خانه گیاهان دارویی آشنایی با شگفت‌انگیزترین خواص روغن بادام شیرین

آشنایی با شگفت‌انگیزترین خواص روغن بادام شیرین

توسط kakooti
خواص روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین جزو آن دسته از روغن‌های گیاهی است که با خواص بیشمار خود می‌تواند برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو بسیار تاثیرگذار باشد. اگر شما هم کنجکاو هستید تا با خواص روغن بادام شیرین آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با خاصیت این روغن گیاهی بر روی سلامت صحبت کنیم. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

آشنایی با خواص روغن بادام شیرین برای درمان بیماری‌ها

روغن بادام شیرین از میوه درخت بادام شیرین گرفته می‌شود. برای این منظور بادام رسیده را تحت حرارت قرار می‌دهند تا عصاره آن به خوبی گرفته شود. روغن بادام تلخ با روغن بادام شیرین کاملا متفاوت بوده و این روغن گیاهی را از نوع دیگری بادام تهیه می‌کنند.

روغن گرفته شده از بادام به دلیل دارا بودن فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های مفید و… برای سلامتی بسیار مفید است. این روغن گیاهی سرشار از انواع ویتامین‌های E، K، B، B6 و… است. همچنین این روغن منبعی غنی از کلسیم، روی، فسفر، منگنز و.. بوده و برای درمان انواع بیماری‌ها و مشکلات پوست و مو یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. از جمله فواید درمانی روغن بادام شیرین برای بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع التهاب بدن

اگر هر جایی از بدن شما دچار التهاب داخلی یا پوستی شده باشد، به کمک خواص روغن بادام شیرین می‌توانید مشکل خود را درمان کنید. استفاده موضعی از این روغن برای درمان مشکلاتی مانند لکه‌های اگزما، پسوریازیس و… می‌تواند بسیار موثر باشد. همچنین برای درمان التهاب داخلی در روده‌ها و یا دستگاه گوارش می‌توانید روغن بادام شیرین را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید.

سلامت ناخن‌ها

مواد معدنی موجود در روغن بادام شیرین می‌تواند برای سلامت ناخن‌های شما بسیار موثر باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ناخن شکننده‌ای دارید و یا ناخن‌های شما دائما دچار عفونت قارچی می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که روغن بادام شیرین را به صورت موضعی به ناخن‌های خودتان بزنید. تکرار این روش کمک می‌کند تا نتیجه خوبی از درمان خود بگیرید.

تامین سلامت قلب و عروق

برای تامین سلامت قلب پیشنهاد می‌کنیم که روغن بادام تلخ را به صورت خوراکی استفاده کنید. از آنجایی که روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است، در نتیجه می‌تواند میزان LDL چربی خون را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در افراد کاهش دهد.

بهبود توانایی شناختی

یکی از خواص روغن بادام شیرین تقویت مغز و بهبود حافظه است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از آلزامیر هر روز مقداری از این روغن را در چای خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای پخت و پز خود از این روغن استفاده کنید.

رفع پف زیر چشم

مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان موجود در روغن بادام شیرین می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش پف زیر چشم بگذارد. برای این منظور کافی است تا هر شب قبل از خواب، مقداری از این روغن را به اطراف چشم خود بمالید. البته توجه به این نکته ضروری است که نباید روغن بادام شیرین را به طور مستقیم درون چشم خود بریزید.

ماساژ درمانی و کاهش دردهای عضلانی

به کمک خاصیت درمانی روغن بادام شیرین می‌توانید دردهای عضلانی خود را کاهش دهید. برای این منظور کافی است تا محل درد خود را با این روغن گیاهی ماساژ دهید. تکرار این روش کمک می‌کند تا دردهای شما تسکین پیدا کنند.

درمان یبوست

یکی از خواص روغن بادام شیرین کمک به درمان یبوست است. این روغن گیاهی با خاصیت ملینی خود می‌تواند جلوی یبوست را بگیرد. مصرف روغن بادام شیرین باعث آسان‌تر شدن حرکات روده شده و می‌تواند یبوست شما را برطرف کند. همچنین شما می‌توانید به صورت موضعی این روغن را استفاده کرده و با ماساژ آن در ناحیه شکم، یبوست خود را درمان کنید.

