خانه دسته‌بندی نشده خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی بدن

خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی بدن

توسط kakooti
خواص روغن بادام تلخ

یکی از روغن‌های گیاهی مفید برای سلامتی، روغن بادام تلخ است. خواص روغن بادام تلخ بسیار زیاد بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. روغن بادام تلخ را از بادام تلخ می‌گیرند و به دلیل مزه ناخوشایند آن برای مصارف خوراکی و نوشیدنی استفاده نمی‌شود. بسیاری از افراد از این روغن برای ماساژ دست و پای خود استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید از این روغن برای سایر مصارف مورد نیاز خود نیز استفاده کنید.

اگر شما هم دوست دارید تا با خاصیت روغن بادام تلخ آشنا شوید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی

روغن بادام تلخ برای سلامتی پوست و بدن بسیار مفید است. اما از آنجایی که این روغن در ترکیبات خود، مواد سمی دارد، در نتیجه برای مصارف خوراکی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین شما باید تنها به صورت موضعی و خارجی از آن استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید تا از روغن بادام تلخ به عنوان خوراکی استفاده کنید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

اگرچه خواص روغن بادام تلخ بسیار است، اما استفاده بسیار زیاد از روغن بادام تلخ به صورت خوراکی می‌تواند مسمومیت را برای شما به دنبال داشته باشد. همچنین از استفاده از این روغن در دوران بارداری و شیردهی جدا خودداری کنید و به هیچ عنوان از روغن بادام تلخ برای کودک خود استفاده نکنید.

این روغن گیاهی ارزشمند از دانه‌های بادام تلخ گرفته می‌شود. پزشکان طب سنتی معتقد هستند که طبیعت بادام تلخ گرم و مرطوب است و برای کاهش و تسکین انواع دردها بسیار مفید هستند. در نتیجه بسیاری از افراد به خصوص سالمندان از این روغن گیاهی برای ماساژ دست و پای خود به صورت موضعی استفاده می‌کنند.

خاصیت ضد میکروبی

از آنجایی که روغن بادام تلخ سرشار از ترکیباتی مانند هیدروژن سیانید و بنزآلدهید است، در نتیجه برای باکتری، قارچ، میکروب و ویروس اثری سمی و کشنده دارند. همین ویژگی باعث شده است تا از خواص روغن بادام تلخ به عنوان یک ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس استفاده کنند.

خاصیت آرام‌بخشی و تسکین درد

شاید برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که بعد از استعمال خارجی از روغن بادام تلخ بر روی ناحیه درد، احساس آرام‌بخشی در ناحیه درد می‌کنید. به طوری که بعد از استفاده از این روغن درد بدنی شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع وجود ماده‌ای سمی به نام گلیکوسید آمیگدالین در روغن بادام تلخ است. این ماده سمی می‌تواند بر روی اعصاب شما تاثیر مثبتی بگذارد.

در نتیجه بعد از استعمال خارجی بر روی ناحیه درد، یک حس بی‌حسی برای شما به ارمغان می‌آورد.

درمان تب

پزشکان طب سنتی از ترکیبات تلخ مواد مانند کینین برای کاهش درجه حرارت بدن یعنی تب استفاده می‌کنند. چرا که اغلب مواد تلخ سرشار از ترکیبات آلکالینی است که سمی هستند و می‌توانند مانع رشد باکتری، ویروس، میکروب و غیره در بدن شوند. یکی از خواص روغن بادام تلخ خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس آن به دلیل ترکیبات آلکالینی است. در نتیجه می‌تواند برای درمان تب بسیار موثر باشد.

برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که دوزهای بسیار کم روغن بادام تلخ را برای درمان تب استفاده کنید.

درمان عفونت گوش

برای درمان عفونت گوش، روغن بادام تلخ یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. یکی از خواص درمانی روغن بادام تلخ، نرم کردن مایع درون گوش است. در نتیجه بعد از استفاده از آن گرفتگی گوش شما به کلی از بین می‌رود. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که مقدار یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ را با کمی آب داغ ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را به کمک یک قطره چکان درون گوش خود بریزید.

