خانه طب سنتی آشنایی با خواص سرکه سیب در درمان بیماری ها

آشنایی با خواص سرکه سیب در درمان بیماری ها

توسط kakooti

اگر به دنبال یک ماده غذایی ارزشمند هستید که مثل یک ارتش یک‌نفره برای تمام بیماری‌ها مفید باشد، سرکه سیب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. سرکه سیب به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی برای حفظ سلامت بدن، زیبایی پوست و مو بسیار مفید است. ما در این مقاله از مجله کاکوتی قصد داریم تا شما را با خواص سرکه سیب آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خواص سرکه سیب برای درمان بیماری‌ها

دردهای عضلانی: اگر ورزش می‌کنید و گاهی دچار دردهای عضلانی می‌شوید، سرکه سیب یک تسکین‌دهنده بسیار قوی است که می‌تواند دردهای عضلانی شما را آرام‌تر کند. در نتیجه می‌توانید به کمک خواص سرکه سیب و استفاده موضعی از این داروی شفابخش، دردهای عضلانی خود را بهبود ببخشید.

دل درد: سرکه سیب خاصیت ضد درد دارد؛ بنابراین برای زمانی که دچار دل درد می‌شوید، سرکه سیب مصرف کنید. همچنین اگر دل درد شما ناشی از یبوست، خوردن غذای مسموم است، مخلوط سرکه سیب به همراه آب کمک می‌کند تا مشکل شما برطرف شود. چرا که سرکه سیب خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارد.

خارش پوست: گاهی ممکن است بر اثر نیش پشه و یا حساسیت به چیزی، پوست شما دچار خارش شود. برای کاهش خارش‌های پوستی، سرکه سیب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقداری سرکه سیب را به محل خارش بزنید. سپس منتظر بمانید تا این ماده اثر کند.

دیابت: برای پیشگیری از دیابت مصرف سرکه سیب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. پزشکان معتقدند که مصرف این ماده غذایی ارزشمند می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند.

انرژی زایی: اگر شما هم جزو کسانی هستید که به خوردن نوشابه‌های انرژی‌زا عادت دارید، بهتر است سرکه سیب را جایگزین آن کنید. سرکه سیب به دلیل داشتن پتاسیم و انرژی بسیار زیادی به شما می‌بخشد. برای این منظور می‌توانید مقدار ۲ قاشق سرکه سیب را با ۲ لیوان آب و مقداری عسل ترکیب کنید. این نوشیدنی یک انرژی‌زای طبیعی است و به رفع خستگی شما کمک می‌کند.

کاهش وزن: یکی از خواص سرکه سیب داشتن استیک اسید است. در نتیجه می‌تواند اشتهای شما را پایین بیاورد. همچنین این ماده غذایی باعث افزایش سوخت و ساز بدن نیز می‌شود. در نتیجه می‌تواند باعث کاهش وزن شما و لاغری شود.

فواید سرکه سیب برای درمان بیماری ها

گلودرد: ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در فصل زمستان یا پاییز دچار گلودرد شوید. اگر می‌خواهید که بدون استفاده از داروهای شیمیایی، به صورت کاملا طبیعی گلودرد خود را درمان کنید، مصرف سرکه سیب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقدار یک چهارم فنجان سرکه سیب را با آب گرم ترکیب کنید. سپس این داروی طبیعی را قرقره کنید.

این کار باعث می‌شود تا میکروب‌های عامل سرماخوردگی از گلوی شما از بین برود. همچنین می‌توانید از ترکیب آب گرم، سرکه سیب، فلفل قرمز و عسل نیز استفاده کنید.

سینوزیت: گرفتگی بینی گاهی باعث خستگی و کلافگی افراد می‌شود. اما شما می‌توانید با نوشیدن مخلوط سرکه سیب و آب به پاکسازی سینوس‌های خود کمک بسیار زیادی بکنید. از جمله خواص سرکه سیب می‌توان به جلوگیری از فعالیت باکتری‌های رشد دهنده میکروب گلو اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا با کوچک کردن بلغم بینی شما، سینوزیت را درمان کند.

سم زدایی: یکی از خواص شفابخش سرکه سیب، سم زدایی از بدن است. برای این منظور بهتر است همیشه مقدار ۲ قاشق سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا گردش خون غدد لنفاوی شما بهتر شود. در نتیجه این کار باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شما می‌شود.

