خانه دسته‌بندی نشده پیشگیری از سرطان سینه به کمک طب سنتی

پیشگیری از سرطان سینه به کمک طب سنتی

توسط kakooti
سرطان سینه

یکی از شایع‌ترین سرطان‌های دنیا، سرطان سینه می‌باشد. سرطان سینه عموماً در زنان بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد. به‌طوری‌که از هر ۸ نفر یک نفر مبتلا به سرطان سینه می‌شود که این زنگ خطری حیاتی و جدی برای تمام افراد جامعه است؛ بنابراین بهتر است که با پیشگیری از سرطان سینه و تغییر سبک زندگی‌تان، از بروز آن جلوگیری کنید.

تعریف سرطان سینه از نظر طب سنتی

طبق نظر پزشکان طب سنتی، سرطان در اثر افزایش رسوبات در خون ایجاد می‌شود. این رسوبات که با نام سودا نیز شناخته می‌شوند، زمینه‌ی ابتلا به سرطان را در فرد ایجاد می‌کند. افزایش سودا در اثر تغییر سبک رژیم غذایی در فرد ایجاد می‌شود که با طبع و مزاج فرد سازگاری ندارد.

نکات مهم در پیشگیری از سرطان

مصرف غذاهایی که باعث افزایش غلظت خون می‌شود، زمینه‌ی افزایش سودا و در نتیجه سرطان را در فرد ایجاد می‌کند؛ بنابراین بهتر است از مصرف این‌گونه غذاها خودداری کنند. در بخش زیر ما به برخی از این عادات بد غذایی اشاره کردیم:

-درصورتی‌که به تشخیص پزشک طب سنتی، غلظت سودا در بدن شما افزایش‌یافته است، بهتر است که غذاهای کنسرو شده و مانده را مصرف نکنید.

-مصرف بیش‌ازاندازه‌ی غذاهای گوشتی باعث افزایش سودا در بدن می‌شود؛ بنابراین بهتر است بیشتر از غذاهای گیاهی در کنار غذاهای گوشتی استفاده کنید. این رژیم غذایی باعث می‌شود تا سیستم دفاعی بدن شما فرصت بهتری برای بازسازی و رسوب‌زدایی از بدنتان داشته باشد.

-غذاهای خود را خوب بجویید. این کار به هضم آسان غذا کمک بسیاری می‌کند. در نتیجه کبد شما به‌خوبی کار خواهد کرد.

-از آشامیدن آب در بین غذا خودداری کنید. در این صورت کبد شما با مشکل کار خواهد کرد.

-غذاهای صنعتی، نوشابه‌های گازدار و غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده مانند سوسیس، کالباس و … را مصرف نکنید.

-مصرف میوه، سبزی و غلات سبوس‌دار را افزایش دهید.

-خوردن گوشت قرمز، مواد غذایی پرچرب حیوانی، غلات و شکر تصفیه نشده را به حداقل برسانید.

-روزانه به مدت ۳۰ دقیقه وزرش روزانه و یا پیاده‌روی داشته باشید.

-از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

-سعی کنید که روزانه در معرض نور خورشید قرار گیرید. ویتامین D به پیشگیری از سرطان سینه کمک بسیاری می‌کند

علائم سرطان سینه از نظر طب سنتی

سرطان سینه دارای علائمی است که نشان‌دهنده بروز این بیماری در فرد می‌باشد. هرکدام از این علائم به‌نوعی زنگ خطر برای فرد است تا هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کند و راه درمان را در پیش گیرد. در مطلب زیر این علائم را از نظر گذرانده‌ایم:

-ترشح از نوک سینه

 درصورتی‌که از سینه شما مواد شفاف و یا خونی ترشح می‌شود، بایستی به پزشک مراجعه کنید. این ترشحات عادی نبوده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را در شما افزایش می‌دهد.

-تغییر شکل نوک سینه

 تغییرات ظاهری که در سینه شما ایجاد می‌شود را جدی بگیرید. فرورفتگی نوک سینه، برآمدگی و هر نوع تغییر ظاهری زنگ هشداری برای سرطان سینه می‎باشد. برای تشخیص تغییر شکل ظاهری سینه کافی است در مقابل آیینه قرارگرفته و سینه‌های خود را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر نوع تغییر بهتر است هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا روند درمانی شمارا آغاز نماید.

-وجود توده در سینه

بارزترین علائم سرطان سینه وجود توده در سینه و یا زیر بغل می‌باشد. برای تشخیص کافی است دراز بکشید. یک دست خود را زیر سر قرار دهید. سپس با سر انگشت سینه‌های خود را به‌صورت دورانی لمس کنید. درصورتی‌که توده‌ای سفت را در زیر انگشتان خود لمس کردید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

-تغییر در پوست نوک سینه

یکی از علائم سرطان سینه، پوسته‌پوسته شدن اطراف نوک سینه می‌‌باشد. در صورت مشاهده این تغییر بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص درست از بروز این بیماری در شما جلوگیری شود.

