خانه دسته‌بندی نشده آرامش اعصاب با راهکارهای طب سنتی

آرامش اعصاب با راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

آرامش اعصاب با طب سنتی

زندگی امروز ما پر از موقعیت‌های استرس‌زا و پراضطراب می‌باشد که منجر به ناراحتی اعصاب می‌شود؛ بنابراین هرکسی برای رسیدن به آرامش راهی را انتخاب می‌کند. یکی از روش‌های تسکین و آرامش اعصاب، روش‌های طب سنتی می‌باشد که در مقایسه با داروهای شیمیایی از جایگاه خاصی برخوردار است. به این دلیل که اکثر داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی است؛ به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که برای رسیدن به آرامش اعصاب و روان از نسخه‌های طبیعی استفاده ‌کنند. یکی از راهکارهای طب سنتی جهت آرامش اعصاب استفاده از دم‌نوش‌های گیاهی و یا همان جوشانده‌ها است که لذت بی‌شماری به روح شما هدیه می‌دهد. در این بخش از مجله اینترنتی کاکوتی به معرفی چند دم‌نوش فوق‌العاده برای آرامش اعصاب و روان پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با این دم‌نوش‌ها و روش‌های تهیه‌ی آن آشنا شوید.

دم‌نوش‌های گیاهی برای آرامش اعصاب

در بخش زیر به معرفی چند دم‌نوش گیاهی برای آرامش اعصاب و روان پرداخته‌ایم. این دم‌نوش‌ها مصرف طولانی در طب سنتی داشته و راهی طبیعی برای رسیدن به آرامش هستند. شما می‌توانید این دم‌نوش‌ها را جهت بهبود عملکرد ذهنی، خواب، خلق‌وخوی بهتر و آرامش اعصاب مصرف کنید.

-دم‌نوش گیاهی چای زیرفون برای آرامش اعصاب: برای آرامش اعصاب خودتان چای زیرفون مصرف کنید. خاصیت آرام‌بخشی و تسکین‌دهندگی این چای برای آرامش اعصاب به‌خصوص آرامش اعصاب افراد مسن و اشخاص عصبی معجزه می‌کند. همچنین متخصصان طب سنتی از این گیاه برای درمان سرماخوردگی، تشنج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی‌خوابی‌های شبانه و … استفاده می‌کنند.

نکته: درصورتی‌که باردار هستید مصرف این چای منع دارویی دارد.

-دم‌نوش گیاهی اسطوخودوس برای آرامش اعصاب: دم‌نوش این گیاه تسکین‌دهنده اعصاب و روان می‌باشد. چای این گیاه را درست کرده تا به آرامش اعصاب برسید. همچنین متخصصان گیاهی از دم‌نوش اسطوخودوس برای رفع بی‌خوابی، ناراحتی‌های عصبی معده، درمان سردرد و درمان سوختگی‌های جزئی نیز استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید این گیاه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-دم‌نوش گیاهی گل ماهور برای آرامش اعصاب: پزشکان طب سنتی این دم‌نوش را برای درمان مشکلات اعصاب نظیر خشم، سندرم پیش از قاعدگی، کاهش خشم ناگهانی و ناراحتی‌های عصبی تجویز می‌کنند. کافی است امتحان کنید تا نتیجه‌ی اثربخش آن را ببینید.

-دم‌نوش گیاهی لیمو برای آرامش اعصاب: اگر از اضطراب و ناراحتی اعصاب خود رنج می‌برید، ما در مجله تخصصی کاکوتی، دم‌نوش گیاهی لیمو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه با تاریخچه طولانی خود، به‌عنوان یک داروی آرام‌بخش می‌باشد که تأثیر بسزایی در تسهیل‌کنندگی و آرام‌بخشی افراد دارد. این گیاه دارویی به‌قدری مفید است که حتی برای کودکان نیز قابل استفاده می‌باشد. همچنین اگر دچار اختلالات خواب و دردهای بدنی هستید، استفاده از این دم‌نوش گیاهی به شما توصیه می‌شود.

