خانه گیاهان دارویی خواص روغن دارچین برای درمان بیماری‌ها

خواص روغن دارچین برای درمان بیماری‌ها

توسط kakooti
خواص روغن دارچین

دارچین به عنوان یکی از خوش عطر و طعم‌ترین ادویه‌های طبیعی به شمار می‌رود. خواص روغن دارچین مانند ادویه آن بوده و مصرف آن می‌تواند باعث سلامتی بدن شود. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با خواص دارویی روغن دارچین بر روی سلامتی بدن آشنا کنیم. اگر شما هم می‌خواهید که با خاصیت بیشتر روغن دارچین آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

خواص روغن دارچین در درمان انواع بیماری‌ها

معمولا روغن دارچین به دو صورت تهیه می‌شود. رایج‌ترین نوع روغن دارچین، روغنی است که از چوب آن تهیه می‌شود. رنگ روغن دارچین همانند ادویه آن قهوه‌ای تیره است و با عطر و طعم بسیار قوی خود می‌تواند حس خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. خواص بیشمار روغن دارچین باعث شده است تا این روغن گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی و عضلانی استفاده شود.

البته برای استفاده از این روغن جهت درمان بیماری‌ها بهتر است با پزشک متخصص حتما مشورت کنید. چرا که مصرف خودسرانه آن می‌تواند مشکلات جدی را برای سلامتی داشته باشد. از جمله فواید درمانی روغن دارچین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روشن‌کننده پوست صورت

یکی از خواص روغن دارچین خاصیت روشن‌کنندگی آن بر روی پوست صورت است. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن دارچین را با کمی عسل ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. در نهایت می‌توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

همچنین می‌توانید چند قطره روغن دارچین را با یک عدد موز له شده، ماست و لیموی تازه ترکیب کنید. سپس این ماسک را بر روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از نیم ساعت می‌توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

افزایش عملکرد مغز

استفاده از روغن دارچین باعث می‌شود تا عملکرد مغز شما بهبود پیدا کند. در واقع روغن دارچین نقش تقویت‌کنندگی و نیروبخشی به مغز را دارد. علاوه بر این مصرف روغن دارچین می‌تواند هرگونه تنش‌های عصبی را از بین ببرد و به افزایش حافظه کمک کند. اگر شما هم به دنبال افزایش فعالیت مغز خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن دارچین را استفاده کنید.

رفع چین و چروک صورت

اگر می‌خواهید که پیری صورت خود را به تاخیر بیندازید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن دارچین استفاده کنید. به این دلیل که به کمک خاصیت روغن دارچین می‌توانید چین و چروک صورت را از بین ببرید. برای بهره‌مندی از خواص روغن دارچین برای رفع چین و چروک صورت پیشنهاد می‌کنیم که چند قطره از این روغن را با روغن زیتون و وازلین ترکیب کنید. سپس این ماسک طبیعی را بر روی صورت خود قرار دهید.

بهبود گردش خون

استفاده از روغن دارچین باعث می‌شود تا گردش خون شما بهبود پیدا کند. با بهبود گردش خون میزان درد کاهش پیدا کرده و توزیع اکسیژن در سلول‌های بدن بهبود پیدا می‌کند. این موضوع خود می‌تواند فعالیت متابولیک بدن را افزایش دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در بدن کاهش پیدا کند، دارچین می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.

زیبایی لب‌ها

افزایش حجم لب تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن زیتون و روغن دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را بر روی لب‌های خود بگذارید. این ماسک یک راهکار بسیار عالی برای برجسته‌تر کردن لب‌ها به شمار می‌آید.

بهبود سیستم ایمنی بدن

یکی از خواص روغن دارچین خاصیت ضد عفونی‌کنندگی آن است. در نتیجه مصرف این روغن می‌تواند بدن شما را در برابر انواع میکروب‌ها محافظت کند. از طرفی دیگر، مصرف دارچین باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ بنابراین بعد از خوردن دارچین بدن شما در برابر انواع بیماری‌های عفونی و میکروبی مقاوم می‌شود.

چربی‌سوزی

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، روغن دارچین را امتحان کنید. استفاده از این روغن گیاهی باعث می‌شود تا چربی‌سوزی بدن به خوبی اتفاق بیفتد و بافت‌های سلولی از هم جدا شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که چربی‌های موضعی بدن شما مانند شکم، پهلو و ران از بین برود، روغن دارچین را امتحان کنید.

