خانه دسته‌بندی نشده درمان بواسیر در طب سنتی

درمان بواسیر در طب سنتی

توسط kakooti
درمان بواسیر در طب سنتی

بواسیر چیست؟

اگر چاق هستید و رژیم غذایی نامناسبی دارید و یا باردارید و یا حتی ورزشکار هستید باید بگوییم که شما بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بواسیر هستید. همچنین بیشتر افراد بالای ۵۰ سال با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند اگرچه جوان‌ترها هم نیز گاهی به این بیماری دچار می‌شوند. بیماری بواسیر که با نام علمی هموروئید نیز شناخته می‌شود، در اثر تورم و التهاب مویرگ‌های موجود در مقعد شما به وجود می‌آید. اگر این مشکل در مجرای مقعدی اتفاق افتد به آن بواسیر داخلی گفته می‌شود و اگر در مدخل مقعد به وجود آید به آن بواسیر خارجی می‌گویند. برای درمان بواسیر به کمک طب سنتی با ما همراه باشید:

علائم بواسیر چیست؟

-درد در ناحیه مقعد هنگام اجابت مزاج

-خالی نشدن کامل مدفوع از روده

-بی‌اختیاری مدفوع

-خونریزی از مقعد

-مشاهده خون در مدفوع

-وجود التهاب و تورم در ناحیه مقعد

-خارش در ناحیه مقعد

-وجود برجستگی در مقعد

علت به وجود آمدن بواسیر چیست؟

در قسمت زیر برخی از مهم‌ترین علل بروز بیماری بواسیر را ذکر کرده‌ایم. اگر شما هم جزو یکی از دسته‌های زیر هستید، احتمال مبتلا شدن به این بیماری در شما زیاد می‌باشد.

-یبوست و اسهال مزمن

-زور زدن موقع مدفوع

-نشستن طولانی‌مدت در دست‌شویی

-وراثت

-افزایش سن

-چاقی و کم‌تحرکی

-مصرف غذاهای کم فیبر و عدم استفاده از میوه و سبزی‌ها

-بیماری‎های خاص مانند بیماری کبدی، سرطان روده بزرگ و بالا بودن فشارخون

درمان بواسیر به کمک طب سنتی و بدون عمل جراحی

اگر می‌خواهید که بدون انجام عمل جراحی مشکل خود را درمان کنید، از خاصیت درمانی و شفابخشی گیاهان دارویی برای درمان بیماری بواسیر و یا همان هموروئید خود استفاده کنید. بسیاری از این گیاهان دارای خاصیت ضدالتهابی است و می‌تواند التهاب و تورم ناشی از بواسیر را کاهش داده و درد شمارا تسکین ببخشد. اگرچه داروهای شیمیایی باعث از بین رفتن علائم این بیماری می‌شود، اما مصرف و استعمال این داروها بدون عوارض نبوده و همچنین مشکل شمارا به‌طورکلی ریشه‌کن نمی‌کند. در ادامه برخی از روش‌های مفید در بهبود هموروئید را ذکر کرده‌ایم. با مجله کاکوتی همراه باشید.

درمان بواسیر به کمک داروهای گیاهی

۱- بذر کتان یا سبوس افرزه

 خوردن مواد غذایی مانند سبزی‌ها خام و یا میوه که دارای فیبر زیادی است به درمان یبوست که یکی از دلایل اصلی بواسیر است کمک بسیاری می‌کند. برای اینکه فیبر زیادی به بدنتان برسد ما در مجله اینترنتی کاکوتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که هرروز مقدار یک قاشق غذاخوری بذر کتان و یا سبوس اسفرزه را به مقداری آب اضافه کرده و نوش جان کنید. این روش را امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

۲- آلوئه‌ورا

 اگر از دردهای ناشی از بواسیر و یا همان هموروئید رنج می‌برید، ژل موجود در برگ‌های آلوئه‌ورا را می‌تواند یک گزینه پیشنهادی عالی برای شما باشد. این ژل دارای خواص ضدالتهابی و درمانی است که می‌تواند تحریک نواحی آسیب‌دیده را کاهش دهد. برای درمان کافی است برگ‌های داخلی گیاه را برش داده تا ژل آلوئه‌ورا از آن خارج شود. سپس مقدار کمی از آن ژل را بر روی مقعد خود قرار داده و آن ناحیه را به‌آرامی ماساژ دهید. این روش ساده را امتحان کنید تا احساس سوزش ناشی از زخم‌های ایجادشده را کم کند.

۳-گیاه بابونه

 متخصصین گیاهی معتقدند که دم‌کرده گیاه بابونه می‌تواند برای درمان بیماری بواسیر مفید باشد. کافی است امتحان کنید تا نتیجه آن را ببینید.

