خانه دسته‌بندی نشده کاهش عوارض دوران یائسگی با استفاده از روش‌های طب سنتی

کاهش عوارض دوران یائسگی با استفاده از روش‌های طب سنتی

توسط kakooti

با شروع و آغاز دوران یائسگی، خانم‌ها دچار علائمی همچون گرگرفتگی، اختلالات خلقی و تعریق شبانه می‌شوند که این علائم به دلیل پایین آمدن سطح استروژن، پروژسترون و تستوسترون در بدن ایجاد می‌شوند.

برای کاهش این عوارض در دوران یائسگی می‌توان از طب سنتی و روش‌های خانگی و طبیعی استفاده نمود که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توان از آنها بهره برد. در این مقاله ما به معرفی بهترین روش های خانگی و طبیعی برای کاهش عوارض یائسگی به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما قرار گیرد. پس به اتفاق هم با این روش‌های درمانی آشنا می‌شویم.

بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای کاهش عوارض یائسگی

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از دمنوش گیاه توت مار

استفاده از دمنوش گیاه توت مار یکی از بهترین روش‌های طبیعی است که در طب سنتی از آن برای کاهش عوارض یائسگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این روش به بیست گرم ریشه خشک شده‌ی گیاه توت مار نیاز داریم که بایستی آن را در ظرفی بریزید و به آن مقدار یک لیتر آب اضافه کنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند تا آب اضافی آن تبخیر و مقدار یک سوم از حجم آن باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و در فنجان بریزید و نوش جان کنید. مابقی دمنوش را در ظرفی دربسته بریزید و آن را در یخچال قرار دهید. این نوشیدنی را روزانه یک فنجان میل کنید و از فواید آن بهره ببرید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از روغن بذر کتان

از روغن‌های بسیار مفید که در طب سنتی از آن برای کاهش عوارض یائسگی استفاده می‌شود، روغن بذر کتان است. این روغن با دارا بودن اسیدهای چرب باعث کاهش عوارض ناشی از دوران یائسگی می‌شود. روغن بذر کتان دارای لیگنان‌های گیاهی است و همین عامل باعث تنظیم کردن هورمون استروژن در خانم‌ها می‌شود. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی کافیست روغن بذر کتان را از عطاری‌ها تهیه کنید و طبق دستورالعمل آن روزانه مصرف کنید. استفاده‌ی مرتب و منظم این روش ساده و در عین حال بسیار مفید و سازنده، کمک شایانی به رفع این عارضه خواهد کرد.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از روغن گل مغربی

از دیگر روغن‌های بسیار مفید که باعث به تعادل رسیدن سطح استروژن در بدن خانم‌ها، که معادل با کاهش عوارض دوران یائسگیست می‌شود، روغن گل مغربی است. برای استفاده از این روش ساده و مفید کافیست روغن گل مغربی را از عطاری تهیه کنید و طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی آن عمل نمایید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه شبدر قرمز

گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای کاهش عوارض دوران یائسگی در خانه، استفاده از گیاه شبدر قرمز است. این گیاه به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار بالای استروژن‌های گیاهی که نام آن ایزوفلاون است، عوارض ناشی از یائسگی را کاهش و دفعات گرگرفتگی را به حداقل می‌رساند. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی به یک الی دو قاشق گیاه خشک شده‌ی شبدر قرمز نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش را در فنجان ریخته و نوش جان کنید. استفاده‌ی روزانه یک فنجان از این دمنوش کمک فوق‌العاده‌ای به کاهش عوارض ناشی از دوران یائسگی خواهد کرد.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه مریم گلی

اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که از عوارض ناشی از دوران یائسگی رنج می‌برید و همواره به دنبال روش طبیعی و خانگی برای کاهش این عوارض هستید، طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند از دمنوش گیاه مریم گلی استفاده نمایید. مصرف این گیاه تولید استروژن‌های گیاهی در بدن می‌کند که این عامل باعث کاهش و پایین آوردن گرگرفتگی ناشی از یائسگی می‌شود. اسید اورسولیک موجود در این گیاه نیز میزان تعریق بدن را که دروان یائسگی افزایش می‌یابد را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی مریم گلی نیاز داریم که آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو فنجان آب جوش اضافه کنید و آن را روی حرارت بخار کتری قرار دهید. اجازه دهید برای مدت زمان ده الی یک ربع به همین صورت باقی بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. از این دمنوش به طور مرتب استفاده کنید تا شاهد اثرات نوید بخش باشید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه پنج انگشت

از گیاهان مفید دیگری که به شما عزیزان برای کاهش عوارض دوران یائسگی معرفی می‌کنیم که به راحتی می‌توانید در خانه از آن استفاده نمایید، گیاه پنج انگشت است. این گیاه با دارا بودن عناصر مفید در خود نقش بسزایی در کاهش علائم و نشانه‌های آزار دهنده‌ی دوران یائسگی دارد. برای استفاده از این روش ساده‌ی خانگی و در عین حال بسیار مفید و مناسب، به یک الی یک‌ونیم قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی پنج انگشت نیاز داریم. مقدار ذکر شده را در قوری بریزید و به آن مقدار یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش گیاه پنج انگشت شما آماده است آن را در فنجان بریزید و نوش جان کنید. از این دمنوش روزانه یک فنجان میل کنید تا عوارض ناخوشایند دوران یائسگی کاهش یابد و شما عزیزان بتوانید این دوران را با آرامش سپری کنید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه گل شور

اگر در دوران یائسگی هستید و از عوارض آن دچار ناراحتی و مشکلات شده‌اید، طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند دمنوش گیاه گل شور را به راحتی در خانه تهیه و از آن استفاده نمایید. این گیاه تعریقات شبانه، اختلالات گوارشی، مشکلات خواب و اضطراب ناشی از این دوران را کاهش و با دارا بودن عناصر مفید در خود به شما عزیزان آرامش را هدیه می‌دهد. برای تهیه این دمنوش به یک الی دو قاشق غذاخوری گیاه خشک شده‌ی گل شور نیاز داریم که بایستی آن را در قوری بریزید و به آن یک الی دو لیوان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید قوری به مدت پنج الی ده دقیقه روی حرارت کتری به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش را در فنجان ریخته و نوش جان کنید. این دمنوش بسیار مفید و اثربخش را روزانه یک فنجان میل کنید و شاهد روند تغییرات در خود باشید. پس حتما این روش ساده و مفید را در خانه امتحان کنید و از نتایج آن بهره‌مند شوید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه سنبل‌الطیب

گیاه سنبل‌الطیب با دارا بودن مواد تشکیل دهنده‌ی خود، نوسانات خلقی و اضطراب و افسردگی خانم‌ها در دوران یائسگی را کاهش می‌دهد. بنابراین استفاده از آن در این دوران به خانم‌های عزیز پیشنهاد می‌شود. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک الی دو قاشق چایخوری گیاه خشک شده‌ی سنبل‌الطیب نیاز داریم. مقدار نیاز ذکر شده از این گیاه را در قوری بریزید و به آن یک الی دو فنجان آب جوش اضافه کنید. قوری را روی حرارت غیر مستقیم برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از گذشت این مدت زمان قوری را از روی حرارت بردارید و از صافی عبور دهید. دمنوش گیاه سنبل‌الطیب شما آماده است آن را در فنجان بریزید و نوش جان کنید. این دمنوش را به طور روزانه و مرتب یک فنجان میل کنید و شاهد تغییرات و کاهش عوارض این دوره باشید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه جنسینگ

