خانه طب سنتی به کمک خواص روغن بابونه مشکلات و بیماری‌های خود را درمان کنید

به کمک خواص روغن بابونه مشکلات و بیماری‌های خود را درمان کنید

توسط kakooti
خواص روغن بابونه

یکی از روغن‌های درمانی در طب سنتی، روغن بابونه است. بسیاری از افراد به جای استفاده از روغن بابونه، آن را به صورت دمنوش استفاده می‌کنند. اما خواص روغن بابونه کمتر از دمنوش آن نیست و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذار است. اگر شما هم می‌خواهید با فواید درمانی این روغن گیاهی آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. پس ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

خواص روغن بابونه برای درمان بیماری‌ها

روغن بابونه به دلیل ترکیبات موجود در آن برای سلامتی بسیار مفید است. همین ویژگی باعث شده است تا در بیشتر نوشیدنی‌ها، صابون‌ها، مواد آرایشی و… از روغن بابونه استفاده شود. گل‌های زیبا و معجزه‌گر بابونه بسیار زیاد است؛ بنابراین دسترسی به آن بسیار راحت است. بسیاری از افراد برای بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی از روغن آن استفاده می‌کنند.

عصاره غلیظ بابونه به دلیل کاربری راحت، طرفداران بسیار زیادی دارد. از جمله خاصیت شفابخش بابونه برای سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از بین بردن جوش صورت با روغن بابونه

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از جوش‌های صورت خود خسته شده‌اید، استفاده از روغن بابونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به کمک خواص روغن بابونه می‌توانید از شر جوش‌های صورت خود خلاص شوید. به این دلیل که این روغن می‌تواند قرمزی و التهاب جوش صورت را به خوبی برطرف کند. مخصوصا ترکیب روغن بابونه با روغن گل مغربی باعث می‌شود تا تاثیر مثبت این روش دوچندان شود.

درخشندگی موها با روغن بابونه

اگر می‌خواهید که موهای زیباتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که موهای خود را با روغن بابونه ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا شفافیت و زیبایی موهای شما دوچندان شود. به خصوص اگر موهای شما رنگ شده و یا بلوند است، این روغن می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی زیبایی موهای شما بگذارد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که موقع رنگ کردن موها، مقدار کمی از روغن بابونه را با مواد رنگ خود ترکیب کنید. این کار به براقیت و درخشندگی موهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین می‌توانید بعد از حمام موهای خود را خشک کنید. سپس با چند قطره بابونه موهای خود را ماساژ دهید. این کار به لطافت و درخشندگی موهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

درمان اسهال به کمک روغن بابونه

یکی از خواص روغن بابونه جلوگیری از اسهال و تجمع مایع در روده‌ها است. به خصوص زنان باردار بعد از عمل سزارین، برای عملکرد بهتر روده‌های خود بهتر است از عصاره بابونه استفاده می‌کنند. برای این منظور استفاده موضعی از این روغن کمک می‌کند تا کارکرد روده‌ها بهتر شود.

تسکین زخم و جوش‌های پوستی به کمک روغن بابونه

یکی از خواص معجزه‌آسای بابونه تسکین زخم و جوش‌های پوستی است. به این دلیل که این روغن گیاهی خاصیت آبرسانی دارد و می‌تواند با مرطوب‌ نگه داشتن پوست، درخشندگی پوست را افزایش دهد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که چند قطره از این روغن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس آن را بر روی پوست بدن خود بمالید. بعد از چند دقیقه تحریکات پوستی شما کاهش پیدا می‌کند.

همچنین روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد. در نتیجه اگر در تابستان دچار آفتاب‌سوختگی شدید، چند قطره از این روغن را در وان بریزید و چند دقیقه داخل وان دراز بکشید. همچنین می‌توانید برای تسکین آفتاب‌سوختگی کمپرس سرد با این روغن انجام دهید.

درمان شوره سر با روغن بابونه

به کمک خواص روغن بابونه می‌توانید شوره و شپش مو را درمان کنید. در واقع این روغن گیاهی یک محلول طبیعی و موثر برای درمان شوره سر به شمار می‌رود. ترکیبات موجود در روغن بابونه به دلیل خاصیت آبرسانی بالای خود، تحریک و خارش پوست سر را تسکین می‌بخشد.