-بزرگ شدن سینه و یا تغییر شکل ظاهری آن

اگر اندازه یکی از سینه‌های شما به‌طور غیرعادی تغییر کند، هشداری برای سرطان سینه می‌باشد. برای این منظور کافی است مقابل آینه بایستید. سپس دست‌های خود را روی گودی کمر خود بگذارید. اگر تقارن سینه‌های شما درست نبود، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

-وجود قرمزی یا زخم بر روی سینه

اگر قرمزی بی‌علت و یا زخم بر روی سینه‌های شما وجود داشت، بهتر است آن را نادیده نگیرید و برای علت آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انواع سرطان سینه

سرطان سینه دارای دو نوع خوش‌خیم و بدخیم می‌باشد. درصورتی‌که تومور ایجادشده از نوع خوش‌خیم باشد جای هیچ نگرانی نیست و به‌راحتی قابل درمان می‌باشد. درصورتی‌که تومورهای بدخیم به‌سرعت تشخیص داده شوند، درمان آن نیز دور از انتظار نیست.

در ادامه با مجله تخصصی کاکوتی همراه باشید تا راهکارهای درمانی از نظر طب سنتی برای پیشگیری از سرطان سینه را برای شما بازگو کنیم.

پیشگیری از سرطان سینه به کمک داروهای گیاهی

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک چای سبز

یکی از گیاهان دارویی که برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها ازجمله سرطان سینه بسیار مفید است، گیاه نام‌آشنای چای سبز می‌باشد؛ بنابراین بهتر است برای پیشگیری از این سرطان روزانه مصرف گیاه چای سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه چای سبز را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک عصاره‌ی دانه انگور

نتایج تحقیقات طب سنتی نشان می‌دهد که عصاره‌ی دانه انگور می‌تواند با انواع سرطان‌ها مانند سرطان معده، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات، سرطان ریه و از همه مهم‌تر سرطان سینه مقابله کند؛ بنابراین بهتر است برای حفظ سلامت خود خوردن این عصاره‌ی طبیعی را فراموش نکنید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک گیاه رازیانه

تحقیقات طب سنتی بر روی گیاه رازیانه نشان می‌دهد که خوردن گیاه رازیانه می‌تواند از ابتلا به بیماری سرطان سینه جلوگیری کند. این گیاه سرشار از ویتامین ث، کلسیم، فیبر و پتاسیم بوده و باعث استحکام استخوان‌ها نیز می‌شود. همچنین این گیاه با دارا بودن مقدار زیادی استروژن، از رشد سلول‎های سرطانی در سینه‌ها جلوگیری می‌کند. برای مصرف می‌توانید این گیاه را به‌صورت چای نوش جان کنید.

لازم به ذکر است که خوردن گیاه رازیانه برای زنان باردار و کسانی که غلظت خون بالایی دارند، منع مصرف دارد.

شما می‌توانید عرق گیاه رازیانه را جهت پیشگیری از سرطان سینه به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک گیاه آلوئه‌ورا

اگر می‌خواهید که دچار سرطان نشوید، بهتر است گیاه آلوئه‌ورا مصرف کنید. گیاه آلوئه‌ورا ازجمله گیاهانی است باعث توقف رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

سرطان سینه

سرطان سینه

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک گیاه مارچوبه

برای مقابله با سلول‌های سرطانی از معجزه گیاه مارچوبه استفاده کنید. پزشکان طب سنتی معتقدند که مارچوبه یکی از مهم‌ترین گیاهانی است که در درمان سرطان بسیار مؤثر می‌باشد و باعث توقف رشد سلول‌های سرطانی به‌خصوص سرطان سینه می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید گیاه مارچوبه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک عسل

یکی از مواردی که از سرطان سینه در زنان جلوگیری می‌کند، مصرف عسل می‌باشد. مصرف مداوم عسل کمک می‌کند تا امکان ابتلا به این بیماری در شما کاهش یابد.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک زردچوبه

زردچوبه سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌باشد و از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند؛ بنابراین سعی کنید که این ادویه را به رژیم غذایی هر روزه خود اضافه کنید.

لازم به ذکر است که در صورت ابتلا به سرطان، از مصرف زردچوبه خودداری کنید. به این دلیل که این ادویه خوش‌رنگ مزاحم عملکرد داروهای سرطانی می‌باشد. همچنین مصرف زیاد زردچوبه برای زنان باردار نیز منع مصرف دارد.

سرطان سینه

سرطان سینه

-پیشگیری از سرطان به کمک گیاه جنسینگ

گیاه جنسینگ به داروی ضد سرطان مشهور می‌باشد. این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. برای پیشگیری از سرطان سینه کافی است مقداری از عصاره‌ی ریشه این گیاه را به مدت ۳ ماه طبق نظر پزشک طب سنتی مصرف کنید.

