خانه دسته‌بندی نشده تهیه ماسک موهای طبیعی با استفاده از روش‌های طب سنتی

تهیه ماسک موهای طبیعی با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
تهیه ماسک موهای طبیعی با استفاده از روش‌های طب سنتی

همانطور که می‌دانیم سلول‌های پوست سر به طور طبیعی روزانه مقداری چربی به جهت رطوبت دهی به کف سر و تارهای مو تولید می‌کنند. افرادی که دارای پوست چربی هستند ، چربی بیشتری تولید می‌کنند که این عامل باعث خستگی و کلافگی آنها می‌شود. هنگامی که کف سر بیش از حد چربی تولید می‌کند مشکلاتی را نیز به همراه می‌آورد مانند ریزش مو، ضعیف شدن تارهای مو، شوره و قارچ در ناحیه‌ی پوست سر.

اینگونه افراد برای رفع این عارضه ی ناخوشایند مدام شامپوها و لوسیون‌های مختلف شیمیایی را استفاده می‌کنند که هزینه‌های گزافی را برایشان به همراه دارد. به همین خاطر ما در این مقاله به معرفی بهترین ماسک‌های گیاهی و خانگی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین ماسک‌های خانگی و طبیعی برای موهای چرب

ماسک روغن حبه انگور و اسانس لیمو، ماسکی مناسب برای موهای چرب

یکی از بهترین ماسک های خانگی و طبیعی که به راحتی در خانه می توانید تهیه کنید و با استفاده از آن از شر چربی اضافه‌ی پوست سر خود خلاص شوید، ماسک روغن حبه انگور و اسانس لیمو است. اسانس لیمو دارای خواص ضدعفونی کنندگی دارد و با دارا بودن این خاصیت به مبارزه علیه قارچ‌های ناشی از چربی اضافی پوست سر می‌پردازد و روغن حبه انگور نیز دارای ویتامین ای، امگا ۶و۹ می‌باشد و این خواص نیز باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌گردد. برای تهیه این ماسک به دو قطره اسانس لیمو و مقدار یک قاشق غذاخوری روغن حبه انگور نیاز داریم که بایستی دو مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست سر خود بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. پس از اتمام مدت زمان ماساژ دادن اجازه دهید ماسک برای مدت سی الی چهل دقیقه باقی بماند و سپس از یک شامپوی ملایم و مناسب برای موهای چرب برای شستشو استفاده کنید. از این ماسک دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و شاهد نتایج عالی و مطلوب باشید.

استفاده از ماسک سرکه سیب مناسب برای موهای چرب

استفاده از ماسک سرکه سیب گزینه‌ی انتخابی دیگری طب سنتی برای افرادی است که دارای موهای چرب هستند و از چربی بیش از حد آن خسته و کلافه شده‌اند، می‌باشد. سرکه سیب به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی باعث ضدعفونی کنندگی کف سر و از بین بردن قارچ‌ها می‌گردد و چربی بیش از حد را کاهش می‌دهد. ماده‌ی دیگری که در این ماسک مورد استفاده قرار می‌گیرد گیاه اسطوخودوس است که باعث تقویت ریشه‌ی مو می گردد و همچنین با مشکلاتی نظیر شوره‌ی سر مبارزه می‌کند. برای تهیه این ماسک به یک فنجان سرکه سیب، یک فنجان آب و بیست قطره اسطوخودوس نیاز داریم. برای تهیه ماسک کافیست تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و با مقداری از شامپو که می خواهید برای شستن موهایتان استفاده کنید مخلوط کرده و سپس از ترکیب آنها برای شستشوی موهایتان بهره‌برداری کنید. پس از شستن موها با این ترکیب موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید. با انجام سه الی چهار مرتبه از این روش خانگی حتما به نتایج مثبت دست خواهید یافت. اگر نگران بوی سرکه سیب هستید که مبادا روی موهایتان باقی بماند هم باید بگوییم که بوی سرکه سیب پس از خشک شدن موهایتان از بین خواهد رفت. پس با خیال راحت این ماسک را تهیه و از آن استفاده کنید.

