خانه دسته‌بندی نشده درمان بیماری آلزایمر به کمک راهکارهای طب سنتی

درمان بیماری آلزایمر به کمک راهکارهای طب سنتی

توسط kakooti

بیماری آلزایمر را دست کم نگیرید.

فراموشی و یا بیماری آلزایمر یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین بیماری‌های عصر کنونی شناخته‌شده است که در بین افراد با سن بالا و حتی جوان‌تر‌ها نیز شایع است. در این بیماری، سلول‌های مغزی فرد بیمار به‌مرورزمان تخریب‌شده و بعد از مدت‌زمانی می‌میرد که مرگ این سلول‌های مغزی اختلال در حافظه و عملکرد را به دنبال دارد؛ ازاین‌رو فرد را با مشکلات بسیاری ازجمله تثبیت و ذخیره اطلاعات دریافتی و تشکیل حافظه درازمدت روبه‌رو می‌کند؛ بنابراین با توجه به این‌که مغز یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های بدن انسان است، لذا سلامت این عضو حیاتی، به یکی از دغدغه‎های متولیان سلامت تبدیل‌شده است؛ به این دلیل که سلامت بقیه اعضای بدن نظیر قلب و گوارش بستگی به سلامت مغز فرد دارد.

در حال حاضر حدود ۵ درصد از جمعیت بالای ۶۵ سال با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با توجه به افزایش جمعیت سالمند و کاهش سن افراد مبتلابه آلزایمر، بخش عظیمی از افراد جامعه ما در معرض تهدید بیماری آلزایمر هستند. با اصلاح عوامل مربوط به سبک زندگی ازجمله تغذیه می‌توان به کاهش روند این بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن کمک بسیاری کرد. در مطلب زیر درباره علت این بیماری از منظر طب سنتی پرداخته‌ایم.

علت بیماری آلزایمر ازنظر طب سنتی

مغز انسان از بلغم آفریده‌شده است؛ ازاین‌رو باید سرد باشد. به‌عبارتی‌دیگر طبع مغز انسان سرد و تر است؛ بنابراین اگر به دلایلی طبع مغز از حالت طبیعی خارج شود فراموشی را به دنبال دارد. برهم خوردن تعادل مغز گاهی براثر غلبه خشکی، گاه به دلیل رطوبت بیش‌ازاندازه، بعضی مواقع به خاطر افزایش گرما و گاهی نیز درنتیجه غلبه سرما اتفاق می‌افتد.

حال اگر به دلایلی سردی مغز بیش‌ازاندازه باشد و خشک شود، کندی در فهم را به دنبال دارد؛ به‌طوری‌که فرد نمی‌تواند اطلاعات را به هم وصل کرده و یا تجزیه‌وتحلیل درستی انجام دهد و حتی در بعضی از شرایط نتیجه‌گیری غلطی می‌کند و بعضی از مطالب را فراموش می‌کند.

طب سنتی برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر توصیه‌های مختلفی دارد. برای در امان ماندن از عوارض آلزایمر خواندن مطلب زیر خالی از لطف نمی‌باشد.

علائم بیماری آلزایمر چیست؟

بسیاری از بیماری‌ها دارای علائم آشکاری هستند. علائمی مانند درد و طب که شمارا از وجود بیماری در بدنتان آگاه می‌سازد؛ اما آلزایمر برخلاف سایر بیماری‌ها، هیچ علامت و یا اختلال آشکاری ندارد و به‌صورت خاموش به سراغ شما می‌آید؛ بنابراین بهتر است قبل از دچار شدن به فراموشی، اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بیماری آلزایمر داشته باشید.

اولین علامت‌هایی که در رفتار فرد مبتلابه آلزایمر اتفاق می‌افتد شامل موارد زیر است که نشان‌دهنده‌ی شروع تحلیل مغز می‌باشد:

-اختلال در حافظه کوتاه‌مدت یا فراموشی اطلاعات چند لحظه قبل مانند سؤالات مکرر درباره اسامی افراد، آدرس‌ها و …

-عدم‌تشخیص زمان

-اشتباه در تشخیص مکان‌ها یا فراموشی مکان‌ها

-تغییرات خلق‌و‌خو

درمان بیماری آلزایمر با نسخه‌های طب سنتی

در مطلب زیر به درمان‌های خانگی و سنتی برای جلوگیری و درمان بیماری آلزایمر اشاره‌کرده‌ایم. این درمان‌ها علاوه بر حفظ و افزایش حافظه‌ی شما، به جلوگیری از این بیماری کمک خواهد کرد؛ بنابراین دستورات گفته‌شده زیر را به بخشی از برنامه‌ی زندگی خود تبدیل کنید.

