خانه دسته‌بندی نشده درمان مشکلات تنفسی و ریوی با طب سنتی

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با طب سنتی

توسط kakooti
درمان مشکلات تنفسی و ریوی با طب سنتی

مشکلات تنفسی و ریوی

یکی از مهم‌ترین اعضای حیاتی بدن هر انسانی، دستگاه تنفسی می‌باشد که برای ادامه‌ی حیات، بسیار ضروری می‌باشد. کوچکترین اختلال در این دستگاه باعث بروز بیماریی‌های تنفسی مانند آسم، حساسیت، آلرژی، برونشیت و … می‌شود. پزشکان طب سنتی معتقدند که اغلب بیماری‌های تنفسی به دلیل سردی، عفونت و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌باشد. بسیاری از افراد برای درمان بیماری‌های تنفسی به داروهای شیمیای روی می‌آورند. اگرچه این داروها باعث درمان بیماری می‌شود اما استفاده از قرص و داروی شیمیایی دارای اثرات جانبی خاص خودش نیز می‌باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان مشکلات تنفسی و ریوی استفاده از داروهای گیاهی می‌باشد. این داروها طبیعی بوده و هیچ‌گونه اثر منفی بر روی سلامتی شما نمی‌گذارد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که در صورت ابتلا به بیماری‌های تنفسی چگونه رفتار کنید، خواندن ادامه‌ی این مقاله از مجله‌ی تخصصی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با راهکارهای طب سنتی

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با مرزنجوش

پزشکان طب سنتی معتقدند که برای کاهش مشکلات تنفسی و ریوی، گیاه مرزنجوش بسیار موثر می‌باشد. این گیاه حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. همچنین ترکیبات موجود در این گیاه، کاهش‌دهنده‌ی آلرژی نیز می‌باشد. به‌صورت کلی گیاه مرزنجوش باعث تقویت دستگاه تنفسی و افزایش جریان هوا به مسیر بینی می‌شود؛ بنابراین برای درمان مشکلات تنفسی و کاهش مشکلات ناشی از آن بهتر است این گیاه را مصرف کنید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با آویشن

برای مبارزه با بیماری‌های تنفسی و ریوی، از معجزه‌ی آویشن استفاده کنید. بسیاری از پزشکان طب سنتی برای درمان عفونت دستگاه تنفسی، آویشن را تجویز می‌کنند. آویشن یک ضدعفونی کننده قوی بوده و با خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی خود توانایی مبارزه با مشکلات ویروسی و تنفسی را دارد.

از آنجایی که ویروس کرونا، دستگاه تنفسی فرد را درگیر می‌کند، مصرف آویشن می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد.

در صورت تمایل می‌توانید خرید اینترنتی آویشن را از فروشگاه آنلاین کاکوتی انجام دهید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با ریشه‌ی گیاه شیرین‌بیان

عملکرد دارویی ریشه‌ی گیاه شیرین‌بیان در درمان مشکلات تنفسی بسیار موثر می‌باشد. به این دلیل که این گیاه تسکین‌دهنده و نرم‌کننده گلو و ریه‌ها می‌باشد. همچنین برای کمک به افزایش سیستم ایمنی بدن، غشاء مخاطی ملتهب را پاک‌سازی می‌کند. علاوه بر این ریشه‌ی این گیاه یک ضد باکتری و ضد ویروس قوی بوده و با عفونت‌های دستگاه تنفسی مقابله می‌کند.

در اغلب موارد بیماری کرونا ریه فرد را درگیر می‌کند. در چنین شرایطی مصرف ریشه‌ی گیاه شیرین‌بیان می‌تواند موثر باشد.

در صورت تمایل می‌توانید خرید اینترنتی شیرین‌بیان را از فروشگاه آنلاین کاکوتی انجام دهید.

درمان مکشلات تنفسی و ریوی با عسل

در فصول سرد سال که شیوع بیماری‌های تنفسی و ریوی بسیار گسترده است، مصرف عسل را فراموش نکنید. این داروی شفابخش در کشتن باکتری‌ها و میکروب‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته و میزان عفونت دستگاه تنفسی را بسیار کاهش می‌دهند.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه مولین

برای تقویت ریه، درمان سرماخوردگی، گرفتگی سینه و مشکلات تنفسی از خواص شفابخش گیاه مولین بهره ببرید. این گیاه دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و باعث از بین رفتن مخاط ریه می‌شود. در نتیجه سرفه را کاهش داده و گلوی شمارا نرم می‌کند.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه توسیلاگوفارفارا

بخور ریشه و برگ این گیاه برای رفع سرفه‌های خشک بسیار موثر می‌باشد. این گیاه طبع گرم و خشکی داشته و خلط‌آور است. پزشکان طب سنتی از این گیاه برای درمان ناراحتی‌های سینه، برونشیت و آسم نیز تجویز می‌کنند.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با زوفا

اگر دچار بیماری‌های ویروسی مانند کرونا شده‌اید از خاصیت آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب و روان‌ساز زوفا استفاده کنید. این گیاه با خواص مفید خود برای ریه‌های شما بسیار موثر می‌باشد. همچنین شربت این گیاه سرفه را کاهش داد و تب شمارا قطع می‌کند.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه توتون هندی

یکی از راهکارهای طب سنتی برای مشکلات تنفسی و ریوی استفاده از برگ گیاه توتون هندی می‌باشد. این گیاه با تحریک غدد آدرنال، باعث ترشح هورمون نوراپی نفرین می‌شود. این هورمون باعث می‌شود تا عضلات اطراف دستگاه تنفسی را شل شود.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با آب پیاز

یکی از روش‌های درمانی گیاهی و سنتی برای مشکلات تنفسی مصرف پیاز می‌باشد. پیاز دارای ترکیبات گوگردی بوده و مجاری تنفسی شمارا ضدعفونی می‌کند. همچنین می‌توانید از ترکیب آب پیاز و آب لیمو برای درمان تنگی نفس خود استفاده کنید.

