خانه دسته‌بندی نشده موثرترین درمان آرتروز زانو به کمک طب سنتی

موثرترین درمان آرتروز زانو به کمک طب سنتی

توسط kakooti
درمان آرتروز پا

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در برخی مفاصل خود مانند زانوها، دست و یا گردن خود احساس درد و التهاب دارید، ممکن است دچار آرتروز شده باشید. آرتروز یک بیماری رایجی است که میلیون‌ها نفر را در دنیا درگیر خود کرده است. اگر شما هم به دنبال درمان آرتروز زانو هستید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

ما در این مقاله از مجله کاکوتی قصد داریم تا با روش‌های گیاهی و سنتی دردهای آرتروز شمارا کاهش دهیم.

دلایل آرتروز زانو

مهم‌ترین دلیل آرتروز مفاصل به سن برمی‌گردد. زنان بالای ۴۵ سال در مقایسه با مردان بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز هستند. اضافه وزن، چاقی، نقرس و مشکلات ژنتیک از دیگر دلایلی است که فرد را مستعد این بیماری می‌کند.

علائم آتروز مفاصل

شایع‌ترین علائم بیماری آرترزو مفاصل شامل موارد زیر است:

  • درد و تورم مفاصل
  • احساس گرما در غضروف زانو
  • احساس سفتی زانو
  • کاهش تحریک‌پذیری زانو هنگام بالا رفتن از بلندی مانند پله‌ها
  • ایجاد صدا در زانو هنگام حرکت

درمان آرتروز زانو به کمک راهکارهای طب سنتی

سرکه سیب: برای درمان آرتروز زانو سرکه سیب بسیار موثر است. سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی بوده و درد مفاصل را کاهش می‌دهد. از طرفی دیگر سرکه سیب باعث از بین رفتن سموم مفاصل می‌شود.

برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با مقداری عسل ترکیب کنید. سپس آن را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. نوشیدن این داروی گیاهی به از بین رفتن التهاب مفاصل شما به‌خصوص پاها کمک بسیاری می‌کند. برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است تا این ترکیب را روی دوبار نوش جان کنید.

نمک اپسوم: اگر از دردهای آرتروز پا کلافه شده‌اید، نمک اپسوم را امتحان کنید. البته این درمان را باید به مدت طولانی انجام دهید تا اثر خودش را بگذارد. نمک اپسوم به‌دلیل داشتن منیزیم، التهابات و درد و تورم پاهای شمارا کمتر می‌کند.

برای درمان دردهای مفصلی بهتر است در وان آب گرم حاوی نمک اپسوم بخوابید. این کار را به مدت دو تا سه بار در هفته تا زمان کاهش دردها تکرار کنید. البته این روش برای کسانی که از مشکلات کلیوی و یا دیابت رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود.

زنجبیل: یکی از راهکارهای طبیعی برای درمان آرتروز زانو استفاده از زنجبیل است. این گیاه خاصیت ضد التهابی داشته و باعث کاهش درد و تورم در پاها می‌شود.

برای درمان می‌توانید تکه‌های زنجبیل تازه را همراه با غذا نوش جان کنید. همچنین ماساژ قسمت‌هایی از پا به کمک روغن زنجبیل به کاهش دردهای مفصلی کمک بسیار زیادی می‌کند.

چای سبز: برای کاهش دردهای مفصلی از خاصیت شگفت‌انگیز چای سبز استفاده کنید. نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ فنجان از چای سبز به حفط استحکام استخوان‌های شما کمک بسیاری می‌کند.

راهکارهای خانگی برای درمان آرتروز پا

زردچوبه: پزشکان طب سنتی برای درمان آرتروز زانو زردچوبه را پیشنهاد می‌دهند. خاصیت ضد التهابی و آنتی‌اکسیدنی این ادویه به کاهش دردهای مفصلی کمک بسیاری می‌کند.

برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با یک لیوان شیر ترکیب کنید. برای خوش‌طعم شدن آن می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید. نوشیدن دوبار در روز از این نوشیدنی به کاهش دردهای پای شما کمک بسیاری می‌کند.

