خانه دسته‌بندی نشده به کمک خواص روغن شترمرغ مشکلات پوستی و مو خود را درمان کنید.

به کمک خواص روغن شترمرغ مشکلات پوستی و مو خود را درمان کنید.

توسط kakooti
خواص روغن شترمرغ

از چربی موجود در شترمرغ، یک روغن حیوانی بسیار عالی تهیه می‌شود. خواص روغن شترمرغ برای سلامتی بسیار زیاد است. چربی این روغن حیوانی تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی بر روی پوست و موی سر می‌گذارد. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با خاصیت این روغن حیوانی آشنا کنیم. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص روغن شترمرغ برای سلامتی بدن

اجزای مختلف شترمرغ مانند گوشت، پر، تخم شترمرغ، استخوان و… خواص بسیار زیادی دارند. روغن شترمرغ نیز همانند سایر اجزای این حیوان از خواص قابل توجهی برخوردار است. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از پیری پوست با روغن شترمرغ

برای جلوگیری از پیری پوست و جوانی استفاده از روغن شترمرغ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بعد از استفاده از روغن شترمرغ چین و چروک پوست شما به خوبی از بین می‌رود. همچنین گودی زیر چشم را نیز کاهش می‌دهد. استفاده منظم از این روغن کمک می‌کند تا سطح پوست شما صاف‌تر شود. همچنین بعد از استفاده از این روغن پوست شما شروع به بازسازی کرده و باعث می‌شود تا سلول‌ها زودتر رشد کنند.

از بین بردن درد مفاصل

یکی از خواص روغن شترمرغ خاصیت ضد التهاب آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا دردهای بدن شما به خصوص درد مفاصل تسکین پیدا کند. برای این منظور می‌توانید روغن شترمرغ را با سایر روغن‌های گیاهی ترکیب کنید و آن را بر روی پوست خود بمالید. این روغن حیوانی مانند یک مسکن عمل می‌کند و کمک می‌کند تا درد مفاصل شما به خوبی از بین برود.

اگر شما هم از درد آرتز خسته شده‌اید و یا دردهای بدن شما توانایی حرکت و راه رفتن را از شما گرفته است، پیشنهاد می‌کنیم که روغن شترمرغ استفاده کنید. خواص ضد التهابی روغن شترمرغ کمک می‌کند تا دردهای شما تسکین پیدا کند.

رفع زبری پوست زانو

اگر زبری و کدری پوست زانو خود را دوست ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن شترمرغ استفاده کنید. روغن شترمرغ جزو یکی از موثرترین راهکارها برای از بین بردن مشکلات پوستی است. برای این منظور می‌توانید به صورت روزانه از این روغن استفاده کنید تا علائم زبری زانوی شما را از بین ببرد. همچنین اگر مشکل حرکت شما بر اثر زانو درد است، ماساژ زانو با روغن شترمرغ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی راه بروید.

از بین بردن جراحات و خراش‌های پوستی

یکی از خواص روغن شترمرغ از بین بردن مشکلات ظاهری پوست است. از جمله آنها می‌توان به آفتاب سوختگی، خراش‌های جزیی، ترک‌های پوستی، لکه‌های پیری، تاول و بریدگی، نیش حشرات، بریدگی و… اشاره کرد. استفاده از روغن شترمرغ کمک تا مشکلات پوستی شما زودتر بهبود پیدا کند.

دارا بودن اسیدهای ضروری برای پوست

یکی از فواید روغن شترمرغ دارا بودن اسیدهای چرب ضروری برای پوست است. شاید برای شما هم جای تعجب باشد که بدانید شترمرغ به دلیل خوردن گیاهان و دانه‌های گیاهی، بدنش دارای چربی‌های مفید    حیوانی است. این چربی‌ها سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹ و… هستند. یکی از خواص این اسیدهای چرب، بهبود مشکلات پوستی است.

به این دلیل که می‌توانند از سلول‌های سالم پوستی به خوبی پشتیبانی کنند. این در حالی است که رژیم غذایی بدون اسیدهای چرب باعث می‌شود که پوست حالتی خشک، کدر و ملتهب به خود بگیرد. اما روغن شترمرغ کمک می‌کند تا پوست شما حالتی شاداب و سرزنده به خود بگیرد.

تقویت‌کننده مو

یکی از خواص روغن شترمرغ تاثیر آن بر روی سلامت و زیبایی موها است. به خصوص خانم‌ها که نسبت به سلامت موهای خود حساس هستند، این روغن می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی زیبایی موهای آنها بگذارد. اگر شما هم به دنبال استفاده از محصولات مراقبتی و تقویتی طبیعی برای موهای خود هستید، استفاده از روغن شترمرغ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روغن شترمرغ خواصی مانند روغن نارگیل دارد. به طوری که اکثر متخصصین پوست استفاده از روغن شترمرغ را توصیه می‌کنند. از آنجایی که روغن شترمرغ حاوی تری گلیسیرید است، در نتیجه این چربی کمک می‌کند تا موهای شما درخشندگی خاصی به خود بگیرد. همچنین این موضوع به رشد بیشتر موها نیز کمک می‌کند.

