خانه دسته‌بندی نشده درمان تنبلی تخمدان با روش‌های طب سنتی

درمان تنبلی تخمدان با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
تنبلی تخمدان

یکی از مشکلاتی که اکثریت خانم‌ها با آن مواجهه هستند، تنبلی تخمدان است. در این نوع اختلال تخمدانها برای آزاد سازی تخمک فعال نیستند. این اختلال علائمی دارد که به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

دیر یا زود شدن عادت ماهیانه، لکه بینی قبل از عادت ماهیانه، لکه بینی بین دو پریود، وجود موهای زائد، افزایش وزن، ریزش مو، خونریزی‌های زیاد، افسردگی، قطع شدن عادت ماهیانه و جوش و آکنه.

اما در موارد پیشرفته علائم زیر را همراه خواهد داشت:

ناباروری، دیابت، دیابت بارداری، سرطان رحم، بیماری و ناراحتی‌های قلبی و عروقی و سرطان سینه

برای درمان تنبلی تخمدان باید موارد زیر را رعایت کنید:

اگر دارای اضافه وزن هستید، وزن خود را پایین بیاورید، روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنید، از داروهای ضد بارداری استفاده کنید البته تحت نظر پزشک معالج و اگر در نهایت کیست کوچک نشد و بزرگتر شد باید جراحی کنید.

در مقابل راههای شیمیایی درمان‌های خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم و امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

گیاه پنج انگشت

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان تنبلی تخمدان استفاده از گیاه پنج انگشت است. این گیاه برای کنترل بیماری سندرم تخمدان پرکیست بسیار مناسب و توصیه می‌شود. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه پنج انگشت را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت روی حرارت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و پس از عبور دادن آن از صافی میل کنید. این دمنوش را به مدت سه تا چهار ماه روزانه یک فنجان مصرف کرده و از نتایج نویدبخش آن بهره ببرید.

نخل اره‌ای

یکی دیگر از روشهای خانگی و گیاهی برای درمان تنبلی تخمدان استفاده از گیاه نخل اره‌ای است. این گیاه میزان هورمون آندروژن را در خانم‌ها بالا می‌برد و به درمان تنبلی تخمدان کمک شایانی می‌کند. برای استفاده از این گیاه به صورت دمنوش مصرف کنید به این صورت که مقداری از گیاه نخل اره‌ای را در ظرفی که حاوی آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت پنج الی ده دقیقه بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن آن از صافی مصرف کنید. این دمنوش را به طور منظم یک فنجان مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

گل صد تومانی

یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید که برای درمان تنبلی تخمدان به شما عزیزانی که دچار این اختلال هستید، توصیه می‌شود در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهید. این گیاه به تنهایی برای دردهای دوره‌ای میبروئید بسیار مناسب است اما هنگامی که به گیاه شیرین بیان همراه می‌شود برای درمان تنبلی تخمدان بسیار کارآمد است و به زنانی که در باروری دچار مشکل هستند کمک شایانی می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که در یک لیوان آب جوش مقداری از گیاه صد تومانی و شیرین بیان بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید و میل کنید. این دمنوش مفید را روزانه یک فنجان میل کنید و شاهد اثرات نتایج بخش آن باشید.

شیرین بیان

گیاه شیرین بیان نیز برای درمان خانگی و طبیعی تنبلی تخمدان بسیار مناسب است. این گیاه قاعدگی را تنظیم و ناباروری را درمان می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور داده و نوش جان کنید. این نوشیدنی را به مدت یک تا دو ماه و به مقدار یک فنجان در روز مصرف کنید و شاهد بهبودی کامل خود باشید.

شما عزیزان همچنین می‌توانید از مکمل شیرین بیان نیز استفاده کنید به این صورت که مقدار یک چهام قاشق چایخوری را به مدت چندین هفته و دو تا سه مرتبه در روز مصرف کنید. لازم به تذکر است که ریشه شیرین بیان برای کسانی که دچار فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و کلیوی و یا کبد هستند مناسب نیست بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید. 

عرق رازیانه

یکی دیگر از روشهای درمانی که به صورت خانگی و گیاهی برای تنبلی تخمدان مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از عرق رازیانه است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که عرق رازیانه را از عطاری تهیه کنید و هرشب یک لیوان به همراه یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کنید. با مصرف مرتب و منظم این روش درمانی بیماری شما بهبود خواهد یافت. لازم به تذکر است که این در ایام پریودی خود این روش درمانی را استفاده نکنید.

سیاه دانه

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان تنبلی تخمدان استفاده از گیاه سیاه دانه است. برای استفاده از سیاه دانه به جهت درمان تنبلی تخمدان به این صورت عمل کنید که مقداری از سیاه دانه نیمکوب شده را به همراه عسل مخلوط کنید و روزانه دو مرتبه یکبار صبح ناشتا و یک بار شب به مقدار دو قاشق غذاخوری میل کنید و از نتایج خوب آن بهره‌مند شوید.

ترکیب زاج، عسل و روغن زیتون

یکی از ترکیبات بسیار مفید که به صورت خانگی تهیه می‌شود و برای درمان تنبلی تخمدان بسیار مفید است، ترکیب زاج، عسل و روغن زیتون است. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که به اندازه یک نخود زاج را با یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و ترکیب به دست آمده را در ایام پاکی به صورت واژینال مصرف کنید. با مصرف منظم این روش خانگی شاهد بهبودی کامل خود خواهید بود.