-دم‌نوش گیاهی آویشن برای آرامش اعصاب: اگر فکر و خیال، داشتن اعصابی آرام را از شما گرفته است، دم‌نوش آویشن را به شما پیشنهاد می‎دهیم. این گیاه با طعم دوست‌داشتنی خود می‌تواند به داشتن اعصابی آرام به شما کمک کند. این گیاه با طبیعت گرم خود برای تقویت اعصاب، بینایی، تسهیل در هاضمه، معده، کبد، کلیه، بالا بردن فشارخون، افسردگی و … بسیار مفید می‎باشد. این چای را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید. برای درمان کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

درصورتی‌که به برگ آویشن دسترسی ندارید می‎توانید از پودر آویشن برای درست کردن دم‌نوش استفاده کنید. کافی است یک قاشق غذاخوری از پودر آویشن را با دو لیوان آب جوش ترکیب کرده و بر روی شعله قرار دهید تا دم بکشد. اگر طعم تند آویشن را دوست نداشتید، می‎توانید همراه با عسل یا یک نبات این دم‎نوش را میل کنید. همچنین می‎توانید یک لیموعمانی به این چای اضافه کرده تا طعم دل‌نشینی به خود بگیرد.

فروشگاه اینترنتی کاکوتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید علاوه بر مراجعه حضوری به‌صورت اینترنتی این گیاه را تهیه کنید.

-دم‌نوش گیاهی گل سرخ برای آرامش اعصاب: اگر ناملایمات زندگی باعث شده است که اعصاب شما به‌هم‌ریخته شود، دم‎نوش گل سرخ چاره کار شماست. این دم‌نوش با خاصیت ضدافسردگی و آرام‌بخشی خود می‌تواند به درمان شما کمک بسیاری کند. این گیاه به‌صورت پنج برگه دندانه‌دار و سبز تیره است و گل‌های آن متمایل به رنگ سرخ ارغوانی است. برای تهیه این گیاه می‎توانید در اواخر فصل بهار تا اواسط تابستان اقدام به چیدن گل‌های این گیاه کنید. همچنین برای درمان کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه مقداری چای سیاه یا چای سبز ترکیب کنید. مخلوط حاصل را داخل یک قوری به همراه آب ریخته و منتظر بمانید که بر روی شعله دم بکشد. سپس می‌توانید بعد از خنک شدن این گیاه را مصرف کنید.

اگر به گل‎های این گیاه دسترسی ندارید، می‎توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی عصاره گل سرخ را سفارش دهید.

-دم‌نوش گیاهی عناب برای آرامش اعصاب: خرمای قرمز و یا همان عناب، دارویی است گیاهی که برای رفع استرس و آرامش اعصاب بسیار توصیه‌شده است.

مقداری عناب را شسته و خیس کنید. سپس هسته آن را بیرون آورده و میوه‌ی آن را داخل قوری بریزید. اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بر روی شعله دم بکشد. دم‎نوش حاصل شیرین بوده و نیازی به استفاده از عسل و یا سایر شیرین‌کننده‎ها نیست.

شما می‎توانید عناب اعلا را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش داده و بخرید.

نکته: درصورتی‌که باردار هستید و یا نفخ بیش‌ازحد دارید و یا دچار انگل روده‎ای هستید و یا خلط بیش‌ازحد دارید، مصرف این دم‌نوش باید با تجویز پزشک صورت گیرد.

-دم‌نوش گیاهی بابونه برای آرامش اعصاب: گیاه دارویی بابونه یک تقویت‌کننده کلی سیستم عصبی است. این گیاه با خواص آرام‌بخشی خود می‎تواند برای درمان تشنج، اضطراب و استرس، تقویت اعصاب و حافظه و درمان سرگیجه بسیار مؤثر باشد.

شما می‎توانید مقداری از گیاه بابونه را به همراه مقداری آب دم‌کرده و همراه با عسل و لیمو مصرف کنید.

درصورتی‌که قصد خرید بابونه صحرایی دارید، فروشگاه اینترنتی کاکوتی این امکان را برای شما فراهم کرده است.

-دم‎نوش گیاهی گل نسترن برای آرامش اعصاب: برای درمان و تقویت اعصاب خود از خوردن چای میوه گل نسترن غافل نشوید. این دم‎نوش یک آرام‌بخش طبیعی است و اثرات فوق‌العاده‌ای بر روی اعصاب شما می‌گذارد.

