خانه دسته‌بندی نشده راهکارهای طب سنتی برای درمان سرفه خشک

راهکارهای طب سنتی برای درمان سرفه خشک

توسط kakooti
درمان سرفه های خشک با طب سنتی

ممکن است برای شما هم پیش‌آمده باشد که بعد از سرماخوردگی، سرفه‌های خشک آن برای چند روز همچنان باقی بماند. سرفه‌های خشک بسیار آزار‌دهنده بوده و گاهی زندگی شمارا با اختلال روبه‌رو می‌کند. اگر می‌خواهید که بدانید چگونه این مشکل را درمان کنید، خواندن ادامه‌ی این مطلب از مجله تخصصی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما در ادامه شمارا با چند نمونه از راهکارهای طب سنتی برای درمان خانگی سرفه‌های خشک آشنا کرده‌ایم.

درمان سرفه خشک در طب سنتی

-درمان سرفه خشک با زنجبیل

اگر از سرفه‌های خود خسته شده‌اید، ما به شما زنجبیل را پیشنهاد می‌دهیم. زنجبیل یک داروی مسکن طبیعی است که می‌تواند سرفه‌های شمارا تسکین دهد. برای درمان کافی است مقداری از ریشه‌ی زنجبیل را پوست کرده و خرد کنید. سپس به یک فنجان آب جوشیده مقداری زنجبیل خردشده اضافه کنید. شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری عسل، این عصاره را سه بار در روز نوش جان کنید.

-درمان سرفه خشک با لیمو

برای درمان سرفه‌های خود از معجزه‌ی عسل استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه ۲ قاشق غذاخوری لیمو مخلوط کنید. سپس این ترکیب را حرارت دهید و چندین بار در روز بنوشید تا سرفه‌های شما کمتر شود.

-درمان سرفه خشک با سیر

پزشکان طب سنتی معتقدند که سیر برای درمان سرفه‌های خشک بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید که سرفه‌های خود را به کمک سیر کمتر کنید، می‌توانید دستور زیر را اجرا نمایید. برای این منظور کافی است، مقدار یک لیوان آب را به همراه دو حبه سیر بجوشانید. سپس مقدار یک قاشق غذاخوری پونه کوهی را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به همراه عسل مصرف کنید تا علائم سرفه در شما کمتر شود.

-درمان سرفه خشک با پیاز

اگر به دنبال یک راهکار ساده برای درمان سرفه‌های مزمن خود هستید، پیاز را امتحان کنید. مقدار یک قاشق چای‌خوری عسل را به یک قاشق چای‌خوری آب پیاز اضافه کنید. سپس این محلول ضد سرفه را به‌اندازه دو بار در روز مصرف کنید.

درمان سرفه‌های خشک با شیر داغ

برای درمان سرفه‌های خود از تأثیر شگفت‌انگیز شیر داغ بهره ببرید. برای درمان کافی است تا شیر داغ را با عسل ترکیب کرده و آن را قبل از خواب مصرف کنید. این آسان‌ترین راهکار برای از بین رفتن سرفه‌های مزمن شما می‌باشد.

درمان سرفه‌های خشک با فلفل قرمز

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فلفل قرمز یک مسکن قوی برای تسکین سرفه است. برای این درمان بهتر است دستور زیر را اجرا کنید. مقدار یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز را با یک قاشق سوپ‌خوری عسل و دو قاشق غذاخوری آب و یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سیب ترکیب کنید. این شربت ضد سرفه را سه بار در روز نوش جان کنید تا اثر سرفه‌های شما کمتر شود.

درمان سرفه‌های خشک با آب هویج

یکی از راهکارهای طبیعی برای کاهش مشکلات سرفه، استفاده از ویتامین C می‌باشد. ویتامین C به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان مشکلات مربوط به سرماخوردگی مانند سرفه‌های خشک را برطرف می‌سازد. یکی از میوه‌هایی که سرشار از این ویتامین می‌باشد، آب هویج است. درصورتی‌که سرفه‌های خشک می‌زنید سعی کنید که از این عصاره به مقدار ۳ تا ۴ بار در روز بنوشید.

