خانه گیاهان دارویی آشنایی با خواص عرق یونجه در طب سنتی

آشنایی با خواص عرق یونجه در طب سنتی

توسط kakooti

یکی از گیاهان دارویی که برای درمان انواع بیماری‌ها و مشکلات بدنی استفاده می‌شود، عرق یونجه است. برای استفاده از خواص عرق یونجه می‌توانید این گیاه دارویی را به صورت خشک شده و یا تازه مصرف کنید. طبع عرق یونجه گرم و تر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که افراد با مزاج گرم با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنند.

اگر شما هم می‌خواهید اطلاعاتی در رابطه با این گیاه دارویی پرخاصیت کسب کنید، در ادامه با مجله کاکوتی همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این گیاه آشنا کنیم.

خواص عرق یونجه در درمان بیماری‌ها

تقویت سیستم ایمنی بدن: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عرق یونجه سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همین ویژگی باعث شده است تا بیشتر کشورها این گیاه دارویی را به صورت اسفناج مصرف کنند.

درمان نرمی استخوان: پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف عرق یونجه می‌تواند مشکل نرمی استخوان شما را به خوبی از بین ببرد.

چاقی صورت و بدن: یکی از تاثیرات مصرف عرق یونجه، چاقی صورت است. چرا که یکی از خواص شگفت‌انگیز این گیاه دارویی چاق‌کنندگی صورت است. برای این منظور بهتر است عرق این گیاه دارویی را به طور مرتب استفاده کنید. علاوه بر این از آنجایی که این گیاه دارویی طبعی گرم دارد، باعث چاقی بدن نیز می‌شود؛ بنابراین اگر دوست دارید که بدن پری داشته باشید، روغن یونجه را مصرف کنید.

درمان کم خونی: اگر شما هم جزو کسانی هستید که از کم خونی رنج می‌برید، بهره‌مندی از خواص عرق یونجه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته بهتر است قبل از مصرف در رابطه با میزان مصرف عرق یونجه  و یا شربت یونجه با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

عطسه‌آوری: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد وقتی عطسه می‌کنید، احساس سبکی خاصی در ناحیه سر و صورت می‌کنید. اگر مدتی است که سر و صورت شما سنگین شده است، در معرض یونجه خشک قرار بگیرید. چرا که یونجه باعث عطسه می‌شود.

تاثیر بر روی ازدیاد شیر مادر: اگر تازه زایمان کرده‌اید و کمی شیر خود ناراضی هستید، عرق یونجه مصرف کنید.

افزایش قوای جنسی: اگر شریک جنسی شما ضعف قوای جنسی دارد، مصرف روغن یونجه را پیشنهاد می‌دهیم. یکی از خواص عرق یونجه تقویت قوای جنسی است؛ بنابراین با مصرف آن می‌توانید قوای از دست رفته خود را دوباره و با شدت زیادی به دست آورید.

تاثیر دمنوش یونجه در درمان بیماری‌ها

درمان یبوست: اگر از یبوست شدید رنج می‌برید، روغن یونجه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بسیاری از پزشکان طب سنتی به ملین بودن عرق یونجه معتقد هستند و این گیاه با خاصیت ضد یبوست خود می‌تواند مشکل شما را از بین ببرد.

زیاد کردن منی: اگر هنگام رابطه جنسی حجم منی شما کم است، برای ازدیاد مایع منی، روغن یونجه را مصرف کنید.

رفع آب آوردن شکم: یکی از خواص شگفت‌انگیز عرق یونجه دفع آب بدن است؛ بنابراین اگر در ناحیه شکم شما آب تجمع کرده است و دفع نمی‌شود، روغن و یا شربت یونجه را مصرف کنید.

عادت ماهیانه: اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوران قاعدگی نامنظمی دارید و یا چندین ماه است که پریود نشده‌اید، مصرف روغن یونجه بسیار کارساز است.

کاهش لرزش بدن: اگر مدتی است که دچار لرزش بدن شده‌اید و یا عوامل عصبی و تنش‌زا باعث شده است که بدن شما دچار لرزش شود، بهتر است از خواص عرق یونجه استفاده کنید. مصرف این عرق گیاهی به شما کمک می‌کند تا لرزش بدن شما کمتر شود.

از بین بردن ورم بدن: برای کاهش ورم بدن، استفاده از روغن یونجه به همراه عسل بسیار مفید است. برای این منظور می‌توانید این گیاه دارویی را به همراه عسل به صورت ضماد بر روی نقاط ورم کرده بدن خود قرار دهید. بعد از مدتی ورم بدن شما به کلی از بین می‌رود.

بند آمدن خونریزی: اگر نقطه‌ای از بدن شما دچار خونریزی شده است، برای بند آمدن آن می‌توانید از گیاه دارویی یونجه استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این گیاه بر روی نقطه‌ی خونریزی قرار دهید. این گیاه دارویی اثربخش بوده و خونریزی را به سرعت بند می‌آورد.

