خانه دسته‌بندی نشده آشنایی با بهترین روغن های گیاهی برای تقویت مو

آشنایی با بهترین روغن های گیاهی برای تقویت مو

توسط kakooti
روغن های گیاهی برای تقویت مو

برخی از عوامل مانند ژنتیک، افزایش سن، رنگ مو، دکلره، تغییرات هورمونی و… باعث ریزش مو می‌شود. برای این منظور استفاده از روغن های گیاهی برای تقویت مو بسیار توصیه می‌شود. این روغن‌های گیاهی به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر باعث افزایش رشد مو، درخشندگی و صافی می‌شوند. اگر شما هم می‌خواهید با بهترین روغن های گیاهی مناسب برای تقویت مو آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

بهترین روغن های گیاهی برای تقویت مو

روغن‌های گیاهی بسیاری برای تقویت و زیبایی موها وجود دارد. بسیاری از لوازم‌های آرایشی از این روغن‌ها در ترکیبات مواد خود استفاده می‌کنند. استفاده از این روغن‌ها باعث تقویت بافت موها شده و به سلامت و زیبایی آن کمک بسیار زیادی می‌کند. از جمله این روغن‌های گیاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یکی از روغن‌های گیاهی است که برای درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو بسیار مناسب است. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها و مواد معدنی به تقویت موهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند. به خصوص اگر موهای شما در اثر استفاده از رنگ، محصولات شیمیایی و صافی دچار آسیب شده است، این روغن می‌تواند باعث ترمیم موهای شما شود.

روغن نارگیل به عنوان یکی از روغن های گیاهی برای تقویت مو به شمار می‌رود و برای تمامی موها به خصوص موهای خشک، کدر و آسیب‌دیده یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. در نتیجه اگر موهای شکننده‌ای دارید، استفاده طولانی مدت از روغن نارگیل باعث می‌شود تا موهای شما به خوبی ترمیم شود. همچنین اگر از رشد موهای خود راضی نیستید، روغن نارگیل می‌تواند باعث رشد بیشتر موهای شما شود.

از دیگر مزایای استفاده از روغن نارگیل برای موها می‌توان به محافظت در برابر آسیب‌های گرمایی، جلوگیری از ریزش مو، کمک به سلامت پوست سر و… اشاره کرد. روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است و زیبایی و سلامت را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

برای استفاده از روغن گیاهی نارگیل کافی است تا مقداری به آن حرارت بدهید. چرا که این کار باعث نرم‌‌تر شدن آن می‌شود و به راحتی بر روی سر قرار می‌گیرد. برای اثرگذاری بیشتر این روغن کافی است تا هفته‌ای یک بار به مدت ۳۰ دقیقه این روغن را به موهای خود بمالید. سپس می‌توانید با یک شامپوی معمولی موهای سر خود را شستشو دهید.

روغن آرگان

اگر شما هم به دنبال یکی از بهترین روغن های گیاهی برای تقویت مو هستید، روغن آرگان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روغن گیاهی از مغز درختی با همین نام گرفته می‌شود و علاوه بر تقویت مو، برای درمان مشکلات پوستی نیز استفاده می‌شود. روغن آرگان به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان، زیبایی خاصی به موهای شما می‌بخشد.

روغن آرگان کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و هیچ‌گونه مواد شیمیایی یا افزودنی به آن اضافه نمی‌شود. اگر موهای چرب، خشک و شکننده دارید و یا دائما در حال موخوره افتادن است، استفاده از روغن آرگان یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. همچنین اگر موهای سر شما در معرض گرما قرار دارد، این روغن می‌تواند به خوبی از موهای شما در برابر آسیب‌های اشعه ماورا بنفش به خوبی محافظت کند.

همچنین اگر موهای شما در اثر رنگ، صافی و استفاده از مواد شیمیایی دچار آسیب شده است، این روغن می‌تواند اکسیری برای ترمیم موهای شما باشد. یکی از ویژگی‌های مثبت این روغن این است که بعد از استفاده موهای شما حالتی چرب به خود نخواهد گرفت. همچنین بعد از استفاده موهای شما حالتی صاف و مرطوب به خود می‌گیرد؛ بنابراین اگر موهای وزی دارید، این روغن می‌تواند برای شما مناسب باشد.

