خانه دسته‌بندی نشده رفع و پیشگیری چین و چروک اطراف چشم با روش‌های طب سنتی

رفع و پیشگیری چین و چروک اطراف چشم با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
رفع و پیشگیری چین و چروک اطراف چشم با روش‌های طب سنتی

یکی از مواردی که افراد با دیدن آن در آینه دچار نگرانی و استرس می‌شوند، چروک اطراف به خصوص زیرچشم است. این عارضه که با بالا رفتن سن زیر چشم‌ها مشاهده می‌شود با روش‌های آسان و طبیعی که به راحتی در خانه قابل انجام است رفع می‌شود. 

چروک اطراف چشم در افرادی که دارای پوستی خشک هستند زودتر ایجاد می‌شود. بنابراین برای پیشگیری و رفع این عارضه باید اصولی را رعایت کنیم.

در این مقاله ما به معرفی بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع و پیشگیری از چروک چشم می‌پردازیم. امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد.

بهترین روش‌های پیشگیری و درمان خانگی و طبیعی چروک اطراف چشم

آووکادو

یکی از بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای پیشگیری و رفع چروک اطراف چشم که در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود، تهیه‌ی ماسک آووکادو است. برای استفاده از این روش درمانی به یک عدد آووکادو نیاز داریم که بایستی آووکادو را از وسط نصف کنیم و نیمی از آن را با کمک یک چنگال در ظرفی به خوبی له کنیم تا حالت خمیری شود. خمیر حاصل شده را روی پوست تمیز خود استعمال کنید و اجازه دهید برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. گیاه آووکادو دارای مواد مفیدی می‌باشد که برای سلامت پوست بسیار سازگار است. از این روش درمانی یک بار در روز و برای مدت چند وقت استفاده کنید و شاهد تغییرات شگرف در ناحیه‌ی اطراف چشم خود باشید.

روی دیگر نیز به این صورت است که مقدار دو قاشق غذاخوری از آووکادوی له شده را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا در ظرفی به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند و آنگاه آن را روی نواحی دور چشم خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش نیز یک بار در روز استفاده نمایید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

عسل

ماده‌ی موثر دیگری که به شما عزیزان برای استفاده‌ی طبیعی و خانگی رفع و پیشگیری از چروک دور چشم معرفی می‌کنیم، استفاده از ماسک عسل است. مواد مورد نیاز برای استفاده از این روش درمانی، زرده‌ی تخم مرغ یک عدد و عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق غذاخوری است. برای تهیه به این صورت عمل کنید که در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. ترکیب را روی پوست تمیز خود پوشش دهید و بگذارید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش به طور روزانه یک بار استفاده کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

روغن زیتون

روغن زیتون طبیعی و ارگانیک گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای پیشگیری و درمان چروک اطراف چشم است. این روغن با رطوبت دهی فراوان به اطراف چشم از چروک زودهنگام پیشگیری و چروک‌های ایجاد شده را درمان می‌کند. برای استفاده از این روش ساده و در عین ال بسیار کارساز به این صورت عمل کنید که چند قطره از روغن زیتون را با کمک انگشتانتان به نواحی دور چشم بمالید و برای مدت سی ثانیه به آرامی ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. اجازه دهید روغن برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش به طور روزانه یک بار استفاده کنید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

لازم به ذکر است مخلوط کردن سه الی چهار قطره روغن ویتامین E به روغن زیتون، همانند یک کرم شب عالی عمل می‌کند. پس حتما این روش درمانی را امتحان کنید و شاهد نتایج عالی آن باشید.

روغن بادام

روغن طبیعی و مفید دیگری که به شما عزیزان برای پیشگیری و رفع چروک اطراف چشم پیشنهاد می‌کنیم، روغن بادام است. این روغن نیز دارای خواص رطوبت دهی بالایی است و برای این رفع این عارضه بسیار مفید واقع شده است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی کافیست روزانه یک بار چند قطره از این روغن را به آرامی به اطراف چشم خود بمالید و برای چند ثانیه ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اجازه دهید روغن برای مدت یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. 

روشی دیگر به این صورت است که مقدار نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه را با روغن بادام مخلوط کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه به اطراف چشم خود بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش نیز به طور روزانه یک بار استفاده نمایید. 

گیاه قاصدک

گیاه قاصدک نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان و پیشگیری چین و چروک اطراف چشم است. این گیاه به طور طبیعی باعث سم زدایی پوست می‌شود. برای استفاده از این روش به یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده‌ی قاصدک نیاز داریم که بایستی آن را در ظرفی بریزید و مقدار یک فنجان آب جوش به ان اضافه کنید. حالا  دربی روی آن بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید. اکنون پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و به اطراف دور چشم خود بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش نیز به طور روزانه یک بار استفاده کنید تا نتایج دلخواه هر چه زودتر پدیدار شود. 

ترکیب شیر و شکر قهوه‌ای

از ترکیبات بسیار مفید و موثر که به صورت خانگی و طبیعی می‌توانید از آن برای پیشگیری و رفع چین و چروک اطراف چشم استفاده کنید، ترکیب شیر و شکر قهوه‌ای است. مقدار مواد مورد نیاز برای استفاده از این روش: مقدار یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و نصف فنجان شیر. دو مواد را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. سپس ظرف را از روی شعله بردارید و اجازه دهی سرد شود. پنبه‌ای را به مواد آغشته کنید و آن را به روی پوست اطراف چشم خود بمالید. مواد باید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شسته شود. استفاده مرتب و روزانه یک بار از این روش کمک شایانی به رفع و پیشگیری چین و چروک اطراف چشم می‌کند. 

