خانه گیاهان دارویی خواص درمانی انیسون در درمان بیماری ها

خواص درمانی انیسون در درمان بیماری ها

توسط kakooti

انیسون یا بادیان رومی جزو یکی از معطرترین گیاهان دارویی است که خواص درمانی بسیاری دارد. این گیاه دارویی با طعم معطر و شیرین خود برای درمان انواع بیماری‌ها مانند زخم معده، دیابت، بهبود علائم افسردگی و … بسیار مفید است. در ادامه با مجله اینترنتی کاکوتی همراه باشید تا شما را با خواص درمانی انیسون و تاثیر آن را بر روی سلامتی بدن آشنا کنیم.

خواص درمانی انیسون برای درمان بیماری‌ها

درمان آکنه و جوش صورت: انیسون خواص ضد عفونی‌کنندگی قوی دارد؛ بنابراین مصرف دمنوش انیسون برای درمان آکنه و جوش صورت بسیار موثر است.

کمک به افزایش رشد مو: اگر رشد موهای شما کم شده است، برای تقویت و افزایش رشد مو می‌توانید از خواص درمانی انیسون بهره ببرید. از آنجایی که روغن این گیاه دارویی سرشار از ترکیبات مغذی است، باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. برای این منظور کافی است موهای خود را با این روغن ماساژ دهید. بعد از مدتی رشد موهای شما نسبت به قبل افزایش می‌یابد.

درمان شپش سر: انیسون و یا همان بادیان رومی برای درمان شپش سر در کودکان بسیار موثر است. چرا که این روغن خواص ضد عفونی‌کنندگی قوی دارد و میکروب‌های موجود در موی سر را از بین می‌برد.

درمان مشکلات معده و دستگاه گوارش: مصرف دانه‌های انیسون باعث کاهش ترشح اسید معده می‌شود. در نتیجه می‌تواند باعث پیشگیری از زخم معده و کاهش علائم آن شود. علاوه بر این مصرف دانه‌های انیسون باعث کاهش نفخ شکم شده و به هضم غذا کمک بسیاری می‌کند. برای این منظور کافی است تا مقداری از پودر این گیاه را با یک لیوان آب ترکیب کنید و همراه با آب لیمو ترش مصرف کنید.

این گیاه دارویی شفابخش، یک ملین طبیعی است و با بهبود حرکت روده یبوست را برطرف می‌کند.

ضد عفونی‌کننده طبیعی: خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی انیسون باعث می‌شود تا کمتر دچار بیماری‌های پوستی و قارچی شوید. علاوه بر این از دیگر خواص درمانی انیسون جلوگیری از رشد باکتری‌ها بیماری‌زا مانند اسهال، وبا، اسهال و … است.  به این دلیل که دانه‌های بادیان رومی سرشار از آنیتول است و رشد این نوع باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

درمان بیماری‌ها به کمک دانه‌های انیسون

درمان افسردگی: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، دانه‌های گیاه دارویی انیسون خاصیت ضد افسردگی دارد. برای این منظور استفاده از انیسون می‌تواند برای افسردگی بعد از زایمان و یا افسردگی قبل از قاعدگی بسیار موثر باشد.

جلوگیری از دردهای قاعدگی: اگر از دردهای قاعدگی مانند کمردرد و دل درد خسته شده‌اید و یا قاعدگی نامنظم دارید، دانه‌های انیسون را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به این دلیل که این گیاه دارای خواصی شبیه استروژن است. بنابراین می‌تواند اثرات قاعدگی را در شما کاهش دهد. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن انیسون را هر شب بر روی شکم خود ماساژ دهید.

این کار کمک می‌کند تا انقباضات رحم شما کمتر شود. در نتیجه دردهای شدید قاعدگی را از بین می‌برد.

کاهش علائم یائسگی: یکی از خواص درمانی انیسون کمک به کاهش علائم یائسگی مانند پوکی استخوان است. به این دلیل که دانه‌های انیسون چیزی شبیه اثرات استروژن در بدن را دارد. در نتیجه می‌تواند گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی را از بین ببرد.

قند خون و دیابت: مصرف دانه‌های انیسون باعث بهبود عملکرد سلول‌های پانکراس و تنظیم آنزیم‌های متابولیسم کربوهیدارت‌ها می‌شود. در نتیجه می‌تواند باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی شود. البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

کاهش التهاب بدن: دانه‌های معجزه‌آسای انیسون سرشار از آنتی‌اکسیدان است. در نتیجه می‌تواند التهابات بدن را کاهش دهد. علاوه بر این مصرف این گیاه دارویی باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نیز شود.

درمان آسم: اگر دچار نفس تنگی و یا همان آسم هستید، دمنوش انیسون را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا این دمنوش را همراه با بابونه، زعفران، رازیانه، شیرین بیان و سیاه‌دانه ترکیب کنید. سپس آن را نوش جان کنید.

خواص درمانی دانه‌های انیسون

درمان گلودرد: یکی از خواص درمانی انیسون در درمان گلودرد است. به این دلیل که این گیاه خاصیت خلط آوری دارد.

افزایش شیردهی: پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف دانه‌های انیسون باعث افزایش شیر می‌شود؛ بنابراین اگر شیر کمی دارید، از دانه‌های انیسون بهره ببرید.

بهبود مجاری تنفسی: اگر از سرفه، تنگی نفس و … خسته شده‌اید، از بخور دانه‌های انیسون بهره ببرید. چرا که این گیاه دارویی مفید، باعث پاکسازی دستگاه تنفسی می‌شود.

افزایش اشتها: اگر نسبت به خوردن غذا اشتها ندارید، دانه‌های انیسون را امتحان کنید. یکی از مزایای خوردن دانه‌های شفابخش انیسون، افزایش اشتها است.

عوارض مصرف انیسون بدون دستور پزشک

دوران بارداری: بهتر است از خواص درمانی انیسون در دوران بارداری استفاده نکنید. چرا که ممکن است خطرات سوئی بر روی جنین بگذارد.

آلرژی و حساسیت: اگر شما هم جزو افرادی هستید که به رازیانه، کرفس و جعفری حساسیت دارید، ممکن است به انیسون نیز حساسیت نشان دهید.

سرطان سینه و آندومتریوز: از آنجایی که انیسون همانند استروژن است، باعث تشدید علائم بیماری‌هایی مانند سرطان سینه و اندومتریوز می‌شود.

مصرف نوزادان و کودکان: از آنجایی که اثرات خوراکی انیسون بر روی کودکان اثرات بدی می‌گذارد؛ بنابراین پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌دهند که کودکان و نوزادان از مصرف این گیاه خودداری کنند.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص درمانی انیسون پرداختیم. اگرچه این گیاه دارای خواص دارویی بیشماری است، اما مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک ممکن است صدمات جبران‌ناپیذیری را بر روی سلامتی شما بگذارد. درنتیجه بهتر است قبل از مصرف برای درمان برخی بیماری‌ها با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.