۴- گیاه بومادران

اگر در سیستم مدفوع خود دچار مشکل شده‌اید، درمان شما در دل طبیعت نهفته است. گیاه صحرایی بومادران می‌تواند برای درمان شما بسیار مؤثر باشد. ۲ قاشق گل بومادران را با دو قاشق گیاه بابونه ترکیب کرده و در یک لیتر آب جوش بریزید. صبر کنید تا به مدت ۱ ساعت دم بکشد. بعد از دم کشیدن آن را صاف‌کرده و در ظرف تمیزی ریخته و روزی دو بار در آن بنشینید. این روش به کاهش درد و بهبود زخم‌های ناشی از بواسیر کمک بسیاری می‌کند.

۵- خاکشیر

یکی از گیاهانی که در درمان بواسیر سفارش شده است، خاکشیر می‌باشد. سعی کنید که روزانه ۲ قاشق خاکشیر را به یک لیوان آب اضافه کرده و هر ناشتا آن را مصرف کنید تا سیستم دفع مدفوع شما به‌خوبی کار کند.

۶- برگ بارهنگ

اگر به دنبال نسخه گیاهی برای درمان بواسیر خود هستید، این بار از برگ درخت بارهنگ کمک بگیرید. مقداری از برگ درخت بارهنگ را به‌صورت ضماد بر روی مقعد خود قرار دهید. این کار باعث ترمیم و کاهش دردهای ناشی از بواسیر خواهد شد.

۷- تخم شنبلیله

در طب سنتی، استعمال تخم شنبلیله برای بواسیر بسیار مؤثر است. برای درمان کافی است تخم شنبلیله را جوشانده و به‌صورت تنقیه از آن استفاده کنید.

۸- اسطوخودوس

اگر می‌خواهید که دچار یبوست نشوید، به شما توصیه می‌کنیم که از دم‌نوش اسطوخودوس استفاده کنید. روزی ۳ تا ۴ استکان از آن را بنوشید تا برای همیشه از شر یبوست و بواسیر خلاص شوید.

۹-نارون کوهی

 برای کاهش ورم و التهاب ناشی از هموروئید استفاده از نارون کوهی یک پیشنهاد عالی است. شما می‌توانید برای درمان پنبه‌ای را به نارون کوهی آغشته کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بر روی مقعد خود قرار دهید. برخی از داروخانه‌های طب سنتی پد و یا پنبه‌ی این گیاه را دارند. در صورت نیاز می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی آن را سفارش دهید.

درمان بواسیر در طب سنتی

۱- آب

 یکی راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌های درمانی بواسیر مصرف آب می‌باشد. اگر دچار این بیماری هستید سعی کنید که مصرف آب را بیشتر کنید. این کار اجابت مزاج شمارا راحت‌تر می‌کند.

۲- یخ

 یکی از راحت‌ترین درمان‌های خانگی بواسیر استفاده از یخ می‌باشد. یخ با کاهش رگ‌های خونی، تورم شمارا کاهش داده و باعث آرامش شما می‌شود. برای درمان به این روش کافی است یک قطعه یخ را داخل پارچه‌ای تمیز گذاشته و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید. این کار را تا کاهش خونریزی به مدت چند روز ادامه دهید تا نتیجه‌ی آن را ببینید. همچنین می‌توانید به‌جای یخ، از بسته‌های یخ‌زده‌ی سبزیجات نیز استفاده کنید. این بسته را روزی ۳ بار به مدت ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه بواسیر خود قرار دهید.

۳-حمام گرم

 اگر دچار هموروئید شده باشید، همواره دچار درد و تورم شدید هستید. برای تسکین درد و کاهش تحریک زخم ایجادشده کافی است در یک وان آب گرم بنشیند. همچنین می‌توانید موادی مانند نمک اپسوم یا سکه سیب را نیز به آب داخل وان نیز اضافه کنید تا درد ناشی از بواسیر را کاهش دهد.

۴-عنبر نسا

برای درمان بواسیر در طب سنتی از عنبر نسا استفاده کنید. عنبر نسا دارای خواص رطوبتی و مرطوب‌کنندگی است. همین ویژگی باعث می‌شود تا التهاب زخم‌های ناشی از بواسیر شما کاهش‌یافته و زخم‌ها شما درمان شود. برای درمان بواسیر خود کافی است مقداری پنبه را در عنبر نسا قرار داده و آن را بر روی مقعد خود قرار دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر است این کار را سه بار در روز انجام دهید.

۵- آب‌لیمو

 یکی از راهکارهایی که به درمان بواسیر شما کمک می‌کند، استفاده از آب‌لیمو می‌باشد. اگرچه استفاده از این روش درمانی ممکن است همراه با سوزش خفیفی باشد، اما درد شمارا بعد از مدتی کاهش می‌دهد. برای درمان کافی است پنبه‌ای را به مقداری آب‌لیمو آغشته کنید. سپس آن را بر روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده‌ی خود قرار دهید. اگر می‌خواهید که این روش نتیجه سریع‌تری داشته باشد، این کار را هر سه ساعت یک‌بار تکرار کنید.

