خانه دسته‌بندی نشده درمان گیاهی عفونت کلیه بدون مصرف داروهای شیمیایی

درمان گیاهی عفونت کلیه بدون مصرف داروهای شیمیایی

توسط kakooti
درمان گیاهی عفونت کلیه

اگر شما هم در قسمت پهلوی خود، احساس درد شدیدی می‌کنید، ممکن است دچار عفونت کلیه شده باشید. عفونت کلیه در اثر نفوذ باکتری به یک یا هر دو کلیه ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی اگر عفونت کلیه را به موقع درمان نکنید، ممکن است آسیب‌های جدی به آن وارد شود. درمان گیاهی عفونت کلیه یک راهکار مناسب برای کسانی است که به داروهای شیمیایی علاقه ندارند.

اگر شما هم به دنبال راهکارهای طب سنتی برای درمان عفونت کلیه هستید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را از دست ندهید.

علائم عفونت کلیه

اگر دچار عفونت کلیه شده باشید، معمولا یکی یا چند علامت زیر را خواهید داشت:

  • تب: عفونت کلیه بر اثر باکتری موجود در کلیه ایجاد می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا شما دچار تب شوید.
  • تکرر ادرار: در صورتی که عفونت کلیه شما بسیار زیاد باشد ممکن است احساس فوری به دفع ادرار داشته باشید. حتی اگر به تازگی مثانه شما خالی شده باشد، ممکن است باز احساس دفع ادرار کنید.
  • حالت تهوع: احساس تهوع، استفراغ و … در بیماران مبتلا به عفونت کلیه بسیار شایع است.
  • درد کلیه: یکی از علائم شایع عفونت کلیه، درد در ناحیه‌ی پهلوها است. معمولا شما دردی در ناحیه پایین کمر و اندام‌های تناسلی خود احساس خواهید کرد.
  • ضعف: عفونت کلیه باعث کمبود انرژی در فرد می‌شود. در چنین شرایطی بیمار نیاز شدید به خوابیدن دارد؛ بنابراین برای درمان و کاهش دردهای ناشی از عفونت ادراری بهتر است استراحت کافی داشته باشید.
  • وجود خون در ادرار: اگر در ادرار خود خونی مشاهده کردید، ممکن است این مشکل در اثر عفونت کلیه ایجاد شده باشد.

درمان گیاهی عفونت کلیه

زغال اخته: اگر دچار عفونت دستگاه مجاری ادراری شده‌اید، آب زغال اخته را به شما پیشنهاد می‌دهیم. نوشیدن آب این گیاه دارویی، از عفونت کلیه جلوگیری می‌کند. به این دلیل که نوشیدن آب زغال اخته باعث اسیدی شدن ادرار شده و از رشد باکتری‌ها در دیواره‌ی مثانه جلوگیری می‌کند.

برای درمان کافی است تا روزانه مقدار یک لیوان از آب زغال اخته را بنوشید. البته نوشیدن بیش از اندازه و طولانی‌مدت این گیاه دارویی باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود.

سرکه سیب: اگر به دنبال درمان گیاهی عفونت کلیه هستید، از خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسید مالیک، خاصیت ضد باکتری داشته و عفونت کلیه را برطرف می‌کند. از طرفی دیگر با به تعادل رساندن PH، از گسترش عفونت جلوگیری می‌کند.

برای درمان و کاهش علائم عفونت کلیه کافی است تا مقدار ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب درون یک لیوان آب گرم ترکیب کرده و نوش جان کنید. برای اثرگذاری بیشتر این کار را دوبار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

آب جعفری: آب جعفری یک ادرارآور طبیعی است و مصرف آن باعث پاکسازی کلیه‌ها می‌شود. در واقع به کمک نوشیدن آب جعفری می‌توانید سموم مضر را از کلیه‌های خود دفع کنید.

برای درمان گیاهی عفونت کلیه کافی است تا یکی از دو روش زیر را امتحان کنید:

-مقدار یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده با در یک لیوان آب جوش بریزید. سپس منتظر بمانید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. بعد از خنک شدن می‌توانید یک لیوان از آن را نوش جان کنید. تکرار این روش به مدت چند هفته عفونت کلیه‌های شما را از بین می‌برد.

-ترکیب آب جعفری، نصف لیوان آب، عسل و آبلیمو می‌تواند به درمان عفونت کلیه و کاهش علائم آن کمک بسیاری بکند.