استفاده از ماسک آلوئه‌ورا مناسب برای موهای چرب

از دیگر ماسک‌های خانگی و طبیعی که برای افراد دارای موهای چرب بسیار مناسب است، ماسک آلوئه‌ورا است. این ماسک حاوی آلوئه‌ورا، روغن حبه انگور، اسانس نعناع و آبلیمو می‌باشد. گیاه آلوئه‌ورا به موها رطوبت می‌بخشد و باعث شادابی آنها می‌شود. نعناع برای تقویت فولیکول مو بسیار مناسب است. روغن حبه انگور نیز برای متعادل کردن چربی پوست مفید است و در نهایت حالت اسیدی آبلیمو نیز برای از بین بردن قارچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین با آشنا شدن با خواص عناصر و مواد تشکیل دهنده‌ی این ماسک حتما آن را در خانه تهیه کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. برای تهیه این ماسک به دو الی سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری روغن حبه انگور، اسانس نعناع به مقدار ۶ الی ۷ قطره و آبلیمو ترش تازه و طبیعی به مقدار یک قاشق چایخوری نیاز داریم. برای تهیه نیز کافیست در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آنها را بر روی موهایتان و سطح پوست سرتان پوشش دهید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید تا به عمق پوست نفوذ کند. پس از ماساژ دادن اجازه دهید مواد برای مدت زمان چهل الی چهل‌وپنج دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان از یک شامپوی مخصوص موهای چرب برای شستشو استفاده کنید .با استفاده سه الی چهار مرتبه از این ماسک شاهد متعادل شدن چربی پوست سر و موهایتان خواهید شد.

استفاده از ماسک مو جوش‌شیرین مناسب برای موهای چرب

جوش‌شیرین دارای خواص تمیز کنندگی و از بین برندگی چربی‌ها را دارد بنابراین ترکیب آن با روغن درخت چای، آب و روغن کرچک ترکیب مناسبی برای استفاده‌ی افرادی است که از چربی بیش از حد موهایتان رنج می‌برند. روغن درخت چای در این ماسک به علت دارا بودن این خاصیت که مانع ریزش مو می‌شود و همچنین پوست‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد، به کار برده شده است. روغن کرچک نیز به تقویت فولیکول مو می‌پردازد و مقدار اسیدینه مو را به تعادل می‌رساند. بنابراین تمامی مواد موجود در این ماسک باعث افزایش گردش خون در کف سر می‌گردند. برای تهیه این ماسک به مقدار دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین، چهار الی پنج قاشق غذاخوری آب، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و پنج الی شش قطره روغن درخت چای نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و آنها را روی موهایتان و سطح پوست سرتان پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با یک شامپوی مناسب پوستتان شروع به شستشو کنید. از این ماسک هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید جوش‌شیرین را به همراه استفاده از شامپو نیز به کار ببرید. به این صورت که هرگاه می‌خواهید سرتان را با شامپو بشویید کمی جوش‌شیرین نیز به آن اضافه کنید یا مقداری از جوش‌شیرین را در شامپویتان بریزید و در صورت نیاز آن را روی موهایتان اسپری کنید و شستشو دهید.

استفاده از ماسک تخم‌مرغ و روغن نعناع مناسب برای موهای چرب

تخم‌مرغ دارای مواد مغذی می‌باشد که هر کدام برای سلامت مو بسیار مناسب هستند. پروتئین موجود در تخم‌مرغ باعث تقویت فولیکول مو می‌شود و مقدار چربی اضافی بر روی سطح پوست را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌تواند یک ماده‌ی بسیار مفید در تهیه‌ی یک ماسک خانگی باشد. برای تهیه این ماسک به سه الی چهار عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن نعناع نیاز داریم. در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و به خوبی هم بزنید حالا روغن نعناع را اضافه کنید و دوباره شروع به همزدن کنید. حالا این ترکیب را روی موهایتان و کف سرتان پوشش دهید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. پس از اتمام مدت زمان برای ماساژ دادن اجازه دهید مواد برای سی الی چهل دقیقه باقی بماند و سپس با یک شامپوی مناسب پوستتان بشویید و با آب نیمه‌گرم آبکشی نمایید. از آبکشی با آب گرم خودداری کنید زیرا باعث چسبیدن تخم‌مرغ‌ها به موهایتان می‌شود. برای آنکه به نتایج عالی و مطلوب برسید از این ماسک دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید.

