خانه دسته‌بندی نشده درمان گرفتگی صدا با راهکارهای طب سنتی

درمان گرفتگی صدا با راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti
درمان گرفتگی صدا در طب سنتی

ممکن است برای شما هم پیش‌آمده باشد که در فصول سرد سال و یا در اثر بلند حرف زدن، گرفتگی صدا را تجربه کرده باشید. تارهای صوتی به‌صورت نوارهای کوچک ماهیچه‌ای در گلو هستند. زمانی که شما تنفس می‌کنید و یا حرف می‌زنید این تارها دچار لرزش می‌شود. زمانی که صدای شما به هر دلیلی می‌گیرد، درواقع التهاب تارهای صوتی، مانع از لرزش این ماهیچه‌ها می‌شود. اگر شما هم با گرفتگی صدا دست‌وپنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از راهکارهای طب سنتی برای درمان گرفتگی صدا استفاده کنید. ما در این مقاله از مجله کاکوتی برای رفع گرفتگی صدا صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

علت گرفتگی صدا از نظر طب سنتی

گرفتگی صدا ممکن است بر اثر عوامل مختلف برای شما اتفاق بیفتد. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشد:

  • داد زدن
  • حرف زدن با صدای بلند به مدت طولانی
  • آواز خواندن با صدای بلند
  • سرماخوردگی‌های ویروسی
  • عفونت گلو و سینوزیت
  • رفلکس و یا برگشت غذا از معده به مری (معمولاً گرفتگی صدا در اول صبح بیشتر است)
  • دود سیگار
  • حساسیت غذایی و دارویی
  • حساسیت فصلی
  • تغییرات یا مشکلات هورمونی
  • اضطراب و استرس

درمان گرفتگی صدا با استفاده از گیاهان دارویی

درمان گرفتگی صدا با زنجبیل

برای درمان گرفتگی صدا، زنجبیل مصرف کنید. این داروی گیاهی التهاب حنجره را کمتر کرده و از عفونت دستگاه تنفسی جلوگیری می‌کند. برای درمان کافی است تا مقداری از تکه‌های نازک زنجبیل را به همراه نمک و آب‌لیمو میل کنید. همچنین می‌توانید مقدار یک قاشق سوپ‌خوری از زنجبیل خردشده را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس مقدار یک قاشق عسل به آن اضافه کرده و نشو جان کنید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید ۳ بار در روز این دم‌نوش را استفاده کنید.

درمان گرفتگی صدا با عسل

برای درمان گرفتگی صدا از معجزه عسل بهره ببرید. عسل با خاصیت شفابخش خود باعث نرم شدن گلوی ملتهب شده و تورم را کاهش می‌دهد. برای این منظور کافی است تا روزی چند بار مقدار یک قاشق سوپ‌خوری عسل را میل کنید. همچنین می‌توانید مقدار یک یا دو قاشق سوپ‌خوری عسل را با کمی فلفل سیاه ترکیب کرده و در یک لیوان آب گرم حل کنید. مصرف روزانه این نوشیدنی به باز شدن حنجره‌ی شما کمک بسیاری می‌کند.

درمان گرفتگی صدا با سرکه سیب

اگر صدای شما در اثر بیماری مانند سرماخوردگی و … دچار گرفتگی شده است، برای تسکین و درمان آن بهتر است سرکه سیب مصرف کنید. سرکه سیب با خاصیت ضد میکروبی خود، برای درمان عفونت و التهاب حنجره بسیار مفید می‌باشد. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم حل کنید. نوشیدن این شربت می‌تواند به درمان گرفتگی صدای شما کمک بسیار زیادی بکند. همچنین می‌توانید مقدار برابر از سرکه سیب و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و روزی دو بار قرقره کنید.

در صورت تمایل می‌توانید سرکه سیب را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

درمان گرفتگی صدا با آب‌نمک

یکی از راهکارهای طب سنتی برای بازیابی صدا، قرقره نمک می‌باشد. نمک به‌تنهایی می‌تواند مخاط دستگاه تنفسی را پاک‌سازی کند. همچنین آب گرم نیز به تسکین التهاب گلو کمک می‌کند؛ بنابراین برای درمان گرفتگی صدا بهتر است ترکیب آب‌نمک را قرقره کنید تا محیط گلوی شما ضدعفونی شود. برای این منظور کافی است تا مقدار ۱ قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و روزی ۲ تا ۳ بار این محلول را قرقره نمایید.

درمان گرفتگی صدا با بخور

اگر گرفتگی صدای شما به دلیل خشکی گلو است، بهتر است با بخار گیاهان دارویی این مشکل را برطرف سازید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید چند قطره عرق اسطوخودوس، بابونه و یا نعنا را به یک ظرف آب جوشیده اضافه کنید. سپس حوله‌ای را روی سرتان کشیده و بخارها را تنفس کنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا گرفتگی صدای شما برطرف شود.

درمان گرفتگی صدا با فلفل قرمز

برای از بین بردن عفونت دستگاه تنفسی و کاهش درد و تورم حنجره، فلفل قرمز بسیار مؤثر است. برای این منظور کافی است تا نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را با ۱ قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کرده و میل نمایید. همچنین می‌توانید یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل را با نصف لیوان آب‌لیمو و یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و بنوشید.

