خانه دسته‌بندی نشده درمان شپش موی سر به کمک راهکارهای طب سنتی

درمان شپش موی سر به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

شپش سر

یکی از بیماری‌های شایع بین بچه‌های مدرسه و آمادگی‌ها، مشکل شپش موی سر می‌باشد. این مشکل که با آمدن فصل سرد تشدید می‌شود، به یک معضل بزرگی در بین مادران تبدیل‌شده است. همچنین ارتباط و تعامل بین بچه‌ها باعث می‌شود تا انگل این بیماری به دیگر بچه‌ها نیز انتقال یابد.

شپش سر چیست

رشک و یا همان تخم شپش، به‌صورت بیضی سفیدرنگی است که به ساقه مو و به فاصله کمی از ریشه مو چسبیده و به‌سختی از آن جدا می‌شود. این تخم‌ها پس از هفت روز سر از تخم درآورده و به یک شپش بالغ تبدیل می‌شود. این موجود موذی از خون لایه‌های سطحی پوست تغذیه کرده و خارش‌های زیادی را برای فرد بیمار ایجاد می‌کند.

سؤالی که ممکن است برای شما نیز پیش آید روش خلاص شدن از شر این موجود موذی است. راه‌های درمانی شیمیایی زیادی برای از بین بردن انگل این بیماری وجود دارد؛ اما به دلیل تکثیر بیش‌ازاندازه این انگل، درمان را با مشکل مواجه می‎کند؛ بااین‌وجود همانند بسیاری از بیماری‌های دیگر، طب سنتی راهکار و درمان قطعی برای این موضوع دارد که علاوه بر اثربخشی زیاد، ضرر کمتری به کودک دلبند شما می‌رساند. اگر شما هم به فکر درمان شپش سر با کمک راهکارهای طب سنتی هستید، خواندن مطالب زیر خالی از لطف نیست.

نکات قابل‌توجه در رابطه با شپش موی سر

-درصورتی‌که دچار این مشکل هستید، موهای سر خود را کاملاً کوتاه کنید. مقاومت این حشره به حدی است که ممکن است رشک و تخم‌های مربوط به آن دوباره به وجود آید.

-تمامی ملحفه، بالش و لباس‌های خود را با آب جوش ضدعفونی کنید تا از سرایت آن به دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

-موهای خود را شانه بزنید. برای شانه کردن از شانه‌های فلزی استفاده کنید.

-بعد از شانه کردن، شانه‌ی خود را در آب و صابون ضدعفونی کنید تا شپش آن از بین برود.

-زودبه‌زود لباس‌های خود را عوض کنید. بهتر است از لباس‌های حریر و کتان استفاده کنید. به این دلیل که رشد شپش در این لباس‌ها بسیار کمتر است.

-موهای خود را زیر روسری قرار ندهید. هوای تازه و آفتاب باعث می‌شود تا این مشکل برطرف شود.

درمان شپش سر در طب سنتی با روغن‌های گیاهی

در بخش زیر ۷ روغن گیاهی برای درمان شپش سر به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم که این روش‌ها برای درمان شما مؤثر باشد.

۱-از بین بردن شپش سر به کمک روغن درخت چای

اگر کودک دلبند شما دچار شپش سر شده است، از معجزه روغن درخت چای استفاده کنید. خواص ضد باکتری و ضد قارچ روغن درخت چای در درمان آلودگی شپش سر بسیار مؤثر می‌باشد.

*طریقه درمان با روغن چای

به دلیل قوی بودن روغن درخت چای، تنها یک قطره از این روغن را با یک قطره روغن‌زیتون ترکیب کنید. سپس به کمک پنبه‌ای، سرتاسر پوست سر کودکتان را با آن ماساژ دهید. ۱۲ ساعت منتظر بمانید و بعد سر او را با آب بشویید. برای اثرگذاری این روش، ۳ بار در هفته این کار را انجام داده و سپس به یک‌بار کاهش دهید. کافی است امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

فروشگاه اینترنتی کاکوتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید روغن چای را به‌صورت اینترنتی تهیه کنید.

 

۲-از بین بردن شپش سر به کمک روغن بادام تلخ

یکی از درمان‌های مؤثر جهت از بین بردن شپش سر استفاده از روغن بادام تلخ می‌باشد. این درمان را به فاصله ۷ تا ۱۰ روز انجام دهید تا به‌طور کامل شپش سر از بین برود.

هنگام استفاده از بادام تلخ دقت کنید. به دلیل طبع گرم این روغن، در افراد گرم‌مزاج باعث گیجی و بی‌حالی و یا ریزش مو می‌شود.

