خانه دسته‌بندی نشده بالا بردن سیستم ایمنی بدن با روش‌های طب سنتی

بالا بردن سیستم ایمنی بدن با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
بالا بردن سیستم ایمنی بدن با روش‌های طب سنتی

در بدن موجود زنده یک سیستم ساختاری و فرآیندهای بیولوژیکی وجود دارد که فرد را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. مشکل زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های دستگاه ایمنی بدن به هر دلیلی نتواند بعضی از مواد و اجزای بدن را از مواد خارجی تشخیص دهد. در این هنگام بدن به صورت اشتباه به خود حمله می‌کند.

عواملی که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شوند عبارتند از: مصرف بیش از حد الکل، استفاده مکرر از فست فودها، داشتن استرس و اضطراب، شکر را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود قرار دادن، نداشتن خواب کافی نداشتن، کشیدن سیگار و قلیان

چگونه سیستم ایمنی بدن را افزایش دهیم؟

استرس و اضطراب را از خود دور کنیم، برای خود یک رژیم غذایی سالم اختصاص دهیم، روزانه ورزش کنیم، مصرف الکل و دخانیات را به حداقل برسانیم و خواب کافی داشته باشیم.

برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن روشهای طبیعی و خانگی وجود دارد که در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم. پس ما را در این مقاله همراهی نمایید تا با گیاهانی که به ما در افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند آشنا شویم.

پونه کوهی

طب سنتی به شما عزیزانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارید توصیه می‌کند از گیاه پونه کوهی استفاده کنید. برای استفاده از این گیاه به جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدن به این صورت عمل کنید که در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است یک قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم چند دقیقه باقی بماند و پس از دم آمدن آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه یک مرتبه مصرف کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

پنجه گربه‌ای

استفاده از گیاه پنجه گربه‌ای روش خانگی و طبیعی دیگری است که در طب سنتی از آن برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این گیاه را از عطاری تهیه کنید و مقدار یک قاشق چایخوری از آن را در یک ظرف حاوی یک لیوان آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید به مدت دو تا سه دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت برداشته و پس از صاف کردن میل نمایید. این دمنوش را روزانه تهیه کنید و مقدار یک فنجان میل کنید و شاهد افزایش سیستم ایمنی بدن خود باشید.

سیر

سیر این گیاه پرخاصیت نیز در طب سنتی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار سفارش شده است. برای استفاده از سیر شما کافیست این گیاه را در برنامه‌ی غذایی روزانه خود بگنجانید. همچنین می‌توانید روزانه به صورت ناشتا یک حبه سیر را با آب قورت بدهید. این ادویه و ماده‌ی غذایی ارزشمند را روزانه استفاده کنید و از نتایج مطلوب آن بهره ببرید.

دمنوش گیاهان آستراگالوس، سرخارگل، آقطی، همیشه بهار، زوفا، شیرین بیان و ریحان

از دمنوش‌های بسیار مفید که در طب سنتی به عزیزانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند توصیه می‌شود استفاده کنند، دمنوش گیاهان آستراگالوس، سرخارگل، آقطی، همیشه بهار، زوفا، شیرین بیان و ریحان است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری گیاه آقطی سیاه را به همراه یک قاشق چایخوری از برگ‌های خشک شده ریحان و یک قاشق چایخوری گل خشک شده‌ی همیشه بهار، نصف قاشق چایخوری دارچین خرد شده یا یک عدد چوب دارچین و نصفذ قاشق چایخوری زنجبیل تازه یا خشک شده را در یک قوری بریزید و به آن یک و نیم فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت یک ربع تا سی دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت برداشته و پس از عبور دادن آن از صافی میل کنید. در صورت دلخواه می‌توانید به آن کمی عسل نیز اضافه کنید. این دمنوش را روزانه یک الی دو فنجان میل کنید و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن خود شوید.

دمنوش بابونه، زیرفون، جو دوسر، فرنجمشک، گل محمدی، گل ساعتی، بادرنجویه و سنبل الطیب

از دمنوش‌های مفید دیگر که برای افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است، دمنوش بابونه، زیرفون، جودوسر، فرنجمشک، گل محمدی، گل ساعتی، بادرنجویه و سنبل الطیب است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق چایخوری گل و برگ زیرفون خشک، یک قاشق چایخوری بابونه خشک، یک قاشق چایخوری گل محمدی خشک شده، یک قاشق چایخوری گل ساعتی خشک شده و بادرنجویه و سنبل الطیب را به مقدار یک قاشق غذاخوری در یک قوری بریزید و به آن یک لیوان و نیم آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید به مدت یک ربع تا بیست دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن آن از صافی نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه یک تا دو فنجان میل کنید و سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید.

ریشه شیرین بیان و زنجفیل

استفاده از دمنوش پرخاصیت ریشه شیرین بیان و زنجفیل نیز برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش مقدار یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان خشک شده را به همراه دو قاشق چایخوری زنجفیل و چهار تکه کوچک از ریشه گون ( به صورت دلخواه ) را در قوری بریزید و به آن شش فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت زمان ده الی بیست دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید و میل کنید. در صورت دلخواه نیز می‌توانید به آن کمی عسل اضافه کنید. این دمنوش را یک تا دو مرتبه در روز مصرف کنید تا شاهد نتایج مطلوب آن شوید.

