خانه طب سنتی خواص روغن خراطین برای زیبایی پوست و مو

خواص روغن خراطین برای زیبایی پوست و مو

توسط kakooti
خواص روغن خراطین

خواص روغن خراطین باعث شده است تا بسیاری از افراد از آن برای زیبایی مو و پوست صورت خود استفاده کنند. روغن خراطین به عنوان یک کرم خانگی است که کاربرد بسیار زیادی برای زیبایی اندام‌ها دارد؛ بنابراین امروزه به جای انجام عمل‌های سنگین زیبایی می‌توانید از این روغن استفاده کنید تا بدون به خطر انداختن سلامت خود، زیبایی را مهمان پوست و موی خود بکنید. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با برخی از فواید روغن خراطین آشنا کنیم. ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

خواص روغن خراطین برای سلامتی

امروزه به جای انجام عمل‌های سنگین زیبایی و عوارض بعد از آن می‌توانید از روش‌های طبیعی برای زیبایی اندام‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای افزایش حجم برخی از قسمت‌های بدن مانند لب، گونه و… استفاده از روغن خراطین می‌تواند نتایج بسیار عالی به دنبال داشته باشد. این روش طبیعی و کم‌خطر جایگزین عمل‌های پرهزینه زیبایی خواهد بود.

شاید برای شما هم جای تعجب باشد که بدانید این روغن از یک نوع کرم خاکی گرفته می‌شود. از جمله خواص روغن خراطین می‌توان به ترکیباتی مانند پروتئین، امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹، ویتامین E، کلاژن، آلانتوئین و… اشاره کرد. همین ویژگی باعث شده است تا روغن خراطین به یکی از شگفت‌انگیزترین روغن‌های طبیعی در دنیا تبدیل شود.

این روغن قرمز رنگ، بوی تند و زننده‌ای دارد و به عنوان یک ماده طبیعی برای جوان‌سازی و حجم‌دهندگی به پوست افراد استفاده می‌شود. از دیگر فواید درمانی روغن خراطین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش حجم و سایز اندام‌ها

یکی از ترکیبات موجود در اکثر محصولات مهم آرایشی، روغن خراطین است. این روغن به دلیل طبع گرم و تر خود، باعث افزایش جریان خون در رگ‌ها می‌شود. در نتیجه بعد از استفاده از آن میزان حجم بافت‌های بدن افزایش پیدا می‌کند و رشد بافت‌ها چندین برابر می‌شود. اگر شما هم قصد دارید تا میزان حجم لب و یا برجستگی گونه‌ها، سینه‌ها و باسن خود را چندین برابر کنید، استفاده از این روغن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

همچنین برخی از آقایان برای افزایش حجم بازوها و ران‌ها و یا افزایش اندام تناسلی خود از خواص روغن خراطین استفاده می‌کنند. علاوه بر این برای از بین بردن چین و چروک صورت، استفاده از روغن خراطین بسیار کارساز است. در نتیجه شما می‌توانید برای حجیم‌تر شدن هر قسمت از بدن خود، از روغن خراطین استفاده کنید.

برای این منظور کافی است تا ابتدا اندام مورد نظر خود را برای باز شدن منافذ پوست به خوبی بشویید. سپس محل مورد نظر را به خوبی ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود تا جریان خون آن منطقه بیشتر شود. سپس می‌توانید روغن خراطین را در محل مورد نظر بریزید و به مدت ۳ دقیقه آن را ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود تا روغن به خوبی جذب پوست شما شود.

بعد از این مرحله یک حوله آغشته به آب سرد را در محل بگذارید. این کار باعث می‌شود روغن به خوبی جذب پوست شما شود. تکرار این روش به شما کمک می‌کند تا به نتیجه مورد دلخواه خود برسید.

تسکین دردهای مفصلی

اگر از دردهای مفصلی خود خسته شده‌اید، از خواص روغن خراطین بهره‌مند شوید. استفاده از این روغن به دلیل افزایش جریان خون در رگ‌ها می‌تواند دردهای مفصلی شما را کمتر کند. برای این منظور کافی است تا این روغن را به محل درد خود بزنید. سپس آن قسمت را به آرامی ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. تکرار این روش به میزان ۲ تا ۳ بار در روز می‌تواند دردهای شما را تسکین ببخشد.