*طریقه درمان با روغن بادام تلخ

مقدار ۵۰ سی‌سی روغن بادام تلخ را در ۱۰ سی‌سی آب به‌خوبی حل کنید. قبل از خواب تمام نواحی سر و ساقه موی خود را با این ترکیب ماساژ دهید. سر خود را با حوله یا کلاه حمام بپوشانید. درنهایت صبح پس از شانه کردن و اطمینان از جدا شدن تمامی شپش‌ها از مو، سر خود را با آب و شامپو بشویید.

درصورتی‌که قصد خرید این روغن را دارید، می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی آن را سفارش دهید.

 

۳-از بین بردن شپش سر به کمک روغن شمعدانی

یک‌راه آسان برای از بین بردن شپش سر استفاده از اسانس روغن شمعدانی می‌باشد.

*طریقه درمان با روغن شمعدانی

قبل از خواب مو و پوست سر خود را با اسانس روغن شمعدانی ماساژ دهید. سپس موی سر خود را با کلاه حمام یا حوله ببندید. سپس صبح موهای خود را بشویید. همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن محبوب را به شامپوی خود اضافه کنید و موهای خود را با آن بشویید تا شپش به‌طور کامل از سر شما از بین برود.

فروشگاه کاکوتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید روغن شمعدانی را به‌صورت اینترنتی سفارش و دم درب منزل خود دریافت کنید.

 

۴-از بین بردن شپش سر به کمک روغن‌زیتون

روغن‌زیتون خواص بسیار زیادی دارد. این روغن گیاهی دوای هر دردی است. اگر کودک شما دچار رشک سر شده است و خارش‌های آن او را اذیت می‎کند، از روغن‌زیتون استفاده کنید. این کار را تا دو هفته و هر سه روز یک‌بار انجام دهید تا به‌طور کامل از شر شپش سر کودکتان خلاص شوید.

*طریقه درمان با روغن‌زیتون

ابتدا کل موهای سر کودکتان را روغن‌زیتون بمالید. سپس موها او را در قسمت بالای سرش جمع کنید و با یک کلاه حمام یا حوله آن را بپوشانید. ۸ ساعت منتظر بمانید تا میزان از بین رفتن شپش‌ها بیشتر شود. پس از ۸ ساعت، حوله یا کلاه حمام کودکتان را در ظرفی پر از آب داغ و صابون بیندازید. شپش‌های مرده و ختم‌های آن در ظرف دیده خواهد شد.

سپس موهای کودکتان را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به کمک شانه‌ای هر قسمت را شانه کنید تا موهای کودکتان بدون شپش به نظر برسد. درنهایت شانه را در آب‌صابون انداخته و به‌خوبی شستشو دهید تا اثری از این موجود موزی باقی نماند.

درنهایت موهای او را با شامپو شسته و با سشوار موهایش را کاملاً خشک کنید. گرما شپش‌های باقی‌مانده را از بین می‌برد.

 

۵-از بین بردن شپش سر به کمک روغن اکالیپتوس

اگر از شپش سر خود رنج می‌برید، روغن اکالیپتوس را امتحان کنید. خواص ضدعفونی‌کننده و ضد باکتری این روغن یک درمان مؤثر برای از بین بردن شپش سر می‌باشد. برای درمان شپش سر به کمک روغن اکالیپتوس استفاده منظم از این روغن توصیه‌شده است.

*طریقه درمان با روغن اکالیپتوس

چند قطره از اسانس اکالیپتوس را در شامپوی خود بریزید. سپس پوست سر خود را با آن شستشو دهید. همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را به آب حمام اضافه کرده و سر خود را با آن نیز شستشو دهید.

برای تهیه روغن اکالیپتوس اصل، می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

 

۶-از بین بردن شپش سر به کمک روغن چریش

اگر یکی از اعضای خانواده شما دچار شپش سر و یا همان رشک شده است، از خواص دارویی روغن چریش برای از بین بردن این حشرات استفاده کنید. برای از بین رفتن کامل شپش سر بهتر است این درمان را حداقل دو بار در هفته به مدت یک‌بار تکرار کنید.

*طریقه درمان با روغن چریش

چند قطره از روغن چریش را با روغن‌زیتون به‌خوبی ترکیب کنید. سپس به کمک پنبه‌ای پوست سر و ساقه‌ی مو فرد را با آن ماساژ دهید. پس از مدت‌زمانی سر خود را شسته و به کمک سشوار خشک کنید.

 

۷-از بین بردن شپش سر به کمک روغن معدنی و سرکه

یکی از راهکارهای طب سنتی برای از بین بردن شپش موی سر استفاده از سرکه و روغن معدنی می‌باشد. این روش به صورتی است که به‌هیچ‌عنوان این حشرات به موهای شما بازنمی‌گردند. این درمان را تا زمانی که شپش به‌طور کامل برطرف شود، انجام دهید. حتی بهتر است ۳ تا ۵ روز بعدازآن نیز این درمان را ادامه دهید تا مطمئن شوید هیچ حشره‌ای به موی سر شما نچسبیده باشد.

