خانه طب سنتی جلوگیری از ریزش ابرو به کمک طب سنتی

جلوگیری از ریزش ابرو به کمک طب سنتی

توسط kakooti

ریزش موی ابرو! از دلیل تا راهکار؟

یکی از مواردی که باعث زیبایی صورت می‌شود، ابروهاست. ابروهای پرپشت و زیبا، جلوه‌ای خاص به‌صورت افراد به‌خصوص خانم‌ها می‌بخشد و به جوان‌تر شدن صورت کمک بسیاری می‌کند؛ اما گاهی پیش می‌آید که ابروها به‌صورت غیرطبیعی ریزش پیداکرده و یا کم‌رنگ و کم‌پشت می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از ریزش غیرطبیعی ابروهای خود رنج می‌برید و یا نگران نازک شدن و کم‌پشت شدن ابروهای خود هستید، راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند رشد مو در ابروهای شمارا مانند گذشته تسریع ببخشد. یکی از این راه‌ها استفاده از درمان گیاهی و سنتی است. این راهکارها ساده بوده و می‌توانید شاهد نتایج مثبت در موهای ابرو خود شوید.

دلایل ریزش موی ابرو و کم‌پشت شدن آن

افراد زیادی در دنیا هستند که با چنین مشکلی دست‌وپنجه‌ نرم می‌کنند. دلایل مختلفی باعث ریزش موی ابرو می‌شود که این امر باعث بروز ناراحتی و نگرانی در خانم‌ها می‌شود. ازنظر طب سنتی ریزش موی ابروها در اثر افزایش خلط صفرا و سودای گرم اتفاق می‌افتد. در مطلب زیر برخی از دلایلی که باعث کم‌پشت شدن و ریزش ابروی شما می‌شود را ازنظر گذرانده‌ایم:

-کم‌خونی

-کم‌کاری تیروئید

-اگزما

-آلوپسی (ریزش مو)

-درمان‌های پزشکی مانند شیمی‌درمانی و پرتودرمانی

-یائسگی

-استفاده از برخی داروهای خاص

-استرس زیاد

-بالا رفتن سن

-کمبود برخی مواد مغذی

-استفاده از لوازم‌آرایشی بی‌کیفیت

-برداشتن مکرر و روزانه ابروها به کمک موچین

-تاتو ابروها

-مداد کشیدن ابرو

درصورتی‌که مایل هستید تا از ریزش ابروهای خود جلوگیری کرده و سرعت رشد آن‌ها را تسریع ببخشید، استفاده از روش‌های زیر به شما کمک می‌کند. در ادامه با مجله‌ی اینترنتی کاکوتی همراه باشید:

تقویت ابرو به کمک روغن‌های گیاهی

در بخش زیر ۱۲ روغن گیاهی برای پرپشت شدن ابروها معرفی کرده‌ایم که به‌سادگی می‌تواند مشکل شمارا رفع نماید.

۱-تقویت ابروها به کمک روغن کرچک: برای افزایش رشد ابروهای خود از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن سرشار از انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان می‌باشد که رشد موهای ابرو شمارا موجب می‌شود. برای درمان به‌وسیله روغن کرچک کافی است دستور زیر را هر روز به مدت چند هفته تکرار کنید تا بهبودی را حس کنید.

*طریقه درمان به کمک روغن کرچک: یک گوش پاک‌کن را به مقداری روغن کرچک آغشته کنید. سپس بر روی هر دو ابروی خود بکشید. با نوک انگشتان خود ابروهای خود را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید. بهتر است یک‌شب این روغن بر روی ابروی شما بماند. درنهایت می‌توانید ابروهای خود را با آب ولرم بشویید. اگر در حین درمان هرگونه سوزش یا تحریک پوستی را حس کردید، درمان به این روش را متوقف کنید.

شما می‌توانید روغن کرچک را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی فراهم کنید.