درمان گرفتگی صدا با لیموترش

یکی از درمان‌های خانگی برای گرفتگی صدا، استفاده از لیموترش می‌باشد. لیموترش با مرطوب نگه‌داشتن گلو، درد و تورم ناشی از آن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این لیموترش دارای ویتامین C بوده و برای مبارزه با عفونت بسیار مؤثر می‌باشد. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق سوپ‌خوری عسل و آب‌لیمو را با یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید. همچنین می‌توانید آب نصف لیموترش را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید و روزی دو بار با این محلول قرقره کنید.

درمان گرفتگی صدا با سیر

اگر از گرفتگی صدای خود خسته شده‌اید، درمان خانگی با سیر را امتحان کنید. سیر مانع از تورم تارهای صوتی شده و درد را کاهش می‌دهد و به درمان سریع کمک می‌کند. برای این منظور کافی است تا یک حبه سیر را نصف کرده و هر قسمت از آن را در یک طرف دهان خود بگذارید. سعی کنید که به‌آرامی آن را جویده تا التهاب گلوی شما برطرف شود.

درمان گرفتگی صدا با نارون قرمز

برای از بین بردن گرفتگی صدای خود از تأثیر شگفت‌انگیز نارون قرمز بهره ببرید. برای این منظور می‌توانید مقدار دو قاشق سوپ‌خوری پودر نارون قرمز را با ۲ فنجان آب داغ ترکیب کنید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. نوشیدن ۳ بار در روز از این چای باعث می‌شود تا گرفتگی صدای شما از بین برود.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف نارون قرمز برای زنان باردار و شیرده هرگز توصیه نمی‌شود.

درمان گرفتگی صدا با هل

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان گرفتگی صدا، استفاده از هل می‌باشد. هل تورم حنجره را کاهش داده و غشای مخاطی را نرم می‌کند. درنتیجه باعث می‌شود تا گرفتگی صدای شما برطرف شود. اگر شما هم می‌خواهید که گرفتگی صدای خود را با هل برطرف کنید کافی است تا یک حبه از هل را بجوید. همچنین می‌توانید مقدار ۱ قاشق سوپ‌خوری هل و دارچین را در ۱ لیوان آب داغ مخلوط کنید. بعد از سرد شدن آن را از صافی عبور داده و قرقره کنید.

درمان گرفتگی صدا با روغن بابونه

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان گرفتگی صدا، روغن‌مالی حنجره با استفاده از روغن بابونه می‌باشد. روغن بابونه یک روغن نرم‌کننده بوده و حنجره‌ی شمارا نرم و گرم می‌کند. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید روزی ۷ یا ۸ بار حنجره‌ی خود را روغن‌مالی کنید.

درمان گرفتگی صدا با خاکشیر

پزشکان طب سنتی معتقدند که مصرف خاکشیر به صاف شدن صدا بسیار کمک می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید برای گرفتگی صدای خود خاکشیر مصرف کنید.

درمان گرفتگی صدا با انجیر خشک

اگر می‌خواهید که از شر گرفتگی صدای خود خلاص شوید، انجیر خشک را به شما توصیه می‌کنیم. برای این منظور کافی است تا انجیر خشک را با آب بپزید تا به‌صورت ژله مانند دربیاید. سپس آن را صاف کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید تا قوام آورد. سپس می‌توانید این شربت خوش‌مزه را آرام‌آرام بنوشید.

درمان گرفتگی صدا با حریره بادام

اگر حنجره شما دچار گرفتگی شده است، حریره بادام می‌تواند این مشکل را برطرف سازد.

درمان گرفتگی صدا با شیر

یکی از راهکارهای ساده برای درمان گرفتگی صدا استفاده از شیر تازه می‌باشد. برای این منظور کافی است تا شیر تازه را با شکر یا ترنجبین ترکیب کنید و این نوشیدنی مفید را نوش جان کنید.

درمان گرفتگی صدا با پنیرک

برای رفع گرفتگی صدا بهتر است که از دانه‌های لعاب‌دار استفاده کنید. گیاه پنیرک ازجمله مواردی است که مصرف آن به کسانی از گرفتگی صدا رنج می‌برند توصیه می‌شود.

از مصرف این مواد خودداری کنید!

از مصرف مواد کافئین دار خودداری کنید: کافئین یک عامل خشک‌کننده گلو می‌باشد که به تارهای صوتی آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین بهتر است از مصرف موادی مانند قهوه، کولا و شکلات خودداری کنید.

از مصرف غذاهای تند و ترش و پر ادویه خودداری کنید: مصرف این‌گونه از غذاها باعث تحریک حنجره شده و گرفتگی صدا را بیشتر می‌کند.

از مصرف نوشیدنی‌های سرد و آب یخ خودداری کنید: اگر بر اثر سرماخوردگی یا آلرژی دچار گرفتگی صدا شده‌اید، از مصرف نوشیدنی‌های سرد و آب یخ خودداری کنید.

سخن نهایی

برای درمان گرفتگی صدا می‌توانید از گیاهان دارویی، دم‌نوش‌های طبیعی و پرهیزهای گفته‌شده در بالا استفاده کنید؛ اما اگر گرفتگی صدای شما بیش از چند هفته طول کشید، توصیه می‌شود که برای تشخیص درست بیماری خود به پزشک متخصص مراجعه کنید و از اقدامات خانگی جدا خودداری کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.