برای تقویت مجاری تنفسی، در شرایط واگیردار بودن ویروس کرونا مصرف پیاز را فراموش نکنید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه شش گیاه

یکی از گیاهانی که برای مشکلات تنفسی استفاده می‌شود، گیاه شش گیاه می‌باشد که به سینه دارو معروف است. این گیاه برای پاک کردن ریه و راه‌های هوایی توصیه شده است. همچنین با خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی خود از عفونت ریه‌ها جلوگیری می‌کند.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با عناب

برای رفع دردهای تنفسی و ریوی عناب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. عناب دارای لعاب زیاد بوده و سینه‌ی شمارا نرم می‌کند. برای مصرف کافی است تا مقداری از عناب را با آب جوشانده و سپس آن را میل کنید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه زنجبیل شامی

برخی از افراد گیاه زنجبیل شامی را با زنجبیل معمولی اشتباه می‌گیرند. اما این دو گیاه کاملا با یکدگیر فرق دارند. گیاه زنجبیل شامی به‌صورت خودرو  در نزدیکی تهران و مازندران به عمل می‌آید. این گیاه برای مشکلات تنفسی مانند برونشیت، تنگی نفس، آسم، سرفه‌های مزمن و سل بسیار موثر عمل می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید از این گیاه برای کاهش اثرات مشکلات تنفسی ویروس کرونا نیز استفاده کنید. البته بهتر است که قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه اکالیپتوس

اگر دچار مشکلات تنفسی هستید و یا از سرفه‌های چرکی خسته شده‌اید، از معجزه‌ی بخور، روغن و جوشانده‌ی برگ‌های اکالیپتوس بهره ببرید. گیاه اکالیپتوس ترشحات مخاطی شمارا کمتر کرده و مشکلات تنفسی شمارا به حداقل می‌رساند.

در صورت تمایل می‌توانید خرید اینترنتی روغن اکالیپتوس را از فروشگاه آنلاین کاکوتی انجام دهید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه بابونه

یکی از گیاهان بسیار مفید برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم، استفاده از دم‌نوش و بخور گیاه بابونه می‌باشد. این گیاه باعث باز شدن مجاری تنفسی و کاهش علائم و مشکلات تنفسی می‌شود. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

در صورت تمایل می‌توانید خرید اینترنتی عرقیجات بابونه را از فروشگاه آنلاین کاکوتی انجام دهید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گیاه نعنا

اگر دچار آسم هستید و یا بر اثر یک بیماری دچار مشکلات تنفسی شده‌اید، نعنا را به شما توصیه می‌کنیم. نعنا دارای خاصیت بازکنندگی مجاری تنفسی داشته و باعث کاهش اثرات تنگی نفس می‌شود. برای این منظور می‌توانید از شربت نعنا و یا دم‌نوش نعنا استفاده کنید. همچنین بخور نعنا نیز می‌تواند مجاری تنفسی شمارا باز کند.

در شرایط پیش آمده که بسیاری از مردم با بیماری کرونا درگیر هستند، استفاده از بخور و دم‌نوش نعنا را به شما توصیه می‌کنیم. البته بهتر است که در صورت ابتلا به این بیماری از خود درمانی پرهیز کرده و زیر نظر پزشک طب سنتی این گیاه را مصرف کنید.

در صورت تمایل می‌توانید خرید اینترنتی شربت نعنا را از فروشگاه آنلاین کاکوتی انجام دهید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با گل‌گاوزبان

اگر دچار مشکلات تنفسی هستید و یا از آسم رنج می‌برید، دم‌کرده‌ی گیاه گل‌گاوزبان را امتحان کنید.

در صورت تمایل می‌توانید خرید اینترنتی گیاه گل‌گاوزبان را از فروشگاه آنلاین کاکوتی انجام دهید.

نکات طب سنتی برای درمان مشکلات تنفسی و ریوی

مصرف غذاهایی با طبع گرم: برای کاهش اثرات بیماری‌های مزمن تنفسی، بهتر است از مصرف مواد غذایی با طبع سرد خودداری کنید. در این شرایط مصرف غذاهایی مانند گوشت شتر، گوشت گوسفند، نان، نخود، عسل، خرما، موز و گیاهانی مانند زعفران، زنجبیل، پونه، نعنا، آویشن، سیاه‌دانه و … را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ورزش کردن: در کنار رعایت رژیم غذایی، سعی کنید که روزانه به مدت چند دقیقه ورزش کنید. انجام تمرینان ورزشی برای تقویت عضلات تنفسی بسیار موثر می‌باشد.

کم کردن حجم غذای مصرفی: اگر دچار مشکلات تنفسی هستید و یا تنگی نفس دارید، بهتر است که سبک و کم حجم غذا مصرف کنید. همچنین بهتر است تا غذایی مقوی اما با حجم کم مصرف کنید.

مصرف سبزیجات: مصرف سبزیجاتی مانند آویشن، نعنا، کرفس، شوید، چغندر، برگ ترب و کدو حلوایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سخن نهایی

داروهای گیاهی مطرح شده در بالا برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم، برونشیت و … بسیار موثر می‌باشد. اما بهتر است که از خوددرمانی پرهیز نمایید و برای درمان خود به پزشک مراجعه کنید. به‌خصوص کسانی که دچار بیماری‌های خاص مانند دیابت، مشکلات قلبی، ضعف سیستم ایمنی بدن و … هستند بدون تجویز پزشک دارویی مصرف نکنند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.