همچنین از دیگر خواص دارویی روغن بادام تلخ درمان سردرد است. برای این منظور کافی است تا روغن بادام تلخ را با سرکه ترکیب کنید و این ترکیب را بر روی پیشانی و شقیقه‌های خود ماساژ دهید.

از بین بردن انگل روده

اگر دچار کرم روده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن بادام تلخ بهره‌مند شوید. البته توجه به این نکته ضروری است که باید برای درمان انگل روده روغن بادام تلخ را به صورت خوراکی مصرف کنید؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

پیشگیری از سرطان

از آنجایی که روغن بادام تلخ سرشار از هیدروژن سیانید و یا همان اسید هیدروسیانیک است، در نتیجه برای از بین بردن سلول‌های سرطانی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است؛ بنابراین مصرف روغن بادام تلخ می‌تواند باعث توقف رشد سلول‌های سرطانی شود. در نتیجه سلول‌های سالم امکان رشد و ترمیم را خواهند داشت.

افزایش حجم ادرار و پاکسازی بدن

یکی از راه‌های طبیعی برای خروج مواد سمی از بدن، تعریق، مدفوع و ادرار است. مصرف بادام تلخ باعث می‌شود تا مقدار ادرار شما نسبت به قبل بیشتر شود. افزایش حجم ادرار خود باعث دفع سموم می‌شود و بدن شما را به خوبی پاکسازی می‌کند.

درمان درد و اسپاسم عضلات

اگر دچار اسپاسم زانو و یا عضله شده‌اید، درمان شما ماساژ با روغن بادام تلخ است. به کمک خواص روغن بادام تلخ می‌توانید دردهای عضلانی خودتان را تسکین ببخشید.

ترمیم موهای آسیب‌دیده

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی برای سلامت موهای خودتان هستید، روغن بادام تلخ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. روغن بادام تلخ به دلیل ترکیبات موثر خود باعث تغذیه و سلامت موهای شما می‌شود. در نتیجه جلوی آسیب و شکنندگی موهای شما را می‌گیرد و درخشش موها را زیادتر می‌کند. در نتیجه بعد از استفاده از روغن بادام تلخ موهای شما زیباتر از قبل می‌شود.

تنظیم فشار خون

همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از روغن بادام تلخ باعث آرام‌بخشی می‌شود. در نتیجه بعد از استفاده از آن فشار خون بالای شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین با کنترل فشار خون، سلامت قلب شما نیز تامین می‌شود و از بروز انواع بیماری‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری می‌کند.

خاصیت آبرسانی به پوست

یکی از خواص درمانی روغن بادام تلخ جذب راحت توسط پوست است. از طرفی دیگر روغن بادام تلخ خاصیت آبرسانی دارد. در نتیجه استفاده از آن می‌تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک بسیار زیادی کند. بنابراین شما می‌توانید به کمک خواص روغن بادام تلخ جلوی خشکی پوست خود را بگیرید. برای این منظور کافی است تا هر روز پوست خودتان را با این روغن ماساژ دهید.

تقویت ناخن‌ها

اگر ناخن‌های خشک و یا شکننده‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت روغن بادام تلخ بهره ببرید. استفاده مداوم از روغن بادام تلخ جلوی پوسته پوسته شدن ناخن، پیری و چین و چروک را می‌گیرد.

ترمیم جای جوش صورت

اگر دچار ترک پوست و یا لکه‌های پوستی هستید، روغن بادام تلخ را امتحان کنید. همچنین این روغن گیاهی برای برطرف شدن جای جوش صورت یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. کافی است یکبار امتحان کنید تا تاثیر فوق‌العاده این روغن بر روی پوست را ببینید.