سکسکه: اگر دچار سکسکه شده‌اید و از این شرایط احساس خستگی می‌کنید، خوردن سرکه سیب را امتحان کنید. سرکه سیب باعث تحریک عصب‌های گلوی شما می‌شود. در نتیجه سکسکه شما را رفع می‌کند.

بوی بد پا: یکی از مزایای استفاده از سرکه سیب، رفع بوی بد پا است. برای این منظور می‌توانید مقداری از سرکه سیب را بر روی دستمال کاغذی بریزید. سپس پاهای خود را با آن بشویید.

ویژگی مثبت سرکه سیب در درمان بیماری‌ها

سوء هاضمه: اگر قبل از خوردن غذا دچار سوء هاضمه می‌شود، به کمک خواص سرکه سیب مشکل خود را برطرف کنید. برای این منظور کافی است تا قبل از غذا مقدار یک قاشق عسل، یک قاشق سرکه سیب و یک لیوان آب گرم را با هم ترکیب کرده و نوش جان کنید.

کلسترول: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، مصرف سرکه سیب باعث پایین آمدن کلسترول می‌شود. در نتیجه اگر چربی خون شما بالا است، می‌توانید این ماده غذایی را مصرف کنید.

قند خون: اگر به دنبال متعادل‌سازی میزان قند خون خود هستید، استفاده از سرکه سیب یک راهکار مناسب برای شماست.

رگ‌های واریسی: اگر شما هم جزو کسانی هستید که دچار رگ‌های واریسی شده‌اید، سرکه سیب یک درمان مناسب برای رفع این مشکل است. چرا که سرکه سیب می‌تواند میزان گردش خون را بالا ببرد. علاوه بر این خاصیت ضد التهابی آن باعث می‌شود که تورم رگ‌ها کمتر شود. برای این منظور می‌توانید سرکه سیب را به همراه نارون کوهی مصرف کنید. سپس این ترکیب را بر روی رگ‌های خود بمالید تا رگ‌های واریسی کمتر شود.

آلرژی فصلی: یکی از خواص سرکه سیب درمان آلرژی فصلی است. چرا که این ماده غذایی کمک می‌کند تا مخاط اضافی از بدن خارج شود. علاوه بر این سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد و سینوس‌ها را پاک می‌کند. برای این منظور می‌توانید مقدار ۲ قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با آب ترکیب کنید. این نوشیدنی را روزی ۳ بار میل کنید تا آلرژی فصلی شما را از بین ببرد.

بوی بدن دهان: برای خلاص شدن از بوی بد دهان، از سرکه سیب استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید مقداری از آن را در دهان خود قرقره کنید.

سفیدی دندان: برای درخشندگی و سفیدی دندان‌های خود، به آن سرکه سیب بمالید.

درمان بیماری‌ها به کمک سرکه سیب

قارچ‌های پوستی و پا: سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است؛ بنابراین برای درمان قارچ‌های پوستی پا یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. اگر پاهای شما دچار قارچ پوستی شده است، هر روز پای خود را دو بار سرکه سیب بمالید. همچنین می‌توانید سرکه سیب را با روغن نارگیل و روغن پونه ترکیب کنید تا قارچ‌های پوستی شما از بین برود.

تنظیم PH بدن: از آنجایی که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد، در نتیجه می‌توانید PH بدن شما را تنظیم کند. این ویژگی کمک می‌کند تا از بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان جلوگیری شود.

پوکی استخوان: جذب کلسیم از دیگر خواص سرکه سیب است. در نتیجه مصرف سرکه سیب می‌تواند از بروز پوکی استخوان جلوگیری کند. برای این منظور کافی است تا روزانه مقداری سرکه سیب بنوشید تا با جذب کلسیم، استخوان‌های شما را تقویت کند.

درمان سرماخوردگی: اگر به دنبال یک راهکار ساده برای درمان سرماخوردگی می‌گردید، سرکه سیب را امتحان کنید. برای این منظور کافی است مقدار یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب، مقداری عسل و آب گرم و مقداری زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کنید. این نوشیدنی خوش طعم یک درمانی محبوب برای سرماخوردگی و سرفه است.

تسکین دردهای آرتروز: سرکه سیب سرشار از پتاسیم است؛ بنابراین برای تسکین دردهای مفصلی مانند آرتروز یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. به این دلیل که از کلسیم‌سازی در مفاصل جلوگیری می‌کند. در نتیجه سفتی مفاصل را از بین می‌برد.

خوشبو کننده بدن: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، سرکه سیب می‌تواند بوی بد بدن را از بین ببرد. برای این منظور کافی است تا مقداری از سرکه سیب را به زیر بغل خود بمالید. البته اگر نگران بوی سرکه سیب هستید، باید بگوییم که بعد از مدتی بوی سرکه از بین خواهد رفت.