روغن آرگان به عنوان یکی از روغن های گیاهی برای تقویت مو زیبایی موهای شما را دوچندان می‌کند. برای استفاده کافی است تا مقداری از این روغن را بر روی موهای خود بمالید. اگرچه روغن آرگان حالتی غلیظ و چسبناک دارد، اما چربی آن به اندازه سایر روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل نیست. شما می‌توانید هفته‌ای یک بار و یا به صورت روزانه از این روغن استفاده کنید.

روغن بادام

از مغز بادام یک روغن شفابخش به نام روغن بادام گرفته می‌شود. این روغن به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای مو به شمار می‌رود. چرا که سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان، منیزیم، پروتیئن و… است. از جمله ویژگی‌های مثبت روغن بادام برای مو می‌توان به کاهش شکستگی مو، افزایش رشد موها، تقویت موها و… اشاره کرد.

استفاده از روغن بادام برای موهای خشک، موهای آسیب‌دیده ناشی از رنگ و دکلره، شوره سر، ریزش مو، رشد کند موها و… بسیار توصیه می‌شود. چرا که استفاده از روغن بادام باعث می‌شود تا موهای شما مرطوب نگه داشته شود. همچنین استفاده مداوم از این روغن کمک می‌کند تا رشد موهای شما نسبت به قبل افزایش پیدا کند.

برای استفاده از روغن بادام به عنوان یکی از روغن های گیاهی برای تقویت مو کافی است تا مقداری از آن را به موها و پوست سر خود بمالید. سپس یک روز صبر کنید تا مواد مغذی به بافت موهای شما نفوذ پیدا کند. حال می‌توانید با یک شامپوی معمولی موهای خود را بشویید. این کار کمک می‌کند تا رطوبت موهای شما جلوی شکنندگی موها را بگیرد.

روغن زیتون

یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی مناسب برای تقویت مو، روغن زیتون است. این روغن گیاهی به دلیل داشتن چربی‌های اشباع نشده، خاصیت تقویت‌کنندگی و محافظت‌کنندگی برای موهای سر دارد. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و خاصیت کراتین طبیعی برای مو دارد. در نتیجه به رشد و زیبایی موها کمک بسیار زیادی می‌کند.

البته اگر می‌خواهید که از خاصیت شفابخش این روغن بهره‌مند شوید، بهتر است روغن زیتون اصل و ارگانیک و بدون هیچ ماده شیمیایی را استفاده کنید. استفاده از روغن زیتون برای موهای آسیب‌دیده، خشک، موهای وز، کدر، موخوره، شوره سر و… یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

روغن زیتون به عنوان یکی از روغن های گیاهی برای تقویت مو دارای مزایای بیشماری از جمله محافظت از مو در برابر گرما، خاصیت مرطوب‌کنندگی مو، جلوگیری از آسیب و شکنندگی موها، جلوگیری از شوره سر و… دارد و جلوه‌ای زیبا و درخشان به موهای شما می‌بخشد.

برای درمان مشکلات مو خود کافی است تا به صورت هفتگی مقداری از روغن زیتون را به موهای خود بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه می‌توانید موهای خود را با شامپو و آب ولرم شستشو دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضروری خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. در نتیجه برای استفاده جهت برطرف کردن مشکلات مو یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید روغن جوجوبا دارای روغنی است که پوست سر آن را به طور طبیعی تولید می‌کند. در نتیجه استفاده از این روغن باعث می‌شود تا سبوم از طریق ساقه و فولیکول مو به بافت موهای شما نفوذ می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از روغن جوجوبا می‌توان به خاصیت ضد باکتری آن اشاره کرد. روغن جوجوبا به عنوان یکی از روغن‌ های گیاهی مناسب برای تقویت مو به صورت کاملا طبیعی و تصفیه نشده استفاده می‌شود و به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در آن، برای استفاده پوست و مو یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

اگر موهای خشک، آسیب‌دیده و یا کدر دارید و یا از خشکی پوست سر و شوره سر خسته شده‌اید، روغن جوجوبا را امتحان کنید. این روغن به دلیل نفوذ عمیق به ساقه مو، هر گونه مشکلات مربوط به مو را به خوبی از بین می‌برد. استفاده منظم از روغن جوجوبا کمک می‌کند تا وزی موهای شما برطرف شده و حالتی صاف به خود بگیرد.