با اضافه کردن روغن بادام شیرین به برنامه غذایی خود، می‌توانید برای همیشه از شر یبوست خلاص شوید.

اثرات مثبت بر روی واژن

اگر دچار خشکی واژن هستید و در زمان نزدیکی اذیت می‌شوید، روغن بادام شیرین می‌تواند تاثیرات مثبتی در رابطه شما داشته باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

خواص شگفت‌انگیز بادام شیرین بر روی پوست

اگر به فکر زیبایی و سلامت پوست خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن بادام شیرین استفاده کنید. از جمله فواید درمانی بادام شیرین بر روی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روشن‌تر کردن رنگ پوست

اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید و یا می‌خواهید از شر لکه‌های پوستی نجات پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن بادام شیرین بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا چند قطره از این روغن را بر روی پوست صورت خود بریزید. سپس به کمک انگشتان دست به آرامی ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز به مدت یک هفته تکرار کنید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که رنگ پوست شما تغییر پیدا کرده است.

جلوگیری از چین و چروک صورت

اگر می‌خواهید که چهره‌ای جوان و شاداب داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف موضعی روغن بادام شیرین غافل نشوید. این روغن گیاهی به دلیل دارا بودن ویتامین E، اسیدهای چرب و سایر ترکیبات موثر می‌تواند اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. این موضوع می‌تواند میزان چین و چروک صورت و لکه‌های پوستی را کاهش داده و با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، زیبایی را مهمان پوست صورت شما کند.

درمان لب‌های ترک‌خورده

اگر در فصل زمستان دائما لب‌های شما خشک شده و ترک بر می‌دارد، پیشنهاد می‌کنیم که لب‌های خودتان را با روغن بادام شیرین مرطوب کنید. خواص روغن بادام شیرین لب‌هایی زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که بادام شیرین سرشار از ویتامین و خواص مرطوب‌کننده است، در نتیجه می‌تواند خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها را از بین ببرد. کافی است تا برای مدتی به صورت موضعی روغن بادام شیرین را به لب‌های خودتان بزنید تا از زیبایی لب‌های خودتان نهایت لذت را ببرید.

از بین بردن سیاهی دور چشم

اگر تیرگی اطراف چشم‌هایتان شما را اذیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که روغن بادام شیرین را امتحان کنید. این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E می‌تواند مشکل شما را به خوبی رفع کند. برای اثرگذاری بیشتر پیشنهاد می‌کنیم که ترکیب روغن بادام شیرین و آبلیمو را برای از بین بردن سیاهی دور چشم امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا این ماسک را شب‌ها قبل از خواب بر روی نواحی اطراف دور چشم خود بزنید.

درمان التهابات پوستی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، به کمک خاصیت روغن بادام شیرین می‌توانید التهابات پوستی را از بین ببرید. همچنین خواص روغن بادام شیرین باعث می‌شود تا تحریکات پوستی، خارش، قرمزی و عفونت‌های پوستی شما کاهش پیدا کنند.

لایه‌برداری از پوست

لایه‌برداری از پوست کمک می‌کند تا جوش‌های سرسیاه، سلول‌های مرده پوست و… از بین بروند. روغن بادام شیرین یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند پوست خود را لایه‌برداری کنند. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری از روغن بادام شیرین را با یک قاشق چایخوری شکر و نمک ترکیب کنید. سپس این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. در نهایت می‌توانید صورت خود را با آب شستشو دهید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

همانطور که قبلا اشاره کردیم، روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است؛ بنابراین استفاده موضعی از روغن بادام شیرین می‌تواند پوست شما را در برابر آفتاب به خوبی محافظت کند.

آبرسانی به پوست

اگر پوست خشکی دارید و همیشه از خشکی دست‌های خود ناراضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن بادام شیرین بهره ببرید. روغن بادام شیرین به دلیل دارا بودن خاصیت آبرسانی می‌تواند خشکی دست شما را برطرف کند. علاوه بر این روغن بادام شیرین با حفظ رطوبت پوست دست شما، نرمی و لطافت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از آنجایی که روغن بادام شیرین، یک روغن غیر اشباع شده است، در نتیجه استفاده موضعی از آن باعث می‌شود تا روغن به سرعت جذب پوست شما شود؛ بنابراین شما می‌توانید تاثیر آن را به سرعت ببینید.

