خانه دسته‌بندی نشده درمان گیاهی قند عصبی در طب سنتی

درمان گیاهی قند عصبی در طب سنتی

توسط kakooti
درمان گیاهی قند عصبی

فرقی نمی‌کند که سالم باشید و یا دیابت داشته باشید. زمانی‌که در یک شرایط عصبی و استرسی قرار می‌گیرد، ممکن است قند خون شما بالا برود. در چنین شرایطی شما دچار قند عصبی شده‌اید؛ بنابراین می‌توانید به کمک درمان گیاهی قند عصبی ، قند خون خودتان را کنترل کنید.

ما در این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی قصد داریم تا برخی از مفیدترین گیاهان دارویی برای درمان دیابت عصبی را به شما معرفی کنیم. خواندن این مقاله را از دست ندهید.

دلایل ایجاد قند عصبی

در صورتی که بیماران دیابتی دچار استرس شوند، ممکن است قند خون آنها بالا برود. علاوه بر این ممکن است یک فرد سالم نیز بر اثر استرس مانند ازدواج، طلاق، دوری، تصادف و …، دچار قند خون بالا نیز شود.

در واقع چنین فردی دارای یک دیابت مخفی بوده که با یک شرایط عصبی و استرس‌زا خودش را نشان می‌دهد؛ بنابراین ممکن است چنین فردی بعدها دچار دیابت شود.

در چنین شرایطی هورمون‌های استرس مانند آدرنالین و نورآدرنالین وارد خون شده و باعث افزایش قند خون می‌شوند؛ بنابراین بهتر است که به فکر درمان باشند. چرا که زندگی روزمره بدون استرس و نگرانی امکان‌پذیر نیست و ممکن است با کوچک‌ترین فشار عصبی، قند خون آنها دوباره بالا برود.

یکی از راه‌های درمان دیابت عصبی، استفاده از گیاهان دارویی و دمنوش‌های گیاهی است. اگرچه داروهای شیمیایی بسیاری وجود دارد که به کنترل قند خون شما کمک بسیار زیادی می‌کند، اما مصرف چنین داروهایی بدون عوارض نسیت؛ بنابراین توصیه ما به شما استفاده از گیاهان دارویی با مشورت پزشک طب سنتی است.

درمان گیاهی قند عصبی

رازیانه: اگر به دنبال یک راهکار سنتی برای درمان قند عصبی هستید، رازیانه را امتحان کنید. این گیاه معطر دارای ترکیبات شیمیایی مناسبی است که قند عصبی شما را کاهش می‌دهد. برای این منظور می‌توانید گیاه رازیانه را به صورت جویدنی مصرف کنید.

علاوه بر این دمنوش گیاه رازیانه برای درمان بیماری‌هایی مانند نفخ نوزادان، سرطان، کاهش سرفه و … بسیار مناسب است.

سیر: برای درمان گیاهی قند عصبی ، از خاصیت شفابخش سیر استفاده کنید. سیر با خاصیت ضد التهابی خود قند عصبی شما را سرکوب می‌کند. علاوه بر این به سیر برای درمان بیماری‌هایی مانند قند خون، چربی، سرطان و قلب نیز بسیار مفید است.

نعنا: نعنا به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان طبیعی به عنوان یک ضد دیابت شناخته می‌شود. برای این منظور می‌توانید دمنوش نعنا را به صورت یک نوشیدنی مصرف کنید. همچنین از این نوشیدنی خوش طعم می‌توانید برای پیشگیری از درمان بیماری‌های قلبی، سرطان و … بسیار موثر است.

رزماری: اگر دچار قند عصبی شدید، برای کنترل آن دمنوش چای رزماری را امتحان کنید. مواد شیمیایی موجود در این گیاه باعث می‌شود تا قند شما کاهش بیابد.

این گیاه خوش طعم برای کاهش التهاب، درمان سرطان، تقویت قلب و … بسیار تاثیرگذار است. همچنین شما می‌توانید به جای دمنوش رزماری را همراه با غذا نیز استفاده کنید.

آویشن: گیاه خوش عطر آویشن دارای بیش از چندین ماده‌ی گیاهی شیمیایی بسیاری است که برای درمان دیابت به خصوص دیابت عصبی بسیار مفید است. شما می‌توانید این گیاه را به صورت دمنوش استفاده کنید.

دارچین: برای درمان گیاهی قند عصبی دارچین را امتحان کنید. برای این منظور بهتر است که این ادویه خوش طعم را به عنوان چاشنی غذاهای خود استفاده کنید. مصرف دارچین باعث کاهش التهاب، کاهش وزن، افزایش سوخت و ساز و … نیز می‌شود.

گیاهان دارویی مفید برای درمان دیابت عصبی

زردچوبه: ادویه خوش رنگ زردچوبه، پای ثابت غذاهای هندی است. این ادوبه برای کسانی که دچار قند عصبی هستند بسیار مفید است. مصرف همیشگی این ادویه به حفاظت قلب، جلوگیری از پیری زودرس، پیشگیری از سرطان و … کمک بسیاری می‌کند.

گلپوره یا مریم نخودی: برای درمان گیاهی قند عصبی عرق گیاه مریم نخودی را مصرف کنید. اگرچه این گیاه طعم تلخی دارد، اما به کاهش قند خون شما کمک بسیار زیادی می‌کند. برای این منظور کافی است تا شب‌ها قبل از خواب مقداری از دم‌کرده این گیاه را نوش جان کنید.

علاوه بر این زمانی که ناشتا هستید، مصرف این گیاه به کاهش قند خون عصبی شما کمک زیادی می‌کند. کافی است یکبار امتحان کنید تا تاثیر مثبت آن را ببینید.

بابونه: اگر تحت فشارهای عصبی، قند خون شما بالا رفته است، دمنوش بابونه به شما کمک می‌کند تا دیابت عصبی شما کاهش یابد. برای این منظور بهتر است بعد از یک روز پر استرس، برای آرامش و تسکین خود، یک فنجان چای بابونه نوش جان کنید.

چای سبز: برای درمان دیابت، به خصوص دیابت عصبی، چای سبز مصرف کنید. مصرف روزانه دو تا سه فنجان از این چای باعث کنترل قند خون شما می‌شود.

هندوانه ابوجهل: برای کاهش قند خون به خصوص زمانی که دچار استرس و فشار هستید، هندوانه ابوجهل را همراه غذا مصرف کنید.

ریحان: برای درمان گیاهی قند عصبی دمنوش ریحان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این دمنوش با کنترل قند خون می‌تواند حال بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

گزنه: درمان قند عصبی شما در دل طبیعت نهفته است. گیاه گزنه که به صورت خودرو در مناطق کوهستانی می‌روید، یک داروی موثر برای کاهش قند خون است. برای این منظور می‌توانید برگ‌های تازه، شیره و ریشه این گیاه را مصرف کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تحت فشارهای عصبی و یا استرس، قند خون شما بالا می‌رود، به کمک برخی گیاهان دارویی می‌توانید میزان قند خون خودتان را کنترل.

ما در این مقاله از مجله کاکوتی برخی از مفیدترین گیاهان دارویی برای درمان دیابت عصبی را به شما معرفی کردیم. البته بهتر است که قبل از مصرف این گیاهان با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

در صورت تجربه استفاده از این گیاهان دارویی می‌توانید نظر خود را زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.