خانه دسته‌بندی نشده رفع آپنه خواب با روش طب سنتی

رفع آپنه خواب با روش طب سنتی

توسط kakooti
رفع آپنه خواب با روش طب سنتی

 رفع آپنه خواب, رفع آپنه خواب با روش‌های طب سنتی, رفع آپنه خواب با دمنوش‌های طبیعی و گیاهی, آپنه خواب و روش‌های طبیعی, آپنه خواب و گیاهان دارویی

یکی از اختلالات جدی خواب، آپنه خواب است که فرد دچار انقطاع تنفس می‌شود. این حالت ممکن است در طول خواب حدود صد مرتبه اتفاق بیفتد. در این حالت مغز و دیگر اجزای بدن به قدر کافی اکسیژن دریافت نمی‌کنند.

نشانه‌ها و علائم آپنه خواب

منقطع شدن تنفس در هنگام خواب، هنگامی که فرد از خواب بیدار می‌شود با خشکی دهان و گلو درد مواجه است، در هنگام خواب فرد خروپف بلند دارد، هنگامی که فرد در خواب دچار تنگی نفس می‌شود از خواب می‌پرد، صبح‌ها دچار سردرد است، فرد بد خلق می‌شود و تمرکز ندارد و این فرد در طول روز پر خواب است.

چه عواملب باعث افزایش و تشدید این اختلال می‌گردد؟

چاقی و اضافه وزن، سن بالای ۶۰ سال، زیاد بودن قطر گردن، بیماری‌ها و ناراحتی‌های قلبی، ژنتیک، مصرف مکرر آرامبخش‌ها و الکل، بیش از حد سیگار کشیدن و گرفتگی و انسداد بینی

درمان آپنه خواب

برای درمان آپنه خواب روشها و شیوه‌های گوناگون خانگی و طبیعی وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی بعضی از این روشها می‌پردازیم. امیدواریم این روشها مورد استفاده‌ی  شما عزیزان قرار گیرد. ما را در این مقاله همراهی نمایید.

عسل

یکی از روشهای طبیعی و خانگی که در طب سنتی استفاده‌ی آن برای رفع آپنه خواب به شما عزیزان توصیه می‌شود، استفاده از عسل این ماده‌ی پرخاصیت است. خاصیت ضد التهابی عسل باعث کاهش تورم گلو که باعث محدود شدن راههای تنفسی می‌شود، می‌گردد. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از عسل را در یک لیوان آب گرم بریزید و پس از هم زدن نوش جان کنید. این روش درمانی ساده و بسیار مفید را هر شب قبل از خواب انجام دهید و از نتایج آن بهره‌مند شوید. همچنین شما عزیزان می‌توانید به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر فلفل سیاه را نیز به این ترکیب اضافه کرده و میل نمایید.

بابونه

از گیاهان دیگری که نق بسزایی در رفع آپنه خواب دارند و از آنها به راحتی می‌توان به صورت طبیعی و خانگی استفاده کرد، گیاه بابونه است که در طب سنتی جایگاه خاصی دارد. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و باعث از بین بردن راههای انسدادی تنفسی می‌گردد. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که در یک لیوان حاوی آب گرم مقدار دو قاشق چایخوری گل بابونه بریزید و دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی شش دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان به آن مقداری عسل و یک قاشق چایخوری پود دارچین اضافه کنید. چای بابونه آماده است آن را هر شب یک ساعت قبل از خواب میل کنید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از روغن بابونه نیز استفاده کنید به این صورت که مقدار یک قاشق غذاخوری از روغن بابونه را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و روزی چندین بار گردن خود را ماساژ دهید. این رو درمانی را به طور مرتب تکرار کنید تا نتایج مطلوب و دلخواه حاصل شود.  

دارچین

در طب سنتی برای رفع آپنه خواب توصیه می‌شود از گیاه دارچین استفاده شود. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از پودر دارچین در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. به جای پودر دارچین می‌توانید از یک تکه چوب دارچین نیز استفاده نمایید. روی لیوان یک دربی بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی هفت دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان به آن مقداری عسل اضافه کرده و میل کنید. این دمنوش را به مدت چند وقت و هر شب قبل از خواب مصرف کنید و از نتایج آن بهره کافی را ببرید.

