خانه دسته‌بندی نشده از بین بردن زگیل تناسلی آقایان و بانوان با روش‌های طب سنتی

از بین بردن زگیل تناسلی آقایان و بانوان با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
زگیل تناسلی

یکی از بیماری‌های رایج در آقایان و بانوان زگیل تناسلی است. این بیماری باعث احساس ناراحتی در افراد مبتلا می‌شود به طوری که همواره در پی پیدا کردن روشی برای درمان آن هستند.

گاهی مواقع لازم است برای درمان زگیل تناسلی به پزشک متخصص مراجعه نمود و درمقابل گاهی می‌توان برای رفع این مشکل از روش‌های خانگی و طبیعی استفاده کرد. در این مقاله سعی ما بر این است که به معرفی بهترین روش‌های درمان خانگی و طبیعی بپردازیم و امیدواریم مورد رضایت و استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های درمان طبیعی و خانگی زگیل تناسلی

سرکه سیب

یکی از بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای عزیزانی که از مشکل  زگیل تناسلی رنج می‌برند، استفاده از سرکه سیب طبیعی است. این ماده که دارای مواد اسیدی می‌باشد در از بین بردن ویروس بسیار کارساز است. برای استفاده از این روش خانگی به یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و یک تکه پنبه نیاز داریم، به این صورت که یک تکه پنبه را آغشته به سرکه سیب کنید و آن را روی قسمتی که دچار این عارضه شده است و قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید بمالید و اجازه دهید برای مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند و در صورت دلخواه با آب سرد بشویید. این روش ساده و ارزان و در عین حال بسیار مفید را به طور روزانه و مرتب تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. در حین درمان و استفاده از سرکه سیب، زگیل‌ها سیاه می‌شوند که این علامت خوبی از درمان است.

روشی دیگر نیز به این صورت است که در وان حمام مقدار یک فنجان سرکه سیب  طبیعی بریزید و در آن برای مدت ده الی پانزده دقیقه قرار گیرید و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش نیز دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید.

سیر

درمان خانگی و طبیعی دیگری که طب سنتی به عزیزانی که از عارضه‌ی زگیل تناسلی رنج می‌برند معرفی می‌کند، استفاده از سیر است. برای استفاده از این روش به یک حبه سیر نیاز داریم. به این صورت که سیر را پوست بکنید و از وسط نصف کنید و آن را روی نقطه‌ی مورد نظر برای مدت پنج الی ده دقیقه بمالید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

روشی دیگر به این صورت است که می‌توانید از عصاره‌ی سیر موجود در بازار استفاده کنید و از یک پد پانسمان استفاده کنید و آن را روی منطقه‌ی مورد نظر قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه با آب سرد شستشو دهید. توجه کنید که انجام مرتب و مکرر روش‌های درمان خانگی منجر به رسیدن نتایج مطلوب و بهبودی می‌شود.

روغن درخت چای

از روغن‌های بسیار مفید که در طب سنتی به جهت درمان زگیل تناسلی استفاده می‌شود، روغن درخت چای است. این روغن در مقابل ویروس‌ها و قارچ‌ها به صورت تدافعی عمل کرده بنابراین روشی موثر برای درمان زگیل تناسلی است. برای استفاده از این روش درمانی به روغن درخت چای به مقدار چند قطره و روغن حامل مانند روغن نارگیل به مقدار یک الی دو قطره نیاز داریم. به این صورت عمل کنید که روغن‌ها را با یکدیگر مخلوط و آن را روی نقطه‌ی مورد نظر بمالید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش درمانی هر شب قبل از خواب استفاده کنید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.  

لیموترش

از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای از بین بردن زگیل تناسلی آقایان و بانوان، استفاده از لیموترش است. لیموترش به خاطر دارا بودن حالت اسیدی در از بین بردن باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها بسیار کارآمد است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک عدد لیموترش و یک قاشق چایخوری نمک احتیاج داریم. برای تهیه به این صورت عمل کنید که لیموترش را از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و در ظرفی بریزید و نمک را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. حالا یک تکه پنبه را به مواد آغشته کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و پس از گذشت پنج الی ده دقیقه با آب سرد بشویید. از این روش به صورت روزانه استفاده و از نتایج آن بهره مند شوید.

روشی دیگر به این صورت است که در وان حمام به مقدار لازم آب لیموترش و نمک بریزید و در آن قرار گیرید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

روغن کرچک

از دیگر روغن‌های بسیار مفید که در طب سنتی استفاده از آن به جهت درمان خانگی و طبیعی زگیل تناسلی به آقایان و بانوان مبتلا، توصیه می‌شود، روغن کرچک است. روغن کرچک به دلیل دارا بودن اسید ریسینولیک برای درمان ویروس‌ها مفید و همچنین دارای خاصیت ضدالتهابی نیز می‌باشد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که تکه‌ای از پنبه را به روغن آغشته کنید و روی محل مورد نظر قرار دهید. با چسبی آن را محکم کنید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. در هنگام شستشو از یک پارچهی نخی استفاده کنید و آن ناحیه را بسایید تا سلول‌های مرده از بین بروند. برای گرفتن نتایج مطلوب و بهبودی کامل از این روش هر شب قبل از خواب استفاده نمایید.

آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا از جمله گیاهانی است که در طب سنتی از آن برای درمان خانگی و طبیعی زگیل تناسلی در آقایان و بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است و بنابراین برای رفع این عارضه بسیار مفید می‌باشد. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک برگ آلوئه‌ورا بردارید و آن را از وسط ببرید و ژل موجود در آن را در ظرفی بریزد و خوب هم بزنید. تکه‌ای پنبه را به آن آغشته کنید و روی نواحی مورد نظر قرار دهید و با نوار چسب آن را محکم کنید. اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی آسان و درعین حال بسیار کارآمد را هر شب قبل از خواب برای مدت یک ماه انجام دهید تا بهبود کامل حاصل و از شر این عارضهی ناخوشایند رهایی یابید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که هر روز یک فنجان عصاره‌ی گیاه آلوئه‌ورا را بنوشید و سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید زیرا بالا رفتن سیستم ایمنی بدن راهی برای مقابله با این نوع زگیل‌هاست.

