خانه دسته‌بندی نشده چاقی سریع و راحت به کمک راهکارهای طب سنتی

چاقی سریع و راحت به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti
چاقی به کمک طب سنتی

اگر برخلاف افراد چاق که به دنبال کاهش وزن هستند، در جستجوی راهی برای اضافه‌وزن هستید، خواندن ادامه‌ی این مقاله از مجله تخصصی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما در این مقاله راهکارهایی از طب سنتی را گفته‌ایم که به کمک آن می‌توانید به‌طور طبیعی به وزن استاندارد خود نزدیک شوید.

دلایل لاغری از نظر طب سنتی

لاغری دارای دلایل مختلفی است که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-رژیم بد غذایی:

پزشکان طب سنتی معتقدند که نسبت مستقیمی بین فعالیت روزانه افراد (فیزیکی و فکری) با برنامه‌ی روزانه مواد غذایی که این افراد مصرف می‌کنند، وجود دارد. درصورتی‌که مقدار مصرفی مواد غذایی کمتر از فعالیت‌ها و برنامه‌ی روزانه شما باشد، وزن شما به استاندارد نخواهد رسید؛ بنابراین با مصرف میزان کافی غذا و خوراکی، می‌توانید به وزن مورد دلخواه خود برسید.

-مشکلات گوارشی:

ازجمله دلایلی که باعث می‌شود تا فردی دچار لاغری شود، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش یا عدم هضم و یا جذب مناسب مواد غذایی می‌باشد. درصورتی‌که عملکرد دستگاه گوارش شما دچار اختلال شده باشد، سوخت‌وساز بدن شما دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه نه‌تنها وزن اضافه نمی‌کنید، بلکه با کاهش وزن روبه‌رو خواهید شد.

-اعصاب ناآرام:

شایع‌ترین دلیل لاغری، بی‌اشتهایی عصبی است. کارهای سنگین، موقعیت پرتنش زندگی، مشکلات خانوادگی و… باعث می‌شود تا افراد به این اختلال عصبی مبتلا شوند. در این شرایط جذب و یا هضم مناسب مواد غذایی دچار اختلال شده و فرد دچار لاغری می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از درمان لاغری خود، اختلال‌های عصبی خود را درمان کنید.

-اخلاط نامناسب در بدن:

پزشکان طب سنتی معتقدند که اگر مواد غذایی که مصرف می‌کنید سالم و طبیعی نباشد، این مواد به خلط‌های نامناسب تبدیل می‌شود. درنتیجه بدن مواد مفید و مغذی را جذب نمی‌کند. درنتیجه افزایش وزن شما با مشکل روبه‌رو شده و روند لاغری شما ادامه پیدا خواهد کرد.

-ابتلا به بیماری خاص:

برخی بیماری‌ها هستند که شمارا ناخودآگاه در معرض لاغری قرار می‌دهد. این بیماری‌ها شامل:

-درصورتی‌که دچار بیماری‌های کبدی یا بیماری‌هایی که منجر به بزرگی طحال در بدن می‌شود، معمولاً باعث لاغری در فرد می‌شود.

-ابتلا به اسهال جزو مواردی است که باعث می‌شود وزن شما به‌شدت کاهش یابد. درواقع برخی از پزشکان از این شیوه برای لاغر شدن فرد چاق نیز استفاده می‌کنند.

-خواب ناکافی:

درصورتی‌که خواب شما متعادل و مناسب نباشد، باعث می‌شود تا وزن خود را از دست بدهید.

-وجود انگل در دستگاه گوارش:

انگل برای زنده ماندن در بدن فرد از مواد غذایی تغذیه می‌کند؛ بنابراین وجود انگل در دستگاه گوارش یکی از دلایلی است که باعث کاهش وزن افراد و لاغری آن‌ها می‌شود.

-سوء مزاج سرد:

به گفته‌ی پزشکان طب سنتی یکی از دلایل ابتلا به لاغری، سوء مزاج سرد می‌باشد؛ بنابراین پزشکان برای درمان لاغری بیماران خود ابتدا این موضوع را بررسی می‌کنند.

به کمک روش‌های طب سنتی چاق شوید!

 -مبارزه با لاغری به کمک ریشه گل قاصدک

اگر به فکر چاق شدن هستید و از لاغری خود خسته‌ شده‌اید، ریشه گل قاصدک را امتحان کنید. ریشه گل قاصدک باعث افزایش اشتها شده و به درمان لاغری شما کمک بسیاری می‌کند. همچنین گیاه گل قاصدک برای درمان یبوست نیز بسیار مفید می‌باشد. به این دلیل که یبوست باعث کاهش اشتها و مشکلات گوارشی می‌شود.

