خانه دسته‌بندی نشده درمان بیماری روماتیسم مفصلی با روش‌های طب سنتی

درمان بیماری روماتیسم مفصلی با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان بیماری روماتیسم مفصلی با روش‌های طب سنتی

بیماری روماتیسم :

مفصلی نوعی از آرتریت التهابی است که در زمان التهاب بیش از چهار مفصل، مشخص می‌شود. این بیماری زمانی که غشای زلاله‌ای اطراف مفصل‌ها، توسط سیستم ایمنی بدن از بین می‌رود، ایجاد می‌شود. این التهاب منجر به ضخیم‌تر شدن غشای زلاله‌ای می‌گردد و در نهایت فرد دچار از بین رفتن غضروف و استخوان می‌شود.

بیماری روماتیسم مفصلی در تمام سنین مشاهده می‌شود اما در دوره‌ی میانسالی شایعتر است. همچنین این بیماری در زنان بیشتر از مردان مشاهده می‌شود.

علائم و نشانه‌ها بیماری روماتیسم:

این بیماری در ابتدا بر روی مفاصل کوچک مانند انگشتان دست و پا نمایان می‌شود. افراد درگیر، احساس می‌کنند که این نقاط گرم و خشک و یا متورم هستند. این علائم چند روزی در افراد وجود دارد و مدتی بهبود می‌یابد. در طی این دوره ممکن است فرد نشانه‌های وخیم‌تری را شاهد باشد، مانند بد فرم شدن انگشتان دست و پا. با پیشرفت این بیماری ممکن است قسمت های دیگر بدن که دارای مفاصل بزرگتری هستند نیز درگیر شوند مانند شانه‌ها، زانوها و باسن. این بیماری در طی دو سال می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی را به مفاصل وارد کند. اما از دیگر علائم و نشانه‌های این بیماری عبارتند از: خستگی، تب درجه پایین، کم خونی، کاهش وزن و درد و سفتی بیشتر از سی دقیقه در صبح و یا بعد از نشستن.

این بیماری حتی ممکن است باعث پدید آمدن حمله قلبی و سکته شود. زیرا بیماری روماتیسم باعث وارد کردن آسیب به محافظ قلب به نام غشاء خارجی قلب می‌شود.

برای درمان بیماری روماتیسم مفصلی می‌توان از روش‌های طبیعی و خانگی که مورد قبول طب سنتی است، استفاده نمود. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های خانگی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای درمان روماتیسم مفصلی

استفاده از دارچین روشی مناسب برای درمان رواتیسیم مفصلی

گیاه دارچین دارای خواص ضد التهابی می‌باشد. بنابراین برای کاهش التهاب و درد ناشی از این بیماری بسیار مناسب است. پس عزیزان مبتلا این روش را در خانه امتحان نمایند و از نتایج آن بهره‌مند شوند. فقط به این نکته توجه شود که استفاده‌ی بیش از حد از این گیاه مضر است. بنابراین در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنید. همچنین مادران باردار و شیرده نیز از مصرف این گیاه اجتناب کنند. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی به نصف قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و نوش جان کنید. این روش را به طور روزانه مصرف کنید تا شاهد نتایج عالی و مطلوب باشید. مقدار مصرفی روزانه‌ی این گیاه برای رفع روماتیسم مفصلی، دو الی چهار گرم می‌باشد.

استفاده از پوست درخت بید روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

پوست درخت بید دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد و استفاده از آن برای دردهای ناشی از روماتیسم بسیار مناسب است. این گیاه همانند آسپرین طبیعی عمل می کند.  استفاده از  این گیاه برای کاهش تب و سفتی مفاصل، بسیار توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش به مقداری پوست درخت بید خشک شده نیاز داریم که می‌توانید آن را به طور روزانه بجوید و از خواص آن بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید از این گیاه دمنوشی نیز تهیه و نوش جان کنید. به این صورت که مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری از پودر  پوست خشک‌شده‌ی درخت بید را در قوری بریزید و به آن مقدار یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان یک‌ربع الی بیست دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از اتمام مدت زمان ذکر شده آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

همچنین می‌توانید مقداری از پوست خشک شده‌ی درخت بید را در ظرفی که حاوی آب جوش است بریزید و اجازه دهید برای مدت زمانی باقی بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید و آن را روی روی مناطق آسیب دیده قرار دهید. این روش را نیز به طور روزانه تکرار کنید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که مقداری از پوست خشک شده‌ی درخت بید را پودر کنید و آن را به صورت ادویه در غذاهای خود استفاده کنید.