*طریقه درمان با روغن معدنی و سرکه

هر شب قبل از خواب مقداری روغن معدنی را با سرکه ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به موهای خود مالیده تا رشک‌هایی که به موهای شما چسبیده از آن جدا شوند.

فروشگاه اینترنتی کاکوتی با فروش اینترنتی روغن معدنی به درمان شما کمک بسیاری کرده است.

 

درمان شپش سر در طب سنتی با روش‌های عمومی

۱-از بین بردن شپش سر با کمک سرکه

برای درمان سریع و قطعی شپش موی سر خود از معجزه سرکه بهره ببرید. خواص اسیدی و ضد میکروبی سرکه، باعث از بین رفتن این حشرات می‌شود. این درمان به صورتی است که دیگر این حشرات به موهای شما بازنمی‌گردند.

هنگام استفاده از این روش دقت کنید. به این دلیل که سرکه در برخی از افراد باعث سردرد و ضعف در حافظه می‌شود.

*طریقه درمان با سرکه

سرکه‌ای طبیعی را تهیه کنید. سپس سرکه را گرم کرده و سر و موهای خود را با آن ماساژ دهید. حوله یا کلاهی بر روی سر خود گذاشته و بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با آن بشویید.

برای تهیه سرکه طبیعی به‌صورت اینترنتی، فروشگاه کاکوتی گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

 

۲-از بین بردن شپش سر به کمک اسپند

یکی از مشکلاتی که در قدیم بسیار شایع بود، شپش یا رشک موی سر بوده است. قدیمی‌ها از اسپند به‌عنوان یک عفونت کش استفاده می‌کردند تا شپش را به‌طور کامل از بین ببرند؛ بنابراین استفاده از این نسخه همچنان نیز رایج می‌باشد. استفاده یک‌بار از این روش، شپش را به‌طور کامل از بین می‌برد؛ اما به دلیل مقاومت بسیار بالای این حشره بهتر است این درمان را تا ۱۰ روز ادامه دهید.

*طریقه درمان با اسپند

یک قاشق غذاخوری اسپند را آسیاب کنید. سپس آن را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و بر روی شعله گاز بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. درنهایت موهای خود را به این محلول آغشته کنید. بعد از ۴۵ دقیقه موهای سر خود را با آب و بدون شوینده شستشو دهید.

 

۳-از بین بردن شپش سر به کمک نوره یا واجبی

یک راهکار طلایی برای درمان شپش سر و خلاص شدن از خارش‌های اذیت کننده آن استفاده از نوره می‌باشد. برای درمان با استفاده از این روش دقت کنید که نوره رقیق باشد و همچنین در کمتر از دو دقیقه سر خود را با آب بشویید تا این روش باعث ریزش موی سر شما نشود.

*طریقه درمان با نوره یا واجبین

مقداری نوره را با آب کاملاً رقیق کنید. به صورتی که نوره کاملاً آبکی شده باشد. سپس نوره رقیق‌شده را به موهای خود زده و بعد از دو دقیقه سر خود را سریع آبکشی کنید.

 

۴-از بین بردن شپش سر به کمک حنا

اگر دوست دارید شپش موی سرتان به‌کلی ریشه‌کن شود، حنا را امتحان کنید. این روش شمارا از شر رشک و خارش‌های اذیت کننده آن نجات می‌دهد.

*طریقه درمان با حنا

مقداری حنا را با آب گرم ترکیب کنید. سپس موهای خود را با حنا کاملاً بپوشانید. با نایلونی موهای خود را پوشانده و بعد از ۳ ساعت با شانه‌ای موهایتان را شانه و بعد آن را بشویید.

 

۵-از بین بردن شپش سر به کمک گل ختمی

یک راهکار بسیار ساده و بی‌ضرر برای از بین رفتن شپش سر استفاده از گل ختمی سفید می‌باشد. خواص دارویی گل ختمی باعث کشته شدن شپش موی سر کودکتان می‌شود.

*طریقه درمان با گل ختمی

پوست سر و ساقه موهای خود را با مقداری لعاب گل ختمی ماساژ دهید. بعد از مدتی سر خود را شسته و با سشوار خشک کنید.

 

۶-از بین بردن شپش سر به کمک برگ چغندر

برای پیشگیری و درمان مشکل شپش سر بهتر است از خواص دارویی برگ چغندر استفاده کنید. این روش به صورتی است که شپش موی سر را به‌طور کامل از بین می‌برد.

سخن نهایی

استفاده یک‌بار از این روش‌ها در درمان شپش سر مؤثر نمی‌باشد. برای اثرگذاری و گرفتن بهترین نتیجه بهتر است هر روز این روش‌ها را امتحان کنید تا به نتیجه مورد دلخواه برسید.

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.