خانه دسته‌بندی نشده  آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک صورت و مو با روغن نارگیل

 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک صورت و مو با روغن نارگیل

توسط مدیر مجله
 آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک صورت و مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل جزء روغن‌های مرطوب کننده‌ی عالی است که از آن برای سلامت پوست و مو استفاده می‌شود، به طوری که در طب سنتی به جهت مراقبت از پوست ومو روغنی موثرتر از روغن نارگیل چیزی وجود ندارد. استفاده از این روغن به دلیل دارا بودن فواید و خواص درمانی فراوان و همچنین رایحه‌ی دلپذیرش بسیار توصیه شده است.

در این مقاله از سایت کاکوتی با شما عزیزان همراه شده‌ایم تا به اتفاق هم با طرز تهیه انواع ماسک صورت و مو با روغن نارگیل آشنا شویم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد رضایت و استفاده‌ی شما قرار گیرد. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

اگر جزء افرادی هستید که میانه‌ی خوبی با محصولات شیمیایی ندارید و استفاده از روغن‌های طبیعی را برای سلامت پوست و مو ترجیح می‌دهید، باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که روغن نارگیل یکی از پرطرفدارترین روغن‌‌های طبیعی برای درمان مشکلات پوست و مو به شمار می‌رود. تحقیقات علمی نیز اثربخشی روغن نارگیل بر سلامت پوست و مو را به اثبات رسانیده است.

 روغن نارگیل نوعی چربی اشباع شده است که از میوه‌ی درخت نارگیل حاصل می‌شود. از روغن نارگیل در تهیه انواع مواد آرایشی بهداشتی و حتی در تهیه برخی غذاها استفاده می‌شود. روغن نارگیل غنی از نوعی اسید چرب با زنجیره متوسط، اسید لوریک می‌باشد. در بین روغن‌های گیاهی، روغن نارگیل از همه پایدارتر است و در بین روغن‌های مخصوص سرخ کردنی، این روغن از حرارت بالا برای سوختن برخوردار است، بنابراین حتی این روغن در دمای بالا نیز نمی‌سوزد.

در طب سنتی از روغن نارگیل به دلیل زیبایی فوق‌العاده‌ای که به پوست و مو می‌بخشد، در تهیه انواع ماسک‌های خانگی استفاده می‌شود. با چند بار استفاده از این ماسک‌ها به نتایج عالی خواهید رسید و به یکی از مصرف کنندگان دائمی این روغن تبدیل می‌شوید. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریال و مرطوب کنندگی، یک روغن بسیار عالی برای رفع مشکلات پوستی به شمار می‌رود. در ادامه به معرفی انواع ماسک مو و صورت با روغن نارگیل و مزایای استفاده از آنها آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از ماسک روغن نارگیل برای پوست صورت

  • یکی از مزایای استفاده از این ماسک، کمک به از بین بردن باکتری‌های مضر پوست می‌باشد.
  • استفاده از این ماسک باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود.
  • این ماسک درمان کننده‌ی جوش و آکنه است.
  • یک مرطوب کننده‌ی عالی برای پوست‌های خشک است.
  • درمان کننده‌ی زخم است.

آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک صورت با روغن نارگیل

ماسک روغن نارگیل و جو مناسب برای افراد دارای پوست مستعد جوش و آکنه

توصیه می‌شود افراد دارای پوست مستعد جوش و آکنه از ماسک روغن نارگیل به همراه جو پرک استفاده نمایند. روغن نارگیل یک آنتی باکتریال قوی است و زمانی که با جو پرک ترکیب شود، یک محصول عالی برای رفع جوش و آکنه می‌باشد. جو پرک نیز از التهابات پوستی می‌کاهد و باعث تنظیم پی اچ پوست می‌گردد. روغن نارگیل نیز به دلیل جذب سریعی که دارد، آبرسانی پوست را افزایش داده و از رشد باکتری‌ها پیشگیری می‌کند. برای تهیه این ماسک خانگی به یک قاشق غذاخوری جو پرک و یک قاشق مربا خوری روغن نارگیل نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. ماسک را بر روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده مناسب شسته و خشک کرده‌اید، پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. استفاده‌ی منظم از این ماسک شما را به نتایج عالی خواهد رسانید.  

