر شدن بستگی به عوامل زیادی دارد. دراین‌بین اراده‌ی شما و عادت‌های روزانه، ازجمله فاکتورهای مهمی است که در کاهش وزن شما تأثیر به سزایی دارد. به‌صورت کلی تنها با خوردن هیچ دم‌نوشی به‌تناسب اندام نمی‌رسید. اصلاح برنامه‌ی غذایی، استفاده از چربی‌های مفید و انجام ورزش‌های منظم در کنار دم‌نوش‌های لاغری، ازجمله مواردی است که می‌تواند شمارا به هدف کاهش وزنتان برساند. با ما همراه باشید تا با برخی از این دم‌نوش‌های لاغری آشنا شوید:

چای ترش: گیاه طبیعی چای ترش، به‌عنوان یکی از بهترین دم‌نوش‌های لاغری در طب سنتی به شمار می‌رود. ماده بسیار مفید موجود در این گیاه به نام آنتی‌اکسیدان، به دفع چربی و نو کردن بافت‌های بدن شما کمک بسزایی می‌کند که درنهایت منجر به لاغری و صاف شدن شکم شما می‌شود. برای تهیه این دم‌نوش طبیعی کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

به یک لیوان آب جوشیده مقدار ۱۰ گرم از گل گیاه چای ترش را اضافه کنید. سپس صبر کنید تا با حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. درنهایت چای را صاف‌کرده و تا ۱۰ روز و هر روز دو وعده آن را به‌صورت خنک بنوشید. بعد از ۵ روز دوباره به این روند ادامه دهید.

برگ‌بو و دارچین: یکی از بهترین و مؤثرترین دم‌نوش‌های کاهنده‌ی چربی شکمی، استفاده از برگ‌بو و چوب دارچین می‌باشد. دارچین با کنترل سطح قند خون شما، اشتهای کاذب شمارا از بین برده و روند چربی سوزی بدن شمارا تسریع می‌بخشد. این چای را هرروز صبح به مدت ۱۰ روز به‌صورت ناشتا بنوشید. بعد از یک هفته می‌توانید دوباره این دوره را شروع کنید. برای تهیه‌ی این دم‌نوش دستور زیر را اجرا کنید:

به یک لیوان آب در حال جوش، مقدار ۱ تکه ۳ گرمی چوب دارچین و ۲ برگ‌بو اضافه کنید. بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، به مدت ۱۰ دقیقه آن را دم‌کنید. سپس این دم‌نوش طبیعی را صاف‌کرده و میل کنید. شما می‌توانید این دم‌نوش طبیعی را به یکی از عادت‌های روزانه خود تبدیل کنید.

-مریم‌گلی: اگر استرس باعث تحریک اشتهای شما می‌شود، گیاه مریم‌گلی را تجربه کنید. گیاه مریم‌گلی، یکی از چای‌های طبیعی است که با خواص بی‌شمار خود، ازجمله آرام کردن ذهن شما و کاهش استرس می‌تواند برای درمان چاقی شما معجزه ‌کند. برای تهیه این دم‌نوش چربی سوز دستور زیر را اجرا کنید:

به یک لیوان آب، مقدار ۱۵ گرم مریم‌گلی و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. سپس این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. بعد از جوش آمدن، صبر کنید تا این محلول دم بکشد. سپس صاف‌کرده و نوش جان‌کنید. برای مصرف می‌توانید مقداری لیموترش تازه به همراه عسل نیز به آن اضافه کنید. این دم‌نوش را به مدت ۵ روز استفاده کنید. سپس ۵ روز استراحت کرده و دوباره دوره را شروع کنید.

-بابونه: درمان چاقی شما در دل طبیعت قرار دارد. یکی از بهترین دم‌نوش‌ها برای لاغری، استفاده از دم‌نوش بابونه می‌باشد. این نوشیدنی طبیعی که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، از گیاهان خشک‌شده‌ی بابونه تهیه می‌شود. ازآنجایی‌که استرس و اضطراب منجر به اضافه‌وزن در برخی از افراد می‌شود، این گیاه خوش‌بو با کاهش استرس از افزایش وزن شما جلوگیری می‌کند. برای تهیه این دم‌نوش کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

به یک لیوان آب، مقدار یک قاشق غذاخوری بابونه اضافه کرده و منتظر بمانید تا آب به جوش آید. بعد از دم کشیدن این چای، می‌توانید آن را صاف‌کرده و میل نمایید.

-زنجبیل: یکی از لاغرکننده‌ترین دم‌نوش‌های طبیعی در طب سنتی، استفاده از دم‌نوش زنجبیل می‌باشد. این دم‌نوش طبیعی، علاوه بر خاصیت چربی سوزی زیاد، دارای خواص دیگری نظیر کاهش اشتها و هضم بهتر غذا نیز می‌باشد. مداومت در نوشیدن این دم‌نوش، تأثیرات چشم‌گیری در لاغری شما دارد. برای تهیه آن، دستور زیر را اجرا کنید:

به یک لیوان آب، مقداری زنجبیل اضافه کرده و منظر بمانید تا جوش بیاید. پس از ۱۵ دقیقه دم کشیدن، صاف کرده و این دم‌نوش کمی تند را میل کنید.

