خانه دسته‌بندی نشده آشنایی با بهترین روغن گیاهی دور چشم

آشنایی با بهترین روغن گیاهی دور چشم

توسط kakooti
بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

روش‌های بسیار زیادی برای حفظ جوانی پوست دور چشم وجود دارند. از آنجایی که چین و چروک پوست دور چشم، زودتر از هر نقطه دیگری از صورت اتفاق می‌افتد، در نتیجه مراقبت از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با بهترین روغن گیاهی برای دور چشم آشنا کنیم. این روغن‌ها اثربخشی بسیار قوی دارند و به عنوان یک راه مطمئن و ایمن می‌توانند، از ایجاد چین و چروک دور چشم جلوگیری کنند.

برای آشنایی با این روغن‌ها ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

معرفی بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

برای حفظ جوانی پوست دور چشم، روش‌های بسیار زیادی وجود دارند. برخی از افراد برای از بین بردن چین و چروک پوست دور چشم خود به تزریق روی می‌آورند. اگرچه این روش‌ها، تاثیر بسیار سریعی دارند، اما مطمئنا بدون ضرر نیستند. اگر شما به دنبال یک راه مطمئن و ایمن برای از بین بردن چین و چروک پوست اطراف چشم خود می‌گردید، استفاده از روغن‌های گیاهی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اگرچه تاثیر این روغن‌ها به سرعت روش‌های دیگر نیست، اما فواید بی‌نظیر این روغن‌ها باعث می‌شوند تا اثرگذاری آنها طولانی‌مدت باشند. همین ویژگی باعث شده است تا استفاده از روش‌های طبیعی طرفداران بسیار زیادی در بین خانم‌ها داشته باشد. روغن‌های گیاهی بسیار زیادی وجود دارند. اما بهترین روغن گیاهی برای دور چشم روغنی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی داشته و با تقویت کلاژن‌سازی، به بازسازی سلول‌های پوستی کمک کند.

استفاده از روغن‌های گیاهی به دلیل سادگی و کم هزینه بودن آنها طرفداران بسیار زیادی دارند. اما توجه به این نکته ضروری است که اگرچه این روغن‌ها به جوانی و شادابی پوست دور چشم کمک بسیار زیادی می‌کنند، اما بهتر است در کنار آنها نیز از کرم‌های دورچشم استفاده کنید تا تاثیرگذاری آن بر روی زیبایی پوست دور چشم دو چندان شود.

از جمله دلایلی که باعث چروک زیر چشم در جوانی می‌شوند می‌توان به اشعه فرابنفش نور خورشید، سیگار کشیدن، بد خوابیدن، لبخند زدن، آلودگی، کمبود خواب، رژیم غذایی ناسالم، پوست خشک و… اشاره کرد. در زیر لیستی از بهترین روغن‌ها برای پوست دور چشم را گرد هم آورده‌ایم تا با استفاده از آنها بتوانید مشکل چین و چروک زیر چشم خود را رفع کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به دلیل خاصیت آبرسانی خود، برای درمان سیاهی و رفع چین و چروک دور چشم بسیار موثر است. علاوه بر این، روغن جوجوبا به دلیل دارا بودن ترکیبات مفید مانند ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، کروم، مس، زینک، ید و… به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم به شمار می‌آید. یکی از ویژگی‌های مثبت روغن جوجوبا، داشتن چربی طبیعی برای پوست است.

در نتیجه زمانی که شما از این روغن برای چرب شدن پوست و موی خود استفاده می‌کنید، پوست حالتی مرطوب به خود می‌گیرد. از طرفی دیگر روغن جوجوبا سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این ویژگی باعث می‌شود تا با استفاده از این روغن، چین و چروک صورت و خطوط ظریف زیر چشم، به خوبی از بین برود. علاوه بر این مصرف موضعی این روغن باعث می‌شود تا زمان پیری پوست به تاخیر بیفتد.

همچنین روغن جوجوبا با تقویت کلاژن‌سازی، باعث می‌شود تا پوست شما استحکام یافته و چین و چروک‌ها از بین برود؛ بنابراین اگر به دنبال یک روغن طبیعی برای رفع چین و چروک زیر پوست خود هستید، مصرف روغن جوجوبا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. خواص بی‌شمار این روغن، زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

روغن کندر

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای زیبایی و درمان مشکلات پوستی روغن کندر است. این روغن با خاصیت قابض‌کنندگی خود، باعث می‌شود تا پوست شما حالتی سفت به خود بگیرد؛ بنابراین شما می‌توانید این روغن را برای قسمت‌های شل صورت خود مانند زیر چشم استفاده کنید. روغن کندر به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم باعث لیفت پوست اطراف دور چشم می‌شود و از افتادگی پلک جلوگیری می‌کند.