دارچین

یکی از گیاهان بسیار مفید که برای درمان تنبلی تخمدان بسیار مفید است، دارچین می‌باشد. دارچین قاعدگی را منظم می‌کند. برای استفاده از این گیاه پرخاصیت به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر دارچین را در یک لیوان آب داغ بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه یک فنجان و به مدت چند ماه مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. همچنین شما عزیزان می‌توانید از این گیاه به صورت مکمل استفاده کنید البته با مشورت پزشک.

روشی دیگر به این صورت است که شما می‌توانید از پودر ئارچین به عنوان ادویه در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید. لازم به تذکر است که مصرف روزانه بیش از دو قاشق غذاخوری دارچین سطح قند خون شما را پایین می‌آورد. بنابراین در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنید.

نعناع

یکی دیگر از دمنو‌ش‌های بسیار مفید که به صورت خانگی و طبیعی تهیه می‌شود و برای درمان تنبلی تخمدان بهشما عزیزان توصیه می‌شود که مصرف کنید، گیاه نعناع است. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از برگهای خشک شده‌ی نعناع را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور داده و میل کنید. این چای خوش طعم و پرخاصیت را به مدت چند هفته و روزانه یک تا دو فنجان میل کنید.

شما عزیزان همچنین می‌توانید برای درمان تنبلی تخمدان خود از چای نعناع تند نیز استفاده کنید. این چای را می‌توانید هم به صورت آماده تهیه کرده و مصرف کنید و هم در خانه آن را آماده کرده و نوش جان کنید. برای تهیه این چای در خانه به این صورت عمل کنید که مقدار ده تا پانزده عدد از برگ نعناع تند را در یک لیوان آب جوش بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت سه دقیقه باقی بماند و پس از عبور دادن آن از صافی میل کنید. این چای را یک تا دو بار در روز مصرف کنید و شاهد اثرات نویدبخش آن شوید.

سرکه سیب

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان تنبلی تخمدان استفاده از سرکه سیب است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق چایخوری از سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزد و نوش جان کنید. این روش درمانی را به مدت چند هفته و هر روز صبح به صورت ناشتا مصرف کنید تا شاهد اثربخشی آن شوید. همچنین شما عزیزان می‌توانید به تدریج مقدار دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به دو قاشق سوپ خوری در هر لیوان و دو تا سه مرتبه در روز افزایش دهید. اگر طعم تند سرکه سیب شما را اذیت می‌کند، سرکه سیب را با آب پرتقال یا هر نوع آبمیوه‌ی دیگری مخلوط و نوش جان کنید. 

زغال اخته

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان تنبلی تخمدان استفاده از زغال اخته است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار سه قاشق چایخوری از زغال اخته را در ظرف آبی خیس کنید و اجازه دهید به مدت شش الی هشت ساعت به همین صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان مقدار یک قاشق چایخوری از دانه‌های خیس خورده را به همراه عسل هر روز صبح به صورت ناشتا مصرف کنید. شما عزیزان همچنین می‌توانید مقدار یک قاشق چایخوری از این دانه‌ها را ده دقیقه قبل از نهار و شام مصرف کنید. این روش درمانی را به مدت چندین هفته ادامه دهید و شاهد بهبودی کامل خود شوید. همچنین می‌توانید از زغال اخته به عنوان رژیم غذایی منظم روزانه استفاده نمایید. 

ریحان 

یکی دیگر از روشهای خانگی و طبیعی برای درمان تنبلی تخمدان استفاده از گیاه پرخاصیت ریحان است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقداری از برگهای ریحان تازه یا خشک شده را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت سه دقیقه روی حرارت ملایم باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و پس از عبور دادن آن از صافی مصرف کنید. این چای را می‌توانید به مدت چند ماه و روزانه یک تا دو مرتبه مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. روشی دیگر نیز به این صورت است که روزانه مقدار دوازده عدد از برگ ریحان را مصرف کنید. لازم به تکر است که ریحان سطح گلوکز خون را پایین می‌آورد، بنابراین اگر دارای مشکل دیابت هستید و از داروهای دیابتی استفاده می‌کنید، در مصرف این گیاه جانب احتیاط را رعایت کنید.

استفاده از غذاهایی که دارای کروم هستند

یکی از روشهایی که به صورت خانگی و طبیعی برای درمان تنبلی تخمدان مورد استفاده قرار می‌گیرد، غذاهایی هستند که سرشار از کروم می‌باشند مانند کلم بروکلی، لوبیای سبز، گوجه فرنگی و جو. بنابراین این مواد غذایی را در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهید تا از از شر تنبلی تخمدان برای همیشه خلاص شوید. 

نخلک یا نخل بادبزنی

یکی از روشهای خانگی و گیاهی بسیار مفید برای درمان تنبلی تخمدان استفاده از گیاه نخلک یا نخل باد بزنی است. شما برای استفاده از این روش درمانی هم می‌توانید از عصاره‌ی نخلک و به مقدار یک قاشق چایخوری در روز استفاده کنید و هم از دمنوش آن بهره ببرید. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقداری از گیاه نخلک را در ظرفی که حاوی یک لیوان آب در حال جوش است بریزید و اجازه دهید به مدت سه الی پنج دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی شعله بردارید و از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را به مدت چند هفته و به مقدار یک فنجان در روز میل کنید. 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.