استفاده از کپسول‌های دارویی حاصل از این گیاه نیز برای بهبود درد‌های رواتیسمی نیز بسیار مناسب است.

بنابراین با آشنا شدن با خواص بی‌نظیر این گیاه، حتما آن را در خانه استفاده نمایید و شاهد روند بهبودی خود باشید. عزیزان مبتلا به این نکته توجه کنند که  این گیاه با دارا بودن تمامی این خواص، درصورتی که به مقدار بالا مصرف شود می‌تواند کشنده نیز باشد زیرا مصرف بالا باعث مسدود شدن کلیه‌ها می‌گردد. پس در هنگام استفاده از این گیاه جانب احتیاط را رعایت کنید و آن را برای افراد زیر ۱۶ سال مورد استفاده قرار ندهید.

استفاده از فلفل سیاه روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

یکی از برترین روش‌های خانگی و طبیعی برای کاهش دردهای روماتیسمی استفاده از فلفل سیاه است. این گیاه به علت دارا بودن کپسایسین برای بهبود درد و التهاب ناشی از این بیماری بسیار مناسب است و در طب سنتی، استفاده از آن به عزیزان مبتلا توصیه می‌گردد. برای استفاده از این روش به پنج الی ده میلی گرم فلفل سیاه نیاز داریم که آن را به طور روزانه در غذای روزانه‌ی خود قرار دهید تا مواد مغذی جذب بدن شود. همچنین ترکیب فلفل سیاه به همراه زردچوبه نیز در غذا‌های روزانه‌ی خود بسیار مسمر‌ثمر خواهد بود.همچنین می‌توانید به این صورت نیز عمل کنید که مقدار یک الی سه گرم از ریشه‌ی گیاه زردچوبه  را با مقدار کمی فلفل سیاه بسایید و آن  را با مقداری آب ترکیب کنید و برای کاهش درد خود مصرف کنید.  

 استفاده از روغن فلفل سیاه نیز به طور روزانه برای درمان بیماری روماتسیم بسیار مفید و موثر است. پس عزیزان مبتلا آن را در استفاده‌ی روزانه‌ی خود قرار دهند و از نتایج مفید آن بهره ببرند.

لازم به تذکر است که استفاده از فلفل سیاه برای درمان روماتیسم ایمن است و ممکن است برخی از عزیزان درگیر تورم و مشکلات شکم شوند. از استنشاق فلفل سیاه پیشگیری کنید زیرا باعث التهابات تنفسی، آنوکسی و تورم می‌گردد. خانم‌های باردار و شیرده و همچنین بیماران دیابتی از مصرف این گیاه اجتناب کنند. و اگر دارو مصرف می‌کنید، داروها را سه الی چهار ساعت پس از مصرف این گیاه بخورید.

استفاده از چای سبز روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

اگر شما نیز جزء آن دسته عزیزانی هستید که از مشکل روماتیسم مفصلی رنج می‌برید، و برای درمان آن به دنبال روشی طبیعی و گیاهی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که از چای سبز استفاده کنید. چای سبز دارای خواص ضد التهابی و محافظت از مفاصل است و همچنین همانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و برای درمان روماتیسم بسیار مفید است. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق چای سبز و یک تکه لیمو ترش نیاز داریم. مقدار چای سبز ذکر شده را در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و به آن یک برش لیمو ترش اضافه کنید و نوش جان کنید. همانطور که می‌دانیم این دمنوش، نوشیدنی سالمی است اما از مصرف بیش از حد آن باید پرهیز شود.