رفع جوش و آکنه

اگر صورت شما زیاد جوش می‌زند، پیشنهاد می‌کنیم که روغن بادام شیرین استفاده کنید. ماساژ پوست صورت با روغن بادام شیرین می‌تواند منافذ پوست شما را به خوبی پاکسازی کنید.

خاصیت شفابخش روغن بادام شیرین بر روی زیبایی و سلامت موها

به جای استفاده از مواد شیمیایی جهت زیبایی و سلامت موها، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت روغن بادام شیرین برای موهای خود استفاده کنید. از جمله ویژگی‌های مثبت روغن بادام شیرین بر روی موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت موها

یکی از خواص روغن بادام شیرین کمک به تقویت موها جهت افزایش رشد آنها است. چرا که این روغن گیاهی سرشار از ویتامین E بوده و می‌تواند سلامت فولیکول‌های مو را افزایش دهد. این موضوع خود بر روی درخشش و حجم موهای شما تاثیر مثبتی می‌گذارد.

درمان شوره سر

اگر از شوره سر خود خسته شده‌اید، این بار روغن بادام شیرین را امتحان کنید. روغن بادام شیرین به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی خود می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن بادام شیرین و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس پوست سر خود را با این ترکیب به آرامی ماساژ دهید. به مدت یک ساعت صبر کنید تا این دو روغن بر روی سر شما بماند. بعد از آن می‌توانید با یک شامپوی مناسب سر خود را بشویید.

تکرار این کار باعث می‌شود تا پوست سر شما به خوبی پاک‌سازی شود و برای همیشه از شر شوره سر خلاص شوید.

نرم‌کننده طبیعی موها

اگر در اثر رنگ و یا دکلره موهای شما خشک شده است، بهره‌مندی از خواص روغن بادام شیرین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بعد از  استفاده از این روغن، موهای شما نرم شده و به راحتی می‌توانید شانه کنید. علاوه بر این نرمی طبیعی که روغن بادام شیرین به موهای شما می‌دهد باعث می‌شود تا موها دچار شکستگی و موخوره نشوند.

افزایش رشد موها

اگر رشد موهای شما کم شده است، پیشنهاد می‌کنیم که روغن بادام شیرین را به صورت موضعی برای موهای خود استفاده کنید. روغن بادام شیرین به دلیل دارا بودن ویتامین E، یک آنتی‌اکسیدان طبیعی بوده و می‌تواند باعث افزایش رشد موهای شما شود. علاوه بر این مصرف موضعی روغن بادام شیرین برای موها می‌تواند جلوی شکستگی موهای را گرفته و ریزش موهای آسیب‌دیده را کاهش دهد.

آیا می‌توان روغن بادام شیرین را به صورت خوراکی مصرف کرد؟

از آنجایی که روغن بادام شیرین به عنوان یک روغن تصفیه نشده است؛ بنابراین هنگام پخت و پز با آن متوجه خواهید شد که به سرعت می‌سوزد. در نتیجه نباید این روغن گیاهی را در معرض مستقیم حرارت زیاد قرار دهید. چرا که حرارت زیاد می‌تواند ارزش غذایی آن را از بین ببرد. برای بهره‌مندی از خواص روغن شیرین به صورت خوراکی بهتر است آن را در سالاد بریزید و یا با دمای بسیار پایین آشپزی کنید.

همچنین شما می‌توانید از این روغن گیاهی جهت تزیین و یا طعم‌دار کردن غذاهای خود به عنوان چاشنی نیز استفاده کنید.

عوارض جانبی استفاده از روغن بادام شیرین

مصرف روغن بادام شیرین معمولا بدون خطر است. اما اگر شما نسبت به بادام یا آجیل‌ها حساسیت دارید، ممکن است با استفاده از این روغن گیاهی دچار واکنش‌های آلرژیک شوید. در چنین شرایطی از مصرف روغن بادام شیرین، چه به صورت موضعی و چه به صورت خوراکی جدا خودداری کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با فواید روغن بادام شیرین صحبت کردیم. اگرچه این روغن خواص درمانی بیشماری دارد، اما برای استفاده خوراکی از آن بهتر است حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از این روغن را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت تمایل به خرید آنلاین روغن بادام شیرین می‌توانید سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی کاکوتی ثبت کنید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.