-ترکیب زیره، زنجبیل، چای سبز و نعنا: از دیگر دم‌نوش‌های طبیعی که به کاهش وزن شما کمک می‌کند، استفاده از ترکیب زیره‌، زنجبیل، چای سبز و نعنا می‌باشد. این ترکیب فوق‌العاده که به نام چای عربی در کشورهای خارجی شناخته‌ می‌شود، خاصیت لاغرکنندگی زیادی دارد. برای آماده کردن این دم‌نوش دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار چای سبز و نعنای تازه را همراه با مقدار کمی زنجبیل و زیره سیاه به یک لیوان آب اضافه کنید تا جوش بیاید. سپس اجازه دهید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. آن را صاف‌کرده و همراه با یک قاشق عسل هرروز بنوشید. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه آن را ببینید.

ترکیب سیر، لیموترش و عسل: یکی از راه‌های کاهش وزن، استفاده مداوم از دمنوش سیر، لیموترش و عسل می‌باشد. برای تهیه این دم‌نوش دستور زیر را اجرا کنید:

سیر له‌شده را به مقداری آب اضافه کنید. سپس منتظر بمانید تا آب جوش بیاید. بعد از جوش آمدن، شعله را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس عسل و آب‌لیمو را به آن اضافه کنید. این دم‌نوش لاغری را سه بار در روز به‌اندازه نصف لیوان میل کنید.

رازیانه: یکی از درمان‌های طبیعی برای کاهش وزن، استفاده از دم‌نوش لاغری رازیانه می‌باشد. این دم‌نوش طبیعی که در طب سنتی به آن توصیه‌شده است، باعث سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن شما می‌شود. ازاین‌رو کالری‌های شما زودتر مصرف‌شده و چربی سوزی بدن شمارا تسریع می‌بخشد. توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش‌ازاندازه‌ی این دم‌نوش، روند لاغری شمارا سرعت نمی‌بخشد؛ بنابراین از مصرف خودسرانه‌ی آن پرهیز کنید. برای تهیه این دم‌نوش دستور زیر را دنبال کنید:

دانه‌های رازیانه را در یک لیوان آب بجوشانید. پس از دم کردن این دم‌نوش، آن را صاف‌کرده و بنوشید. تأثیر خوردن این دم‌نوش را بعد از مصرف یک لیوان در روز به مدت دو ماه خواهید دید.

-گزنه: برای درمان چاقی، استفاده از گیاه گزنه خالی از لطف نیست. این گیاه معجزه‌گر علاوه بر سوزاندن چربی‌های دور شکم شما و به دنبال آن کاهش وزن، منجر به درمان بدخلقی و بی‌حوصلگی شما نیز می‌شود. برای استفاده از این دم‌نوش دستور زیر را به‌اندازه دو تا سه فنجان در روز اجرا کنید:

دو قاشق غذاخوری برگ خشک‌شده‌ی گزنه را به دو لیوان آب اضافه کرده و بجوشانید. بعد از ۲۰ دقیقه که دم کشید، آن را نوش جان‌کنید.

زیره سبز و زیره سیاه: این گیاه در طب سنتی با خاصیت ضد نفخ و طبع گرم خود، به افراد چاقی که تمایل به کاهش وزن دارند، بسیار توصیه‌شده است. به این دلیل که مقادیر بالای فیبر موجود در زیره، منجر به کاهش چربی دور شکم شما می‌شود. برای دیدن تأثیر معجزه‌آسای این دم‌نوش لاغری، دستور زیر را اجرا کنید:

نیم ساعت قبل از غذا، دم‌کرده‌ی مقدار یک قاشق غذاخوری از پودر زیره سبز آسیاب ‌شده را نوش جان‌کنید. همچنین برای طعم دار کردن این دم‌نوش می‌توانید از آب لیموترش تازه و عسل نیز استفاده کنید.

