خانه دسته‌بندی نشده پیشنهادات طب سنتی برای درمان ورم پا

پیشنهادات طب سنتی برای درمان ورم پا

توسط kakooti
ورم پا و درمان با روش‌های طب سنتی

ورم پا به دلایل گوناگون در آقایان و بانوان رخ می‌دهد که گاهی می‌تواند مشکلات زیادی را برای این عزیزان به وجود آورد. این مشکل بیشتر در افراد سالخورده مشاهده می‌شود.

برای درمان ورم پا راه‌ها و روش‌های گوناگونی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی برخی از روشهای خانگی و گیاهی می‌پردازیم که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

سرکه سیب

یکی از روشهایی که در طب سنتی برای درمان ورم پا پیشنهاد می‌شود، استفاده از سرکه سیب است. سرکه به دلیل خاصیت ضدالتهابی و آرامبخشی درد و التهاب حاصل از ورم پا را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک دستمال نخی تمیز را در ظرفی که حاوی نصف فنجان سرکه سیب است بخیسانید و سپس آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و یک عدد سیب را که به شش تکه خرد کرده‌اید را بالای این ناحیه قرار دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی موضع برداشته و با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را هرشب قبل از خواب انجام دهید و شاهد اثرات نتایج بخش آن باشید.

نعناع

نعناع گیاه دیگری است که در طب سنتی از آن به صورت خانگی و طبیعی برای درمان ورم پا از آن استفاده می‌شود. نعناع باعث بهبود گردش خون و از گشاد شدن سیاهرگها پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این گیاه پرخاصیت به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از نعناع تازه را در ظرفی که حاوی آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن از صافی و سرد شدن آن را روی موضع مورد نظر قرار دهید و با یک دستمال آن راببندید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش درمانی را هرشب قبل از خواب انجام دهید تا از تورم پا خلاص و به طور کامل بهبودی یابید.

آب بامیه

یکی از روشهای درمانی خانگی و طبیعی برای ورم پا استفاده از آب بامیه است. مصرف آب بامیه ادرار آور است و تورم و سموم جمع شده در بدن را از بین می‌برد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که در یک ظرفی که حاوی آب در حال جوش است شش عدد گل بامیه بریزید و بگذارید روی حرارت به مدت ده دقیقه بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن آن را نوش جان کنید. این نوشیدنی را روزانه سه فنجان مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود و از شر این ناراحتی خلاص شوید.

نمک

استفاده از نمک نیز یکی دیگر از روشهای طب سنتی برای درمان خانگی و طبیعی ورم پا است. نمک درد حاصل از تورم پا را کاهش می‌دهد و باعث بهبود گردش خون می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک دوم فنجان نمک را در وانی که حاوی آب گرم است بریزید و سپس به مدت زمان یکربع ساعت پاهایتان را در آن قرار دهید و سپس با آب گرم شستشو دهید. این کار را به صورت روزانه مخصوصا روزهایی که سخت گذرانیده‌اید، انجام دهید و از نتایج خوب آن بهره ببرید.

آلوئه‌ورا

طب سنتی به شما عزیزانی که از ورم پا رنج می‌برید توصیه می‌کند از گیاه پرخاصیت آلوئه‌ورا برای درمان طبیعی و خانگی آن استفاده کنید. این گیاه به دلیل خاصیت ضدالتهابی درد حاصل از ورم را کاهش و گردش خون را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه‌ورا با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و سپس آن را روی موضع مورد نظر به مدت ده دقیقه به خوبی ماساژ دهید. این روش درمانی را هر روز تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. 

شاه بلوط هندی

استفاده از گیاه شاه بلوط هندی نیز روشی خانگی و طبیعی برای درمان ورم پا شناخته شده است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از پوست شاه بلوط هندی را با نصف فنجان روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه روی شعله باقی بماند تا به خوبی ترکیب شوند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از سرد شدن آن را روی موضع مورد نظر بمالید و به صورت دورانی به خوبی ماساژ دهید. این روش درمانی را روزانه تکرار کنید و شاهد بهبودی هر چه سریعتر خود باشید.

روغن درخت چای

یکی از روغن‌های طبیعی بسیار مناسب برای درمان ورم پا، روغن درخت چای است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که روی یک دستمال نخی تمیز چند قطره روغن درخت چای بریزید و آن را روی موضع مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید به مدت بیست الی نیم ساعت به همین صورت باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب این روش درمانی را به طور روزانه انجام دهید.

روشی دیگر به این صورت است که در یک ظرف کمی روغن درخت چا بریزید و به همان میزان به آن روغن نارگیل اضافه کنید و پس از ترکیب کردن این دو روغن به روی موضع مورد نظر بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بگذارید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را هر شب قبل از خواب انجام دهید و از فواید آن بهره ببرید.