۲-تقویت ابروها به کمک روغن نارگیل: راه‌حل پرپشت شدن ابروهای شما در دل طبیعت نهفته است. روغن نارگیل سرشار از پروتئین‌، مواد مغذی، ویتامین E و آهن می‌باشد که علاوه بر پرپشت شدن و جلوگیری از ریزش موی ابرو به تیره‌تر شدن ابروهای شما کمک بسیاری می‌کند. برای درمان کافی است این روش را هر روز به مدت ۱ تا ۲ ماه انجام دهید تا ضخامت ابروهای شما افزایش یابد.

*طریقه درمان به کمک روغن نارگیل: مقداری روغن نارگیل را گرم کنید. سپس یک گوش پاک‌کن را به این روغن آغشته کرده و بر روی هر دو ابروی خود بمالید. با نوک انگشتان خود ابروها را ماساژ دهید تا خون در آن‌ها به جریان بیفتد. بگذارید تا ابروهای شما در این حالت به مدت یک شبانه‌روز بماند. روز بعد می‌توانید ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

فروشگاه کاکوتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا علاوه بر مراجعه حضوری به‌صورت اینترنتی نیز روغن نارگیل اصل را تهیه کنید.

۳-تقویت ابروها به کمک روغن‌زیتون: یکی از راهکاری مؤثر برای تقویت و پرپشت شدن ابروها در طب سنتی استفاده از خواص روغن‌زیتون می‌باشد. این روغن سرشار از ویتامین E بوده و به ضخیم شدن تارهای ابروی شما کمک بسیاری می‌کند. برای تأثیرگذاری این روش بهتر است این کار را هر روز به مدت یک تا دو ماه انجام دهید.

*طریقه درمان به کمک روغن‌زیتون: بهتر است قبل از خواب، ابروهای خود را با روغن‌زیتون گرم شده ماساژ دهید. سپس می‌توانید صبح روز بعد ابروهای خود را با آب گرم بشویید. همچنین می‌توانید مقداری روغن‌زیتون را با چند قطره عسل ترکیب کرده و ابروهای خود را به‌اندازه ۵ دقیقه با آن ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

برای اثرگذاری این درمان بهتر است از روغن‌زیتون اصل استفاده کنید. فروشگاه کاکوتی با فروش روغن‌زیتون اصل به‌صورت اینترنتی این درمان را برای شما مؤثر و راحت کرده است.

۴-تقویت ابروها به کمک روغن خرگوشک: یکی از بهترین روغن‌هایی که برای رشد و تقویت ابروها استفاده می‌شود، روغن خرگوشک می‌باشد. برای دستیابی به نتیجه‌گیری بهتر دستور زیر را به کار ببرید.

*طریقه درمان به کمک روغن خرگوشک: هر دو روز یک بار ابروهای خود را با این روغن ماساژ دهید. سپس بعد از چند ساعت ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن خرگوشک را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

۵-تقویت ابروها به کمک روغن بادام: اگر به دنبال راهکارهای سنتی برای پرپشت کردن ابروهای خود هستید، روغن بادام را به شما توصیه می‌کنیم. این روغن با دارا بودن ویتامین E و مواد مغذی به رشد ابروهای شما کمک بسیاری می‌کند. تا مشاهده بهبودی بهتر است این روش را هر روز تکرار کنید.

*طریقه درمان به کمک روغن بادام: ۵ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب ابروهای خود را با روغن بادام به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید تا خون در زیر پوست ابروها به جریان بیفتد. هنگام ماساژ دادن دقت کنید تا روغن بادام به چشم شما نفوذ نکند. صبح روز بعد ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

برای تهیه روغن بادام می‌توانید از فروشگاه کاکوتی به‌صورت اینترنتی اقدام به خرید کنید.

۶-تقویت ابروها به کمک روغن رزماری: برای داشتن ابروهایی پرپشت، روغن رزماری یک گزینه بسیار عالی می‎باشد. این روغن علاوه بر جلوگیری از ریزش موی ابرو، به سالم نگه‌داشتن پوست شما نیز بسیار کمک می‌کند. برای اثرگذاری بهتر است این روش را به مدت طولانی انجام دهید.