استفاده از ماسک سفیده تخم‌مرغ، آووکادو و موز مناسب برای موهای چرب

ماسک سفیده تخم‌مرغ، آووکادو و موز برای کاهش ترشح بیش از حد چربی سر بسیار مناسب است و همچنین استفاده از آن موها را درخشان می کند. برای تهیه این ماسک به یک عدد سفیده تخم‌مرغ، دو الی سه قاشق غذاخوری آووکادوی له شده و یک موز نیاز داریم. در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. برای اینکار می‌توانید از مخلوط کن استفاده کنید. حالا این ترکیب یکدست را روی موهایتان و سطح پوست سرتان بمالید و ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن برای مدت یک الی دو دقیقه، اجازه دهید ماسک برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با یک شامپوی مناسب شستشو کند. برای آبکشی نیز از آب نیمه‌گرم استفاده کنید. با استفاده کردن دو بار در هفته از این ماسک به نتایج مثبت دست خواهید یافت.

استفاده از ماسک کشک، آرد و عصاره لیمو مناسب برای موهای چرب

اگر شما نیز جزء آن دسته افرادی هستید که از چربی بیش از حد موهایتان خسته و کلافه شده‌اید و راه‌ها و هزینه‌های زیادی نیز برای رهایی از این عارضه تقبل کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید، طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند از ماسک کشک، آرد و عصاره لیمو استفاده کنید. کلسیم زیادی که در ماست و کشک وجود دارد برای رطوبت دهی به پوست سر بسیار مناسب است و همچنین استفاده از آنها به حفظ تعادل چربی سطح پوست نیز کمک شایانی خواهد کرد. برای تهیه این ماسک به دو الی سه عدد کشک خشک نیاز داریم که آن را در آب گرم قرار دهید تا نرم و له شوند. حالا به کشک مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عصاره‌ی لیموترش اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. مواد را روی موهایتان و کف سرتان پوشش دهید و شروع کنید به ماساژ دادن برای مدت یک الی دو دقیقه. پس از آن اجازه دهید ماسک برای مدت زمان بیست الی سی دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند و سپس از یک شامپوی مناسب موهای چرب برای شستشو استفاده کنید. از این ماسک دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید. حتما شاهد نتایج امیدبخش خواهید بود.

استفاده از ماسک عسل، ماست و روغن نارگیل مناسب برای موهای چرب

ماسک خانگی و طبیعی دیگری که به شما عزیزان برای رفع چربی بیش از حد سر و مو معرفی می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تهیه و مصرف کنید، ماسک عسل، ماست و روغن نارگیل است. این ماسک دارای مقادیر بالایی پروتئین، کلسیم، اسید لاکتیک و منیزیم است و همچنین این ماسک تمامی ویتامین‌های مورد نیاز موهای شما عزیزان را نیز تامین می‌کند. با استفاده از این ماسک تمامی سلول‌های مرده‌ی پوست سر از بین می‌رود و شما عزیزان شاهد موهای پرپشت و زیبای خود خواهید بود. برای تهیه این ماسک به عسل به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری، ماست به میزان یک فنجان و روغن نارگیل به مقدار یک قاشق غذاخوری نیاز داریم. برای تهیه به این صورت عمل کنید که در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست و یکنواخت شوند. حالا این ترکیب بسیار مغذی را به تمامی سطح سر و موهایتان بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. حالا اجازه دهید مواد برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس از یک شامپوی مناسب و آب نیمه‌گرم برای شستشو و آبکشی کمک بگیرید. این ماسک را دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید و شاهد به تعادل رسیدن میزان چربی سر و موهایتان باشید.

استفاده از ماسک توت فرنگی مناسب برای موهای چرب

توت فرنگی دارای ویتامین سی می‌باسد و به از بین بردن چربی اضافی سر کمک شایانی می‌کند. بنابراین استفاده از توت فرنگی به عنوان ماسک خانگی و طبیعی برای رفع این عارضه بسیار گزینه‌ی بجا و مناسبی می‌باشد. برای تهیه این ماسک به یک پیمانه توت فرنگی تازه و رسیده، عسل به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری و روغن نارگیل به مقدار یک تا دو قاشق مرباخوری نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست و یکنواخت شوند. برای اینکار از یک مخلوط‌کن می‌توانید کمک بگیرید. حالا این ترکیب یکدست را روی سطح پوست و موهایتان بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت زمان چهل وپنج دقیقه باقی بماند و سپس آبکشی نمایید. از این ماسک نیز می‌توانید دو الی سه مرتبه در هفته بهره ببرید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.