مصرف زیاد زردچوبه برای کسانی که داروهای رقیق‌کننده خون و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مصرف می‌کنند، مناسب نیست.

دارچین: خواص ضد التهابی دارچین، این ادویه را به یک درمان طبیعی برای دردهای مفصلی ازجمله آتروز پا تبدیل کرده است.

برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری از پودر دارچین و یک قاشق سوپ‌خوری عسل را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید. این نوشیدنی خوش‌طعم را صبح‌ها به‌صورت ناشتا نوش جان کنید.

همچنین می‌توانید مقداری از پورد دارچین را با آب ترکیب کنید تا به‌صورت یک خمیر درآید. گذاشتن آن بر روی پا و ماساژ آن منطقه، باعث درمان آرتروز زانو خواهد شد.

روغن ماهی: برای تسکین دردهای آتروز، روغن ماهی را امتحان کنید. این روغن سرشار از اسید چرب امگا ۳ بوده و با خاصیت ضد التهابی خود، باعث کاهش دردهای مفصلی شما می‌شود. برای درمان کافی است تا روزانه مقدار دو قاشق چای‌خوری از آن را مصرف کنید.

روغن کرچک: شاید برای شما هم جالب باشد که روغن کرچک یک درمان خانگی برای مفصل‌هایی است که دچار آرتروز شده‌اند. برای درمان کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری از آن را گرم کنید. سپس آن را به‌صورت ضماد بر روی پای خود قرار دهید. با این کار دردهای مفصلی شما آرام خواهد شد.

کاهش دردهای مفصلی به کمک داروهای گیاهی

شنبلیله: یکی از داروهای گیاهی مناسب برای درمان دردهای مفصلی، دانه‌های شنبلیله است. خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی این گیاه باعث کاهش تورم و درد می‌شود. علاوه بر این، این دانه‌ها سرشار از کلسیم، آهن و فسفر بوده و برای تحکیم استخوان‌ها و بافت‌های بدن بسیار ضروری است.

برای درمان آرتروز زانو به کمک دانه‌های شنبللیه کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری از آن را به مدت یک شبانه‌روز در آب خیس کنید. آب را دور ریخته و دانه‌ها را به‌صورت ناشتا نوش جان کنید.

همچنین می‌توانید مقدار یک قاشق چای‌خوری از دانه‌های شنبلیله خیس شده را در نواحی درد خود بگذارید. صبر کنید تا آب دانه‌ها کاملا خشک شود. سپس می‌توانید پاهای خود را با آب گرم بشویید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

سنجد: برای کسانی‌که درد مفاصل دارند، میوه‌ی سنجد معجزه می‌کند. این میوه حاوی موادی مانند مس، روی، کروم، منیزیم و … بوده و مانع از پیشرفت پوکی استخوان و آرتروز پا می‌شود.

برای درمان کافی است تا صبح‌ها به‌صورت ناشتا مقدار دو قاشق مرباخوری پودر سنجد را همراه با شیر و عسل نوش جان کنید.

کنجد: برای درمان آرتروز زانو در خانه کافی است روغن کنجد را امتحان کنید. ابتدا بهتر است تا مقداری از این روغن را گرم کنید. سپس محل مورد نظر را با مقداری از روغن کنجد ماساژ دهید. سپس یک حوله گرم یا کیسه آب گرم بر روی پای خود قرار دهید. این کار به کاهش دردهای مفصلی شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

خردل: یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان آتروز و درهای زانو، استفاده از روغن خردل است. برای این منظور کافی است تا مقداری از این روغن را گرم کنید. به کمک این روغن می‌توانید محل درد خود را با آن ماساژ دهید.

سخن نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به درمان آرتروز زانو پرداختیم. آرتروز مفاصل، درمان قطعی و دائمی ندارد. بلکه شما می‌توانید با درمان‌های گیاهی و یا ماساژ دادن با روغن‌های گیاهی دردهای خود را به‌طور موقت کاهش دهید؛ بنابراین بهتر است در کنار درمان با طب سنتی، شیوه‌ی زندگی خود را اصلاح کنید.

درصورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهاد می‌توانید زیر همین پست، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.