خانه دسته‌بندی نشده درمان بیماری پروستات در طب سنتی

درمان بیماری پروستات در طب سنتی

توسط kakooti
درمان بزرگی غده پروستات

غده پروستات چیست؟

غده‌ای کوچک که در زیر مثانه قرارگرفته است، به پروستات شناخته می‌شود. این غده با تولید مایع شیری‌رنگ، بخشی از مایه منی به‌حساب می‌آید. وظیفه‌ی این غده علاوه بر تحریک و باروری اسپرم‌ها، باعث تنظیم جریان خروجی ادرار نیز می‌شود. این غده که فقط در دستگاه تناسلی آقایان وجود دارد، گاهی باعث بروز اختلالاتی در آن می‌شود. سرطان پروستات یکی از این اختلالات است که ما در مجله تخصصی کاکوتی به درمان بیماری پروستات به کمک راهکارهای طب سنتی پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

سرطان پروستات چیست؟

اگر بالای ۵۰ سال سن دارید، ممکن است شما نیز در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات باشید. اگرچه بیشتر مردان بالای ۷۰ سال، از این مشکل رنج می‌برند، اما برخی عوامل باعث می‌شود تا بزرگی غده پروستات زودتر به سراغ شما بیاید. پروستات بزرگ که با عنوان پروستات خوش‌خیم نیز شناخته می‌شود، مشکلی است که در غده پروستات به وجود می‌آید. در این بیماری پروستات به حدی بزرگ می‌شود که به مجاری ادرار و مثانه فشار وارد می‌کند. درنتیجه مانع از عبور ادرار می‌شود.

در چه صورت نگران بزرگی غده پروستات شویم؟

غده پروستات به‌طور معمولی در زندگی آقایان رشد می‌کند؛ اما بزرگ شدن این غده به‌صورت غیرطبیعی باعث بروز مشکلاتی در فرد می‌شود که نیاز به درمان دارد. مهم‌ترین مشکلاتی که در غده پروستات به وجود می‌آید و باید نسبت به آن حساسیت داشته باشید عبارت‌اند از:

-سرطان پروستات بدخیم. این نوع سرطان به کشنده‌ترین نوع سرطان بعد از سرطان ریه در آقایان می‌باشد.

-بزرگ شدن غده پروستات که مربوط به تورم و یا وجود یک تومور غیر سرطانی است.

-التهاب و تورم غده پروستات و یا Prostatitis

علائم بزرگی غده پروستات چیست؟

زمانی که دچار بزرگی غده پروستات هستید، برخی از علائم زیر را حتماً مشاهده خواهید کرد. این علائم بسیار آزاردهنده می‌باشد و بروز هر یک از آن‌ها می‌تواند کیفیت زندگی شمارا تحت تأثیر بگذارد. این عوامل شامل:

– به‌صورت ناگهانی و شدید احتیاج به ادرار کردن دارید.

– نصف شب برای ادرار کردن بیدار می‌شوید.

– در آغاز ادرار کردن، به‌سختی و دشواری ادرار می‌کنید.

– نشت ادرار و دفع غیرارادی ادرار دارید.

– ادرار شما در زمان ادرار کردن قطع می‌شود

– احساس ادرار کردن دارید ولی قادر به ادرار کردن نیستید

-در ادرار خود خون مشاهده می‌کنید.

-احساس می‌کنید که مثانه شما به‌طور کامل تخلیه نشده است.

-ادرار شما به‌صورت قطره‌قطره می‌آید.

-فشار جریان ادرار شما کاهش می‌یابد.

مضرترین مواد غذایی برای کسانی که دچار بزرگی پروستات هستند چیست؟

اگر دچار بزرگی غده پروستات هستید، بهتر است برای سلامتی خود، رژیم غذایی خاصی را پیروی کنید. همچنین از مصرف برخی مواد غذایی خاص پرهیز کنید. به این دلیل که این غذاها باعث شدت بیماری شما شده و درمان شمارا با مشکل روبه‌رو می‌کند. در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی به برخی از این مواد غذایی که برای بزرگی غده پروستات مضر است اشاره کرده‌ایم. حذف این مواد غذایی می‌تواند نقش قابل‌توجهی در کاهش و کنترل این بیماری داشته باشد:

-گوشت قرمز: سعی کنید که مصرف روزانه‌ی گوشت قرمز را به حداقل برسانید. به این دلیل که مصرف روزانه‌ی این ماده غذایی، باعث افزایش ۳ برابری غده پروستات در شما می‌شود.

-لبنیات: مواد غذایی سرشار از کلسیم و مواد معدنی، خطر ابتلا به بزرگی پروستات را در شما افزایش می‌دهد. این مواد شامل کره، پنیر و شیر می‌باشد؛ بنابراین سعی کنید که از مصرف این‌گونه مواد خودداری کنید.

-سدیم: مصرف زیاد و خودسرانه‌ی نمک باعث بزرگ شدن پروستات می‌شود؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید مصرف نمک را محدود کنید.