برای این منظور کافی است مقدار ۲۰ گرم از ریشه‌ی گیاه قاصدک را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس آن را صاف‌کرده و به همراه عسل مصرف کنید. این جوشانده در رفع لاغری شما بسیار مؤثر می‌باشد.

-مبارزه با لاغری به کمک شیرین‌بیان

شیرین‌بیان برای درمان لاغری بسیار مفید می‌باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید که با این گیاه دارویی لاغری خود را درمان کنید کافی است مقدار یک‌پنجم از ریشه‌ی شیرین‌بیان را در آب در حال جوش بریزید. سپس صبر کنید تا دم بکشد. درنهایت پس از سرد شدن می‌توانید آن را نوش جان کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر و افزایش اشتها بهتر است این دم‌نوش را روزی سه بار در روز میل فرمایید.

درصورتی‌که امکان خرید حضوری این گیاه برای شما امکان‌پذیر نمی‌باشد، شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-مبارزه با لاغری به کمک بابونه

یکی از عوامل مؤثر در افزایش اشتها و درنتیجه چاقی، استفاده از چای بابونه می‌باشد. این گیاه به چای مخصوص رفع لاغری معروف است. برای درمان کافی است روزانه به اندازه یک فنجان از این چای را نوش جان کنید.

در صورت تمایل می‌توانید عرق بابونه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک مارچوبه

اگر می‌خواهید که اشتهای شما افزایش یابد، مارچوبه را امتحان کنید. برای درمان کافی است مقدار ۲ تا ۵ گرم پودر مارچوبه را به شیر در حال جوش اضافه کنید. سپس یک قاشق مرباخوری کره به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را دو بار در هفته تا دو ماه مصرف کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

در صورت تمایل می‌توانید مارچوبه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک تخم شنبلیله

اگر می‌خواهید که به‌صورت طبیعی چاق شوید، تخم شنبلیله را امتحان کنید. تخم شنبلیله سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان بوده و به چاق شدن طبیعی شما کمک بسیاری می‌کند. برای این منظور کافی است ۱ قاشق چای‌خوری پودر تخم شنبلیله را با آب مخلوط کنید تا ترکیب حاصل به شکل خمیر درآید. سپس این خمیر را به‌صورت و گونه‌های خود بمالید و ماساژ دهید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. اگر می‌خواهید که نتیجه سریع‌تری بگیرید، بهتر است که این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

-مبارزه با لاغری به کمک جنسینگ

برای رفع لاغری از خواص فوق‌العاده جنسینگ استفاده کنید. برای این منظور کافی است به یک لیوان شیر ولرم مقدار دو قاشق غذاخوری پودر گیاه جنسینگ و دو قاشق مرباخوری کره اضافه کنید. سپس به‌خوبی هم بزنید و یک‌بار در رو نوش جان کنید. اگر می‌خواهید تأثیر این نوشیدنی را بر روی لاغری خود مشاهده کنید بهتر است این کار را به مدت یک ماه ادامه دهید.

در صورت تمایل می‌توانید جنسینگ هندی را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک عرق یونجه

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عرق یونجه بر چاقی بسیار تأثیر می‌گذارد. مخصوصاً اگر دوست دارید که صورت شما چاق‌تر شود بهتر است خوردن عرق یونجه غافل نشوید. برای این منظور کافی است روزانه به‌اندازه دو بار در صبح و عصر مقدار نصف استکان عرق یونجه را مصرف کنید. این کار را به مدت ۲ هفته تکرار کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید. سپس ۲ ماه صبر کرده و دوباره این کار را به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

در صورت تمایل می‌توانید عرق یونجه را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک زنجبیل

برای رفع لاغری خود بهتر است از خواص شگفت‌انگیز زنجبیل بهره ببرید. زنجبیل با رفع اختلالات گوارشی، اشتهای شمارا افزایش می‌دهد. برای درمان کافی است زنجبیل رنده شده را به غذاهایی که می‌پزید اضافه کنید. همچنین مصرف این گیاه به‌صورت دم‌نوش نیز بسیار مؤثر می‌باشد.

در صورت تمایل می‌توانید زنجبیل را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک خار مریم

اگر تمام عمر خود از لاغری رنج برده‌اید، گیاه خار مریم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه مزه‌ی تلخی داشته و برای افزایش اشتها و بهبود وضعیت گوارش شما بسیار مؤثر می‌باشد.

-مبارزه با لاغری به کمک گل سپاسی

اگر دچار کم‌اشتهایی شده‌اید، ریشه‌ گل سپاسی را امتحان کنید. این گیاه تلخ که به گیاه چاق‌کننده معروف می‌باشد، به شما کمک می‌کند تا با افزایش اشتها، بهتر غذا بخورید. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا تغییرات را در وزن خود مشاهده کنید.

