خانه دسته‌بندی نشده رفع غلظت خون با استفاده از روش‌های طب سنتی

رفع غلظت خون با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع غلظت خون با استفاده از روش‌های طب سنتی

غلظت خون یکی از مشکلات شایعی است که در جوامع بشری دیده می‌شود. از نظر طب سنتی علت غلظت خون، تجمع اخلاط غلیظ در مسیر گرش خون است که این عامل نیز به دلیل افزایش بلغم و صفرا در بدن پدیدار می‌گردد که در نتیجه باعث کاهش جریان خون در بدن می‌شود و سرانجام غلظت خون می‌شود.

 

از مهمترین دلایل شایع که باعث ایجاد غلظت خون در بدن افراد می‌شود عبارتند از:

 

– یکی از دلایل عمده و اساسی در ایجاد غلظت خون در بدن، عدم تحرک و ورزش نکردن است. اگر فردی هستید که هیچ‌گونه تحرکی ندارید و کارهایتان را به صورت نشسته انجام می‌دهید نگران این موضوع باشید که ممکن است دچار این عارضه شوید.

 

– همزمانی غذاهای با مزاج سرد و گرم و یا غذاهای دارای مزاج سرد با خوراکی‌های چرب و شیرین که باعث ایجاد اختلال در کبد، چربی خون می‌شوند و این مشکلات نیز غلظت خون را به همراه می‌آورند، از دیگر عوامل شایع در پدید آمدن غلظت خون می‌باشند.

 

اکثریت افرادی که دارای بیماری غلظت خون هستند، دارای مزاج گرم و سرد هستند. این افراد باید از خوردن چندین غذا در یک زمان پرهیز کنند و مقدار حجم غذای خود در وعده‌های نهار و میان وعده‌ی ظهر را متعادل کنند.

 

افرادی که دچار عارضه‌ی غلظت خون هستند معمولا دارای فشار خون و چربی خون بالا هستند. بنابراین این افراد برای رفع این عارضه می‌توانند از ورزش کردن، حجامت، اهدای خون و زالو درمانی استفاده نمایند. طب سنتی به عزیزانی که دارای این مشکل هستند استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی را نیز به این گونه افراد پیشنهاد می‌کند. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای رفع غلظت خون به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

 

بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع غلظت خون

 

استفاده از دمنوش عناب و آویشن روشی مناسب برای درمان غلظت خون

 

یکی از بهترین روش‌های خانگی و طبیعی که طب سنتی استفاده از آن را به عزیزانی که دارای عارضه‌ی غلظت خون هستند توصیه می‌کند، دمنوش عناب و آویشن است. استفاده از این دمنوش کارایی حجامت و اهدای خون را برای این افراد دارد و کمک شایانی به رقیق شدن خون خواهد کرد. برای استفاده از این روش ساده و در عین حال بسیار مفید به مقدار شش عدد عناب و یک قاشق چایخوری گیاه آویشن نیاز داریم. مقدار مواد ذکر شده را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را بر روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار کتری و یا سماور قرار دهید تا برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده قوری را از روی حرارت بردارید و از صافی آن را عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور مرتب و روزانه مصرف کنید و شاهد روند کاهش غلظت خون خود باشید.

 

استفاده از دمنوش زنجبیل مناسب برای رفع غلظت خون

 

گیاه زنجبیل دارای سالیسیلات می‌باشد که این ماده یکی از عناصر موجود در قرص‌های آسپرین که باعث رقیق شدن خون می‌شود، می‌باشد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به مقداری زنجبیل تازه نیاز داریم که بایستی آن را در قوری بریزید و به آن مقدار یک لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد و پس از اتمام مدت زمان ذکر شده آن را نوش جان کنید. لازم به ذکر است که استفاده‌ی منظم از این روش درمانی حتما نتایج مطلوب را به ارمغان خواهد آورد.

 

استفاده از دمنوش گیلاس روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

گیلاس نیز از دیگر گیاهانی است که حاوی سالیسیلات (ماده‌ی موجود در قرص آسپرین) می‌باشد. بنابراین استفاده از دمنوش آن کمک شایانی به رفع غلظت خون در افراد مبتلا به این عارضه می‌کند. برای تهیه این دمنوش به مقداری گیلاس و برگ‌های آن نیاز داریم که بایستی آنها را در قوری بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید. قوری را برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه روی حرارت بخار کتری و یا سماور قرار دهید و پس از اتمام این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه یک فنجان میل کنید و از فواید آن بهره ببرید.

 

استفاده از دمنوش توت روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

اگر شما نیز از آن دسته عزیزانی هستید که دچار عارضه‌ی غلظت خون هستید و از عوارض ناشی از آن رنج می‌برید، توصیه ما به شما این است که از دمنوش توت و برگ آن استفاده کنید. این گیاه نیز به دلیل دارا بودن سالیسیلات برای رفع این عارضه همانند آسپرین عمل می کند. پس حتما این دمنوش را در خانه تهیه و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. برای تهیه این دمنوش به یک مشت توت و برگ آن نیاز داریم. شما عزیزان می‌توانید در فصل وجود این گیاه آن را جمع‌آوری و خشک نمایید و در فصول دیگر از آن استفاده کنید. مقدار مواد مورد نیاز را در قوری ریخته و یک الی یک لیوان‌ونیم آب جوش را به آن اضافه کنید. آن را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه یک الی دو فنجان میل کنید و شاهد روند هر چه سریعتر کاهش غلظت خون خود باشید.