همانطور که می‌دانیم یکی از عوارض دوران یائسگی گرگرفتگی و تعریق شبانه است. برای کاهش این عوارض و برای اینکه گذراندن این دوران همراه با آرامش باشد، طب سنتی به این دسته عزیزان توصیه می‌کند، از گیاه جنسینگ استفاده کنند. دمنوش گیاه جنسینگ را به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید در خانه تهیه و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌ی لازم را ببرید. برای استفاده از این روش طبیعی و خانگی به یک الی دو قاشق چایخور گیاه خشک شده‌ی جنسینگ نیاز داریم. مقدار لازم ذکر شده را در لیوان بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. دربی روی ظرف بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه به همین صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و نوش جان کنید. لازم به ذکر است که با مصرف مرتب و انجام مکرر این روش‌های خانگی و طبیعی است که به نتایج عالی و دلخواه دست خواهید یافت.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از دانه‌های کتان

برای آنکه حالت گرگرفتگی ناشی از یائسگی را در خانم‌هایی که این دوران را سپری می‌کنند، کاهش دهیم، می‌توان از گیاه کتان استفاده نمود. دانه‌های کتان دارای مقادیر بالایی اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد که این اسیدها همانند فیتواستروژن عمل می‌کنند. برای استفاده از این روش درمانی به یک الی و یک‌ونیم قاشق غذاخوری دانه‌های کتان نیاز داریم که بایستی آنها را در آسیاب بریزید تا پودر شوند. حالا این پودر را در مقدار زیاد آب حل کنید و بنوشید. این عمل را به طور روزانه دو الی سه مرتبه تکرار کنید تا شاهد نتایج اثربخش باشید. روش دیگر استفاده از تخم کتان به این صورت است که آن را در داخل سالاد و یا سوپ بریزید و میل کنید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب طبیعی نیز روش خانگی و طبیعی دیگر طب سنتی برای کاهش عوارض دوران یائسگی می‌باشد. سرکه سیب طبیعی گرگرفتگی ناشی از یائسگی را کاهش می‌دهد و به شما عزیزان کمک خواهد کرد که این دوران را با آرامش بیشتری سپری کنید. برای استفاده از این روش به یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی نیاز داریم که آن را در یک لیوان آب حل کنید و نوش جان کنید. این روش را به طور مرتب هر روز صبح انجام دهید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه سویا

یکی از راهکارهای طب سنتی برای کاهش عوارض دوران یائسگی برای عزیزانی که این دوران را با گرگرفتگی طی می‌کنند، این است که از سویا این گیاه غنی استفاده نمایند. گیاه سویا به کاهش سطح هورمون کمک شایانی می‌کند. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که به طور روزانه یک تا دو لیوان شیرسویا نوش جان کنید. شما عزیزان همچنین می‌توانید این گیاه را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود نیز قرار دهید و با فواید بی‌نظیرش این دوران را با آرامش بیشتری سپری کنید.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه کوهوش سیاه

یکی از درمان‌های سنتی که از قدیم برای کاهش عوارض دوران یائسگی مورد استفاده قرار

می‌گرفت، میل کردن گیاه کوهوش سیاه به صورت قرص، کپسول و یا مخلوط با آب است. این گیاه برای کاهش گرگرفتگی ناشی از این دوران و همچنین تعریق‌های شبانه بسیار مناسب است. از این گیاه به طور مرتب و طبق دستورالعمل پزشک مصرف کنید و نتایج مطلوب آن را شاهد باشید.

لازم به تذکر است که خانم‌هایی که دارای مشکلات کبدی هستند از مصرف این گیاه خودداری نمایند.

کاهش عوارض یائسگی با استفاده از گیاه دارچین

گیاه دارچین برای کاهش استرس، اختلالات خلق‌وخو و افسردگی ناشی از دوران یائسگی در خانم‌هایی که این دوران را سپری می‌کنند،بسیار مناسب است. شما عزیزان می‌توانید مصرف این گیاه را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید و از شر خستگی پاها که در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی دست می‌دهد، رهایی یابید. روش دیگر استفاده از این گیاه برای رهایی از خستگی پاها در دوران به این صورت است که مقدار دو قاشق غذاخوری دارچین را در ظرفی که حاوی یک سطل آب گرم است اضافه کنید و پاهایتان را برای مدت زمان یک ربع در آن قرار دهید. این روش ساده ولی بسیار کارساز را به طور روزانه تکرار نمایید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.