*طریقه درمان به کمک روغن رزماری: به‌وسیله یک پنبه یا گوش پاک‌کن مقداری از این روغن را به ابروهای خود بمالید. بعد از چند ساعت ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

فروشگاه کاکوتی با تهیه روغن از این گیاه دارویی توانسته است کمک بسیاری به درمان بسیاری از مشتریان خود کند. شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی این روغن طبیعی را از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

۷-تقویت ابروها به کمک روغن آمله: پزشکان طب سنتی معتقدند که روغن آمله به ضخیم‌تر، کامل‌تر و بلندتر شدن ابروهای شما کمک شایانی می‌کند.

۸-تقویت ابروها به کمک روغن فندق: روغن فندق برای رشد ابروهای شما بسیار مؤثر می‌باشد. این روغن علاوه بر تغذیه پوست ابرو به نرم نگه‌داشتن پوست این نواحی نیز کمک می‌کند. توصیه می‌شود که این روش درمانی را هر روز تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

*طریقه درمان به کمک روغن فندق: چند قطره از روغن فندق را روی یک گوش پاک‌کن ریخته و ابروهای خود را با آن ماساژ دهید. این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام داده و صبح روز بعد ابروهای خود را با آب ولرم بشویید.

۹-تقویت ابروها به کمک روغن آووکادو: روغن آووکادو مواد مغذی برای رشد موی ابروی شمارا دارا می‌باشد. این روغن به‌راحتی جذب پوست شده و به آب‌رسانی بهتر پوست شما کمک می‌کند. برای رشد سریع ابروها بهتر است این کار را تا چند ماه ادامه دهید.

*طریقه درمان به کمک روغن آووکادو: مقداری از این روغن را به ابروی خود زده و به مدت چند دقیقه ابروی خود را ماساژ دهید. بعد از چند ساعت ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

۱۰-تقویت ابروها به کمک روغن مار: چنانچه به دنبال رشد سریع و ضخیم موهای ابرو خود هستید، روغن مار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به‌عنوان یک پرپشت کننده طبیعی برای ابرو مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۱۱-تقویت ابروها به کمک روغن سیاه‌دانه: یکی از بهترین روغن‌هایی که برای جلوگیری از ریزش و تقویت ابروها استفاده می‌شود، روغن سیاه‌دانه می‌باشد. این روش را حتماً امتحان کنید تا شاهد نتایج مثبت آن در خود شوید.

۱۲-تقویت ابروها به کمک روغن پیاز صحرا: اگر از ریزش ابروهای خود رنج می‌برید، ما در فروشگاه اینترنتی کاکوتی، استفاده از روغن پیاز صحرا به‌به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن رشد موی ابروی شمارا بیشتر کرده و ابرویی زیبا را به شما هدیه می‌دهد.

تقویت ابرو به کمک راهکارهای عمومی در طب سنتی

-تقویت ابروها به کمک آب پیاز: گوگرد موجود در آب پیاز خاصیت کلاژنی برای رشد ابروها دارد و علاوه بر بهبود رشد ابروها، فولیکول‌های مو را نیز تقویت می‌کند. برای استفاده از این روش جهت جلوگیری از ریزش مو بهتر است روزی یک‌بار به مدت چند هفته این کار را تکرار کنید.

*طریقه درمان به کمک آب پیاز: یک پیاز کوچک را رنده کنید تا آب پس بدهد. سپس آب آن را صاف‌کرده تا تکه‌های پیاز در آن باقی نماند. سپس ابروهای خود را به مدت ۵ دقیقه با آب پیاز جهت تقویت و خون‌رسانی به پوست ابروها ماساژ دهید. بعد از خشک شدن آب پیاز بر روی ابروهایتان، ابروهای خود را با آب سرد بشویید.

-تقویت ابروها به کمک وازلین: اگر دوست دارید که ابروهای شما پرپشت و یکسان به نظر بیاید، روغن وازلین را امتحان کنید. وازلین با تأثیر بر روی ضخامت موی ابرو، ابروهای شمارا پرپشت‌ نشان می‌دهد. برای اثرگذاری این روش بهتر این کار را روزی ۲ بار انجام دهید.