ترکیب روغن خردل، روغن زیتون یا روغن نارگیل

یکی از ترکیبات بسیار موثر که به صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود و برای درمان ورم پا بسیار مفید است، ترکیب روغن خردل با روغن زیتون یا روغن نارگیل است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از این روغن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید و ظرف مورد نظر را کمی گرم کرده و سپس این ترکیب را روی موضع مورد نظر بمالید و برای چند دقیقه  به آرامی ماساژ دهید. این روش درمانی را می‌توانید چند بار در طول روز انجام دهید و شاهد اثرات نتایج بخش آن شوید.

این روش درمانی برای خانم‌های باردار که از ورم پا رنج می‌برند بسیار مفید است.

جعفری

در طب سنتی استفاده از گیاه جعفری به صورت خانگی و طبیعی یکی از راههای درمانی مفید ورم پا است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که درون یک ظرف که حاوی آب در حال جوش است به مقدار یک قاشق چایخوری برگ جعفری خشک شده بریزید و اجازه دهید به مدت زمان یکربع ساعت روی حرارت بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و اندکی پس از سرد شدن آن را نوش جان کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح ناشتا به مقدار یک فنجان میل کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

روش دیگر به این صورت است که مقداری از برگهای تازه گیاه جعفری را شسته و در مخلوط کن بریزید و آب آن را بگیرید. آب حاصل شده را روی موضع مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت بیست الی نیم ساعت به همین صورت باقی بماند و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید. این روش درمانی را دو مرتبه در روز تکرار کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن باشید.

و اما روش سوم به این صورت است که این گیاه پرخاصیت را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

دانه گشنیز

استفاده از دانه گشنیز نیز روش خانگی و طبیعی دیگری برای درمان ورم پا است که به شما عزیزانی که از این ناراحتی رنج می‌برید توصیه می‌کنیم از آن استفاده نمایید. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری دانه گشنیز از عطاری خریداری کنید و مقدار سه قاشق غذاخوری از آن را در یک قابلمه بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه روی حرارت باقی بماند تا بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از سرد شدن نوش جان کنید. این نوشیدنی را در طول روز دو بار و به هر بار یک فنجان مصرف کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

بذر کتان

بذر کتان نیز یکی دیگر از گیاهانی است که در طب سنتی سفارش می‌شود به جهت درمان ورم پا از آن استفاده شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری بذر کتان از عطاری تهیه کنید و مقداری نصف قاشق چایخوری از این تخم را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزد و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه روی حرات باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از سرد شدن میل کنید. این نوشیدنی را به طور روزانه و به مقدار یک فنجان مصرف کنید.

روشی دیگر به این صورت است که مقداری روغن بذر کتان تهیه کنید و آن را روی موضع مورد نظر بمالید و به مدت چند دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه تکرار کنید و  از فواید آن بهره ببرید.

آب آناناس 

طب سنتی به شما عزیزانی که از ورم پا رنج می‌برید توصیه می‌کند که برای درمان آن از آب آناناس استفاده کنید. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک عدد آناناس را خرد کرده و پوست آن بکنید و آن را به قطعات کوچکتر درآورید و سپس در آبمیوه گیری بریزید و آب آن را بگیرید. این نوشیدنی پرفایده و خوشمزه را روزانه یک لیوان نوش جان کنید و شاهد هر چه سریعتر خوب شدن خود باشید.

زردچوبه 

یکی از روشهای گیاهی و خانگی برای درمان ورم پا استفاده از گیاه زردچوبه است. برای استفاده از زردچوبه در این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه را در ظرفی بریزید و به آن یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و پس از هم زدن آن را بنوشید. در صورت دلخواه می‌توانید به آن مقداری عسل نیز اضافه کنید. این نوشیدنی را دوبار در روز میل کنید. 

روشی دیگر به این صورت است که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه را در یک ظرف بریزید و به آن اندکی آب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت خمیری درآید. حال خمیر حاصل شده را روی موضع مورد نظر بمالید و روی آن را با یک دستمال تمیز ببندید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش را نیز هر شب قبل از خواب انجام دهید.

زنجبیل

زنجبیل گیاه دیگری است که در طب سنتی از آن برای درمان خانگی و طبیعی ورم پا استفاده می‌شود. برای این روش به این صورت عمل کنید که یک تکه از زنجبیل تازه را له کنید و در ظرفی بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید و بگذارید به مدت پنج دقیقه بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و پس از خنک شدن بنوشید. این نوشیدنی را روزانه دو فنجان مصرف کنید. 

روشی دیگر به این صورت است که یک قاشق چایخوری از پودر زنجبیل را در یک لیوان شیر یا آب داغ بریزید و پس از هم زدن آن را بنوشید. این ترکیب را روزانه دو فنجان مصرف کنید. 

کلم

کلم نیز یکی دیگر از گیاهانی است که در روش درمان خانگی و طبیعی ورم پا کاربرد دارد و به شما عزیزانی که از این بیماری رنج می‌برید توصیه می‌کنیم از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که مقداری از کلم را پس از تمیز کردن و شستن روی موضع مورد نظر قرار دهید و با یک دستمال تمیز ببندید و اجازه دهید به مدت چند ساعت به همین صورت باقی بماند. این روش درمانی را روزانه دو بار تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.