درمان دیابت

اگر شما هم با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن دارچین مصرف کنید. اضافه کردن این روغن به رژیم غذایی باعث می‌شود تا میزان قند خون شما تنظیم شود. در صورتی که می‌خوهید میزان انسولین کمتری مصرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن دارچین استفاده کنید. این روغن گیاهی به خصوص برای کسانی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

درمان آکنه

برای جلوگیری و از بین بردن لکه‌های آکنه پیشنهاد می‌کنیم که از ماسک روغن دارچین استفاده کنید. برای درست کردن این ماسک کافی است تا چند قطره از روغن دارچین را با مقداری عسل ترکیب کنید. سپس این ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید. بهتر است که این کار را شب انجام دهید. سپس صبح بعد از بلند شدن از خواب صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

بهترین مسکن

خاصیت ضد التهابی روغن دارچین مانند یک مسکن عمل می‌کند؛ بنابراین اگر احساس درد در عضلات و مفاصل خود دارید، روغن دارچین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین استفاده از این روغن به صورت موضعی می‌تواند آرتروز و هرگونه سردرد را از بین ببرد.

جلوگیری از عفونت دهان

یکی از فواید روغن دارچین خاصیت آنتی‌باکتریال آن است. در نتیجه مصرف آن باعث می‌شود تا جلوی ورود هرگونه عفونت به بدن گرفته شود؛ بنابراین به کمک خواص روغن دارچین یک سد دفاعی در بدن شما ایجاد می‌گردد که از ورود هرگونه بیماری‌های عفونی مربوط به لثه و دهان جلوگیری می‌کند. اگر شما هم به دنبال بالا بردن ایمنی لثه‌های خود هستید، روغن دارچین بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

برای این منظور کافی است تا چند قطره از این روغن را درون دهان خود بچکانید و آن را غرغره کنید.

جلوگیری از آسیب به کلیه

روغن دارچین با خواص شگفت‌انگیز خود، برای سلامت کلیه‌ها بسیار مناسب است. علاوه بر این روغن دارچین به دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان می‌تواند جلوی هرگونه آسیب به کلیه‌ها را بگیرد. درنتیجه با مصرف دارچین عملکرد دفع و گوارش شما بهبود پیدا کرده و از کلیه‌ها حفاظت می‌شود.

درمان سردرد

روغن دارچین خاصیت آرام‌بخشی دارد. در نتیجه مصرف آن می‌تواند ذهن شما را از هرگونه نگرانی و استرس خالی کند. علاوه بر این استشمام بوی دارچین می‌تواند هرگونه سردرد و تنش را از شما دور کرده و سردردهای شما را تسکین ببخشد. اگر دچار سینوزیت و یا برونشیت هستید، روغن دارچین برای کاهش سردردهای شما بسیار موثر عمل می‌کند.

برای بهره‌مندی از خواص روغن دارچین برای درمان سردرد خود می‌توانید از بخور عصاره دارچین، ماساژ بدن با روغن دارچین و… استفاده کنید.

تسویه خون

اضافه کردن روغن دارچین به رژیم غذایی می‌تواند هرگونه ناخالصی در خون را از بین ببرد. این ویژگی می‌تواند از بروز هرگونه جوش در صورت جلوگیری کند.

کاهش خلط و مخاط

برای کاهش خلط حلق و گلو روغن دارچین را امتحان کنید. این روغن طبیعی علاوه بر کاهش خلط، باعث از بین بردن هرگونه عفونت در گلو می‌شود. در نتیجه بعد از مصرف آن گلودرد و سرماخوردگی شما بهبود پیدا می‌کند. در صورتی که دچار گلودرد شده‌اید، مقداری از این روغن را زیر گردن خود بمالید. سپس بعد از ماساژ دادن گلو با روغن دارچین، با یک پارچه آن را گرم نگه دارید.

همچنین اضافه کردن دارچین به شیر گرم می‌تواند باعث نرمی گلو شده و هرگونه خلط گلو را از بین ببرد.

افزایش میزان عطر و طعم غذا

علاوه بر خاصیت درمانی روغن دارچین، شما می‌توانید برای افزایش میزان عطر و طعم غذا از خواص روغن دارچین استفاده کنید. روغن بدست آمده از دارچین به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند سینامالدئید می‌تواند باعث می‌شود تا غذاهای شما طعم بسیار عالی بگیرد.