برطرف شدن لک صورت

برای از بین بردن انواع لک‌های صورت مانند سیاهی دور چشم، جای زخم، جای جوش صورت، لک آفتاب و… استفاده از روغن بابونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ترکیبات موجود در روغن بابونه می‌تواند لک‌های صورت را به خوبی از بین ببرد و رنگ یکنواختی به آن ببخشد. از آنجایی که روغن بابونه خاصیت بازسازی و ترمیم دارد، در نتیجه بعد از مدتی استفاده دیگر اثری از لک باقی نخواهد ماند و طراوت و جوانی مهمان پوست شما خواهد شد.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی با روغن بابونه

یکی از فواید روغن بابونه جلوگیری از تصلب شرایین و حملات سکته قلبی است. به این دلیل که این روغن می‌تواند جلوی انقباض رگ‌های خونی را بگیرد. همچنین بهره‌مندی از خواص روغن بابونه به کاهش سطح فشار خون کمک بسیاری می‌کند.

درمان سوزش پوست با روغن بابونه

برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند درماتیت، استفاده از روغن بابونه بسیار موثر است. به این دلیل که خاصیت روغن بابونه کمک می‌کند تا جلوی سوزش‌های پوستی گرفته شود؛ بنابراین اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که برای درمان خود از خواص این روغن معجزه‌آسا بهره‌مند شوید.

البته توجه به این نکته ضروری است که برای اطلاع از عدم حساسیت نسبت به این گیاه بهتر است تا ابتدا مقدار کمی از روغن بابونه را به قسمت کوچکی از پوست خود بزنید. سپس یک شبانه روز صبر کنید تا نسبت به عدم آلرژی به آن اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم آلرژی و حساسیت نسبت به روغن بابونه می‌توانید برای تسکین سوزش پوست خود از آن استفاده کنید.

نرم کردن موها

اگر به دنبال یک روغن گیاهی برای تغذیه پوست و موی سر خود هستید، استفاده از روغن بابونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن به خصوص برای موهای خشک و شکننده یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. چرا که خواص روغن بابونه می‌تواند میزان رطوبت موی شما را به خوبی حفظ کند؛ بنابراین اگر به فکر تقویت موهای خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از فواید روغن بابونه بهره‌مند شوید.

پاک‌سازی کلیه و مجاری ادراری

یکی از فواید بسیار عالی وغن بابونه، خاصیت ادرارآوری آن است. در نتیجه این ویژگی کمک می‌کند تا کلیه‌ها و دستگاه ادراری شما از سموم پاک‌سازی شود.

ترمیم زخم به کمک روغن بابونه

اگر برای ترمیم سریع زخم به دنبال یک راهکار خانگی هستید، استفاده از روغن بابونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. تاثیر این روغن طبیعی نسبت به پماد تتراسایکلین و داروهای انعقاد خون بسیار بالا است و می‌تواند از عفونت زخم جلوگیری کند.

درمان افسردگی با عصاره بابونه

تحقیقات طب سنتی نشان داده است که مصرف عصاره بابونه می‌تواند جلوی افسردگی و اضطراب را بگیرد. البته از آنجایی که روغن بابونه قابل خوردن نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش علائم افسردگی خود از عصاره آن بهره‌مند شوید. استفاده از عصاره بابونه می‌تواند به کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک بسیار زیادی بکند.

تسکین دردها

برخی از افراد از خواص روغن بابونه برای تسکین دردهای خود استفاده می‌کنند. اگر شما هم دچار بیماری‌های التهابی مانند آرتروز هستید و یا از سندرم تونل کارپ رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار برای تسکین دردهای خود، روغن بابونه را امتحان کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که روزی سه بار به مدت سه هفته محل درد خود را با روغن بابونه ماساژ دهید.

جلوگیری از بیماری‌های عصبی

خاصیت روغن بابونه به‌گونه‌ای است که می‌تواند سلامت CNS را با تحریک سیستم عصبی مرکزی به خوبی حفظ کند. در نتیجه دیگر شما دچار بیماری‌های عصبی ناخواسته نخواهید شد.

کمک به خواب راحت و آرام

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از بی‌خوابی شبانه رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که از دمنوش بابونه استفاده کنید. این دمنوش به دلیل خاصیت آرام‌بخشی خود، خواب راحت و لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

خاصیت ضد سرطانی بابونه

یکی از خواص شفابخش بابونه، خاصیت ضد سرطانی آن است. تحقیقات طب سنتی نشان داده است که مصرف بابونه می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و جلوی تکثیر آن را بگیرد. علاوه بر این خواص روغن بابونه می‌تواند جلوی پیشرفت تومورهای بدخیم سرطانی را نیز بگیرد. این کار با جلوگیری از پیشرفت سرطان در خون امکان‌پذیر است.