فروشگاه کاکوتی به‌عنوان یکی از بهترین فروشگاه‎ها بهترین نوع از گیاه گل نسترن را دارا می‎باشد. شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی این گیاه را سفارش دهید.

-دم‌نوش گیاهی بادرنجبویه برای آرامش اعصاب: گیاه ملیسا و یا همان بادرنجبویه، با خواص آرام‌بخشی خود با اضطراب شما مقابله می‌کند. دم‎کرده این گیاه دارویی را مصرف کنید تا اعصاب شمارا آرام کند.

درصورتی‌که تمایل به خرید این گیاه دارویی را دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به خرید آن کنید.

-دم‌نوش گیاهی بهارنارنج برای آرامش اعصاب: اگر فکر و خیال و دغدغه زندگی آرامش را از شما گرفته است، عرق بهارنارنج را به شما پیشنهاد می‎دهیم. این دم‎نوش گیاهی یک درمان سنتی برای آرامش اعصاب و روان می‌باشد. برای درمان کافی است مقداری عرق بهارنارنج را به همراه گلاب ترکیب کرده و ۲ ساعت قبل از خواب و یا در طول روز زمانی که دچار استرس و اضطراب می‎شوید آن را مصرف کنید.

اگر شما قصد خرید بهارنارنج را دارید، فروشگاه اینترنتی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

-دم‌نوش گیاهی سنبل‌الطیب برای آرامش اعصاب: یکی از گیاهانی که به آرام‌بخشی و خواب‌آوری معروف است، گیاه دارویی سنبل‎الطیب می‌باشد. برای استفاده از این دم‌نوش به‌عنوان دارو بهتر است مقدار یک قاشق سنبل‌الطیب را به همراه آب، دم‌کرده و قبل از خواب آن را بنوشید. همچنین می‌توانید برای طعم دار کردن این دم‌نوش از لیموترش و یا عسل استفاده کنید.

شما می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به خرید گیاه سنبل‌الطیب کنید.

-دم‌نوش گیاهی گل‌گاوزبان برای آرامش اعصاب: اگر از ناراحتی اعصاب رنج می‌برید، دم‎نوش گیاه گل‌گاوزبان یک گزینه‌ی عالی برای شما می‌باشد. این دم‌نوش با خاصیت آرام‌بخشی خود می‌تواند مشکلات اعصاب شمارا بهبود ببخشد. برای درست کردن این دم‌نوش کافی است مقداری از گیاه گل‌گاوزبان را به همراه آب دم‌کرده و در طول روز بنوشید. درصورتی‌که طعم این دم‌نوش گیاهی مورد دلخواه شما نبود، می‌توانید از یک عدد لیموعمانی و مقدار یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی کاکوتی بهترین و تازه‌ترین گیاه گل‌گاوزبان را با بهترین قیمت دارا می‌باشد.

-دم‌نوش چای دارچین برای آرامش اعصاب: چاره مشکلات اعصاب شما استفاده از دم‌نوش دارچین می‌باشد. این ادویه برای آرامش اعصاب و کاهش استرس بسیار مؤثر می‌باشد.

-دم‌نوش چای سفید برای آرامش اعصاب: اگر از اختلال اعصاب خود رنج می‌برید، می‌توانید به چای سفید اعتماد کنید. این نوع چای مانند چای سبز طعم ملایمی داشته و برای آرام‌بخشی اعصاب بسیار مناسب می‌باشد. همچنین چای سفید برای کاهش کلسترول، کاهش فشارخون، کاهش قند خون مفید بوده و ضد سرطان و مقوی قلب و عروق می‌باشد. کافی است امتحان کنید تا نتیجه آن را ببینید.

-دم‌نوش چای زیره سیاه برای آرامش اعصاب: دم‌نوش زیره سیاه آرام‌بخش اعصاب و روان بوده و بدون نگرانی از عوارض می‌توانید آن را مصرف کنید. همچنین این چای ضد نفخ، ضد چاقی بوده و برای تقویت قلب و عروق، شستشوی کلیه و تصفیه خون بسیار مفید می‌باشد.