معجزه سرکه طبیعی سیب برای زیبایی مو

درمان شوره سر: اگر از شوره سر خود خسته شده‌اید، شستن مو با سرکه سیب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از خواص سرکه سیب تغییر میزان PH پوست سر است. این ویژگی کمک می‌کند تا از شر شوره سر خلاص شوید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس موهای خود را با آن بشویید.  همچنین می‌توانید این ترکیب را به صورت اسپری به موهای خود بزنید.

نرم‌کننده و درخشان‌کننده مو: اگر به دنبال یک نرم‌کننده طبیعی مو هستید، سرکه سیب را امتحان کنید. برای این منظور مقدار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس سر خود را با این محصول شستشو دهید. تکرار این کار به میزان سه بار در هفته می‌تواند موهای نرمی را برای شما به ارمغان بیاورد.

جلوگیری از فرخوردگی مو: اگر موهای شما به سختی شانه می‌شود، از سرکه سیب استفاده کنید. چرا که سرکه سیب می‌تواند باعث صافی موهای شما شود.

ریزش مو: اگر دچار ریزش مو شده‌اید، سرکه سیب می‌تواند جلوی ریزش مو را بگیرد.

موخوره: برای جلوگیری از شکستگی مو، سرکه سیب را امتحان کنید. چرا که سرکه سیب می‌تواند پوسته‌ی مو را هموار سازد.

بهبود تخلخل مو: یکی از خواص سرکه سیب بهبود تخلخل مو است. بدین معنا که می‌تواند توانایی مو در جذب و حفظ رطوبت را بهبود ببخشد. از آنجایی که سرکه سیب، خاصیت اسیدی دارد، در نتیجه با بستن پوسته‌ی مو می‌تواند، رطوبت بیشتری را حفظ کند.

خارش و خشکی پوست سر: یکی از دلایل خارش پوست سر، وجود قارچ و باکتری در پوست سر است. اما از آنجایی که سرکه سیب خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد، در نتیجه می‌تواند خشکی پوست سر و خارش را از بین ببرد.

استفاده از سرکه طبیعی سیب برای پوست

شادابی پوست: بیشتر از افراد از جوش‌های صورت خود راضی نیستند. روش‌های مختلفی برای از بین جوش‌ صورت وجود دارد. اما بدون شک، استفاده از سرکه سیب جزو یکی بهترین راهکارها برای از بین بردن جوش‌های صورت است. برای این منظور می‌توانید سرکه سیب را با مقداری آب رقیق کنید و آن را به صورت خودتان بمالید.

همچنین پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌دهند که مصرف سرکه سیب می‌تواند تمام سموم و ناخالصی‌ها را از پوست شما از بین ببرد.

فرایند پیری: چین و چروک پوست، از جمله نشانه‌های بالا رفتن سن است. اما آنتی اکسیدان موجود در سرکه سیب می‌توانید فرایند پیری را به تاخیر بیندازد.

زگیل: اگر بر روی پوست شما زگیل زده است، برای از بین بردن آن از خواص سرکه سیب بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا مقداری سرکه سیب را به پنبه بمالید. سپس آن را بر روی محل زگیل قرار دهید. بعد از مدتی زگیل کنده می‌شود.

آفتاب سوختگی: آفتاب سوختگی یکی از دردناک‌ترین مشکلات پوستی است. اما به کمک سرکه سیب می‌توانید مقداری از درد سوختگی را کاهش دهید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک لیوان از سرکه سیب را در وان حمام بریزید. سپس به مدت چند دقیقه در وان حمام بخوابید.

آثار کبودی: گاهی ممکن است آثار بنفش رنگی را بر روی پوست بدن خود ببینید. برای از بین بردن این آثار کبودی، از سرکه سیب استفاده کنید.

افترشیو طبیعی: برای بعد از اصلاح، سرکه سیب مثل افترشیو طبیعی عمل می‌کند. برای این منظور کافی است تا مقدار از سرکه سیب و آب را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. سپس آن را به پوست بدن خود بمالید. اگر نگران بوی بد بدن خود هستید، باید بگوییم که بعد از مدتی بوی سرکه سیب از بین خواهد رفت.

سخن نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص سرکه سیب پرداختیم. اگرچه این ماده خواصی دارای خواص زیادی است، اما بهتر است برای درمان بیماری‌های خود ابتدا با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.