درمان اختلالات معده

اگر دچار اسهال، یبوست، سنگ کیسه صفرا و سایر مشکلات دستگاه گوارش هستید، عصاره بابونه را امتحان کنید. مصرف عصاره بابونه با بهبود قدرت هضم، جلوی گاز جمع شده در شکم را می‌گیرد و از نفخ جلوگیری می‌کند. همچنین بابونه به دلیل خاصیت ضد عفونی‌کنندگی خود، جلوی رشد میکروارگانیسم‌ها را گرفته و اختلالات دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

کاهش مشکلات قاعدگی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که قاعدگی دردناکی دارید، استفاده از روغن بابونه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چرا که این روغن می‌تواند دردهای قاعدگی شما را تسکین ببخشد. همچنین ماساژ سینه‌ها به کمک روغن بابونه می‌تواند دردها و حساسیت سینه‌ها در این دوران را کاهش دهد. از طرفی دیگر خواص ضد افسردگی روغن بابونه کمک می‌کند تا تغییرات خلقی شما بهبود پیدا کند.

تاثیر بابونه بر روی نوزادان

اگر نوزاد شما گاهی بدخواب می‌شود، از خواص روغن بابونه کمک بگیرید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که بدن او را با روغن بابونه ماساژ دهید. روغن بابونه به دلیل خاصیت آرام‌بخشی خود، آرامش را برای کودک شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این روغن بدون ضرر است و می‌تواند در کنار احساس آرامش، هورمون‌های خواب کودک را تحریک کند. برای این منظور کافی است تا بدن کودک را بعد از یک حمام با آب گرم با چند قطره روغن بابونه ماساژ دهید.

درمان اضطراب عمومی

هنگام صبح به دلیل میزان کم ترشح کورتیزول، اضطراب افراد بسیار زیاد است. اما روغن بابونه می‌تواند با کاهش میزان استرس، اضطراب شما را از بین ببرد.

کاهش وزن با روغن بابونه

اگر به فکر کاهش وزن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن بابونه استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این روغن را به شکم خود بزنید و سپس ورزش کنید. افزایش تعریق به شما کمک می‌کند تا چربی شکمی شما از بین برود.

درمان سردردهای میگرنی

اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌برید، این بار  خواص روغن بابونه را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن بابونه را داخل یک لیوان آب بچکانید. سپس صورت خود را با آن بشویید.

رفع بوی بد پا

اگر از بوی بد پای خود خسته شده‌اید و هیچ راهکاری چاره‌ساز نیست، این بار روغن بابونه را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک تا دو قطره از روغن بابونه را بر روی گیج‌گاه خود بچکانید و به آرامی ماساژ دهید.

مضرات مصرف روغن بابونه

اگرچه روغن بابونه خواص دارویی بیشماری دارد، اما بهتر است قبل از مصرف به برخی نکات توجه کنید. تمامی روغن‌های بابونه خاصیت خوردنی ندارند. اگر به دنبال مصرف اسانس بابونه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از چای بابونه استفاده کنید. خواص روغن بابونه ممکن است در برخی از شرایط عوارض جانبی و تداخلات دارویی داشته باشد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوزش پوست: روغن بابونه ممکن است در برخی از افراد باعث تحریک پوست شود. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مصرف حتما آن را در جای دیگری از پوست خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت یک شبانه روز دچار قرمزی، خارش، سوزش و یا تورم نشدید، می‌توانید برای قسمت‌های دیگر پوست خود از آن استفاده کنید.
  • آلرژی: اگر نسبت به برخی از گیاهان مشابه بابونه مانند جلبک دریایی، گل‌های مروارید و… دچار حساسیت هستید، ممکن است به روغن بابونه نیز حساسیت داشته باشید. ممکن است این آلرژی خودش را به صورت سفتی سینه، استفراغ، اسهال، سرفه، گلوی متورم و… نشان دهد.
  • اختلالات دارویی: داروهایی مانند وارفارین و سیکلوسپورین با بابونه تداخل دارند. در نتیجه بهتر است قبل از مصرف بابونه حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.
  • بارداری یا شیردهی: در صورتی که در دوران بارداری به سر می‌برید و یا نوزاد شیرده دارید، حتما قبل از استفاده از بابونه با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص روغن بابونه صحبت کردیم. روغن بابونه علاوه بر یک آرام‌بخش عالی، برای سلامت پوست، مو، گوارش و… یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است؛ بنابراین شما می‌توانید با بهره‌مندی از مزایای آن، بسیاری از بیماری‌های خود را درمان کنید.

برای افزایش تاثیر روغن بابونه پیشنهاد می‌کنیم که روغن اصل آن را از بازار خریداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید روغن بابونه اصل و خالص را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.