عزیزان روشی دیگر به این صورت است که مقداری از پودر دارچین را به همراه آب قاطی کنید تا به شکل خمیری درآید. خمیر حاصل شده را روی قفسه سینه بمالید و اجازه دهید به مدت ده الی یک ربع ساعت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید.

لازم به تذکر است، افرادی که دارو مصرف می‌کنند قبل از استفاده از گیاه دارچین حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

گیاه اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس نیز گزینه دیگر از گیاهانی است که در طب سنتی از آن برای درمان خانگی و طبیعی آپنه خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه خاصیت آرامبخشی دارد و راه انسداد گلو را باز می‌کند و باعث خواب راحت می‌شود. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که در یک ظرف آب جوش چند قطره از اسانس این گیاه را بریزید و قبل از خواب بخور دهید. برای بخور کافیست که سر خود را مقابل ظرف بگیرید و روی خود یک حوله و یا پارچه تمیز قرار دهید و پس از چند دقیقه آن را از روی خود بردارید. انجام مرتب و مکرر این روش درمانی کمک شایانی به رفع این اختلال می‌کند.

روشی دیگر به این صورت است که چند قطره از اسانس این گیاه را روی یک دستمال تمیز نخی بریزید و آن را زیر بالش خود قرار دهید و با این عمل خوابی لذتبخش را تجربه کنید.

و اما روش سوم به این صورت است که در یک فنجان حاوی آب جوش مقدار دو قاشق چایخوری از برگ خشک شده‌ی این گیاه را در آن بریزید و دربی را به مدت پنج الی ده دقیقه روی آن بگذارید و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و به آن مقداری عسل اضافه کرده و نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه دو الی سه فنجان مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

سیر

از دیگر روشهای خانگی و طبیعی برای درمان آپنه خواب استفاده از سیر است. این گیاه به دلیل خاصیت ضد التهابی، به کاهش التهای سیستم تنفسی کمک بسیاری می‌کند. برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که هر روز صبح ناشتا یک الی دو حبه از سیر را با آب بخورید. این روش درمانی را تا زمانی که این التهابها و نشانه‌ها برطرف شود، ادامه دهید.   

زنجبیل

شما عزیزان که از آپنه خواب رنج می‌برد، کافیست به صورت خانگی و طبیعی از گیاه زنجبیل استفاده کنید و این اختلال را برطرف کنید. این گیاه خاصیت ضد التهابی و آنتی بیوتیکی دارد و از انواع گیاهان آرامبخش به شمار می‌رود. استفاده از گیاه زنجبیل باعث باز شدن مجرای تنفسی می‌شود. برای استفاده از این روش طبیعی و آسان و بسیار مفید به این صورت عمل کنید که در یک قوری مقدار یک قاشق چایخوری از تکه‌های تازه زنجبیل بریزید و به آن آب به مقدار یک لیوان اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمادن آن را از روی شعله بردارید و به آن مقدار نصف قاشق چایخوری چوب دارچین اضافه کنید و اجازه دهید به همان صورت به مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند. چای را پس از گذشت این مدت زمان در فنجان بریزید و نوش جان کنید. برای گرفتن نتایج مطلوب این چای را به مدت چند وقت و هرشب نیم ساعت مانده به خواب میل کنید و خوابی راحت را تجربه کنید.

رازیانه، سنبل و نعناع

یکی از ترکیباتی که خاصیت ضد التهابی و آرامبخشی دارد و استفاده از آن به صورت خانگی و طبیعی کمک شایانی به رفع خروپف ناشی از گرفتگی تنفس می‌کند، ترکیب رازیانه، سنبل و نعناع است. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که مقدار پنج قطره از اسانس رازیانه، سنبل و نعناع را در لیوانی که حاوی آب نیمه گرم است بریزید و این محلول را به مدت دو الی سه دقیقه در دهان خود نگه دارید و قرقره کنید. این روش درمانی را هر شب قبل از خواب انجام دهید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