از طرفی دیگر روغن شترمرغ با تقویت ریشه و فولیکول‌های مو، از ریزش آنها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تا میزان تراکم موهای شما افزایش پیدا کند. علاوه بر این از دیگر خواص روغن شترمرغ می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد. کاهش التهاب و جلوگیری از تحریک پوست سر کمک می‌کند تا موهای شما رشدی سالم داشته باشند.

همچنین روغن شترمرغ به دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی چربی، به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی برای موها عمل می‌کند و کمک می‌کند تا موهای خشک شما بسیار زیبا و درخشان به نظر برسد.

ترمیم سوختگی و مشکلات پوستی

اگر پوست شما دچار سوختگی شده است، پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده از محصولات شیمیایی، از چربی روغن شترمرغ استفاده کنید. روغن شتر مرغ به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر زخم‌های پوستی شما ناشی از سوختگی را به سرعت ترمیم می‌کند.

سلامت چشم‌ها

از آنجایی که روغن شترمرغ حاوی ویتامین A و آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه برای بهبود عملکرد بینایی بسیار موثر است. در نتیجه کمک می‌کند تا عضلات چشم شما تقویت یابد. البته اگر قصد دارید تا از روغن شترمرغ برای چشم‌های خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

درمان ترک لب

یکی از خواص روغن شترمرغ خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی به پوست لب است. در نتیجه اگر لب شما در اثر خشکی دچار ترک شده است، پیشنهاد می‌کنیم که برای خشکی و بهبود ترک لب‌ها از روغن شترمرغ استفاده کنید.

خاصیت انرژی‌زا

روغن خوراکی شترمرغ باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید از روغن خوراکی آن به عنوان یک ماده انرژی‌زا استفاده کنید.

کمک به درمان دیسک کمر

اگر از درد کمر خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت روغن شترمرغ استفاده کنید. روغن شترمرغ به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و دارا بودن اسید لینولنیک برای دردهای عضلانی مانند دیسک کمر بسیار موثر است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که روزانه به اندازه دو بار این روغن را در محل درد خود گذاشته و ماساژ دهید. بعد از ماساژ محل درد را گرم نگه دارید تا تاثیر آن دو چندان شود.

درمان یبوست

اگر دچار مشکلات گوارشی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن شترمرغ بهره‌مند شوید. این روغن با تحریک روده، مشکلات مربوط به یبوست را به خوبی رفع می‌کند.

درمان کوفتگی و کشیدگی

خاصیت ضد التهابی و تسکین‌دهندگی روغن شترمرغ برای کاهش دردهای کوفتگی و کشیدگی عضلات بسیار موثر است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از این روغن به صورت موضعی استفاده کنید تا محل درد شما آرام شود.

خاصیت ضد قارچی

روغن شترمرغ خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی دارد. این ویژگی برای حفظ سلامت پوست از بیماری‌ها بسیار موثر است. به عنوان مثال شما می‌توانید از این روغن برای پاک‌سازی پوست صورت خود استفاده کنید. همچنین برخلاف عقیده بسیاری از افراد، روغن شترمرغ منافذ پوست شما مسدود نخواهد کرد.

برطرف کردن آکنه

برای تمیزی پوست خود پیشنهاد می‌کنیم که از روغن شترمرغ استفاده کنید. همچنین اگر پوست صورت شما مستعد جوش و آکنه است، روغن شترمرغ کمک می‌کند تا قارچ‌های سطح پوست شما از بین برود. همچنین به کمک خواص روغن شترمرغ می‌توانید جای جوش خود را از روی صورت از بین ببرد. چرا که روغن شترمرغ به احیای سلول‌های پوستی شما کمک می‌کند.

خاصیت ضد آفتاب روغن شترمرغ

برای کاهش اثرات مضر نور خورشید پیشنهاد می‌کنیم که از روغن شترمرغ استفاده کنید. چرا که این روغن می‌تواند اثرات آفتاب‌سوختگی را به حداقل برساند.

خاصیت مرطوب‌کنندگی پوست

یکی از خواص معجزه‌آسای روغن شترمرغ بر روی پوست است. این روغن به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی خود، برای لطافت و نرمی پوست یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. روغن شترمرغ به سرعت جذب پوست می‌شود؛ بنابراین برخلاف سایر روغن‌ها، حالت چسبناکی به پوست شما نمی‌دهد.

کاهش خارش سر و رفع شوره سر

اگر از خارش و شوره سر خسته شده‌اید، این بار روغن شترمرغ را امتحان کنید. روغن شترمرغ به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی خود، کمک می‌کند تا خشکی سر شما به خوبی رفع شود. در نتیجه بعد از مدتی شوره سر شما کاهش پیدا می‌کند.