آویشن شیرازی

یکی از دمنوش‌هایی که کمک شایانی به بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌کند و در طب سنتی استفاده از آن را برای عزیزانی که سیستم ایمنی بدن آنها پایین است، توصیه می‌کند. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از آویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت چهار الی پنج دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را می‌توانید روزانه یک فنجان میل کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

بارهنگ

استفاده از گیاه بارهنگ نیز برای افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می‌شود. از بارهنگ نیز به جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدن به صورت دمنوش استفاده کنید به این صورت که در قوری که حاوی یک فنجان آب در حال جوش است مقداری بارهنگ بریزید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی حرارت ملایم جوش بخورد. سپس آن را میل کنید. این دمنوش را یک مرتبه در روز میل کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

نعناع

طب سنتی به شما عزیزانی که دارای سیستم ایمنی بدن ضعیفی هستید توصیه می‌کند در خانه و به صورت طبیعی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن خود از دمنوش گیاه نعناع استفاده کنید. به این صورت عمل کنید که برگهای تازه‌ی نعناع را پس از شستن در یک قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت ملایم گاز یا روی حرارت کتری حاوی آب جوش قرار دهید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن آن را یک تا دو مرتبه در روز میل کنید تا با بالا رفتن سیستم ایمنی بدن خود روبه رو شوید.

جینسینگ

گیاه مورد استفاده‌ی دیگر  در طب سنتی به جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدن، گیاه جینسینگ است. برای استفاده از این گیاه فقط کافیست در یک لیوان حاوی آب جوش یک قاشق چایخوری گیاه جینسینگ را بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید چهار الی پنج دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش پرخاصیت را روزانه یک فنجان مصرف کنید و شاهد تغییرات در سیستم ایمنی بدن خود باشید.

چای سبز

یکی از چای‌های بسیار مفید که در طب سنتی از آن به صورت خانگی و طبیعی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود، چای سبز است. شما برای تهیه این چای می‌توانید از کیسه‌ی چای سبز استفاده کنید و یا مقدار یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و پس از گذاشتن درب به مدت چهار الی پنج دقیقه  آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این چای را یک تا دو فنجان در روز میل کنید و شاهد نتایج مطلوب آن باشید.

کاکوتی

گیاه مفید دیگر برای افزایش سیستم ایمنی بدن، گیاه کاکوتی است. برای تهیه دمنوش این گیاه کافیست در یک قوری مقدار یک قاشق غذاخوری کاکوتی بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و آن را روی حرارت کتری قرار دهید تا به مدت پنج الی ده دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را نوش جان کنید. این چای را یک مرتبه در روز میل کنید.

گل پنیرک

از روشهای خانگی و طبیعی و در عین حال ساده و ارزان برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده از دمنوش گل پنیرک است. برای تهیه این دمنوش مقدار یک قاشق چایخوری از گیاه پنیرک را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید تا به مدت سه الی چهار دقیقه دم بکشد و پس از گذشت این مدت زمان و پس از عبور دادن آن از صافی میل کنید. این دمنوش را به صورت روزانه و مرتب میل کنید تا نتایج مطلو حاصل شود.

معجون بالا برنده‌ی سیستم ایمنی بدن

یکی از معجون‌های بسیار مفید که در طب سنتی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن ب عزیزانی که دچار این مشکل هستند توصیه می‌کند معجون ویتامین C است. برای تهیه این معجون به این صورت عمل کنید که یک عدد انار را پس از شستن دانه کنید و در مخلوط کن بریزید تا به خوبی یکدست شود حالا به آن یک عدد پرتقال پوست گرفته اضافه کنید و دوباره هم بزنید، مقدار صد و بیست گرم آناناس و آب نصف لیمو ترش و مقدار دویست و پنجاه گرم انگور به ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. اکنون و در آخر به آن نصف لیوان یخ خردشده اضافه کنید و پس از کمی هم زدن این معجون خوشمزه و مقوی را میل کنید. روزانه یک تا دو فنجان از این معجون استفاده کنید و به این صورت سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید.

هویج و کدوتنبل

از گیاهانی که برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن در طب سنتی به به دلیل سرشار بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کدو تنبل یا همان کدو حلوایی و هویج است. برای استفاده از این ترکیب به این صورت عمل کنید که کدو حلوایی و هویج را بشویید و مقدار یک برش بزرگ از کدو حلوایی را در مخلوط کن بریزید و یک عدد هویج را به آن اضافه کنید و آب آنها را بگیرید. روزانه یک لیوان از این نوشیدنی را نوش جان کنید و از فواید زیاد آن بهره ببرید.

ترکیب مرکبات

استفاده از مرکبات نیز برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و در طب سنتی مصرف آن توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که آب سه عدد پرتقال، سه عدد نارنگی و یک عدد لیموترش را بگیرید و با یکدیگر مخلوط کنید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و نوش جان کنید. این نوشدنی گوارا را یک لیوان در روز مصرف کنید.

زنجبیل و لیموترش

از ترکیبات پرخاصیت و بسیار مفید که طب سنتی استفاده طبیعی و خانگی آن را برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن توصیه می‌‌کند، ترکیب زنجبیل و لیموترش است. برای تهیه این ترکیب مقدار نصف قاشق چایخوری از زنجبیل پودر شده و یک ونیم قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بزنید حالا یک قاشق چایخوری آب لیموترش و یک قاشق غذاخوری عسل را به این ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید این دمنوش پنج دقیقه باقی بماند و سپس میل کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.