-هسته انگور: برای پیشگیری و کنترل بیماری آلزایمر، هسته انگور بسیار مفید می‌باشد. آنتی‌اکسیدان طبیعی موجود در هسته‌ی این میوه، یک راهکار طبیعی برای پیشگیری و کنترل بیماری آلزایمر یا زوال عقل است. همچنین یکی از دلایلی که منجر به بروز آلزایمر در افراد می‌شود، افزایش پروتئین آمیلوئید است. تحقیقات طب سنتی نشان می‌دهد که ماده پلی فنون موجود در هسته انگور می‌تواند از افزایش این پروتئین جلوگیری کرده و شمارا در برابر این بیماری ایمن نگه دارد.

-دارچین: یکی از مواد شگفت‌انگیز در پیشگیری و درمان آلزایمر دارچین می‌باشد؛ بنابراین سعی کنید که این ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی را چاشنی غذاهای خود کنید تا از مزایای ارزشمند آن بهره‌مند شوید.

-چای سبز: یکی از چای‌های ضد آلزایمر، چای سبز می‌باشد. به این دلیل که پلی ‌فنل موجود در چای سبز از توسعه و پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند؛ بنابراین برای پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل، مصرف روزانه چای سبز را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

-روغن نارگیل: برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر یا نسیان، روغن نارگیل معجزه می‌کند. برای این منظور بهتر است فرد مبتلابه آلزایمر در خانواده‌ی شما، این روغن را دو بار در روز استفاده کند. تحقیقات انجام‌شده بر روی افرادی که دچار بیماری آلزایمر بوده و روزانه از این روغن شگفت‌انگیز استفاده کرده‌اند، نشان داده که کارهای خود را با تمرکز بیشتری انجام داده‌اند. همچنین مطالب بیشتری در حافظه کوتاه‌مدت آن‌ها ذخیره‌شده است؛ به‌طوری‌که توانسته‌اند جزئیات را دقیق‌تر به یاد آورند.

-آب سیب: برای مقابله با اثرات پیری بر روی مغز خود، آب سیب بنوشید. مصرف روزانه‌ی آب سیب می‌تواند بیماری آلزایمر را در سنین پیری به تأخیر بی اندازد.

-ارده با شیره انگور: برای پیشگیری و درمان آلزایمر، ارده با شیره انگور مصرف کنید. این ماده مقوی طبع گرم داشته و باعث به تعادل رسیدن طبع مغز شما می‌شود. برای درمان کافی است این ماده مغزی را به مدت ۴ تا ۸ ماه، به‌اندازه ۵ مرتبه در وعده صبحانه مصرف کنید.

-انواع مغزهای خام: خوردن روزانه مغزهای خام نظیر گردو، پسته، فندق و بادام تأثیر شگفت‌انگیزی بر روی مغز شما داشته و از بروز آلزایمر در پیری جلوگیری می‌کند. این دانه‌ها را بهتر است به‌صورت آدامس جویده تا جذب بزاق دهان شما شود.

-خورش فسنجان: پیشنهاد طب سنتی برای جلوگیری از آلزایمر مصرف خورش فسنجان می‌باشد. برای تهیه این خورش خوشمزه از ترکیب مساوی بادام و گردو استفاده کنید تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

-مویز: مصرف روزانه ۴۰ عدد مویز به پیشگیری آلزایمر در شما کمک بسیاری می‌کند.

-عطرهای گرم: عطرهای گرم نظیر یاس و نرگس و همچنین گلاب اصل در پیشگیری از آلزایمر تاثیر بسیاری دارد؛ بنابراین پیشنهاد طب سنتی استشمام این عطرها به صورت مداوم می‌باشد.