-دم‌نوش چای هل برای آرامش اعصاب: اگر دچار استرس شده‌اید و اعصاب شما به‌هم‌ریخته است، پیشنهاد می‌کنیم که به چای خود مقداری هل اضافه کنید. هل با آرام کردن سیستم عصبی شما، باعث آرامش بیشتر شما می‌شود. همچنین این دم‎نوش برای دستگاه تنفسی، دستگاه گوارشی و معده شما بسیار مناسب است.

-دم‌نوش گیاهی چای گزنه برای آرامش اعصاب: پزشکان طب سنتی برای آرام شدن اعصاب شما چای گزنه را پیشنهاد می‌دهند. دم‌نوش گیاهی چای گزنه اثبات‌شده است که باعث آرامش افراد می‌شود. همچنین این گیاه با طبیعت گرم و خشک خود باعث کاهش غلظت خون، پایین آمدن چربی خون، شستشوی کلیه شده و در درمان برخی بیماری‌های سخت مانند سرطان، پروستات بسیار مؤثر است.

-دم‌نوش چای زعفران برای آرامش اعصاب: برای آرامش اعصاب خود از گیاه خوش‌رنگ زعفران کمک بگیرید. مقدار خیلی کمی از زعفران را با آب ترکیب کنید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. این چای طبیعی و خوش‌رنگ را روزی یک‌بار مصرف کنید.

طبیعت گرم و خشک این گیاه برای قلب، مغز، معده و کلیه مناسب بوده و شادی‌بخش و خنده‌آور می‌باشد.

نکته: استفاده از این چای در دوران بارداری منع مصرف دارد؛ بنابراین بهتر است از مصرف زیاد آن خودداری کرده و یا زیر نظر پزشک متخصص خود مصرف کنید.

-دم‌نوش چای زرشک برای آرامش اعصاب: اگر دچار اضطراب و استرس شده‌اید برای درمان خود چای زرشک را امتحان کنید. زرشک دارای خواص بسیار زیادی است و برای اعصاب شما معجزه می‌کند. همچنین این گیاه با طبیعت سرد و خشک خود تقویت‌کننده معده، کبد، قلب بوده و برای گرمازدگی، تصفیه خون و بی‌اشتهایی بسیار مناسب می‌باشد.

-دم‌نوش گیاهی نعناع فلفلی برای آرامش اعصاب: اگر شما هم احساس می‌کنید که نیاز به یک داروی آرام‌بخش دارید، برای تسکین و آرام شدن اعصابتان چای نعناع فلفلی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه باعث تسکین دردهای بدن شده و به افزایش هوش شما نیز کمک بسیاری می‌کند. شما می‌توانید حتی از این دم‌نوش برای هضم غذا و بهبود عملکرد معده، کبد و صفرای خود استفاده کنید.

-دم‌نوش گیاهی شربت بیدمشک برای آرامش اعصاب: اگر در طول روز دچار استرس می‌شوید و یا اعصابتان ناآرام می‌شود، شربت بیدمشک برای شما بسیار مؤثر است. شما می‌توانید شربت بیدمشک را با بهارنارنج ترکیب کرده و میل نمایید.

-شربت گلاب برای آرامش اعصاب: پزشکان گیاهی برای کاهش اضطراب و ناآرامی اعصاب، شربت گلاب به همراه زعفران را توصیه می‌کنند. این ترکیب طبیعی به درمان شما کمک بسیاری می‌کند.

 سخن نهایی

داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی اثرات منفی کمتری دارد، اما بهتر است که از استفاده بیش‌ازحد و خودسرانه‌ی این داروهای آرام‌بخش خودداری کنید. به این دلیل که این دم‌نوش‌ها تأثیر منفی بر سیستم عصبی بدن شما می‌گذارد؛ بنابراین برای مصرف بهتر است که با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

همچنین تداخل داروهای شیمیایی با داروهای گیاهی نیز اثرات منفی به دنبال دارد؛ ازاین‌رو بهتر است که بین مصرف این داروها حداقل ۲ تا ۳ ساعت فاصله بیندازید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.