افزایش میل جنسی

از آنجایی که عطر و بوی روغن دارچین، هرگونه استرس ذهنی را از شما دور می‌کند، در نتیجه این روغن می‌تواند برای داشتن یک رابطه جنسی عالی کمک‌کننده باشد. ماساژ بدن با روغن دارچین می‌تواند باعث افزایش میل جنسی در افراد شود و تحریک‌پذیری آنها را افزایش دهد.

بهبود سلامت پوست

از آنجایی که روغن دارچین سرشار از آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه می‌تواند پوست بدن را در برابر اکسیداسیون به خوبی حفظ کند. این روغن مغذی برای پوست طبیعت گرم و تلخی دارد. در نتیجه نباید آن را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است پوست شما دچار التهاب و قرمزی شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.

از دیگر خواص روغن دارچین برای پوست می‌توان به خاصیت ضد التهابی و آنتی‌باکتریال آن اشاره کرد. این ویژگی می‌تواند جلوی هرگونه جشو را بگیرد. اگر شما هم از جوش‌های پوست صورت خود خسته‌ شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که ۲ تا ۳ بار در هفته از این روغن استفاده کنید.

محافظت از قلب

کلسیم و فیبر موجود در روغن دارچین می‌تواند جلوی هرگونه بیماری‌های قلبی و عروقی را بگیرد. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن دارچین را به غذای خود اضافه کنید.

کنترل بارداری

برای جلوگیری از بارداری ناخواسته روغن دارچین می‌تواند کمک‌کننده باشد. چرا که این روغن با درصد اطمینان بسیار بالای خود می‌تواند جلوی هرگونه بارداری را بگیرد. با مصرف روغن دارچین قاعدگی نامنظم شما تنظیم خواهد شد.

درمان درد معده

اگر از درد معده رنج می‌برید، برای رفع مشکلات معده پیشنهاد می‌کنیم که روغن دارچین را همراه با غذا و سالاد مصرف کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که برای اضافه کردن روغن دارچین به غذا، باید غذای شما کاملا سرد شده باشد. از دیگر خواص روغن دارچین می‌توان به خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی آن اشاره کرد که می‌تواند هرگونه مشکلات معده را از بین ببرد. علاوه بر این دارچین به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی خود، درد معده را کاهش می‌دهد.

محافظت در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید

روغن دارچین به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند تاثیر رادیکال‌های آزاد را کاهش دهد. در نتیجه اگر به دنبال بهترین روغن گیاهی برای محافظت پوست خود در برابر آفتاب هستید، روغن دارچین را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خاصیت آرام‌بخشی

زندگی ماشینی امروز تنش‌های عصبی زیادی را برای افراد ایجاد کرده است. علاوه بر این قرارگیری در محیط‌های پراسترس باعث می‌شود تا میزان بی‌حوصلگی افراد افزایش پیدا کند. برای رفع خستگی و آرام کردن ذهن استفاده از روغن دارچین بسیار موثر است. خاصیت آرامش‌دهندگی روغن دارچین می‌تواند هرگونه استرس و اضطراب را از بین ببرد.

رفع مشکلات و درد قاعدگی

روغن دارچین دارای خاصیت ضد درد و گرفتگی است. در نتیجه استفاده از آن باعث می‌شود تا دردهای موضعی کاهش پیدا کنند. یکی از خواص روغن دارچین کاهش درد در دوران قاعدگی است. به خصوص خواص شگفت‌انگیز این روغن برای کسانی که دچار سندرم قاعدگی هستند، بسیار موثر است و کمک می‌کند تا مشکلات دوران قاعدگی به حداقل برسد.

جلوگیری از یبوست

برای درمان شقاق، بواسیر و یبوست شدید، استفاده از روغن دارچین می‌تواند به درمان شما کمک کند. با خوردن روغن دارچین عمل گوارش و هضم مواد غذایی شما بهبود پیدا می‌کند. این موضوع خود می‌تواند بر روی سیستم دفع تاثیر مثبت بگذارد. با آسان‌تر شدن عمل دفع، یبوست شما نیز از بین می‌رود.