ماسک روغن نارگیل به همراه ماست و عسل، از بین برنده‌ی جوش‌های سر سیاه

   اگر به دنبال روشی کاملا گیاهی و خانگی برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه هستید، پیشنهاد طب سنتی به شما استفاده از ماسک خانگی روغن نارگیل به همراه ماست و عسل است. روغن نارگیل دارای خواص ضد عفونی کنندگی است، عسل نیز یک آنتی باکتریال قوی است. زمانی که این مواد با یکدیگر ترکیب شوند، مانع از ایجاد جوش‌های چرکی می‌شوند. ماست نیز در این ماسک باعث شادابی پوست‌های خشک و کدر می‌شود. برای تهیه این ماسک، به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم. مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیبی کاملا یکدست حاصل شود. ماسک را بر روی پوست تمیز خود اعمال کنید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو نمایید. از این ماسک یک الی دو بار در هفته استفاده کنید تا نتایج عالی حاصل شود.

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه، شفاف کننده‌ی پوست صورت

در این ماسک به جهت از بین بردن تیرگی‌های اطراف چشم و لک‌های پوستی از زردچوبه به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی استفاده می‌شود. همچنین زردچوبه دارای خواص آنتی باکتریالی نیز می‌باشد. زمانی که این دو ماده با یکدیگر مخلوط می‌شوند، از بروز جوش و آکنه پیشگیری کرده و شفافیت پوست را به دنبال خواهد داشت. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن خواص مرطوب کنندگی باعث چند برابر شدن درخشش پوست می‌گردد. برای تهیه این ماسک به دو الی سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک دوم قاشق چای خوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه  نیاز داریم.  ابتدا روغن نارگیل و زردچوبه را مخلوط کنید. در ظرفی دیگر آب لیمو ترش و عسل را ترکیب کنید و به ترکیب زردچوبه و روغن نارگیل اضافه نمایید. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. مواد را برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه بر روی پوست خود پوشش دهید و پس از مدت زمان ذکر شده با آب سرد بشویید.

ماسک روغن نارگیل به همراه آووکادو، جوان کننده‌ی پوست صورت

از جمله میوه‌های پرطرفدار که در ساخت ماسک‌های خانگی از آن استفاده می‌شود، آووکادو است. خاصیت این میوه برای پوست و مو در حدی است که زیمالب روغن آووکادو را بدین منظور تهیه نمود. میوه‌ی آووکادو سرشار از ویتامین‌های A، D، E و امگا ۳ است. ترکیب روغن نارگیل و آووکادو به ترمیم کلاژن‌ها و جوان سازی پوست کمک شایانی می‌کند. مقدار یک قاشق غذاخوری آووکادوی له شده را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و پوست صورت خود را با آن پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان ده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل، عسل و چای سبز، مناسب برای پاکسازی پوست

اگر به دبال روشی کاملا طبیعی و خانگی برای پاکسازی پوست خود هستید، استفاده از ماسک روغن نارگیل، عسل و چای سبز را فراموش نکنید. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است. همچنین این چای به دلیل دارا بودن پلی فنول‎های موجود در خود، در از بین بردن رادیکال‌های آزاد نقش به سزایی دارد و به این صورت از افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک پیشگیری می‌کند. زمانی که چای سبز با عسل و روغن نارگیل به جهت رفع تیرگی‌های پوستی ترکیب می‌شود، رنگ پوست شفاف‌تر شده و التهابات پوستی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. برای تهیه این ماسک به نصف فنجان چای سبز دم شده، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. با کمک یک تکه پنبه مقداری از ماسک را بر روی پوست خود پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل به همراه روغن آلوئه‌ورا، روشن کننده پوست صورت

 آلوئه‌ورا از جمله گیاهانی است که دارای اثرات بسیار موثر برای پوست می‌باشد. در طب سنتی استفاده از این گیاه به جهت درمان تیرگی‌ها و لک‌های پوستی پیشنهاد می‌شود. برای اینکه این گیاه بهترین اثر را داشته باشد، مجموعه زیما روغن گیاه آلوئه‌ورا را تهیه کردند. البته این گیاه به تنهایی روغن ندارد، ولی می‌توان آن را با یک روغن پایه ترکیب نمود تا خواص بی‌نظیر آن از بین نرود. زمانی که گیاه آلوئه‌ورا با روغن نارگیل ترکیب می‌شود می‌توان از آن در رفع آکنه، روشن شدن هر چه تمام‌تر پوست، مرطوب شدن و رساندن تمام مواد مغذی به پوست، استفاده نمود.