استفاده از سیر روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان روماتیسم مفصلی، گیاه سیر است. سیر دارای خواص ضدالتهابی است. استفاده از سیر باعث کاهش علائم روماتیسمی می‌شود و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این روش به دو حبه سیر خام، لیموترش یک عدد ، یک الی دو قاشق سوپ خوری عسل و مقداری آب نیاز داریم. سیر را له کنید و لیموترش و عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. حالا آب را به آن اضافه کنید و این ترکیب را به طور روزانه مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

همچنین می‌توانید دو حبه سیر را در آسیاب پودر کنید و آن را با دو قاشق سوپ‌ خوری عسل و یک فنجان آب میل کنید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که  یک حبه سیر را پوست بکنید و آن را مستقیما روی نقاط مورد نظر برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه بمالید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. لازم به ذکر است که با تماس مستقیم سیر بر روی پوست ممکن است دچار سوزش شوید.

استفاده از زنجبیل روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

گیاه زنجبیل دارای خواص ضد التهابی می‌باشد، بنابراین برای تسکین دردهای روماتیسمی بسیار مناسب است. از زنجبیل می‌توانید به صورت روغن، کپسول، دمنوش و یا کرم موضعی استفاده کنید. برای تهیه چای زنجبیل به یک تکه زنجبیل تازه نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو فنجان آب جوش اضافه کنید. قوری را برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد و سپس نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه یک فنجان مصرف کنید تا شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید. لازم به ذکر است که  این چای و تمامی محصولات خوراکی حاوی زنجبیل را پس از صرف غذا مصرف کنید.

استفاده از برگ انگور فرنگی سیاه روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

روش خانگی و طبیعی دیگری که به عزیزان مبتلا به بیماری روماتیسم مفصلی معرفی می‌کنیم، استفاده از برگ انگو فرنگی سیاه است. برای استفاده از این روش راحت و در عین حال بسیار کارآمد به ۲۰۰ گرم برگ انگور فرنگی سیاه و ۱۰۰ سی‌سی آب نیاز داریم. انگور فرنگی را در آب بریزید و برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه بر روی حرارت بگذارید تا دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید.

استفاده از برگ درخت توت روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

طب سنتی برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده از دمنوش برگ درخت توت را به عزیزان مبتلا پیشنهاد می کند. برای تهیه این دمنوش به سه گرم برگ درخت توت و ۱۰۰ سی‌سی آب نیز داریم. برگ درخت توت را در ظرفی بریزید و به آن آب را اضافه کنید. ظرف را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن اجازه دهید تا برای مدت یک‌ربع الی بیست دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از دم کشیدن آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه مصرف کنید تا از این بیماری رهایی یابید.

استفاده از شربت خرما روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

استفاده از شربت خرما روش طبیعی و خانگی دیگری است که برای درمان رواتیسم مفصلی پیشنهاد می‌شود. برای تهیه این شربت به مقداری خرما و یک لیتر آب نیاز داریم. خرما‌ها را در ظرفی بریزید و به آن آب را اضافه کنید. ظرف را روی حرارت بگذارید تا برای مدت ده الی پانزده دقیقه بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و روزانه سه فنجان از آن را مصرف کنید.

استفاده از برگ درخت زیتون روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

برگ درخت زیتون دارای عناصر مفیدی می‌باشد که برای تسکین دردهای رواتیسمی بسیار مفید است. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که مقدار ده گرم از برگ درخت زیتون را در ظرفی بریزید و به آن ۳۰۰ سی‌سی آب اضافه کنید. ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه بجوشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و به صورت گرم نوش جان کنید. این روش را برای مدت دو هفته تکرار کنید تا شاهد نتایج عالی و مطلوب شوید.

استفاده از روغن زیتون و صمغ کاج روشی مناسب برای درمان روماتیسم مفصلی

یکی از ترکیبات موثر برای بهبود دردهای روماتیسمی، استفاده از روغن زیتون و صمغ کاج است. برای تهیه این ترکیب به صد گرم روغن زیتون و صد گرم صمغ کاج نیاز داریم. دو مواد را در ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید و درب آن را محکم کنید و آن را در ظرف آب جوش برای مدت یک ساعت قرار دهید. این ترکیب را روی نقاط آسیب دیده بمالید.   

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.