منابع طبیعی موجود در روغن شترمرغ

همانطور که در بالا گفته شد، خواص روغن شترمرغ بسیار زیاد است و این روغن حیوانی به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر برای درمان مشکلات مربوط به پوست و مو و دردهای عضلانی بسیار موثر است. از جمله منابع طبیعی موجود در روغن شترمرغ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین A: سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خاصیت ترمیم‌کنندگی برای پوست دارد.
  • ویتامین E: با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد.
  • امگا ۳: سرشار از اسید لینولنیک است که برای سلامت قلب و بهبود مشکلات قلبی بسیار مفید است.
  • امگا ۶: سرشار از اسید لینولنیکی است که برای تسکین دردهای عضلانی، مفصلی و سلامت استخوانی بسیار مفید است.
  • امگا ۹: به بازسازی سلول‌های پوستی کمک بسیار زیادی می‌کند.
  • دارای خاصیت ضد عفونی‌کنندگی است.
  • خاصیت ضد التهابی و غلظت پایین آن کمک می‌کند تا به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و به عضلات و مفاصل برسد.
  • فاقد هرگونه مولکول‌های فسفری است. بدین معنا که این روغن اجازه نفوذ فسفر به پوست را نمی‌دهد. در نتیجه این موضوع کمک می‌کند تا روغن از طریق پوست شما به خوبی جذب بدن شود.
  • یکی از خواص روغن شترمرغ اسیدهای چرب غیر قطبی و یکنواخت آن است. درنتیجه کمک می‌کند تا به راحتی از طریق سلول‌ها جذب پوست شود. روغن شترمرغ اگرچه به عنوان یک روغن حیوانی شناخته می‌شود، اما مانند روغن‌های گیاهی عمل می‌کند.
  • یکی از فواید استفاده از روغن شترمرغ خاصیت کومدوژنیک نبودن آن است. یعنی بعد از استفاده از این روغن منافذ پوست شما بسته نخواهند شد. به این دلیل که سریعا جذب پوست شما می‌شوند و به عمق آن نفوذ می‌کنند.

روش تشخیص روغن شترمرغ اصل از تقلبی

روغن شترمرغ اگر اصل باشد، خواص شفابخشی دارد. برای تشخیص اصل و یا تقلبی بودن آن باید به نکات زیر توجه کنید:

  • در صورتی که روغن شترمرغ اصل باشد، باید در دمای اتاق حالتی مایع به خود بگیرد. جامد بودن این روغن نشان غیراصل بودن آن است.
  • رنگ روغن شترمرغ اصل در دمای اتاق زرد و طلایی و در دمای سرد جامد و سفید رنگ است.
  • خواص روغن شترمرغ این است که حالتی رونده داشته باشد؛ بنابراین باید دانه‌های زیردانه آن را ببینید. در صورتی که گرمای محیط زیاد باشد، این ریزدانه‌ها سرریز خواهند کرد.
  • قدرت جذب روغن شترمرغ بسیار بالا است، بنابراین اگر روغن شترمرغ اصل باشد، باید بعد از ۵ تا ۷ دقیقه به سرعت جذب پوست شما شود و بعد از آن، پوست شما حالت چربی نداشته باشد. همچنین بعد از استفاده از روغن شترمرغ اصل نیازی به شستن دست با مواد شوینده نخواهید داشت.
  • بوی روغن شترمرغ اصل با تقلبی بسیار متفاوت است. بوی روغن شترمرغ اصل شباهت بسیاری به روغن گیاهی دارد.

نحوه استفاده از روغن شترمرغ

کیفیت روغن شترمرغ رابطه مستقیمی با تاثیرگذاری آن بر روی بدن دارد. شما می‌توانید برای تهیه روغن شترمرغ از قلم آن نیز استفاده کنید. برای استفاده از روغن شترمرغ کافی است تا ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید. سپس مقداری از روغن را به صورت خود زده و چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه روغن به خوبی جذب پوست شما می‌شود.

برای بهره‌مندی از خواص روغن شترمرغ  و اثرگذاری بیشتر آن پیشنهاد می‌کنیم که این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا نتیجه مثبت آن را بر روی بدن خود ببینید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با فواید درمانی روغن شترمرغ صحبت کردیم. از آنجایی که امروزه اکثر افراد درگیر مشکلات عضلانی و استخوانی هستند، در نتیجه استفاده از روغن شترمرغ کمک می‌کند تا دردهایی مانند زانودرد، کمردرد و… تسکین پیدا کنند. اگر شما هم قصد خرید این روغن را دارید تا از خواص درمانی روغن شترمرغ بهره‌مند شوید، خرید آنلاین آن را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی پیشنهاد می‌دهیم.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.