 ماسک روغن نارگیل و قهوه، مناسب برای انواع پوست

روغن نارگیل و قهوه، هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین این ماسک باعث تقویت کلاژن سازی پوست و درخشندگی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری پودر قهوه نیاز داریم. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. ماسک را بر روی پوست تمیز خود اعمال کنید و به مدت ده الی پانزده دقیقه با کمک انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید تا به نتایج مطلوب دست یابید.

ماسک روغن نارگیل و دارچین ضد عفونی کننده‌ی پوست

ماسک روغن نارگیل و دارچین دارای خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال است و به همین دلیل استفاده از آن به افراد دارای پوست چرب و مستعد جوش و آکنه پیشنهاد می‌شود. برای تهیه این ماسک به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین نیاز داریم. در ظرفی مواد را به خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. مواد را بر روی پوست تمیز خود برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه اعمال کنید و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده نمایید تا شاهد تغییرات شگرف قرار گیرید. لازم به ذکر است قبل از استفاده از دارچین، ابتدا تست حساسیت را انجام دهید. به این صورت که مقداری از دارچین را بر روی یک قسمت از بدن خود پوشش دهید و در صورت نداشتن هیچ گونه علائم حساسیت، از آن برای پوست صورت خود استفاده کنید.

مزایای استفاده از ماسک روغن نارگیل برای موها

  • رطوبت کافی را به پوست سر و موها می‌رساند.
  • برای درمان اگزما، قارچ و شوره سر بسیار مناسب است.
  • جلوی از بین رفتن پروتیئن مو بر اثر شست و سو را می‌گیرد.
  • به دلیل غنی بودن از ویتامین E و اسید اوریک از ریزش مو پیشگیری می‌کند.
  • خطر شکنندگی و موخوره‌ی موها را به حداقل می‌رساند.

آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک مو با روغن نارگیل

ماسک روغن نارگیل به همراه عسل و تخم‌مرغ، رطوبت رسان موها

اگر از خشکی بیش از حد موهایتان خسته شده‌اید، پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک موی روغن نارگیل به همراه عسل و تخم‌مرغ است. استفاده از این ماسک به دلیل داشتن تخم‌مرغ و روغن نارگیل باعث رطوبت رسانی کافی موهای خشک می‌شود. برای تهیه این ماسک به یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز داریم. ابتدا روغن نارگیل را با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. تخم‌مرغ را در ظرفی هم بزنید و سپس روغن نارگیل را اضافه کنید. پس از ترکیب شدن مواد، عسل را به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. ماسک مو را بر روی موهای نم دار خود پوشش دهید و به آرامی ماساژ دهید. موهایتان را با یک حوله بپوشانید و پس از گذشت سی دقیقه، آن را شامپو و آبکشی کنید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک روغن نارگیل و روغن زیتون، کمک به رشد مو

استفاده از این ماسک باعث تامین پروتئین‌های مورد نیاز موها می‌شود. برای تهیه به دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و در صورت تمایل چند قطره روغن ویتامین E نیاز داریم. روغن نارگیل ذوب شده را با روغن زیتون مخلوط کنید و سپس ویتامین E را به آن اضافه کنید. موهایتان را آغشته به مواد کنید و با یک کلاه حمام بپوشانید. اجازه دهید ماسک شب تا صبح باقی بماند و سپس شامپو و آبکشی نمایید. از این ماسک یک بار در ماه استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و آب لیمو ترش، مناسب برای موهای چرب

استفاده از این ماسک باعث سم‌زدایی موها و برطرف شدن ترکیبات جمع شده بر روی کف سر می‌شود. برای تهیه این ماسک به دو الی سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه نیاز داریم. مواد را پس از یکدست شدن بر روی موها و کف سر پوشش دهید و پس از گذشت شصت دقیقه، شامپو و آبکشی نمایید. استفاده از این ماسک پس از هر حمام، توصیه می‌شود.

ماسک روغن نارگیل و سرکه سیب، درخشان کننده و استحکام دهنده مو

برای تهیه این ماسک به دو الی سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب نیاز داریم. مواد را پس از یکدست شدن بر روی موهایتان پوشش دهید و پس از بیست دقیقه شامپو و آبکشی نمایید. از این ماسک مو یک بار در هفته استفاده کنید.     

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.