درمان عفونت کلیه با راهکارهای طب سنتی

گل ختمی: یکی از راهکارهای معمول طب سنتی برای درمان گیاهی عفونت کلیه ، مصرف گیاه معروف گل ختمی است. مصرف این گیاه دارویی باعث افزایش ادرار می‌شود و در کنار دفع سموم بدن، با باکتری‌ها نیز مبارزه می‌کند. همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی گل ختمی، باعث محافظت سلول‌های دستگاه ادراری در برابر آسیب‌ها می‌شود.

برای درمان کافی است تا مقدار ۱ قاشق غذاخوری از برگ خرد شده ختمی را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه دم بکنید. مصرف روزانه ۲ تا ۴ لیوان از این محلول می‌تواند عفونت شما را برطرف کند.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف گیاه گل ختمی برای زنان بارده، زنان شیرده و افراد دارای دیابت منع مصرف دارد.

چای قاصدک: یکی از راه‌های کاهش عفونت کلیه و دستگاه مجاری ادراری، افزایش ادرار است. برای این منظور به شما پیشنهاد می‌دهیم که چای قاصدک را مصرف کنید. نوشیدن این چای در کنار کاهش درد کلیه، باعث دفع سنگ کلیه نیز می‌شود.

برای درمان کافی است تا مقدار ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری از برگ قاصدک را در یک لیوان آب داغ بجوشانید. سپس منتظر بمانید تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. صاف کرده این گیاه را هر روز به اندازه ۲ تا ۳ لیوان بنوشید.

تخم کرفس: برای درمان گیاهی عفونت کلیه تخم کرفس را به شما توصیه می‌کنیم. نوشیدن آب کرفس باعث افزایش میزان ادرار شده و دردهای کلیه را تکسین می‌بخشد.

برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری تخم کرفس آسیاب شده را در یک لیوان آب داغ بریزید. بعد از سرد شدن می‌توانید یک لیوان از آن را بنوشید. این کار را سه روز در هفته و روزی یک بار تکرار کنید.

سیر: اگر مشکل عفونت کلیه دارید، روزانه ۳ عدد سیر خام مصرف کنید.

مقابله با عفونت کلیه با گیاهان دارویی

پونه و آویشن: برای رفع عفونت کلیه و کاهش علائم آن می‌توانید از جوشانده پونه و آویشن استفاده کنید. علاوه بر این، پونه و آویشن برای درمان بیماری‌های مختلف مانند سنگ مثانه، سنگ صفرا و … نیز بسیار موثر است.

آب لیمو ترش: برای درمان گیاهی عفونت کلیه آب لیموترش یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما است. مصرف این نوشیدنی به دفع سنگ کلیه و دردهای ناشی از آن کمک بسیاری می‌کند.

در صورتی که احساس درد در کلیه دارید، مقدار یک لیوان آب را با مقداری آبلیمو ترش تازه مخلوط کنید و آن را بنوشید.

چای تخم هندوانه: هندوانه یک ادرارآور طبیعی است و باعث تحریک کلیه‌ها می‌شود؛ بنابراین برای عفونت کلیه یک راهکار بسیار مناسب است.

برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق از دانه‌ی هندوانه را آسیاب کنید. سپس آن را با دو لیوان آب در حال جوش ترکیب کنید. منتظر بمانید تا این نوشیدنی سرد شود. سپس می‌توانید روزی ۳ بار از آن را نوش جان کنید.

ریشه‌ی مارشمالو: ریشه گیاه مارشمالو، یک درمان گیاهی عفونت کلیه است. این ماده با افزایش ادرار و دفع سموم بدن می‌تواند باعث پاکسازی کلیه و مجاری ادرار شود. همچنین این گیاه دارویی خاصیت تسکین دهندگی داشته و می‌تواند علائم عفونت را کاهش دهد.

برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری از ریشه‌ی خشک شده‌ی این گیاه را با آب داغ ترکیب کنید. بعد از سرد شدن آن را صاف کنید. سپس روزی ۲ تا ۴ لیوان از آن را بنوشید.

نتیجه‌گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی و درمان گیاهی عفونت کلیه پرداختیم؛ اما لازم است یادآور شویم که برای درمان این مشکل بهتر است قبل از درمان‌های خانگی ذکر شده در بالا با پزشک متخصص مشورت کنید و تحت نظر پزشک این موارد را امتحان کنید.

اگر گیاه دارویی دیگری مصرف کرده‌اید که به درمان شما کمک بسیار زیادی کرده است، زیر همین پست با ما در میان بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.