لازم به ذکر است که خوردن گیاه جنسینگ برای زنان باردار، زنان شیرده و افراد با فشار خون بالا منع مصرف دارد.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک گیاه جینکو

برای پیشگیری از سرطان سینه ما در مجله تخصصی کاکوتی، گیاه جینکو را پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و یک ضد سرطان قوی به شمار می‌رود. برای مصرف می‌توانید عصاره‌ی برگ‌های این گیاه را به مدت ۳ الی ۶ ماه زیر نظر پزشک طب سنتی مصرف نمایید.

لازم به ذکر است که مصرف گیاه جینکو برای زنان باردار، کودکان، افراد هموفیلی و افرادی که عمل جراحی دارند، منع مصرف دارد.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک گیاه رزماری

برای پیشگیری از سرطان سینه، مصرف گیاه رزماری معجزه می‌کند.

رزماری

رزماری

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک زنجبیل

بر اساس تحقیقات طب سنتی، زنجبیل می‌تواند به پیشگیری از سرطان سینه کمک بسیاری کند. در واقع زنجبیل یک ضد سرطان قوی است؛ بنابراین بهتر است این ماده غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک عرق کاسنی

عرق کاسنی یک گزینه‌ی مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه می‌باشد. عرق کاسنی به کاهش حرارت کبد کمک کرده و می‌تواند مواد زائد را از بدن شما خارج کند.

در صورتی که امکان خرید حضوری عرق کاسنی برای شما وجود ندارد، فروشگاه کاکوتی امکان خرید اینترنتی را برای شما فراهم کرده است.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک افتیمون

یکی از داروهای گیاهی که برای پیشگیری از سرطان به‌خصوص سرطان سینه بسیار مؤثر است، گیاه افتیمون می‌باشد. حتی در نسخه‌های حکیم ابوعلی سینا نیز این گیاه به‌عنوان یک درمان برای سرطان معرفی‌شده است.

در صورت تمایل می‌توانید افتیمون را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک به‌لیمو

اگر به دنبال یک دم‌نوش گیاهی برای پیشگیری از سرطان سینه هستید، دم‌نوش به‌لیمو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. دم‌نوش به‌لیمو یک سم‌زدای قوی است که از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. برای مصرف کافی است این دم‌نوش خوش رنگ را به همراه کمی لیمو ترش و عسل روزی ۲ بار مصرف کنید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک رویبوس

دم‌نوش رویبوس نقش مهمی در مبارزه و پیشگیری از سرطان دارد. آنتی‌اکسیدان موجود در این چای، یک داروی طبیعی برای پیشگیری از هر نوع سرطان به‌خصوص سرطان سینه در زنان می‎باشد.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک انار

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و به پیشگیری از سرطان سینه در زنان کمک بسیاری می‌کند. برای این منظور می‌توانید به آب در حال جوش، مقداری دانه‌های انار اضافه کنید. بگذارید تا به مدت ۳ دقیقه دم بکشد. سپس می‎توانید این دم‌نوش خوش رنگ را نوش جان کنید.

-پیشگیری از سرطان به کمک میوه‌ی بلوبری

بلوبری دارای آنتی‌اکسیدان است و به افزایش توان سیستم ایمنی بدن شما کمک بسیاری می‌کند. برای پیشگیری از سرطان بهتر است مصرف این میوه را به خوراک روزانه خود اضافه کنید.

-پیشگیری از سرطان سینه به کمک سیر

اگر می‌خواهید که دچار سرطان سینه نشوید، بهتر است از معجزه‌ی سیر بهره ببرید. سیر علاوه بر طعم و عطر عالی که به غذا اضافه می‌کند، برای درمان سرطان سینه بسیار مفید و موثر می‌باشد. با اضافه کردن این ماده غذایی به رژیم غذایی‌تان، کمک بسیاری به سلامت خود خواهید کرد.

-پیشگیری از سرطان به کمک لبوی قرمز

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که لبوی قرمز یک داروی طبیعی برای پیشگیری از سرطان به‌خصوص سرطان سینه در زنان می‌باشد. آنتی‌اکسیدانی که در این ماده غذایی وجود دارد، برای درمان و پیشگیری از سرطان سیه بسیار موثر می‌باشد؛ بنابراین سعی کنید که تا حد امکان لبو زیاد مصرف کنید.

سرطان سینه

سرطان سینه

سخن نهایی

با داروهای گیاهی گفته‌شده در بالا می‌توانید از بروز سرطان به‌خصوص سرطان سینه جلوگیری کنید. در صورت ابتلا به سرطان سینه بهتر است درمان معمولی را دنبال کنید و در کنار آن از داروهای گیاهی نیز مصرف کنید. مصرف تنها گیاهان دارویی بسیار خطرناک می‌باشد و ممکن است به سلامت شما آسیب بزند. درواقع در درمان سرطان، طب سنتی مکمل طب نوین می‌باشد. در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانید در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.