برای این منظور کافی است تا چند قطره از این روغن را با یک روغن معطر دیگر ترکیب کنید. سپس زیر چشمان خود را با آنها ماساژ دهید.

روغن رز

روغن گل رز به دلیل رایحه دلپذیر خود، به عنوان یکی از لوکس‌ترین روغن‌های گیاهی در دنیا شناخته می‌شود. روغن رز به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر، پوست شما را به صورت عمقی تغذیه می‌کند. علاوه بر این روغن رز حالتی ارتجاعی به پوست شما می‌بخشد و باعث می‌شود تا رنگ زیر چشم شما حالتی یکنواخت به خود بگیرد و از تیرگی بیرون بیاید.

روغن هسته انار

میوه انار خاصیت بسیار زیادی دارد؛ اما بیشترین خاصیت این میوه مربوط به روغنی است که از هسته آن می‌کشند. به طوری که بسیاری از افراد برای درمان بیماری سرطان خود از روغن هسته انار استفاده می‌کنند. همچنین روغن هسته انار به روغن ضد پیری نیز شهرت دارد. در نتیجه شما می‌توانید از این روغن گیاهی برای پوست دور چشم خود استفاده کنید.

روغن هسته انار به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم دارای ترکیباتی مانند بیوفلاونوئید است. این ترکیبات پوست دور چشم شما را در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به خوبی محافظت می‌کنند. علاوه بر این روغن هسته انار عملکردی شبیه یک ضد آفتاب طبیعی دارد و با اس پی اف طبیعی خود دور چشمان شما را در برابر نور خورشید به خوبی محافظت می‌کند.

در نتیجه از چین و چروک دور چشم جلوگیری می‌کند و باعث جوانی و شادابی پوست دور چشم شما می‌شود. البته توجه به این نکته ضروری است که استفاده از ضد آفتاب برای دور چشم ضروری است؛ بنابراین به هیچ عنوان روغن هسته انار را جایگزین ضد آفتاب نکنید. بلکه بهتر است از هر دو گزینه برای حفظ سلامت پوست خود در برابر  آفتاب استفاده کنید.

روغن دانه هویج

روغن دانه هویج به دلیل رنگ نارنجی روشن خود، پوست شما را حالتی برنزه طبیعی می‌کند. علاوه بر این، استفاده از روغن دانه هویج باعث تسکین و آرامش پوست شده و حالتی نرم و انعطاف‌پذیر به آن می‌بخشد. در نتیجه استفاده از روغن دانه هویج به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم باعث می‌شود تا پوست دور چشم شما جوان‌تر به نظر برسد.

به این دلیل که چربی موجود در این روغن، رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم شما را به خوبی تامین می‌کند؛ بنابراین هر چقدر خشکی پوست دور اطراف چشم کمتر باشد، چین و چروک دور چشم دیرتر اتفاق می‌افتد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای به تاخیر انداختن چین و چروک پوست دور چشم، از خواص روغن دانه هویج بهره ببرید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به دلیل دارا بودن خاصیت ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی خود، به عنوان بهترین روغن ضد چروک پوست دور چشم به شمار می‌رود. ترکیب این روغن با ژل آلوئه‌ورا و یا روغن نارگیل، یک ماسک شفابخش را تولید می‌کند که مزایای بسیار زیادی برای پوست دور چشم دارد.

همچنین شما می‌توانید روغن اسطوخودوس را با روغن کندر ترکیب کنید. سپس هر صبح بعد از بیدار شدن از خواب و یا شب‌ها قبل از خوابیدن پوست اطراف دور چشم خود را با این روغن‌ها ماساژ دهید. روغن اسطوخودوس با خواص جادویی خود به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم به حساب می‌آید که می‌تواند چین و چروک دور چشم را به حداقل برساند.

روغن نرولی

برای تمام کسانی که پوست حساسی دارند و یا با هر روغنی تحریک می‌شود و یا آسیب می‌بیند، روغن نرولی را پیشنهاد می‌دهیم. این روغن با خاصیت تکسین‌دهندگی خود، به خوبی می‌تواند علائم پیری دور چشم را از بین ببرد. در نتیجه اگر به دنبال یک روغن گیاهی برای چین و چروک اطراف چشم خود هستید، روغن نرولی را امتحان کنید. این روغن با خواص شفابخش خود، تاثیر بسیار خوبی بر روی پوست دور چشم شما می‌گذارد.

