خانه دسته‌بندی نشده زیبایی و سفیدی هر چه بیشتر پوست دست و پا با روش‌های طب سنتی

زیبایی و سفیدی هر چه بیشتر پوست دست و پا با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
زیبایی و سفیدی هر چه بیشتر پوست دست و پا با روش‌های طب سنتی

گاهی اوقات مشاهده می‌شود که دستان و پاها از دیگر نقاط بدن تیره‌تر هستند و دلیل این امر هم آن است که این اعضا بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند و بیشتر افراد به سلامت و زیبایی این اعضا کم توجهی و یا بی‌توجهی می‌کنند.

یکی از دلایل تیره شدن دست و پاها وجود ملانین زیاد است که بر اثر بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور خورشید و محافظت نکردن درست این نقاط با کفش و لباس مناسب است. همچنین مواد شیمیایی مضر و آلودگی‌ها نیز از دیگر عواملی هستند که زیبایی و سلامت دست و پاها را از بین می‌برند.

بنابراین بهتر آن است که همان طور که به سلامت و زیبایی پوست صورتمان توجه ‌می‌کنیم، از نگهداری و حافظت درست پوست دست و پاهایمان نیز غافل نباشیم.

برای زیبایی دوباره‌ی پوست دست و پاها و حفظ سلامت آنها روش‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که شما عزیزان به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید در خانه انجام دهید و کمال بهره را از آنها ببرید. در این مقاله ما به معرفی بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای زیبایی هر چه بیشتر پوست دست و پاها می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

برترین روش‌های خانگی و طبیعی برای سفید کردن و زیبایی پوست دست و پاها

استفاده از لیموترش مناسب برای زیبایی, سفیدی پوست دست و پا

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی برای زیبایی و سفیدی هر چه بیشتر پوست دست و پا استفاده از لیموترش است. این گیاه با دارا بودن خاصیت اسیدی به عنوان یک لایه بردار عمل می کند. برای استفاده از این روش ساده و راحت و در عین حال بسیار مفید و اثربخش به یک عدد لیمو و مقدار یک قاشق غذاخوری شکر نیاز داریم. لیمو را از وسط نصف کنید و آن را آغشته به شکر کنید. حالا آن را روی پوست تمیز دست و پاهایتان به صورت دورانی بمالید. این عمل را برای مدت پنج الی ده دقیقه انجام دهید و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این عمل باعث از بین رفتن سلول‌های مرده‌ی پوست می‌شود و پوست شما را درخشان و سفید می‌کند. توجه کنید که با انجام مرتب هفته‌ای یک بار این عمل شاهد نتایج مطلوب و اثربخش خواهید بود.

روش دیگری که شما عزیزان می توانید با استفاده از لیمو‌ترش کمک شایانی به زیبایی و سفیدی هر چه بیشتر پوست دست و پاهای خود کنید، ترکیب لیموترش و عسل است. برای استفاده از این روش به یک قاشق غذاخوری آب لیمو‌‌ترش تازه و یک قاشق غذاخوری شکر نیاز داریم. دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه روی نقاط مورد نظر پوشش دهید. مواد را روی پوست دست و پا برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان اجازه دهید برای مدت ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را به طور روزانه و مرتب یک الی دو مرتبه انجام دهید تا شاهد پوستی زیبا و درخشان در ناحیه‌ی دست و پاهای خود باشید.

لازم به ذکر است که پس از انجام این عمل خانگی و طبیعی حتما از یک مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید زیرا به دلیل خاصیت اسیدی لیمو‌ترش پوستتان خشک می‌شود. همچنین پس از انجام این عمل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت یک الی دو ساعت اجتناب کنید.

استفاده از ماست مناسب برای زیبایی و سفیدی پوست دست و پا

استفاده از ماست گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای داشتن پوستی سفید و درخشان است. برای این روش به این صورت عمل کنید که مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری ماست را در ظرفی بریزید و آن را با کمک یک تکه پنبه و یا انگشتانتان به روی نقاط مورد نظر بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. حالا اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. با انجام مرتب روزانه یک الی دو بار این روش خانگی و طبیعی حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

روش دیگری که با کمک ماست می توانید به زیبایی و سفیدی هر چه بهتر و زودتر پوست خود بپردازید، استفاده از ترکیب عالی و اثربخش ماست و گلاب است. برای استفاده از این روش به دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری گلاب نیاز داریم. دو مواد را در ظرفی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و مقدار یک قاشق چایخوری گلیسیرین سبزیجات را به آن اضافه کنید. حالا این ترکیب را روی پوست دست و پاهایتان بمالید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه به خوبی ماساژ دهید. حالا با کمک یک پارچه‌ی نخی روی آن را پوشش دهید و دست و پاهایتان را در داخل کیسه‌ی پلاستیکی قرار دهید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این عمل را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا به نتایج عالی و اثربخش دست یابید.

استفاده از خیار مناسب برای زیبایی و سفیدی پوست دست و پا

خیار با داشتن خاصیت رطوبت دهی و نرم کنندگی باعث زیبایی پوست می‌شود. بنابراین گزینه‌ی انتخابی دیگر شما برای زیبایی هر چه بیشتر پوست دست و پاهایتان می‌تواند استفاده از خیار باشد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که یک عدد خیار را از وسط نصف کنید و آن را به نقاط مورد نظر برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه بمالید. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش ساده و ار زان و در عین حال بسیار مفید و کارساز را روزانه دو الی سه مرتبه تکرار کنید و شاهد اثرات نوید بخش باشید.