فواید عرق یونجه در طب سنتی

ترک اعتیاد: شاید برای شما هم جای تعجب باشد، اما کمپ‌های ترک اعتیاد از عصاره‌ی این گیاه دارویی برای ترک اعتیاد معتادان استفاده می‌کنند.

تقویت اسکلت بدن: یکی از خواص عرق یونجه تقویت ستون فقرات و استخوان‌ها است. برای این منظور کافی است تا در هفته به اندازه یک تا دو بار روغن یونجه را به بدن خود بمالید. در صورتی که به روغن این گیاه دسترسی ندارید، می‌توانید عرق تازه‌ی آن را نوش جان کنید.

افزایش انرژی‌ بدن: یکی از فواید عرق یونجه افزایش انرژی و نیروی بدن است. برای این منظور می‌توانید این گیاه دارویی را برای ورزشکاران و جوانان که فعالیت بدنی بسیار بالایی دارند، استفاده کنید.

خواص عرق یونجه برای خون: اگر مجبور به تصفیه خون هستید، می‌توانید در کنار مصرف انار، روغن یونجه و یا شربت یونجه مصرف کنید.

تصلب شرایین: یکی از ویژگی‌های مثبت روغن یونجه تصلب شرایین است. برای این منظور می‌توانید روزانه یک وعده از این عرق طبیعی را بنوشید.

ضد سرماخوردگی: یکی از بیماری‌های شایع فصل سرما، شیوع سرماخوردگی است. برای رفع این مشکل می‌توانید شربت یونجه مصرف کنید. همچنین می‌توانید تخم این گیاه دارویی را جوشانده و به صورت دمنوش نوش جان کنید.

درمان زخم: یکی از خواص عرق یونجه درمان زخم‌های سطحی است. چرا که این گیاه دارویی ارزشمند دارای ویتامین‌ها و ترکیباتی است که می‌تواند زخم شما را به خوبی درمان کند.

ضد اسهال: اگر دچار اسهال شده‌اید از خاصیت قابض‌کنندگی روغن یونجه استفاده کنید. چرا که مصرف این گیاه دارویی به شما کمک می‌کند تا آب بدن شما دوباره جایگزین شود.

درمان دیابت: برای کسانی که دچار دیابت نوع ۲ هستند، مصرف روغن یونجه بسیار مفید است. بعد از مدتی استفاده قند خون شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

فواید شگفت‌انگیز یونجه در درمان بیماری‌ها

رفع ادرار خونی: اگر درون ادرار خود خون مشاهده کردید، برای برطرف شدن این مشکل، خوردن عرق یونجه و یا دم کرده این گیاه دارویی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

درمان شب کوری: از آنجایی که روغن یونجه دارای ویتامین A است، برای مشکلات چشمی مانند شب کوری بسیار مناسب است.

کاهش سرفه: یکی از بیماری‌های رایج فصل سرما، سرماخوردگی و آنفولانزا است که همراه با علائمی مانند سرفه است. برای این منظور استفاده از خواص عرق یونجه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مصرف دم کرده این گیاه دارویی باعث می‌شود تا سینه شما نرم شود و سرفه شما کاهش پیدا کند.

افزایش ویتامین ث: یکی از خواص شگفت‌انگیز روغن یونجه افزایش ویتامین ث در بدن است. در صورتی که با کمبود این ویتامین در بدن مواجه هستید، روغن یونجه کمک می‌کند تا این ویتامین بدن شما تامین شود.

امراض عصبی: مشکلات و سختی‌‌های زندگی باعث می‌شود تا افراد بعد از مدتی دچار استرس و اضطراب شوند. برای رفع این مشکلات بهتر است به جای مصرف داروهای شیمیایی از داروهای گیاهی استفاده کنید. با مصرف روغن یونجه بعد از مدتی احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

درمان راشیتیسم: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عرق یونجه به دلیل داشتن آهن فراوان برای درمان و رفع بیماری راشیتیسم یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است؛ بنابراین اگر دچار این بیماری هستید، مصرف این گیاه دارویی را زیر نظر پزشک متخصص به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کنترل شهوت: اگر به دلیل اختلالاتی قادر به کنترل شهوت خود نیستید و یا شریک جنسی شما به صورت طبیعی شهوت بسیار زیادی دارد، عرق یونجه را پیشنهاد می‌دهیم. چرا که مصرف این گیاه دارویی به خوبی شهوت را کنترل می‌کند.

سخن نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص عرق یونجه پرداختیم. اگرچه این گیاه دارویی خواص بیشماری برای شما دارد، اما بهتر است به صورت کنترل شده و متعادل از آن استفاده کنید. همچنین اگر دارای بیماری خاصی هستید، حتما قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید. علاوه بر این از آنجایی که طبع این گیاه گرم است، بهتر است افراد گرم مزاج از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنند.

در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبانی ۲۴ ساعته ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهد بود.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.