درمان ریزش مو

اگر از ریزش موهای خود خسته شده‌اید، برای تقویت و درمان ریزش مو، روغن بادام تلخ را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این روغن را بر روی پوست سر خود بریزید. سپس با کف دستان، سر خودتان را ماساژ دهید. مداومت بر انجام این کار ریزش موهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

درمان سیاهی دور چشم

یکی از خواص روغن بادام تلخ از بین بردن سیاهی دور چشم است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که هر شب قبل از خواب، مقدار دو قطره از این روغن را به ناحیه اطراف دور چشم خود بمالید. مواظب باشید تا روغن به درون چشم شما نرود. بگذارید تا یک شبانه‌روز روغن بر روی چشم شما بماند. سپس می‌توانید صبح دور چشمان خود را با آب ولرم بشویید.

روشن شدن پوست ناحیه واژن

یکی از فواید روغن بادام تلخ برای زیبایی پوست است. اگر پوست ناحیه واژن شما تیره رنگ است، برای روشن‌تر شدن آن می‌توانید از روغن بادام تلخ استفاده کنید. همچنین اگر دچار خشکی واژن هستید، می‌توانید از این روان‌کننده طبیعی برای نزدیکی راحت‌تر استفاده کنید. همچنین این روغن گیاهی می‌تواند عفونت‌های زنانه، خارش، سوزش، بوی بد ترشحات و غیره را به خوبی از بین ببرد.

تقویت مژه، ریش و سبیل

به دلیل تاثیرات مثبت این روغن بر روی مژه، ریش و سبیل، بسیاری از لوازم آرایشی‌ها از این روغن گیاهی در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. چرا که باعث افزایش رشد و تقویت موی این نواحی می‌شود.

درمان عفونت‌های پوستی

یکی از خواص روغن بادام تلخ درمان عفونت‌های پوستی است. اگر شما هم دچار عفونت پوستی شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که مقداری از روغن بادام تلخ را با کمی آب ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را بر روی پوست خود بمالید. این کار کمک می‌کند تا عفونت پوستی شما به خوبی برطرف شود.

از بین بردن چربی شکم و پهلو

اگر شما هم جزو کسانی هستید که چربی شکم و پهلو دارید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن بادام تلخ مصرف کنید. علاوه بر این مصرف این روغن گیاهی می‌تواند کلسترول بد خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. البته توجه به این نکته ضروری است که در کنار استفاده از این روغن گیاهی، باید یک رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشید تا بتوانید به وزن ایده‌آل خودتان برسید.

محافظت از اشعه ماورای بنفش

اشعه ماورا بنفش خورشید می‌تواند آسیب بسیار زیادی به پوست صورت شما بزند. برای این منظور بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از این کرم، پوست دست و صورت خودتان را با روغن بادام تلخ ماساژ دهید. سپس از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

منبع غنی از آنتی‌اکسیدان

یکی از خواص روغن بادام تلخ آنتی‌اکسیدان موجود در آن است. این روغن گیاهی سرشار از ویتامین E است و مقدار یک قاشق از آن می‌تواند ویتامین مورد نیاز بدن شما را به خوبی تامین کند. یکی از ویژگی‌های ویتامین E، ترکیبات محلول در چربی آن است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. در نتیجه می‌تواند بدن شما را در برابر رادیکال‌های آزاد به خوبی محافظت کند.

البته رادیکال‌های آزاد برای سلامتی بدن مفید هستند. اما اگر تعداد این رادیکال‌های آزاد در بدن زیاد باشد، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شما شود. برخی از بیماری‌ها مانند سرطان و بیماری‌های قلبی ناشی از آزاد شدن تعداد بالایی از رادیکال‌های آزاد در بدن است. اما مصرف ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد.

کنترل قند

برای تثبیت قند خون پیشنهاد می‌کنیم که روغن بادام تلخ مصرف کنید. از آنجایی که روغن بادام تلخ سرشار از چربی‌های غیراشباع است، در نتیجه می‌تواند میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی در رابطه با خواص روغن بادام تلخ صحبت کردیم. اگر قصد خرید روغن بادام تلخ را دارید، بهتر است روغن بادام تلخ خالص را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. روغن بادام تلخ خالص رنگ شفاف مایل به زرد روشن دارد. اما اگر روغن بادام کهنه باشد، رنگ این روغن کدر خواهد بود. در صورت تمایل به روغن بادام تلخ خالص پیشنهاد می‌کنیم که از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش خودتان را ثبت کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.