خانه طب سنتی پاکسازی رحم با گیاهان دارویی در طب سنتی

پاکسازی رحم با گیاهان دارویی در طب سنتی

توسط kakooti

یکی از اعضای حیاتی خانم‌ها، رحم است. افزایش قدرت باروری، تسکین دردهای قاعدگی، کاهش مشکلات دوران یائسگی و … در گرو سلامت رحم است. برای حفظ سلامت رحم، راهکارهای بسیاری وجود دارد. یکی از این راهکارهای پاک کردن رحم از عفونت است. داروهای شیمیایی بسیاری وجود دارد که به پاکسازی رحم کمک می‌کند؛ اما تمامی این داروها بدون عوارض نیست. پاکسازی رحم با گیاهان دارویی یک روش موثر برای حفظ سلامت رحم است.

گیاهان دارویی بسیاری وجود دارد که به پاکسازی کامل رحم کمک بسیاری می‌کند. ما در این مقاله از مجله کاکوتی، قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین داروهای گیاهی جهت شستشو و ضدعفونی کردن رحم آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

علائم عفونت رحم

بیشتر افراد سوزش و خارش ناحیه تناسلی را به عنوان مهم‌ترین علائم عفونت رحم می‌دانند؛ اما اگر دچار عفونت رحم شده باشید، ممکن است برخی از این علائم را داشته باشید:

  • احساس درد هنگام برقراری رابطه جنسی
  • لکه بینی بعد از برقراری رابطه جنسی
  • درد در ناحیه واژن
  • وجود ترشحات دائمی با بوی نامطبوع و رنگ سفید یا خاکستری
  • وجود ترشحات چرکی
  • سوزش و تکرر ادرار
  • کمر درد و یا احساس درد در ناحیه لگن
  • خونریزی غیرطبیعی بعد از دوران قاعدگی

در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا بهتر است نسبت به درمان موثر آن اقدام نمایید. در غیر این صورت ممکن است عفونت رحم باعث زخم دهانه رحم شود. چنین شرایطی باعث بروز مشکلات ناباروری در زنان شود.

پاکسازی رحم با گیاهان دارویی

گل همیشه بهار: اگر به فکر پاکسازی رحم با گیاهان دارویی هستید، گل همیشه بهار را امتحان کنید. این گیاه دارویی با تمیز کردن رحم، سلامت رحم شما را تضمین خواهد کرد. علاوه بر این استفاده از این گیاه باعث می‌شود تا خونریزی قاعدگی شما نیز تنظیم شود. برای درمان کافی است تا این گیاه را به‌صورت دمنوش مصرف کنید.

توجه: برای مصرف گل همیشه بهار در دوران بارداری بهتر است با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

بابونه: اگر به دنبال یک راهکار خانگی برای پاکسازی و ضدعفونی کردن رحم خود هستید، بابونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ترکیبات موجود در این گیاه دارویی باعث پاکسازی رحم شده و علائم قاعدگی را کاهش می‌دهد.

توجه: از مصرف این گیاه دارویی در دوران بارداری خودداری کنید. چرا که ترکیبات موجود در بابونه باعث انقباضات رحمی خواهد شد.

تمشک: تنظیم عضلات رحم، کاهش خونریزی، کاهش تورم بعد از زایمان، تنظیم اندازه رحم، کاهش خونریزی قاعدگی و … از جمله ویژگی‌های تمشک قرمز است. ترکیبات موجود در این گیاه مانند آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، روی، ویتامین E و … باعث می‌شود تا پاکسازی رحم شما به خوبی انجام شود. البته بهتر است که از خوردن این ماده مغذی در دوران بارداری خودداری کنید. چرا که مصرف این گیاه باعث انقباضات رحمی شما می‎شود.

رازیانه: برای پاکسازی رحم با گیاهان دارویی رازیانه یک گزینه پیشنهادی مناسب است. این گیاه در کنار کاهش دردهای شکمی و رحمی در دوران قاعدگی به ضدعفونی کردن محیط رحم نیز کمک بسیاری می‌کند.

گزنه: یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت برای ضدعفونی کردن رحم، گزنه است. گیاه گزنه با حذف سموم از رحم باعث می‌شود تا مشکلات شما از جمله ناباروری به حداقل برسد. توجه به این نکته ضروری است که برای مصرف گزنه در دوران بارداری، حتما با طبیب طب سنتی مشورت کنید.

ضدعفونی کردن رحم با راهکارهای طب سنتی

زنجبیل: اگر به دنبال یک گیاه دارویی هستید که به کمک آن بتوانید رحم خود را ضد عفونی کنید، زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. زنجبیل یک ماده ضد عفونی کننده بسیار قوی بوده و التهابات موجود در رحم را از بین می‌برد. علاوه بر این، مصرف زنجبیل کمک می‌کند تا جریان خون در رحم افزایش یابد. شما می‌توانید از خواص دارویی زنجبیل در دوران بارداری نیز بهره‌مند شوید.

عنبرنسا: پزشکان طب سنتی معتقدند که دود گیاه عنبر نسا، یک راهکار خانگی برای پاکسازی رحم با گیاهان دارویی است. برای درمان کافی است تا به مدت ۷ تا ۱۴ روز، دهانه رحم خود را به مدت پنج دقیقه در معرض دود عنبر نسا قرار دهید.

نخود پخته: برای ضدعفونی کردن رحم و از بین بردن سموم رحم، از خاصیت شگفت‌انگیز نخود پخته بهره ببرید.

سرکه: اگر به دنبال راهکاری برای شستشوی رحم هستید، سرکه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به کمک سرکه می‌توانید، عفونت رحم خود را از بین ببرید. برای این منظور کافی است تا یک لیوان سرکه را درون ۳ لیتر آب ترکیب کنید و آن را بجوشانید. سپس روزانه به مدت نیم ساعت درون آن بنشینید. این راهکار به شما کمک می‌کند تا عفونت محیط رحم از بین رفته و خارش‌های آن به حداقل برسد.

انار: شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید انار عفونت و خارش دستگاه تناسلی زنانه را از بین می‌برد. برای این منظور کافی است تا مقدار ۳۰ گرم از پوست انار را با ۷۵۰ گرم آب ترکیب کنید. صبر کنید تا پوست انار به همراه آب جوش بخورد. سپس می‌توانید بعد از خنک شدن، ناحیه تناسلی خود را با این ترکیب شستشو دهید. ای راهکار خانگی، یک پیشنهاد مناسب برای پاکسازی رحم با گیاهان دارویی است.

نتیجه‌گیری نهایی

یکی از مشکلات دستگاه تناسلی خانم‌ها، عفونت رحم است. اگرچه عفونت رحم، یک بیماری خطرناک نیست، اما بی‌توجهی به آن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را برای شما به وجود آورد؛ بنابراین بهتر است نسبت به درمان سریع آن اقدام کنید. ما در این مقاله از مجله کاکوتی به معرفی چند گیاه دارویی موثر برای کاهش عفونت رحم پرداختیم. البته بهتر است قبل از مصرف این گیاهان با پزشک طب سنتی مشورت کنید. چرا که برخی از این گیاهان در دوران بارداری منع مصرف دارد.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.