-نوشیدنی‌های کافئین دار: با کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای، نوشابه، قهوه و شکلات می‌توانید بزرگی غده پروستات خود را کاهش دهید.

-مشروبات الکلی: مصرف مشروبات الکلی باعث تشدید مشکل پروستات شما می‌شود. به این دلیل که مصرف الکل می‌تواند دفع ادرار را در شما افزایش دهد.

-غذاهای چرب: مصرف غذاهای چرب به‌خصوص اسیدهای چرب اشباع‌شده را به حداقل برسانید.

برای درمان بزرگی غده پروستات چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

استفاده از برخی مواد غذایی باعث می‌شود تا بزرگی پروستات شما بدون عمل جراحی درمان شود. در بخش زیر به برخی از این مواد غذایی اشاره کرده‌ایم:

-مصرف سبزیجاتی مانند گل‌کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم تکمه

-مصرف گوشت سفید مانند ماهی به دلیل اسیدهای چرب امگا ۳

-مصرف فیبرهای گیاهی و پروتئین‌های گیاهی مانند سویا

-مصرف ویتامین E: آجیل، تخمه آفتابگردان، بادام، جوانه گندم سرشار از ویتامین E است و باعث کاهش درد و تورم ناشی از بزرگی غده پروستات می‌شود.

-مصرف ویتامین D: نور آفتاب و مواد غذایی شامل زرده تخم‌مرغ، خامه و جگر سرشار از این ویتامین هستند که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

مصرف روی (Zn): در بافت سرطانی غده پروستات، مقدار ماده روی کاهش می‌یابد. با مصرف مواد غذایی مانند صدف، جگر، غلات کامل، حبوبات، غذاهای دریایی و مغزهای گیاهی، این ماده معدنی را ذخیره کنید.

 درمان پروستات در طب سنتی به کمک داروهای گیاهی

اگر برای خلاص شدن از مشکلات بزرگی غده پروستات دست به عمل جراحی می‌زنید و یا داروهای شیمیایی مصرف می‌کنید، کمی صبر کنید. اگر پروستات شما خوش‌خیم است و در مراحل اولیه قرار دارد با استفاده از روش‌های گیاهی می‌توانید مشکل غده پروستات خود را رفع کنید. البته بهتر است این راهکارها را تحت نظر پزشک امتحان کنید تا دچار مشکل بزرگ‌تری نشوید.

-درمان به کمک دم‌نوش گزنه

برای درمان تورم و التهاب پروستات، از گیاه گزنه کمک بگیرید. برای این منظور کافی است یک قاشق مرباخوری گزنه خشک و خردشده را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید. صبر کنید تا این محلول به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای اثرگذاری بهتر است این دم‌نوش را روزانه ۳ بار در روز میل کنید.

-درمان پروستات به کمک دم‌نوش شیرین‌بیان

برای درمان بزرگی پروستات، پزشکان طب سنتی، مصرف دم‌نوش پودر شیرین‌بیان را توصیه می‌کنند. برای درمان کافی است مقدار یک قاشق چای‌خوری پودر شیرین‌بیان و یا ریشه‌های خردشده آن را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا محول دم بکشد. بعد از صاف کردن می‌توانید این محلول را نوش جان کنید. مصرف روزانه سه بار در روز می‌تواند به بهبودی هرچه سریع‌تر شما کمک کند.

برای تهیه شیرین‌بیان می‌توانید از فروشگاه کاکوتی به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

-درمان به کمک چای سبز

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان التهاب پروستات، استفاده از معجزه‌ی دم‌نوش چای سبز است. برای درمان کافی است مقدار یک قاشق مرباخوری چای سبز را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. سپس صبر کنید تا دم‌نوش چای سبز، به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. مصرف چای سبز به‌اندازه‌ی سه بار در روز می‌تواند در درمان پروستات معجزه کند.

-درمان پروستات به کمک پودر کتان و یا روغن کتان

اگر دچار بزرگی پرستات شده‌اید، درمان به کمک پودر و یا روغن کتان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است مقدار یک قاشق مرباخوری از پودر کتان و یا یک قاشق چای‌خوری از روغن دانه‌های کتان را به‌صورت خالی میل کنید. اگر می‌خواهید که بهبودی شما با سرعت بیشتری صورت گیرد، روزانه ۳ بار این کار را تکرار کنید.

-درمان پروستات به کمک دم‌نوش شبدر قرمز

استفاده از داروی گیاهی شبدر قرمز، برای کاهش تورم پروستات بسیار مؤثر است. برای درمان کافی است یک قاشق مرباخوری از گل‌های خشک‌شده‌ی شبدر قرمز را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. درنهایت می‌توانید این دم‌نوش را نوش جان کنید. مصرف روزانه ۳ بار از این دم‌نوش بدون ضرر می‌باشد و به درمان هرچه سریع‌تر شما کمک می‌کند.