رفع گودی زیر چشم

اگر گودی زیر چشم، زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار داده است، استفاده از روغن خراطین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی که روغن خراطین باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود، در نتیجه می‌تواند میزان حجم اندام‌ها را افزایش دهد. در نتیجه ماساژ زیر چشم با این روغن می‌تواند به مرور، گودی زیر چشم را محو کند.

علاوه بر این روغن خراطین سرشار از ویتامین E است. در نتیجه ماساژ زیر چشم با این روغن سنتی شما را از شر سیاهی زیر چشم نجات می‌دهد. برای بهره‌مندی از خواص روغن خراطین کافی است تا چند قطره از این روغن را به زیر چشم خود بزنید. سپس آن را به آرامی ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه می‌توانید زیر چشم خودتان را با آب سرد شستشو دهید.

البته توجه به این نکته ضروری است که ماساژ چشم با این روغن به گونه‌ای باشد که از نفوذ روغن به داخل چشم جلوگیری شود.

از بین بردن ترک‌های پوستی

افراد چاق و یا خانم‌های باردار بعد از مدتی دچار ترک‌های پوستی می‌شوند. برای جلوگیری از این موضوع استفاده ار روغن خراطین را پیشنهاد می‌دهیم. روغن خراطین به دلیل خاصیت ترمیم‌کنندگی خود، از ایجاد ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند. به طوری که بعد از مدتی استفاده دیگر ردی از ترک‌های پوستی بر روی پوست خود مشاهده نخواهید کرد.

برای درمان کافی است تا به مدت ۳۰ روز این روغن را بر روی ترک‌های پوستی خود بمالید تا بهبودی کامل حاصل شود.

تقویت موها با روغن خراطین

روغن خراطین به دلیل ترکیبات موثر در آن برای تقویت موها بسیار مفید است. در نتیجه خواص روغن خراطین باعث می‌شود تا تار موهای شما ضخیم شود. در نتیجه ریزش موها کمتر از قبل می‌شود. همچنین روغن خراطین سرشار از اسیدهای چرب است که به تقویت تار موها کمک بسیار زیادی می‌کند. در نتیجه بعد از استفاده از این روغن موهای شما دچار موخوره نخواهد شد.

از دیگر فواید درمانی روغن خراطین می‌توان به از بین رفتن شوره سر اشاره کرد. این روغن به دلیل مرطوب نگه داشتن پوست سر، استحکام موها را افزایش می‌دهد و از بروز شوره جلوگیری می‌کند. اگر شما هم به فکر تقویت موهای خود هستید، استفاده از این روغن را به شما پشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا موهای خود را به مدت ۱۵ دقیقه با آن ماساژ دهید. بعد از ۲ الی ۳ ساعت می‌توانید با یک شامپو موهای خود را بشویید.

افزایش سایز آلت تناسلی در مردان

یکی از خواص معجزه‌آسای روغن خراطین، افزایش سایز اندام تناسلی در آقایان است. این موضوع برای آقایانی که اندام تناسلی کوچکی دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. چرا که این افراد معمولا در استرس و فشار بسیار زیادی قرار دارند و این موضوع بر روی اعتماد به نفس آنها تاثیر می‌گذارد. اما به کمک خواص روغن خراطین تمام این نگرانی‌ها از بین خواهد رفت. در نتیجه در روابط جنسی خود با مشکل مواجه نخواهند شد.

اگرچه امروزه با عمل‌های جراحی مختلف و قرار دادن پروتز این مشکل قابل درمان است، اما ترس از عمل، هزینه سنگین این عمل و… باعث شده است تا همه‌ی افراد توانایی انجام چنین کاری را نداشته باشند. یکی از فواید روغن خراطین افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی و افزایش رشد بافت در این ناحیه است. در نتیجه کوچکی اندام تناسلی آقایان دیگر مانعی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب نخواهد شد.

اگر شما هم قصد استفاده از این روغن را دارید بهتر است بعد از هر با استحمام، چند قطره از این روغن را بر روی اندام جنسی خود بریزید. سپس آن را به آرامی ماساژ دهید. تکرار این کار به مدت ۴۰ روز و هر با ۲ بار در روز کمک می‌کند تا به نتیجه مورد دلخواه خود برسید.