استفاده از روغن جوجوبا باعث رشد سلول‌های جدید مو می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند تا رشد موهای شما افزایش پیدا کند و جلوی ریزش مو گرفته شود. برای استفاده کافی است تا مقداری از روغن جوجوبا را بر روی موهای خود بمالید. سپس موهای خود را با شامپو و آب ولرم شستشو دهید. همچنین می‌توانید به مدت یک شبانه‌روز این روغن را بر روی سر خود بگذارید. تکرار این روش کمک می‌کند تا موهای شما براقیت خاصی به خود بگیرد.

روغن اسطوخودوس

یکی از مناسب‌ترین روغن های گیاهی برای تقویت مو روغن اسطوخودوس است. استفاده از این روغن باعث رشد چشمگیر موهای شما می‌شود. این روغن علاوه بر افزایش رشد موها و پرپشت شدن موها، برای مراقبت موها نیز بسیار مفید است. خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری روغن گیاهی اسطوخودوس پوست سر شما را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.

برای استفاده کافی است تا مقداری از روغن اسطوخودوس را با کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس ترکیب بدست آمده را بر روی سر خود قرار دهید. بعد از ده دقیقه می‌توانید موهای خود را با آب و شامپو شستشو دهید. برای اثربخشی بهتر می‌توانید این کار چندین بار در هفته تکرار کنید.

روغن رزماری

اگر به دنبال یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای رشد موهای خود هستید، روغن رزماری را امتحان کنید. استفاده از روغن رزماری باعث تقویت سلول‌های پوستی شما می‌شود و کمک می‌کند تا سرعت رشد موهای شما افزایش پیدا کند. این روغن گیاهی علاوه بر افزایش رشد موها، سلامت موهای شما را به خوبی تامین می‌کند.

برای استفاده از روغن رزماری به عنوان یکی از روغن های گیاهی برای تقویت مو کافی است تا مقداری از این روغن را با روغن زیتون و یا روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی سر خود قرار دهید. سپس می‌توانید موی خود را شامپو و آب ولرم بشویید. تکرار این کار به میزان ۲ بار در هفته، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی موهای شما می‌گذارد.

روغن سیاه دانه

اگر به دنبال یک روغن گیاهی مناسب مو هستید، روغن سیاه دانه می‌تواند تمام نیازهای شما را به خوبی برآورده کند. این روغن گیاهی به دلیل خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی خود، مشکلات مو مانند ریزش، شوره سر، وزی و… را از بین می‌برد. از دیگر ویژگی‌های مثبت روغن سیاه دانه می‌توان به خاصیت آبرسانی آن اشاره کرد. در نتیجه بعد از استفاده از این روغن موهای شما حالتی زیبا به خود می‌گیرد.

استفاده از روغن سیاه دانه باعث پرپشت شدن موهای سر می‌شود. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که مقداری از روغن سیاه دانه را به همراه روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس آن را به موی سر خود بمالید. بعد ۳۰ دقیقه می‌توانید موهای خود را با شامپو و آب ولرم بشویید.

روغن مریم گلی

اگر به دنبال روغن های گیاهی برای تقویت مو هستید، روغن مریم گلی را به شما توصیه می‌کنیم. این روغن گیاهی به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر باعث افزایش رشد موهای شما می‌شود. همچنین این روغن مقاومت تار موهای شما را در برابر ریزش و شکنندگی بیشتر می‌کند.

روغن آویشن

برای تقویت مو و جلوگیری از طاسی مو در آقایان استفاده از روغن آویشن بسیار تاثیرگذار است. این روغن با تحریک پوست سر، جلوی ریزش موها را می‌گیرد. ترکیب این روغن گیاهی قوی با روغن آرگان برای پرپشت شدن موها بسیار مناسب است.

روغن کرچک

یکی از محبوب‌ترین روغن‌ها برای مو روغن کرچک است. این روغن به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی آن، به یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای سلامت و زیبایی موها تبدیل شده است. این روغن با دارا بودن اسیدهای امگا ۶ می‌تواند به تقویت پیاز مو کمک کرده و رشد موها را افزایش دهد.

برای بهره‌مندی از مزایای مثبت روغن کرچک کافی است تا مقداری از این روغن را با روغن زیتون ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را بر روی پوست سر خود قرار دهید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌توانید موی سر خود را با شامپو بشویید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با روغن های گیاهی برای تقویت مو صحبت کردیم. اگرچه این روغن‌ها خاصیت درمانی و زیبایی بسیار زیادی برای موها دارد، اما بهتر است قبل از استفاده حتما آن را بر روی پوست خود امتحان کنید تا در صورت نداشتن حساسیت بر روی موهای خود استفاده کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.