-مبارزه با لاغری به کمک جنتیان یا جنتیانا (کوشاد)

اگر می‌خواهید که لاغری بیش‌ازاندازه شما درمان شود، از گیاه چاق‌کننده کوشاد استفاده کنید. این گیاه تلخ، اشتهای شمارا افزایش داده و باعث چاقی شما خواهد شد. برای این منظور کافی است مقداری از ریشه‌ی این گیاه را به مدت ۲۰ دقیقه در یک لیوان آب بجوشانید. سپس به‌اندازه یک لیوان از آن را نوش جان کنید.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف این گیاه برای کودکان، سالمندان بالای ۶۵، زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد.

-مبارزه با لاغری به کمک روغن بادام

یکی از بهترین روش‌های طب سنتی برای چاقی بدن استفاده از روغن بادام می‌باشد. برای این منظور کافی است هر شب قبل از خواب بدن خود را با روغن بادام ماساژ دهید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن بادام اصل را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک پودر جوانه گندم

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان و ویتامین E ازجمله دلایلی است که جوانه گندم را به یک چاق‌کننده طبیعی تبدیل کرده است. جوانه گندم علاوه بر جوان‌سازی پوست به چاق شدن بدن شما نیز کمک بسیاری می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید پودر جوانه گندم را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک پوست خشک‌شده‌ی نارنگی (چن پی)

شاید برای شما جالب باشد که بدانید پوست خشک مرکبات یک چاق‌کننده طبیعی می‌باشد. این ماده‌ی غذایی با بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن و رفع سوءهاضمه، به افزایش و تحریک اشتها و در نهایت چاقی کمک بسیاری می‌کند.

-مبارزه با لاغری به کمک حمام آب گرم

یکی از دلایل لاغری بیش‌ازاندازه، عدم کیفیت خون در بدن شما می‌باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا عضله و گوشت در بدن شما کاهش یابد. پزشکان طب سنتی به افرادی که لاغر هستند، استحمام در آب‌های گرم و معدنی را پیشنهاد می‌دهند. آب‌های گرم معتدل با هدایت مواد ضروری به سمت عضلات، به چاقی شما کمک بسیاری کند.

-مبارزه با لاغری به کمک روغن بنفشه

یکی از روش‌های چاقی در طب سنتی استفاده از روغن‌های گیاهی بنفشه می‌باشد. برای درمان کافی است ابتدا استحمام کرده و بعدازآن بدن خود را با روغن بنفشه روغن‌مالی کنید. این روش موجب چاق شدن فرد لاغر می‌شود.

درصورتی‌که امکان خرید حضوری روغن بنفشه برای شما امکان‌پذیر نمی‌باشد، شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

-مبارزه با لاغری به کمک انجیر خشک

اگر دوست دارید که چاق شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مدت دو ماه انجیر خیسانده شده در عرق انیسون را به‌صورت ناشتا استفاده کنید. انجیر و انیسون با باز کردن مجاری جذب غذا، باعث تقویت بدن شما و در نتیجه چاقی می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید عرق انیسون را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک روغن‌زیتون

اگر دوست دارید که چاق شوید، باید سعی کنید که چربی‌های سالمی را به بدن خود اضافه کنید. یکی از روش‌هایی که به چاقی شما کمک می‌کند استفاده از روغن‌های گیاهی مرطوب‌کننده می‌باشد. یکی از این روغن‌ها، روغن‌زیتون می‌باشد. برای این منظور می‌توانید روزانه حداقل یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون خالص را مصرف کنید. همچنین ماساژ دادن کل بدن با روغن‌زیتون به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه نیز بسیار مؤثر می‌باشد.

در صورت تمایل می‌توانید روغن‌زیتون خالص را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

-مبارزه با لاغری به کمک نوشیدن آب

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راهکار برای چاق شدن، نوشیدن زیاد آب در روز می‌باشد. سعی کنید که روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. همچنین نوشیدن آب سبزی‌ها و میوه‌های تازه نیز کمک بسیاری به چاقی شما می‌کند.

سخن نهایی

درصورتی‌که دوست دارید لاغری خود را درمان کنید، بهتر است از گیاهان دارویی به‌جای داروهای شیمیایی استفاده کنید؛ اما استفاده از گیاهان دارویی بدون نسخه‌ی پزشک طب سنتی ممکن است دارای عوارض سنگینی باشد. به این دلیل که همه افراد دارای مزاج و طبع‌های متفاوتی هستند که این داروها در برخی بدون تأثیر است. همچنین برخی عطاری‌ها داروهای گیاهی به فروش می‌رسانند که به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهاد می‌توانید در زیر همین پست، نظرات خود را بیان کنید تا شمارا راهنمایی کنیم.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.