-تقویت ابروها به کمک بذر شنبلیله: پزشکان طب سنتی برای جلوگیری از ریزش ابروها و پرپشت شدن آن، بذر شنبلیله را توصیه می‌کنند. این بذر سرشار از پروتئین، نیکوتین و لسیتین بوده و با بازسازی فولیکول‌های مو، به‌عنوان یک محرک برای رشد ابروهای شما به شمار می‌رود. اگر این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته به مدت ۲ ماه ادامه دهید، بهبودی در رشد ابروهای شما حاصل می‌شود.

*طریقه درمان به کمک بذر شنبلیله: مقدار یک قاشق چای‌خوری بذر شنبلیله را به مدت ۵ ساعت در آب خیس کنید. سپس بذر خیس شده‌ی شنبلیله را به‌خوبی له کنید. مقداری روغن نارگیل یا روغن بادام به آن اضافه کنید. سپس قبل از خواب با یک گوش پاک‌کن مقداری از این محلول را به ابروهای خود بزنید. صبح روز بعد ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

-تقویت ابروها به کمک زرده تخم‌مرغ: تخم‌مرغ سرشار از پروتئین بوده و یک تقویت‌کننده طبیعی برای رشد ابروهای شما به شمار می‎رود. اگر این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته به مدت چند بار تکرار کنید، به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

*طریقه درمان به کمک زرده تخم‌مرغ: زرده یک تخم‌مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کرده و به‌خوبی هم بزنید. سپس یک گوش پاک‌کن را به آن آغشته کرده و به ابروهای خود بمالید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ابروهای خود را با آب سرد بشویید.

-تقویت ابروها به کمک شیر و یا شیر نارگیل: اگر می‌خواهید رشد موی ابرو خود را بیشتر کنید، شیر را امتحان کنید. این ماده غذایی سرشار از پروتئین و مواد مغذی بوده و با تغذیه ریشه‌ی موی ابروی شما به رشد سریع آن کمک بسیاری می‌کند. برای نتیجه‌گیری بهتر، می‌توانید این روش درمانی را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

*طریقه درمان به کمک شیر یا شیر نارگیل: مقداری پنبه را به شیر آغشته کرده و ابروهای خود را با آن ماساژ دهید. بعد از خشک شدن شیر بر روی موها، ابروهای خود را با آب گرم شستشو دهید.

-تقویت ابرو به کمک سیر: اگر می‌خواهید رشد موی ابروی خود را تحریک کنید از سیر کمک بگیرید. اگرچه این روش با سوزش فراوان همراه است اما به زیباتر شدن و پرپشت‌تر شدن ابروهای شما کمک بسیاری می‌کند.

*طریقه درمان به کمک سیر: مقداری سیر را رنده کرده و آب آن را صاف کنید. سپس یک گوش پاک‌کن را به آب سیر آغشته کرده و ابروهای خود را با آن ماساژ دهید. بعد از چند ساعت که آب سیر بر روی ابروهای شما خشک شد، ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

درصورتی‌که به سیر آلرژی دارید به‌هیچ‌عنوان از این روش استفاده نکنید. همچنین اگر سیر به مدت طولانی بر روی پوست ابروی شما باقی بماند، پوست شما دچار سوختگی می‌شود.

-تقویت ابرو به کمک خاکشیر: اگر ابروهای نازک و کم‌رنگی دارید، از خاکشیر برای رشد ابروهای خود استفاده کنید. این روش را حتماً به‌صورت روزانه برای چند هفته امتحان کنید تا به رشد سریع و ضخیم ابروهای شما کمک کند.

*طریقه درمان به کمک خاکشیر: مقداری خاکشیر را پودر کرده و با چند قطره آب مخلوط‌کنید. خمیر حاصل را بر روی ابروهای خود بمالید.

سخن نهایی

در صورتی که روش‌های بالا در درمان شما موثر نبود بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

 

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.