۶- سرکه سیب

اگر بواسیر شما از نوع خارجی است می‌توانید از خواص سرکه سیب برای کاهش تورم و درد ناشی از بواسیر استفاده کنید. برای درمان به‌وسیله سرکه سیب کافی است پنبه‌ای را با آن آغشته کرده و ناحیه التهابی را با آن ماساژ دهید. انجام این کار چند بار در روز توصیه‌شده است تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

۷-آب نارگیل

بواسیر خونی خود را با آب نارگیل درمان کنید. آب نارگیل بدون عارضه بوده و به بهبودی خونریزی‌های ناشی از بواسیر کمک بسیاری می‌کند.

۸- سیر

 شاید برای شما هم جالب باشد که سیر می‌تواند به درمان بواسیر شما کمک کند. برای درمان به کمک سیر می‌توانید چند عدد سیر را له کرده و با مقداری آب ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس پنبه‌ای را به آن آغشته کرده و بر روی بواسیر خود قرار دهید. خاصیت ضد میکروبی سیر می‌تواند برای درمان شما معجزه کند.

۹- برگ آلو

 اگر سیستم مدفوع شما دچار مشکل شده است بهتر است آب برگ آلو را گرفته و با روغن‌زیتون ترکیب کنید. سپس این ترکیب معجزه‌آسا را مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.

۱۰- حنا

 برای خلاص شدن از شر دردهای بواسیر از حنا کمک بگیرید. بدین‌صورت که یک قاشق مرباخوری حنا را با روغن‌زیتون ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس قبل از خواب مقداری از آن را بر روی مقعد خود قرار دهید. صبح محل آسیب‌دیده را با آب گرم شستشو دهید.

درمان بواسیر به کمک روغن‌های گیاهی

۱- روغن تره

 یکی از بهترین و مؤثرترین روش درمانی بواسیر خارجی و یا هموروئید، استفاده از روغن تره می‌باشد. کافی است روغن تره را بعد از اجابت مزاج بر روی مقعد خود بمالید.

۲- روغن فندق

 اگر به دنبال روغنی مؤثر جهت درمان بواسیر در طب سنتی خود هستید، روغن جادوگر فندق را امتحان کنید. کافی است پنبه‌ای را به این روغن آغشته کرده و بر روی مقعد خود قرار دهید تا درد شما تسکین یابد.

۳-روغن‌زیتون

پزشکان طب سنتی، برای درمان هموروئید خارجی روغن‌زیتون را توصیه می‌کنند. روغن‌زیتون دارای خواص ضدالتهابی است و رگ‌های خونی متورم در مجرای مقعد شمارا کوچک می‌کند. برای درمان بهتر است روزانه یک قاشق از این روغن طبیعی را نوش جان‌کنید تا عملکرد سیستم دفع مدفوع شما بهتر شود.

۴-روغن بادام

 برای درمان بواسیر خارجی خود از خواص روغن بادام استفاده کنید. روغن بادام با خواص نرم‌کنندگی خود می‌تواند ناحیه‌ی آسیب‌دیده‌ی بواسیر را بهبود ببخشد. پنبه‌ای را به روغن بادام آغشته کنید و محل آسیب‌دیده را با آن ماساژ دهید. اگر می‌خواهید که التهاب و سوزش شما کمتر شود، این کار را چند بار در روز انجام دهید.

فروشگاه کاکوتی روغن بادام خالص و اصل را به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رساند. در صورت تمایل می‌توانید آن را سفارش دهید.

۵-روغن چریش

 برای درمان بواسیر بدون عمل جراحی، روغن چریش را امتحان کنید. برای درمان کافی است پنبه‌ای را به این روغن آغشته کرده و به مقعد خود بمالید. این روش برای کاهش درد و ناراحتی‎های ناشی از زخم‌های هموروئید بسیار مؤثر است. استعمال روزی یک‌مرتبه از این روغن تا بهبودی کامل توصیه‌شده است.

۶-روغن نارگیل

برای درمان بواسیر خود از روغن نارگیل کمک بگیرید. برای این منظور کافی است چند حبه سیر را له کرده و با روغن نارگیل ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس این خمیر را بر روی مقعدتان بگذارید تا درد شما کاهش یابد.

سخن نهایی

اگرچه روش‌های گفته‌شده در بالا برای درمان بواسیر و یا همان هموروئید معجزه می‌کند، بااین‌حال بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید. در صورت تائید پزشک می‌توانید روش‌های گفته‌شده در بالا را انجام دهید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.