چای سبز: برای سوزاندن چربی‌های دور شکم خود از معجزه‌ی چای سبز بهره ببرید. این گیاه با دارا بودن آنتی‌اکسیدان، متابولیسم بدن شمارا افزایش داده و با کاهش اشتها، منجر به چربی سوزی و درنتیجه کاهش وزن شما می‌شود. برای استفاده از این دم‌نوش، به طریق زیر عمل کنید:

مقدار یک قاشق مرباخوری چای سبز را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۷ تا ۸ دقیقه دم‌کنید. بعد از صاف کردن این دم‌نوش، می‌توانید آن را بنوشید. اگر طعم این چای مورد دلخواه شما نبود، برای طعم دار کردن آن می‌توانید از عسل، دارچین و یا زنجبیل نیز استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود، این چای طبیعی را دو ساعت بعد از هر وعده غذایی میل کنید. بعد از مدتی به علت فعالیت برخی از هورمون‌های مؤثر در چربی سوزی، وزن شما کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

ترکیب کرفس و چای سبز: دم‌نوش کرفس و چای سبز به‌عنوان یکی از دم‌نوش‌های لاغری و چربی سوزی در طب سنتی شناخته می‌شود. این دم‌نوش علاوه بر میزان کالری بسیار پایین خود، دیرهضم نیز می‎باشد. ازاین‌رو درروند کاهش وزن شما تأثیر چشمگیری دارد. برای تهیه‌ی این دم‌نوش طبق دستور زیر عمل کنید:

ابتدا یک لیوان آب را جوشانده و سپس نصف قاشق چای‎خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را به آب از جوش افتاده اضافه کنید. سپس بعد از ۵ دقیقه خنک شدن، می‌توانید این دم‌نوش معجزه‌گر را میل نمایید. همچنین درصورتی‌که این دم‌نوش طعم مناسبی نداشت، با اضافه کردن مقداری زعفران و زیره سبز آن را طعم‌دار کنید.

نعناع: برای کاهش اشتها و درنتیجه کاهش وزن خود از دم‌نوش نعنا استفاده کنید. این گیاه پرخاصیت، احساس سیری را در شما افزایش داده و منجر به کاهش اشتهای شما می‌شود. برای بهره‌مندی از معجزه‌ی این دم‌نوش دستور زیر را اجرا کنید:

یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک‌شده را در یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه دم‌کنید. سپس این دم‌نوش خوشمزه را میل کنید.

زرشک: در طب سنتی زرشک به‌عنوان میوه‌ای برای لاغری و کاهش وزن شناخته می‌شود. این میوه با خاصیت چربی سوزی خود به کاهش وزن و لاغری شما کمک بسیاری می‌کند. برای بهره‌مندی از خاصیت معجزه‌آسای این دم‌نوش، دستور زیر را اجرا کنید:

یک تا دو قاشق چای‌خوری زرشک تازه یا خشک را به یک لیوان آب جوشیده اضافه کرده و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعدازاین مدت دم‌نوش شما رنگ انداخته و می‌توانید این دم‌نوش خوش‌رنگ را نوش جان‌کنید. همچنین می‌توانید برای شیرین شدن دم‌نوش زرشک، از عسل نیز استفاده کنید.

ترکیب هل و زنجبیل: یکی از بهترین راه‌ها برای لاغری و چربی سوزی استفاده از دم‌نوش هل و زنجبیل است. هل با کاهش اشتهای شما و افزایش فرایند چربی سوزی، به لاغری شما کمک بسیاری می‌کند. برای تهیه دم‌نوش هل و زنجبیل به‌صورت زیر عمل کنید:

به یک لیوان آب در حال جوش، به‌اندازه یک‌دانه کامل هل و یا نصف قاشق غذاخوری هل و زنجبیل اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا این دم‌نوش به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. سپس نوش جان‌کنید. این دم‌نوش خوش طمع را می‌توانید هرروز صبح استفاده کنید.

رز ماری: یکی از دم‌نوش‌های طبیعی برای کاهش وزن شما، استفاده از چای رزماری می‌باشد. نوشیدن این چای طبیعی علاوه بر هضم بهتر غذا، کاهش وزن شمارا به دنبال دارد. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه آن را ببینید. برای تهیه این دم‌نوش، مراحل زیر را اجرا کنید:

به یک لیوان آب جوشیده، مقدار یک قاشق چای‌خوری برگ‌های رزماری خشک‌شده یا تازه را اضافه کرده و پس از ۵ دقیقه دم کشیدن آن را نوش جان‌کنید.

سخن پایانی

درنهایت دم‌نوش‌های معرفی‌شده در بالا تنها برای سرعت بخشیدن به روند لاغری شما می‌باشد. در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه، نوشیدن مرتب و طولانی‌مدت دم‌نوش‌های لاغری، باعث پاک‌سازی بدن شما شده و با افزایش سوخت‌وساز، حجم ادرار و دفع شمارا افزایش داده و در بهبود دستگاه گوارش شما تأثیرات چشمگیر و غیرقابل‌انکاری خواهد داشت که درنهایت چربی سوزی و کاهش وزن شمارا به دنبال دارد. این دم‌نوش‌ها را می‌توانید به‌راحتی در خانه دم کنید و علاوه بر خواص لاغری، از خواص شگفت‌انگیز دیگر آن نیز بهره ببرید.

خرید اینترنتی معجون لاغری از فروشگاه کاکوتی

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.