خانه گیاهان دارویی خاصیت پودر سیر برای درمان انواع بیماری ها

خاصیت پودر سیر برای درمان انواع بیماری ها

توسط kakooti
خاصیت پودر سیر

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از بوی بد سیر متنفر هستید، باید بگوییم که بسیاری از خواص شگفت‌انگیز این ماده غذایی را از دست خواهید داد. البته اگر مصرف سیر خام برای شما سخت است، می‌توانید پودر سیر را جایگزین آن کنید تا از خاصیت پودر سیر برای سلامت بدن استفاده کنید. اگر شما هم می‌خواهید با این ماده غذایی که نقش دارویی دارد، آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

خاصیت پودر سیر برای درمان بیماری ها

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید فواید پودر سیر نسبت به سیر خام بسیار بیشتر است. پودر سیر در واقع همان خشک‌شده سیر خام است. زمانی که شما سیر را خشک می‌کنید، در واقع عمر مفید آن افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه می‌توانید آن را ماه‌ها و یا حتی سال‌ها استفاده کنید. این در حالی است که این موضوع از خاصیت سیر کم نمی‌کند.

بسیاری از قدیمی‌ها از سیر به عنوان یک ابزار دارویی برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند. به این دلیل که پودر سیر منبعی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، آهن، کلسیم، فیبر، پروتئین، سدیم، قند و … است. همچنین این ماده غذایی به دلیل سرشار بودن از آنتی‌اکسیدان و ترکیبات معدنی و ارگانیک خاصیت ضد سرطانی دارد و به افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند.

پیشگیری از سرطان

مصرف هرچه بیشتر سیر رابطه معکوسی با میزان ابتلا به سرطان دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان از خاصیت پودر سیر استفاده کنید. از آنجایی که پودر سیر سرشار از آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه می‌تواند از جهش‌های سلول‌های سرطانی جلوگیری کند؛ بنابراین مصرف روزانه پودر سیر در غذاها از بروز برخی سرطان‌های معمول مانند سرطان پستان، سرطان معده و … جلوگیری می‌کند.

کاهش کلسترول

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی استفاده از پودر سیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به این دلیل که مصرف پودر سیر باعث کاهش تولید کلسترول، کاهش کلسترول در دیواره‌های شریانی، کاهش التهاب، کاهش فشار خون، افزایش میزان کلسترول در مدفوع، جلوگیری از لخته شدن خون و … می‌شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که مصرف این ادویه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به طور کلی مصرف پودر سیر مانع از سوخت و ساز سلول‌های توموری و تولید سلول‌های سرطانی می‌شود و با تقویت سیستم ایمنی بدن، شما را در برابر سلول‌های سرطانی محافظت می‌کند.

کمک به هضم غذا

اگر با خوردن سیر خام مشکل دارید، می‌توانید پودر سیر را جایگزین آن کنید. به این دلیل که مصرف پودر سیر باعث می‌شود که هضم غذای شما راحت‌تر اتفاق بیفتد. از آنجایی که پودر سیر سرشار از فیبر و آهن است، مشکل یبوست و درد معده شما را به خوبی رفع می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زمانی که سیر خام را خشک می‌کنید، مقدار ویتامین ث در آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اما باعث افزایش مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان موجود در آن می‌شود. این ویژگی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک بسیار زیادی می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش ابتلا به بیماری‌هایی که منشا ضعف سیستم ایمنی بدن دارد، از خاصیت پودر سیر بهره‌مند شوید.

کمک به لاغری

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مصرف پودر سیر باعث لاغری بدن می‌شود. به این دلیل که خوردن سیر می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. این ویژگی باعث تحریک سیستم عصبی بدن و در نتیجه ترشح هورمون آدرنالین می‌شود. زمانی که بدن هورمون آدرنالین تولید می‌کند، سوخت و ساز نیز افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه کالری بیشتری در مقایسه با قبل خواهید سوزاند. این پروسه به لاغری بدن شما کمک بسیار زیاد می‌کند.