آب آناناس

یکی از بهترین و عالی‌ترین روش‌های خانگی و طبیعی برای پیشگیری و رفع چین و چروک اطراف چشم، استفاده از آب آناناس است. برای استفاده از این روش پنبه‌ای را به آب آناناس طبیعی آغشته کنید و آن را به اطراف چشم خود بمالید و پس از گذشت پنج الی ده دقیقه با آب سرد شستشو دهید. این روش را به طور روزانه یک مرتبه تکرار کنید. 

روغن هسته انگور

اگر شما نیز از آن دسته عزیزانی هستید که به دنبال روشی آسان، راحت و در عین حال مفید و طبیعی هستید، استفاده از روغن هسته‌ انگور را فراموش نکند و حتما آن را امتحان کنید. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی فقط کافیست دو الی سه قطره از روغن هسته انگور را بر پوست اطراف چشم خود بمالید و کمی به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای مدت ده الی پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. استفاده از روغن هسته انگور را به طور روزانه تکرار کنید و شاهد نتایج عالی و اثربخش آن باشید زیرا این روغن با خاصیت رطوبت دهی و با دارا بودن عناصر مفید در خود برای سلامت پوست بسیار مفید است.

ترکیب فوق‌العاده‌ی موز و کره

یکی ار بهترین ترکیبات طبیعی و خانگی به جهت پیشگیری و درمان چروک اطراف چشم، ترکیب موز و کره است. این ترکیب با آب رسانی فراوان از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم پیشگیری می‌کند. مواد مورد نیاز برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی ، موز به مقدار یک قاشق غذاخوری به صورت له شده و کره به مقدار یک قاشق غذاخوری است. برای استفاده از این روش نیز به این صورت عمل کنید که کره را کمی گرم کنید و آن را در ظرفی با موز مخلوط کنید تا به خوبی یکدست شوند. حالا این ترکیب اثربخش را روی نواحی اطراف چشم خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. لازم به ذکر است، فراموش نکنید زمانی شاهد تاثیرات عالی و فوق‌العاده هستید، که این روش را به صورت مرتب و روزانه یک بار تکرار نمایید.  

نعناع

گیاه نعناع از دیگر گیاهانی است که در طب سنتی از آن برای رفع چین و چروک اطراف چشم استفاده می‌شود. این گیاه به دلیل داشتن خاصیت خنک کنندگی برای سلامت پوست بسیار مفید است. مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک نعناع: نعناع خشک شده به مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری و عسل طبیعی و ارگانیک به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه به این صورت عمل کنید که برگ‌های خشک شده‌ی نعناع به همراه عسل را در ظرفی بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر حاصل شده را به اطراف چشم بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ماسک هر شب قبل از خواب استفاده کنید تا این عارضه بهبود یابد.

روغن نارگیل

یکی دیگر از روغن‌های طبیعی که برای درمان و پیشگیری از چین و چروک اطراف چشم به شما عزیزان معرفی می‌کنیم، روغن پرخاصیت نارگیل است. این روغن با دارا بودن خاصیت رطوبت دهی برای سلامت دور چشم بسیار مفید است. بنابراین از این روش درمان خانگی و طبیعی و در عین حال ساده و پرکارآماد حتما به طور روزانه استفاده کنید تا نتایج دلخواه هر چه زودتر حاصل شود. برای استفاده از این روغن کافیست حدود سه الی چهار قطره از آن را با کمک انگشتانتان به اطراف چشم پوشش دهید و کمی به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش هر شب قبل از خواب استفاده نمایید.

آب لیمو ترش، گلیسیرین و روغن زیتون

از ترکیبات بسیار مناسب برای رفع و پیشگیری چین و چروک اطراف چشم، ترکیب آب لیمو ترش، گلیسیرن و روغن زیتون است. این ترکیب با دار بودن خواص رطوبت دهی برای پوست اطراف چشم بسیار مفید و مناسب است. مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه‌ی این ترکیب: آب لیمو ترش به مقدار یک قاشق چایخوری، گلیسیرین به مقدار یک قاشق چایخوری و روغن زیتون طبیعی به مقدار نصف قاشق چایخوری. هر سه مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به پوست اطراف چشم خود بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ترکیب روزانه یک بار استفاده کنید و شاهد روند هر چه زودتر تغییرات در اطراف چشم خود باشید.

آب پرتقال

اگر به دنبال روشی خانگی و طبیعی برای رفع و پیشگیری از چین و چروک اطراف چشمتان هستید، حتما این روش یعنی استفاده از آب پرتقال را فراموش نکنید. آب پرتقال با دارا بودن عناصر مفید در خود برای رفع این عارضه بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش ما به آب پرتقال طبیعی نیاز داریم که باید پنبه‌ای را به آن آغشته کنیم و به اطراف چشم بمالیم. مواد باید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شسته شود. این روش را شما عزیزان هر روز صبح و عصر تکرار کنید و بعد از چند هفته استفاده، به روشنی شاهد تغییرات در اطراف دور چشم خود خواهید بود. 

خیار

خیار گیاه دیگری است که در طب سنتی از آن برای رفع و پیشگیری چین و چروک چشم استفاده می‌شود. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که یک عدد خیار را پس از شستن حلقه حلقه کنید و آن را روی اطراف دور چشم خود قرار دهید. اجازه دهید برای مدت ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش به طور روزانه یک بار استفاده کنید.

روشی دیگر نیز به این صورت است که ابتدا به پوست اطراف چشم خود مقدار اندکی عسل طبیعی بمالید و سپس روی آن حلقه‌های خیار را قرار دهید. این روش تاثیر دو چندانی برای رفع چین و چروک چشم دارد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.