-شربت عسل: پیشنهاد ما در کاکوتی، نوشیدن روزی ۲ استکان شربت عسل برای جلوگیری از بیماری آلزایمر می‌باشد.

-روغن کنجد: برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیشتر آلزایمر، روغن کنجد را هر شب به ملاج و یا کف پای فرد بیمار بمالید. همچنین چکاندن روغن کنجد گرم شده به داخل بینی فرد بیمار می‌تواند باعث بهبودی این بیماری شود.

-گل سرخ محمدی: برای پیشگری و یا درمان بیماری آلزایمر، پودر گل سرخ معجزه می‌کند. طبق تحقیقات طب سنتی در ایران، این گیاه مواد زاید جمع شده در عصب را از بین برده و علاوه بر جلوگیری از مرگ‌ومیر سلول‌های عصبی، تکثیر سلول‌های عصبی را موجب می‌شود. برای درمان کافی است پودر این گیاه را تهیه کنید. برای تهیه پودر گل سرخ محمدی توجه به این نکته ضروری است که گل و یا غنچه آن در سایه خشک شود.

در ابتدا هر ۲۴ ساعت یکبار به‌اندازه یک قاشق چای‌خوری از پودر آن خورده و بعد از یک هفته به هر ۱۲ ساعت افزایش و بعد از سه هفته هر ۸ ساعت مصرف کنید. همچنین می‌توانید این پودر معزج‌آسا را همراه با زنجبیل، دارچین و زعفران نیز مصرف کنید تا اثر آن را دوچندان کند. همچنین استشمام روزانه عطر گل محمدی نیز می‌تواند به تقویت حافظه شما کمک بسزایی کند.

-پودر گل سرخ به همراه عسل طبیعی: دو قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری گل‌ سرخ ترکیب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری ازاین ترکیب را بعد از هر وعده غذایی نوش جان کنید. برای جلوگیری از بیماری سوءهاضمه (اسهال) بهتر است هفته اول هر ۲۴ ساعت یک‌بار، هفته دوم هر ۱۲ ساعت یکبار و هفته سوم هر ۸ ساعت یکبار مصرف شود.

-تخمه‌کدو تنبل، کنجد و آفتاب‌گردان: اگر یکی از اعضای خانواده شما از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، دانه‌های گفته‌شده در بالا به درمان این بیماری کمک بسیاری می‌کند. دانه‌های کنجد، آفتاب‌گردان و کدوتنبل سرشار از اسیدهای چرب بوده و برای تقویت حافظه و مغز بسیار عالی می‌باشد.

-بلوبری: آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری، از بروز و پیشرفت بیماری آلزایمر در افراد جلوگیری می‌کند.

-جوانه گندم: پروتئین طبیعی موجود در این ماده غذایی به درمان و جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک بسیاری می‌کند؛ بنابراین سعی کنید که از این ماده در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

-زردچوبه: طبق تحقیقات انجام‌شده در طب سنتی، مصرف این ادویه از پیشرفت آلزایمر در افراد جلوگیری می‌کند. به این دلیل که آنتی‌اکسیدان موجود در این ادویه، تعداد پلاک‌ها را کاهش داده و روند این بیماری را کند می‌کند؛ بنابراین سعی کنید که از این ادویه در تهیه غذاهای خود استفاده کنید.

-سبزیجات: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل سبزیجات تیره‌ی سبز رنگ، سبزیجات زرد و قرمز، غلات و حبوبات نظیر اسفناج، فلفل، سیب‌زمینی شیرین، کلم، برگ چغندر و لوبیا چشم‌بلبلی استفاده کنید. اسید فولیک موجود در این مواد عملکرد مغز شمارا تحریک کرده و خطر ابتلا به آلزایمر را در شما کاهش می‌دهد.

-مرکبات: آنتی‎اکسیدان و ویتامین C موجود در خانواده مرکبات یک محافظ قوی از اعصاب مغز می‌باشد که از بروز آلزایمر در شما جلوگیری می‌کند؛ بنابراین یک راه بی‌خطر برای به دست ‌آوردن ویتامین C مصرف میوه‌های خانواده مرکبات می‌باشد.