اگر می‌خواهید که تاثیر لاغری با پودر سیر بیشتر شود، پیشنهاد می‌کنیم که آن را همراه با عسل و آب مخلوط کنید تا تاثیر آن دوچندان شود.

درمان سرماخوردگی

یکی از بیماری‌های شایع فصل پاییز و زمستان، سرماخوردگی است. اگر می‌خواهید که اثر این بیماری کمتر شود و یا علائم آن مانند خستگی، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و … کاهش پیدا کند، پیشنهاد می‌کنیم که از پودر سیر استفاده کنید.

خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی

پودر سیر مانند یک آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند. در نتیجه می‌تواند توان گلبول‌های سفید شما را در برابر مبارزه با انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها بالا ببرد؛ بنابراین برای بهره‌مندی از خاصیت پودر سیر جهت مبارزه با عفونت‌های قارچی و میکروبی می‌توانید این ادویه را در غذاهای خود مصرف کنید.

کاهش فشار خون

بیماری‌های قلبی و عروقی مانند سکته قلبی و سکته مغزی جزو یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان است. یکی از عوامل ایجاد این بیماری فشار خون بالا است. استفاده از پودر سیر تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون دارد؛ بنابراین برای داشتن اثر مطلوب این ماده غذایی پیشنهاد می‌کنیم که به طور روزانه از آن استفاده کنید.

پیشگیری از آلزایمر

روند پیری به دلیل فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد به سرعت بسیار زیادی اتفاق می‌افتد. از آنجایی که پودر سیر حاوی مقدار زیادی رادیکال‌های آزاد است، در نتیجه می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر رادیکال‌های آزاد به خوبی  محافظت کند و اثرات آن را در بدن کاهش دهد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش ابتلا به بیماری‌های مغزی از جمله آلزایمر و زوال عقل پودر سیر مصرف کنید.

افزایش سلامت استخوان‌ها

تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که مصرف سیر خشک و یا همان پودر سیر باعث افزایش استروژن می‌شود. یکی از اثرات افزایش این هورمون، سلامت استخوان‌ها است؛ بنابراین مصرف آن باعث سلامت استخوان در زنان می‌شود.

تهیه پودر سیر

برخلاف تصور عموم، تهیه پودر سیر کار بسیار راحتی است؛ بنابراین شما می‌توانید در خانه به راحتی پودر سیر را تهیه کنید. اما برای درست کردن آن نیاز به کمی زمان و حوصله دارید. اگر شما هم می‌خواهید که در خانه، پودر سیر خانگی تهیه کنید، می‌توانید دستور زیر را اجرا کنید:

  • برای تهیه پودر سیر نیاز به چند حبه سیر دارید. تعداد سیر برای درست کردن پودر سیر بستگی به میزان مصرف سالیانه شما دارد.
  • بعد از پوست کندن سیر، کافی است تا آنها را به صورت نازک برش بزنید.
  • سیر برش زده شده را بر روی سینی فر چیده و درون فر می‌گذارید. فر را بر روی ۱۷۵ درجه فارنهایت بگذارید تا کاملا خشک شود.
  • بعد از خشک شدن سیر، آنها را به کمک یک مخلوط‌کن به خوبی پودر کنید.
  • پودر خرد شده را از صافی عبور دهید تا تکه‌های بزرگ آن جدا شود.
  • در نهایت پودر تهیه شده را درون یک شیشه بریزید تا در برابر هوا محافظت شود.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خاصیت پودر سیر صحبت کردیم. اگرچه پودر سیر خواص درمانی بیشماری دارد، اما زیاده روی در مصرف آن باعث بروز برخی مشکلات از جمله درد معده، نفخ، خونریزی، آلرژی، اسپاسم عضلانی، بوی بد دهان و … می‌شود. در نتیجه بهتر است در خوردن سیر اعتدال را رعایت کنید تا عوارض جانبی آن کمتر شود.

در صورت نیاز به تهیه پودر سیر باکیفیت می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی به صورت آنلاین سفارش دهید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.