خانه گیاهان دارویی دلیل استفاده از گیاهان دارویی

دلیل استفاده از گیاهان دارویی

توسط kakooti
عرق سنتی ، عرقیجات ، عرق کاکوتی ، مجله کاکوتی ، سرزمین سلامتی کاکوتی

چرا استفاده از داروهای گیاهی؟
هنگامی که انسانها بیمار می شوند، اغلب به داروهای طبیعی و به ویژه گیاهان روی می آورند. امروزه ما این فرصت راداریم که دانش سنتی طب گیاهی را به کمک تحقیقات علمی با دقت بیشتری ترکیب کنیم.

بازگشت به طبیعت :

عجیب است اما یکی دلایلی که به فراموشی طب گیاهی در قرن نوزدهم و بیستم شد، طبیعی بودن ان بود. درحالی که داروهای مرسومی مانند آسپرین از یک ماده ی شیمیایی خاص ساخته شده اند، داروهای گیاهی ممکن است حاوی صدها ترکیب مختلف باشند. در نتیجه، پی بردن به چگونگی عملکرد یک گیاه دارویی و تشخیص ترکیبات و خاصیت درمانی ان، برای محققان کاری پرزحمت و دلهرہ اور بود. به همین دلیل تعجبی ندارد که تمرکز مستقیم خود را روی ترکیبی خاصی معطوف کردند که در نهایت از یک گیاه دارویی استخراج و خالص سازی می شود. به دلیل متغیر بودن داروهای گیاهی در طبیعت، انها صد در صد قابل اعتماد نیستند۔ در فصلیهای مختلف محصولاتی تولید می شوند که تفاوتهای اندکی باهم دارند .
به گونهایی که بکی| از محققان گفته است کیفیت خوب دارویی گیاهی، تفاوت چندانی با کیفیت خوب روغن های گیاهی ندارد. گیاهان دارویی نیز باید مانند زیتون با دقت کاشت و نگهداری شوند، در زمان مناسب برداشت شده، به خوبی فراوری شوند تا بهترین محصول از آنها بدست آید.البته حتی با وجود این عملیات نیز برخی محصولات از تعدادی دیگر بهتر خواهند بود. با این حال، مهمترین مسألهای که پیش  روی داروهای گیاهی قرار دارد این است که تقلب در ان ها به اسانی صورت می گیرد. برای بسیاری از مردم، یک قرصی، حاوی برگ خشک شده از یک گیاه، هیچ فرقی با قرص حاوی برگ گیاه دیگر ندارد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

۱ نظر

درمان گرمازدگی با روش‌های طب سنتی | مجله آنلاین کاکوتی مرداد ۳, ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ ب٫ظ

[…] برای فردی که دچار گرمازدگی شده است چه کنیم؟ […]

پاسخ

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.