-کهن‌دار: اگر یکی از افراد خانواده شما به بیماری آلزایمر دچار شده است و در همان مراحل اولیه بیماری است، داروی کهن‌دار می‌تواند برای درمان آلزایمر فرد مفید باشد. همچنین این داروی طبیعی، علائم آلزایمر نظیر عدم توانایی در تمرکز، زوال حافظه کوتاه مدت، حواس‌پرتی و … را در فرد کاهش می‌دهد. به این دلیل که عصاره‌ی این گیاه، خون بیشتری را به مغز فرد رسانده و روند از دست دادن حافظه را کند می‌کند؛ بنابراین برای کاهش فرایند پیری مغز در افراد این دارو بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

-آویشن: آویشن طبیعت گرمی دارد و به عنوان یک محرک سیستم عصبی محسوب می‌شود. برای جلوگیری و کاهش روند پیشرفت بیماری آلزایمر، جوشانده آویشن را مصرف کنید.

-اسطوخودوس: پزشکان طب سنتی برای افرادی که دچار آلزایمر هستند اسطوخودوس را تجویز می‌کنند. برای درمان کافی است مقداری پودر گل اسطوخودوس را باکمی پودر کندر و مقداری عسل ترکیب کرده و نوش جان کنید.

-سعد کوفی: اگر یکی از اعضای خانواده شما از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، از دادن سعد کوفی به فرد بیمار غافل نشوید. خوردن سعد پودر شده به همراه زعفران و عسل به مدت ۴۰ روز تاثیرات شگفت‌انگیزی بر روی فراموشی دارد.

نکات قابل توجه در رابطه با افراد مبتلابه آلزایمر

-از مصرف مواد غذایی با طبیعت سرد خودداری کنید. این مواد شامل لبنیات، دوغ، پنیر، شیر می‌باشد.

-از مصرف مواد ترش، ترشیجات، میوه‌های ترش و یا کال پرهیز کنید.

– از مصرف گوشت گاو اجتناب کنید.

– سعی کنید که در شبانه روز خواب کافی داشته باشید. زیاده‌روی در خواب می‌تواند باعث بروز فراموشی در شما شود.

-از خوردن میوه با هسته خودداری کنید. همچنین استخوان غذاها را دور بی اندازید.

-برای افراد مبتلابه آلزایمر بهتر است از غذاهای آبکی به‌جای جویدنی استفاده کنید. غذاهایی مانند سوپ، پوره سیب‌زمینی و …

-افراد مبتلابه آلزایمر تشخیص گرمی و داغی غذا را از دست می‌دهند؛ بنابراین بهتر است درجه حرارت را خود شما بررسی کنید.

-به‌جای سه وعده غذایی، تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید.

-از پختن غذاهایی که ترکیبی از چند غلات است خودداری کنید؛ زیرا بلعیدن این غذاها برای فرد بیمار بسیار مشکل است.

-هنگام غذاخوردن فرد بیمار موسیقی پخش کنید. به خصوص آهنگ‌هایی که مربوط به زمان جوانی بیمار مبتلابه آلزایمر می‌باشد.

-سعی کنید که در برنامه‌ی غذایی افراد مبتلابه آلزایمر غذاهای کم کربوهیدرات دار، میوه‎ها و سبزی‌های تازه قرار دهید. این مواد غذایی می‌تواند از بروز و یا پیشرفت آلزایمر در فرد جلوگیری کند.

سخن نهایی

بیماری آلزایمر و یا فراموشی که با کهولت سن اتفاق می‌افتد، سلامت مغز افراد را با اختلال مواجه می‌کند. موارد گفته‌شده در بالا می‌تواند تا حدودی این بیماری را کنترل کرده و یا روند پیشرفت این بیماری را کاهش دهد. همچنین داروهای گیاهی ذکرشده در بالا از بروز این بیماری در شما جلوگیری می‌کند؛ اما نمی‌توان به طور قطعی گفت که درمان آلزایمر با روش خاصی اتفاق می‌افتد و یا خوردن داروی گیاهی خاص درمان قطعی آن می‌باشد؛ بنابراین بیماری آلزایمر درمان قطعی ندارد.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.