روغن چوب صندل

اگر بخواهیم موثرترین روغن گیاهی برای رفع چین و چروک دور چشم را معرفی کنیم، روغن چوب صندل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به خصوص ترکیب این روغن با روغن بادام شیرین و یا روغن نارگیل تاثیر دوچندانی بر روی سلامت پوست دور چشم شما می‌گذارد. برای این منظور کافی است تا مقداری از این روغن را بر روی نواحی چین و چروک دور چشم خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید.

بعد از استفاده از روغن چوب صندل به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم تاثیر شگفت‌انگیز آن را خواهید دید. چرا که ماساژ پوست چشم با این روغن، باعث افزایش گردش خون شده و کمک می‌کند تا پوست شما پرتر و حجیم‌تر به نظر برسد. علاوه بر این خطوط ریز ایجاد شده در زیر چشم را بعد از مدتی از بین می‌برد.

روغن ژرانیوم

بسیاری از خانم‌ها برای کاهش پف زیر چشم خود از یک روغن گیاهی معطر به نام ژرانیوم استفاده می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از روغن ژرانیوم باعث می‌شود تا پوست زیر چشم شما صاف‌تر و نرم‌تر شده و چین و چروک آن کاهش پیدا کند.

روغن بابونه

از دیگر روغن‌های گیاهی موثر برای زیبایی پوست دور چشم، روغن بابونه است. ماساژ پوست دور چشم با این روغن کمک می‌کند تا علائم پیری و چین و چروک صورت از بین برود. به این دلیل که روغن بابونه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و با خاصیت تسکین‌کنندگی خود، چین و چروک دور چشم را کاهش می‌دهد. اگر برای استفاده روزانه خود به دنبال یک روغن گیاهی عالی برای دور چشم هستید، روغن بابونه قطعا بهترین روغن گیاهی برای دور چشم است.

کافی است یکبار امتحان کنید تا تاثیر مثبت آن را بر روی پوست زیر چشم خود ببینید.

روغن زیتون

روغن زیتون با خاصیت شفابخش خود، تاثیر بسیار مثبتی بر روی زیبایی پوست دور چشم شما می‌‌گذارد. اگر شما هم می‌خواهید که پیری پوست زیر چشم شما به تاخیر بیفتد، پیشنهاد می‌کنیم که اطراف چشم خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E و ویتامین K، خاصیت آبرسانی دارد و پوست زیر چشم شما را از خشکی خارج می‌کند. در نتیجه با حفظ رطوبت پوست، پیری پوست زیر چشمان شما از بین می‌رود.

روغن نارگیل

هرچقدر که میزان تولید کلاژن پوست افزایش پیدا کند، چین و چروک صورت کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا پیری پوست به تاخیر بیفتد. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی، جوانی را برای پوست زیر چشمان شما به ارمغان می‌آورد.

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم کافی است تا مقداری از این روغن را با زردچوبه ترکیب کنید. سپس خمیر حاصل شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست زیر چشم خود قرار دهید. در نهایت صورت خود را با آب بشویید.

روغن گلیسیرین

روغن گلیسیرین به دلیل آبرسانی قوی خود، رطوبت مورد نیاز پوست شما را به خوبی تامین می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید برای تامین آب مورد نیاز برای پوست زیر چشم خود از این روغن استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق از روغن زیتون و یا روغن نارگیل را با این روغن ترکیب کنید. سپس ماسک حاصل را به دور چشمان خود بزنید. این کار باعث می‌شود تا چین و چروک اطراف چشم شما از بین برود.

روغن کرچک

شاید برای شما نیز جای تعجب باشد که روغن کرچک برای از بین بردن چین و چروک پوست زیر چشم مفید باشد. این روغن به دلیل تولید کلاژن و افزایش گردش خون باعث می‌شود تا پوست شما دیرتر دچار چین و چروک شود. همچنین این روغن با خاصیت آبرسانی خود، رطوبت مورد نیاز پوست زیر چشم شما را تامین می‌کند.

برای استفاده از روغن کرچک به عنوان بهترین روغن گیاهی برای دور چشم کافی است تا پوست اطراف چشم خود را با آن ماساژ دهید. بعد از یک روز کامل می‌توانید تاثیر مثبت آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله به معرفی بهترین روغن‌ها برای پوست دور چشم پرداختیم. برای تاثیرگذاری بیشتر باید از روغن‌های گیاهی اصل استفاده کنید. در صورت تمایل به خرید آنلاین می‌توانید روغن مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.