افزایش شیر مادر

اگر بعد از زایمان خود، میزان شیر کافی ندارید، می‌توانید به کمک روغن دارچین به صورت طبیعی شیردهی خود را افزایش دهید. به این دلیل که روغن دارچین می‌تواند هورمون‌های شما را تنظیم کند و حس آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

درمان التهاب مفاصل

خاصیت ضد التهابی روغن دارچین، می‌تواند هرگونه التهاب مفاصل را از بین ببرد. برای بهره‌مندی از خواص روغن دارچین می‌توانید محل درد را با مقداری روغن دارچین ماساژ دهید. انجام این کار به میزان ۲ بار در هفته می‌تواند درد مفاصل شما را کاهش دهد. روغن دارچین به دلیل دارا بودن مسکن طبیعی می‌تواند تا حدودی درد را کنترل کند.

از طرفی دیگر ماساژ مفاصل با روغن دارچین باعث افزایش میزان گردش خون شده و درد را برای شما قابل تحمل‌تر می‌کند.

از بین بردن انواع عفونت

دارچین خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس دارد. در نتیجه می‌تواند برای درمان انواع عفونت‌های داخلی و خارجی موثر باشد. به خصوص مصرف این روغن طبیعی می‌تواند از ورود میکروب‌ به داخل کیسه صفرا جلوگیری کند.

پیشگیری از سرطان

خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارچین می‌تواند سلامتی بدن شما را تامین کند. در نتیجه مصرف دائم این روغن گیاهی باعث می‌شود تا خطر ابتلا به سرطان در شما کاهش پیدا کند.

ادرار آور

از جمله خواص روغن دارچین می‌توان به خاصیت ادرارآوری طبیعی آن اشاره کرد. به خصوص در زمان تب، افزایش ادرار کمک می‌کند تا تب شما کاهش پیدا کند. علاوه بر این خاصیت ادرارآوری دارچین می‌تواند هرگونه میکروب را از طریق ادرار دفع کند.

برطرف کننده مشکلات جنسی

اگر به دنبال یک روش طبیعی برای افزایش تحریک جهت رابطه جنسی می‌گردید، روغن دارچین می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. مصرف روغن دارچین می‌تواند میل جنسی را در آقایان و خانم‌ها افزایش دهد.

خوشبوکننده دهان

در اغلب آدامس‌های جویدنی عصاره دارچین وجود دارد. چرا که این ادویه خوش عطر و طعم می‌تواند بوی بدن دهان را از بین برده و آن را خوشبو کند.

درمان مشکلات تنفسی

برخی از افراد بعد از ابتلا به آنفولانزا و گلودرد، دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. برای این منظور استفاده از روغن دارچین را پیشنهاد می‌دهیم.

تسهیل‌کننده گوارش

برای درمان مشکلات گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و… استفاده از روغن دارچین بسیار کمک‌کننده است. روغن دارچین به دلیل خواص شگفت‌انگیز خود می‌تواند میزان اسیدی بودن معده را به تعادل برساند.

مناسب برای پس از زایمان

برای کاهش مشکلات پس از زایمان، بهره‌مندی از خواص دارچین را پیشنهاد می‌دهیم. یکی از مشکلات رایج در این دوران، قاعدگی زودرس است که باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری می‌شود. دارچین به دلیل طبع گرمی که دارد، باعث می‌شود تا تاخیر در بازگشت قاعدگی اتفاق بیفتد.

مضرات مصرف روغن دارچین

از آنجایی که روغن دارچین بسیار غلیظ است، در نتیجه مصرف آن می‌تواند باعث بروز برخی عوارض در افراد شود؛ بنابراین بهتر است از مصرف زیاد و خودسرانه آن جدا خودداری کنید. همچنین بهتر است قبل از مصرف جانب احتیاط را رعایت کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای استفاده از روغن دارچین باید آن را با سایر روغن‌ها ترکیب کنید تا حالت رقیق به خود بگیرد.
  • استفاده از این روغن برای کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود.
  • استفاده موضعی از روغن دارچین بدون رقیق کردن باعث می‌شود تا پوست شما دچار حساسیت شود. در نتیجه سوزش و تحریک پوست را به دنبال دارد.
  • اگرچه خواص روغن دارچین برای مشکلات تنفسی بسیار زیاد است، اما استنشاق مستقیم آن باعث تحریک مجرای تنفسی شما می‌شود.
  • استفاده بیش از اندازه و تکرار زیاد آن ممکن است باعث بروز مشکلات جدی در بدن شود.
  • از تماس مستقیم روغن دارچین با چشم، گوش و بینی جدا خودداری کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خاصیت دارویی روغن دارچین صحبت کردیم. بهتر است قبل از مصرف این روغن حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید. در صورت تمایل به خرید آنلاین روغن دارچین می‌توانید روغن اصل را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.