روش دیگر به این صورت است که آب یک عدد خیار کوچک را بگیرید و به مساوات آن آب لیموترش به آن اضافه کنید. حالا این ترکیب را با کمک یک تکه پنبه و یا انگشتانتان به نقاط مورد نظر روی دست و پاهایتان بمالید و برای مدت زمان سه الی چهار دقیقه به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. حالا اجازه دهید مواد برای ده الی پانزده دقیقه دیگر باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. با انجام روزانه یک الی دو مرتبه‌ی این روش خانگی رمند تغییرات را سرعت می‌بخشید.

روش سومی نیز وجود دارد که بایستی به این صورت عمل کنید که آب یک خیار کوچک را بگیرید و به آن مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. حالا این ترکیب را روی پوست دست و پاهایتان بمالید و برای مدت زمان سه الی چهار دقیقه ماساژ دهید و بگذارید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد پوست خود را شستشو دهید. این روش را نیز روزانه یک الی دو مرتبه انجام دهید.

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا مناسب برای سفیدی و زیبای پوست دست و پا

طب سنتی به عزیزانی که می‌خواهند که دست و پاهایی زیبا و سفید داشته باشند این پیشنهاد را می‌دهد که از گیاه آلوئه‌ورا استفاده کنند. برای استفاده از این روش به یک برگ گیاه آلوئه‌ورا نیاز داریم که بایستی ژل آن را در ظرفی بریزید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. برای اینکار می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید. حالا ژل را روی نقاط مورد نظر بمالید و برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه به خوبی ماساژ دهید. پس از مدت زمان ذکر شده برای ماساژ دادن بگذارید مواد برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. برای سفید شدن پوستتان این روش راحت و در عین حال بسیار مفید را روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید.

روش دیگری که با استفاده از ژل آلوئه‌ورا می‌توانید شاهد پوست دست و پاهایی سفید و زیبا باشید این است که این گیاه را با روغن بادام مخلوط کنید. به این صورت که مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری از ژل آلوئه‌ورا با چند قطره روغن بادام طبیعی مخلوط کنید و آن را روی دست و پاهای خود برای مدت سه الی چهار دقیقه به خوبی ماساژ دهید تا مواد جذب پوست شوند. حال بگذارید ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را نیز روزانه یک الی دو مرتبه تکرار کنید و پس از استفاده از این روش در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

استفاده از پوست پرتقال مناسب برای زیبایی و سفیدی پوست دست و پا

پوست پرتقال خاصیت لایه برداری دارد بنابراین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای رفع تیرگی پوست دست و پاها باشد. برای استفاده از این روش به پوست پرتقال نیاز داریم که بایستی آن را رنده کنید و مقدار دو الی سه قاشق غذاخوری از آن را در ظرفی بریزید و به آن مقدار دو قاشق غذاخوری شیر و یا ماست اضافه کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. حالا خمیر حاصل شده را برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه روی نقاط مورد نظر قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید و پس از

گذشت مدت زمان ذکر شده با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. با انجام مرتب روزانه یک الی دو مرتبه از این روش حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

روش دیگر نیز وجود دارد که با ترکیب پوست پرتقال به مقدار دو قاشق غذاخوری، پودر زردچوبه به مقدار یک قاشق غذاخوری، عسل طبیعی به مقدار یک قاشق غذاخوری و مقداری آب به جهت خمیر کردن حاصل می‌شود. برای تهیه خمیر کافیست در ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر خلوط کنید و خمیر حاصل شده را برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه روی نواحی مورد نظر قرار دهید و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. این روش را دو الی سه مرتبه در هفته تکرار کنید تا به نتایج مطلوب دست یابید.

استفاده از گیاه گوجه فرنگی مناسب برای زیبایی و سفیدی پوست دست و پا

گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن خاصیت لایه برداری به پوست زیبایی و طروات می‌بخشد. پس این گیاه نیز می تواند جزء بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای زیبایی هر چه بیشتر پوست دست و پاهای شما عزیزان قرار گیرد. حال با دستورالعمل استفاده از این روش آشنا شویم: برای استفاده از این روش به یک عدد گوجه فرنگی نیاز داریم که بایستی آن را به دو نصف تقسیم کنید و آن را برای مدت زمان دو الی سه دقیقه روی نقاط مورد بمالید. پس از گذشت این مدت زمان صبر کنید تا خشک شود و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را بهتر است قبل از رفتن به حمام برای گرفتن نتایج بهتر و مطلوب‌تر انجام دهید.

روش دیگر به این صورت است که مقدار یک دوم فنجان آب گوجه فرنگی را با یک چهارم فنجان باترمیلک مخلوط کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه به نقاط مختلف پوست دست و پاهایتان بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان چهل‌و پنج دقیقه الی یک ساعت باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روش را یک بار در روز انجام دهید.

روش سومی نیز وجود دارد که بایستی مقدار یک دوم فنجان آب گوجه فرنگی را با یک دوم فنجان آب لیموترش مخلوط کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه روی نقاطی که مد نظرتان است بمالید و برای مدت یک دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید پس از گذشت یک دقیقه، مواد برای مدت ده الی پانزده دقیقه‌ی دیگر نیز روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه‌گرم شستشو دهید. انجام یک الی دو مرتبه‌ی این روش خانگی و طبیعی حتما نتایج عالی و مطلوب را به شما عزیزان هدیه خواهد داد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.