زردچوبه

استفاده از پودر زردچوبه نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای از بین بردن و خلاص شدن از شر زگیل تناسلی در آقایان و بانوان است. زردچوبه یک ماده‌ی ضدعفونی کننده برای درمان زخم‌ها و زگیل‌های تناسلی است، پس حتما  این روش درمانی ساده و طبیعی را امتحان کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید. برای استفاده از این روش درمانی به یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و مقداری آب برای خمیر شدن نیاز داریم. برای تهیه نیز پودر زردچوبه و آب را در ظرفی با یکدیگر مخلوط و هنگامی که حالت خمیری پیدا کرد، آن را روی پوست تمیز خود و نواحی که دارای این عارضه است بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان ده دقیقه الی یک ربع باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش می‌توانید به طور روزانه استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

استفاده از سبزیجات

روش خانگی وطبیعی دیگری که به عزیزانی که از عارضه‌ی زگیل تناسلی رنج می‌برند، توصیه می‌شود، استفاده از سبزیجات است. از این سبزیجات می‌توانید سه الی چهار بار در روز  استفاده کنید. از جمله سبزیجاتی که برای رفع این عارضه به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود عبارت است از: کلم، کلم بروکلی، جوانه‌های بروکلی، گل کلم و کلم پیچ است. از این سبزیجات می‌توانید به صورت خام و یا بخارپز استفاده و از نتایج فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

پیاز

پیاز گیاه دیگری است که استفاده از آن  برای رفع عارضه‌ی زگیل تناسلی بسیار پیشنهاد می‌شود. پیاز دارای خواص ضد میکروبی است و از انتشار ویروس جلوگیری می‌کند. برای از بین بردن زگیل تناسلی در آقایان و بانوان محترم، بهتر است پیاز به همراه نمک استفاده شود. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی ما به یک عدد پیاز متوسط و یک قاشق غذاخوری نمک نیاز داریم به این صورت که پیاز را از وسط نصف کنید و نمک را روی آن بریزید و اجازه دهید شب تا صبح به همین صورت باقی بماند. صبح پیاز را در یک صافی قرار دهید و با کمک یک قاشق آن را فشار دهید تا عصاره‌ی آن را به دست آورید. حالا از یک تکه پنبه استفاده کنید و آن را آغشته به مواد کنید و سپس روی نقاط مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید پنبه به همراه محتوای آن برای مدت زمان چهل‌وپنج دقیقه الی یک ساعت به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم به صورت آرام شستشو دهید. از این روش درمانی ساده و ارزان و در عین حال مفید و سازنده دو الی سه مرتبه استفاده کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.   

تخم کرچک

از جمله روش‌های درمان خانگی و طبیعی زگیل تناسلی آقایان و بانوان، استفاده از تخم کرچک است. تخم گیاه کرچک دارای یک رویه‌ی چوبی است که باید آن را بشکنید و مواد داخل آن که چرب است استفاده کنید. برای بهره گرفتن از این روش درمانی به یک قاشق غذاخوری تخم گیاه کرچک و یک قاشق چایخوری عسل نیاز داریم که باید در ظرفی این دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت چهل‌وپنج الی شصت دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش می‌توانید به طور روزانه استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

سیر و ویتامین E

اگر شما نیز از آن دسته آقایان و بانوانی هستید که از عارضه‌ی زگیل تناسلی رنج می‌برید و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای درمان آن هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از سیر و ویتامینE استفاده نمایید. شما کافیست ابتدا روغن ویتامین E را روی نواحی مورد نظر بمالید و سپس سیری را که له کرده‌اید را روی آن قرار دهید. این روش را هر چهل‌و هشت ساعت یک بار تکرار کنید تا به طور کلی از شر این عارضه خلاص شوید.

روغن پونه کوهی

از دیگر روغن‌های موثر برای درمان خانگی زگیل تناسلی، روغن پونه کوهی است. این درمان روشی ساده و ارزان و در عین حال بسیار مفید و کارساز است. برای استفاده از این روش به یک قاشق غذاخوری روغن پونه کوهی نیاز داریم که قبل از استفاده باید آن را با مقداری آب رقیق کنیم تا باعث سوزش نشود. روغن را هر شب قبل از خواب روی نواحی که دارای این عارضه است پوشش دهید و بگذارید تا صبح باقی بماند و صبح با آب نیمه گرم شستشو دهید.

جوش شیرین

استفاده از جوش‌ شیرین نیز روش دیگری است که در طب سنتی برای درمان زگیل تناسلی بسیار توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقداری روغن کرچک نیاز داریم تا ترکیب خمیری شکل حاصل شود. خمیر حاصل شده را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع تا نیم ساعت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش یک روز درمیان استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

روشی دیگر به این صورت است که در وان حمام مقداری جوش شیرین بریزید و در آن برای مدت بیست الی سی دقیقه قرار گیرید و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش نیز می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

عسل

روش دیگری که به شما عزیزان برای رفع عارضه‌ی زگیل تناسلی توصیه می‌کنیم و استفاده از آن بسیار راحت و آسان و در عین حال مفید و سازنده است، عسل است. برای این روش کافیست روی پوست تمیز خود و نواحی مورد نظر مقداری عسل بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش به طور روزانه استفاده و از مزایای آن بهره ببرید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.