از بین رفتن چین و چروک صورت

از خواص روغن خراطین می‌توان به انواع اسیدهای چرب امگا، ویتامین E و کلاژن اشاره کرد. این خواص می‌توانند تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی پوست شما بگذارند. ماساژ پوست با روغن خراطین باعث می‌شود تا روغن به خوبی جذب پوست شود. در نتیجه بعد از مدتی استفاده تمامی چین و چروک‌های صورت به خوبی محو می‌شود.

از طرفی دیگر این روغن خاصیت حجم‌دهی به عضلات و اندام دارد. در نتیجه شما می‌توانید با بهره‌مندی از این ویژگی تمام چین و چروک صورت و خطوط اخم و یا خنده را از بین ببرید. استفاده از روغن خراطین پوستی صاف و نرم را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای درمان کافی است تا قبل از استفاده از روغن خراطین، صورت خود را با آب و صابون به خوبی شستشو دهید. سپس قسمت‌های چین و چروک صورت مانند خطوط لبخند و اخم را با دست ماساژ دهید تا جریان خون در این ناحیه افزایش پیدا کند. حال می‌توانید چند قطره از این روغن را بر روی صورت خود بزنید. سپس به مدت ۵ دقیقه صورت خود را با این روغن ماساژ دهید.

برای نتیجه گرفتن از خواص روغن خراطین این کار را تا ۳ هفته تکرار کنید تا نتیجه مثبت آن را ببینید.

مناسب برای بدن‌سازی و پرورش اندام

استفاده از مکمل‌های ورزشی در بین ورزشکاران بسیار رایج شده است. اکثر این مکمل‌های ورزشی هورمونی هستند. در نتیجه مصرف آن عوارض بسیار بدی برای بدن دارند و می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیندازند. اگر شما هم به دنبال یک جایگزین مناسب برای این مکمل‌ها هستید، استفاده از روغن خراطین را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روغن خراطین اثری مانند مکمل‌های ورزشی دارد و می‌تواند به حجیم شدن عضلات کمک بسیار زیادی بکند. برای این منظور کافی است تا بعد از انجام تمرینات ورزشی، این روغن را استفاده کنید. چرا که بعد از ورزش میزان گردش خون شما افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه تاثیر این روغن بر روی پوست دوچندان خواهد شد.

عوارض استفاده از روغن خراطین برای بدن

اگرچه روغن خراطین فواید بسیار زیادی دارد، اما استفاده از آن ممکن است پوست شما را دچار مشکلاتی کند. از جمله عوارض استفاده از روغن خراطین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن خراطین به دلیل طبع گرم خود، برای افراد گرم مزاج مناسب نیست. چرا که بعد از استفاده از خواص روغن خراطین ممکن است پوست آنها دچار التهاب و جوش شود؛ بنابراین اگر افراد گرم مزاج تمایل به استفاده از این روغن دارند، باید حتما از خوراکی‌ها و عرقیجات با طبع سرد استفاده کنند تا اثر گرمی آن را خنثی کند.
  • برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده از این روغن دچار حساسیت شوند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده حتما این روغن را بر روی یک نقطه از پوست خود امتحان کنید. در صورت عدم مشاهده قرمزی، خارش و یا سوزش می‌توانید آن را بر روی پوست خود بمالید.
  • هنگام استفاده از روغن خراطین توجه کنید تا این روغن به داخل چشم، گوش و دهان شما نرود. چرا که این روغن فقط برای مصرف موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قبل از استفاده از روغن خراطین حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. در صورت نداشتن مشکل می‌توانید از آن برای مشکلات پوستی خود استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص روغن خراطین صحبت کردیم. برای بهره‌مندی از خاصیت روغن خراطین باید به اصل بودن آن نیز توجه کنید. چرا که نسخه تقلبی آن ممکن است مشکلات پوستی را برای شما ایجاد کنید. همچنین بهتر است بعد از استفاده از این روغن، آن را در معرض نور خورشید قرار ندهید. چرا که دمای بالای نور خورشید می‌تواند خاصیت روغن خراطین را از بین ببرد.

برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که بعد از هر بار استفاده آن را داخل یک کمد با دمای متعادل نگهداری کنید. همچنین بعد از مصرف بهتر است درب آن را محکم ببندید. چرا که ورود اکسیژن به آن ممکن است باعث خرابی روغن شود.  اگر شما هم قصد خرید این روغن را دارید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید.

اگر شما هم تجربه‌ای از استفاده از روغن خراطین دارید، می‌توانید تجربیات خودتان را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از آن استفاده کنند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.