سنبل الطیب

از دیگر گیاهانی که در طب سنتی برای رفع آپنه خواب مورد استفاده قرار میگیرد، گیاه سنبل الطیب است. از این گیاه دمنوشی به این صورت تهیه کنید که چند تکه از ریشه‌ی این گیاه را در قوری بریزید و به آن دو لیوان آب جوش اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا به مدت زمان دو الی سه دقیقه به آرامی جوش بخورد. پس از گذشت این مدت زمان آن را میل کنید. نوشیدن یک فنجان کوچک قبل از خواب کمک شایانی به رفع این اختلال خواهد کرد.

روغن گیاه بنفشه

از روغن‌های بسیار موثر برای رفع آپنه خواب، روغن بنفشه است. برای استفاده از این روغن به این صورت عمل کنید که مقداری از این روغن را روی صورت و سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این روش درمانی را روزانه تکرار کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

تخم کدو حلوایی

استفاده از تخم کدو حلوایی نیز کمک بسیار زیادی به رفع آپنه خواب می‌کند. در طب سنتی برای استفاده از این روش طبیعی و گیاهی توصیه می‌شود که به این صورت عمل کنید: تخم کدو حلوایی را از کدو جدا کنید و آن‌ها را به خوبی بکوبید تا له شوند. حالا آن را در یک توری بریزید و در ظرفی که حاوی آب جوش است بگذارید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس توری را از ظرف خارج کنید و آن را فشار دهید تا عصاره آن خارج شود. این عصاره را در ترکیب شیر و عسل بریزید و به میل کنید. با استفاده مکرر و مرتب از این روش درمانی شاهد روند بهبودی خود خواهید بود.

بهار نارنج

در طب سنتی برای رفع آپنه خواب از گیاه آرامبخشی به نام بهار نارنج به صورت طبیعی و خانگی استفاده می‌شود. شما عزیزان می‌توانید از بهار نارنج به صورت دمنوش، شربت و یا عرق بهار نارنج استفاده کنید. برای تهیه دمنوش آن به این صورت عمل کنید که در یک قوری مقدار ۱۵ گرم از برگهای خشک شده‌ی و یا تازه‌ی بهار نارنج بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را به مدت پنج الی ده دقیقه روی حرارت کتری و یا شعله ملایم گاز قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به مدت چند هفته هر شب قبل از خواب مصرف کنید و شاهد دفع این اختلال خواب خود شوید.

نعناع

دمنوش دیگری که می‌توانید برای رفع آپنه خواب در خانه و به صورت طبیعی تهیه کنید، دمنوش گیاه نعناع است. این گیاه باعث باز شدن مجرای بسته تنفسی می‌شود و خروپف را برطرف می‌کند. برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق غذاخوری از برگ نعناع خشک شده و یا تازه را در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. حالا دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و به آن مقداری عسل اضافه کنید و میل نمایید. از این دمنوش می‌توانید روزانه دو الی سه فنجان استفاده کنید.

روشی دیگر به این صورت است که مقدار چند قطره از عرق نعناع را در یک لیوان بریزید و هر شب قبل از خواب مصرف کنید. این روش کمک شایانی به داشتن خوابی راحت و لذتبخش می‌کند.

ترکیب شیرگرم و زردچوبه

از ترکیبات بسیار مفید خانگی و طبیعی که در طب سنتی استفاده از آن برای رفع آپنه خواب توصیه می‌شود، ترکیب شیر گرم به همراه زردچوبه است. شیر به دلیل داشتن اسید آمینه خوابی راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد و زردچوبه به دلیل خاصیت ضد التهابی کمک می‌کند تا التهاب سیستم تنفسی کاهش یابد. برای تهیه این ترکیب به این صورت عمل کنید که در یک ظرف که حاوی لیوان شیر گرم مقدار یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه بریزید و بگذارید به مدت چند دقیقه بجوشد و پس از جوشیدن آن را از روی حرارت بردارید و به آن عسل اضافه کنید. و هر شب سی دقیقه قبل از خواب این ترکیب را نوش جان کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.