 

استفاده از دمنوش گیاه دارچین روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

دمنوش گیاه زنجبیل برای افزایش گردش خون در بدن و رفع غلظت خون بسیار مناسب است. اما استفاده از آن باید همراه با احتیاط باشد یعنی در مصرف آن زیاده‌روی نشود زیرا مصرف دراز مدت این دمنوش باعث آسیب رساندن به کبد می‌گردد. برای تهیه این دمنوش به چند عدد چوب دارچین نیاز داریم که در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید دمنوش با قرار گرفتن در حرارت غیرمستقیم برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از دم کشیدن آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را هفته‌ای دو الی سه فنجان مصرف کنید و از فواید آن بهره ببرید.

 

استفاده از دمنوش گیاه کاسنی روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

یکی از گیاهانی که در طب سنتی به عنوان رقیق کننده‌ی خون بسیار عالی شناخته شده است، گیاه کاسنی است. شما عزیزان از این گیاه هم به صورت دمنوش و هم به صورت عرق کاسنی استفاده کنید. برای استفاده‌ی عرق کاسنی، آن را از عطاری تهیه و با توجه به دستورالعمل آن استفاده نمایید. برای تهیه دمنوش این گیاه نیز به این صورت عمل کنید که مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری از برگ و ریشه‌ی گیاه کاسنی را در قوری بریزید و به ان یک الی دو فنجان آب سرد اضافه کنید. قوری را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن شعله را بسیار ملایم کنید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از اتمام مدت زمان ذکر شده آن را از حرارت بردارید و از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. این دمنوش را روزانه یک فنجان مصرف کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

 

استفاده از دمنوش شوید روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

طب سنتی به عزیزانی که از مشکل غلظت خون رنج می‌برد، توصیه می‌کند از دمنوش گیاه شوید استفاده کنند. شما عزیزان برای تهیه این دمنوش می‌توانید از شوید تازه و یا خشک شده استفاده کنید به این صورت که مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری از شوید خشک را در داخل لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. حالا دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید.

 

استفاده از دمنوش نعناع روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

از گیاهان دیگری که خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود، گیاه نعناع است. برای تهیه این دمنوش می‌توانید از برگ های تازه و یا خشک شده‌ی نعناع استفاده کنید، به این صورت که مقدار یک الی دو قاشق چایخوری از برگ‌های خشک شده‌ی نعناع را در ظرفی بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و دربی روی آن بگذارید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید و شاهد نتایج عالی باشید.

 

استفاده از دمنوش ریشه شیرین‌بیان روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

دمنوش گیاهی و خانگی دیگری که به شما عزیزان برای رفع غلظت خون معرفی می‌کنیم، دمنوش ریشه شیرین‌بیان است. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق چایخوری ریشه شیرین‌بیان نیاز داریم. مقدار مواد ذکر شده را در قوری بریزید و به آن یک الی یک لیوان‌ونیم آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از دم کشیدن آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

 

استفاده از دمنوش چای کوهی روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

چای کوهی جزء آن دسته گیاهانی است که تاثیر بسزایی در رفع غلظت خون دارد. از این گیاه به راحتی و با کمترین هزینه در خانه می‌توانید دمنوشی تهیه و مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق چایخوری چای کوهی نیاز داریم که بایستی آن را در یک لیوان بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند تا به خوبی دم بکشد. پس از اتمام این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه یک فنجان میل کنید تا این عارضه برطرف شود و نتایج مطلوب حاصل شود.

 

استفاده از چای سبز روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

چای سبز حاوی ترکیباتی است که باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شوند و غلظت خون را برطرف می‌کنند. طب سنتی به عزیزانی که از عارضه‌ی غلظت خون رنج می‌برند و به دنبال روشی طبیعی و خانگی برای رفع آن هستند توصیه می کند از گیاه چای سبز دمنوشی تهیه کنند و آن را به طور منظم مصرف کنند تا از شر این عارضه و عوارض ناشی از آن خلاص شوند. برای تهیه این دمنوش می‌توانید از چای سبز کیسه‌ای نیز استفاده کنید. برای این منظور مقدار یک الی دو قاشق چایخوری چای سبز را در قوری بریزید و به آن یک الی دو فنجان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت کتری و یا سماور قرار دهید تا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از آنکه مدت زمان ذکر شده به اتمام رسید آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این چای روزانه یک الی دو فنجان مصرف کنید.

 

استفاده از دمنوش زردچوبه روشی مناسب برای رفع غلظت خون

 

گیاه زردچوبه نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای رفع غلظت خون می‌باشد. از این روش طبیعی و خانگی استفاده کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. شما عزیزان از گیاه زردچوبه به جهت رفع غلظت خون به صورت دمنوش و هم ادویه در وعده‌های غذایی خود استفاده نمایید. برای تهیه دمنوش این گیاه به چند عدد چوب زردچوبه نیاز داریم که آن را در لیوان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. حالا برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه دربی روی آن بگذارید تا به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان و عبور دادن آن از صافی نوش جان کنید. از این دمنوش به طور روزانه یک فنجان میل کنید تا روند بهبودی خود را سرعت ببخشید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.