-درمان به کمک دم‌نوش دم‌اسب

اگر از درد و تورم التهابات پروستات خود رنج می‌برید، از دم‌نوش گیاه خشک‌شده‌ی دم‌اسب استفاده کنید. برای درمان کافی است مقدار ۲ گرم از این گیاه خشک‌شده را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس می‌توانید این دم‌نوش را نوش جان کنید.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش‌ازحد این گیاه، باعث افزایش فشارخون می‌شود؛ بنابراین قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

-درمان به کمک حنا

گیاه خوش‌رنگ حنا در درمان پروستات بسیار مؤثر است. این گیاه با کاهش التهابات غده پروستات، می‌تواند درد و تورم غده پروستات را کمتر کند. برای درمان کافی است مقداری از حنا را در یک وان پر از آب ولرم بریزید. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در وان بخوابید. تکرار زیاد این کار می‌تواند بهبودی شمارا به دنبال داشته باشد.

-درمان به کمک عسل و سیاه‌دانه

معجزه عسل را فراموش نکنید. ترکیب عسل با سیاه‌دانه یک راهکار طب سنتی برای درمان پروستات و بهبود علائم بیماری پروستات است. این دو را باهم ترکیب کنید و روزانه نوش جان کنید.

-درمان به کمک سرکه سیب

برای درمان مشکلات بیماری پروستات، سرکه سیب می‌تواند به‌صورت یک معجزه عمل کند. پزشکان طب سنتی معتقدند که سرکه سیب می‎تواند علاوه بر جلوگیری از بزرگ شدن غده پروستات، درد و تورم ناشی از این غده را نیز تسکین دهد. این راهکار طب سنتی را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید

برای درمان سعی کنید که سرکه سیب طبیعی را خریداری کنید. فروشگاه کاکوتی ازجمله شرکت‌های معتبر است که اقدام به فروش اینترنتی سرکه سیب کرده است.

-درمان به کمک نخل اره‌ای ایرانی

نخل اره‌ای یک نوع نخل زینتی است. این گیاه برای درمان پروستات بسیار مناسب است. برای درمان به کمک این گیاه می‌توانید از میوه‌ی خام خشک‌شده، چای، پودر میوه خشک‌شده و … استفاده کنید.

-درمان به کمک زردچوبه

برای جلوگیری از سرطان پروستات و از بین بردن سلول‌های سرطانی پروستات، از ادویه زردچوبه در پخت غذای خود استفاده کنید.

-درمان به کمک فلفل قرمز

برای کوچک کردن پروستات به‌طور طبیعی، از فلفل قرمز کمک بگیرید. کپساسین موجود در فلفل قرمز می‎تواند سلول‌های سرطانی پروستات را از بین ببرد. سعی کنید که از فلفل قرمز را چاشنی غذاهای خود کنید.

-درمان به کمک کلم بروکلی

پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف یک‌بار در هفته کلم بروکلی می‎تواند، شمارا از خطر ابتلا به سرطان پروستات دور کند. برای مصرف می‌توانید این گیاه را به‌صورت خام یا بخارپز مصرف کنید.

-درمان به کمک انار

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان است. مصرف یک لیوان از آب این میوه می‎تواند شمارا در برابر سرطان پروستات محافظت کند.

-درمان به کمک گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی با دارا بودن آنتی‌اکسیدان زیاد، برای سلامت پروستات شما بسیار مؤثر است.

درمان پروستات به کمک مغزهای گیاهی

-درمان به کمک دانه‌های کدوی تخمه کاغذی و یا کدوی طبی

پزشکان طب سنتی به افرادی که دچار بزرگی غده پروستات هستند، دانه‌های معجزه‌گر کدو تخمه کاغذی را تجویز می‌کنند. شما می‌توانید روزانه سه بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌های پوست‌کنده‌ی کدو تخم کاغذی مصرف کنید. اگر به این دانه‌ها دسترسی ندارید، مصرف روزانه سه بار و هر بار ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن آن نیز بسیار کمک‌کننده است.

-درمان به کمک تخم خربزه

اگر یکی از اعضای خانواده شما دچار التهاب غده پروستات شده است، دم‌کرده تخم خربزه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. خواص دارویی این میوه می‎تواند به درمان پروستات کمک بسیاری کند.

-درمان به کمک دانه‎های آفتاب‌گردان

برای درمان پروستات خوش‌خیم، استفاده از دانه آفتابگردان را به شما توصیه می‌کنیم. کافی است امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

-درمان به کمک مغز گردو

مغز گردو سرشار از ویتامین E می‌باشد. مصرف روزانه مغز گردو از بزرگ شدن غده پروستات جلوگیری می‌کند. همچنین  شمارا در برابر سرطان محافظت می‌کند.

سخن نهایی

اگرچه راهکاری طب سنتی گفته‌شده در بالا برای درمان پروستات بسیار مناسب است، بااین‌حال بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید. در صورت تائید پزشک می‌توانید روش‌های گفته‌شده در بالا را انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سؤال می‎توانید مستقیماً از پشتیبانی ما سؤال بفرمایید. پشتیبانی ما به‌صورت تمام‌وقت پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.