درمان سرفه‌های خشک با انگور

برای خلاص شدن از شر سرفه‌های خشک می‌توانید از خواص شگفت‌انگیز انگور بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا مقدار یک لیوان انگور را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. خواص ضدالتهابی انگور باعث می‌شود تا سرفه‌های شما کمتر شود.

درمان سرفه‌های خشک با بادام

اگر از سرفه‌های خشک هنگام خواب خسته شده‌اید، بادام را به شما پیشنهاد می‌دهیم. خواص ضدالتهابی بادام باعث می‌شود تا سرفه‌های شما درمان شود. برای این منظور کافی است تا مقدار ۵ تا ۶ عدد بادام را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در آب خیس کنید. سپس بادام نرم شده و می‌توانید یک خمیر نرم از آن درست کنید. بعد از خمیر شدن بادام مقدار یک قاشق غذاخوری کره را به آن اضافه کرده و این ترکیب خوشمزه را به‌اندازه ۳ تا ۴ بار در روز بخورید.

درمان سرفه خشک با سرکه سیب

 یک درمان فوق‌العاده برای سرفه خشک، سرکه سیب می‌باشد. برای این منظور کافی است تا مقدار مساوی از عسل و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید. سپس آن‌ها را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. نوشیدن این شربت ضد سرفه اگرچه مزه خوبی ندارد، اما برای تسکین گلوی شما بسیار مؤثر می‌باشد.

درصورتی‌که امکان حضوری خرید سرکه سیب برای شما وجود ندارد، می‌توانید آن را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی تهیه کنید.

درمان سرفه خشک با آب‌نمک

قرقره با آب‌نمک، برای کاهش تحریکات گلو بسیار مؤثر می‌باشد. اگر می‌خواهید که با این روش سرفه‌های خود را کمتر کنید، دستورالعمل زیر را اجرا کنید: مقدار یک‌چهارم یا نصف قاشق غذاخوری نمک را در ۸ اونس آب گرم اضافه کنید. این محلول را به‌خوبی هم بزنید تا نمک‌های آن در آب حل شود. سپس به مدت ۱۵ ثانیه با آن قرقره کنید. توجه به این نکته ضروری است که قرقر کردن برای کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود.

درمان سرفه خشک با چای سبز

یکی از راهکارهای طب سنتی برای درمان سرفه‌های خشک، چای سبز می‌باشد. چای سبز را دم کرده و همراه با عسل نوش جان کنید تا تحریکات گلوی شما تسکین یابد.

درمان سرفه خشک با دارچین

دارچین با خواص فراوان خود به درمان سرفه‌های خشک بسیار کمک می‌کند. برای انجام این درمان خانگی می‌توانید مقداری دارچین را به همراه یک لیوان آب دم کرده و نوش جان کنید.

درمان سرفه خشک با زردچوبه

اگر از دست سرفه‌های خشک کلافه شده‌اید، زردچوبه برای درمان شما بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید که از این روش برای درمان استفاده کنید، مقدار یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به همراه یک لیوان آب بجوشانید تا به نصف برسد. سپس برای طعم‌دار کردن آن مقدار یک قاشق عسل اضافه کرده و آن را نوش جان کنید.

درمان سرفه خشک با شیرین‌بیان

پزشکان طب سنتی معتقدند که خاصیت ضدالتهابی شیرین‌بیان برای درمان سرفه‌های خشک بسیار مؤثر می‌باشد. برای این منظور می‌توانید مقدار ۲ قاشق سوپ‌خوری از ریشه‌ی شیرین‌بیان را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. این شربت طبیعی ضد سرفه را حداقل ۲ بار در روز بنوشید تا تأثیر خود را بگذارد.

درمان سرفه خشک با اکالیپتوس

اگر می‌خواهید که از شر سرفه‌ها خلاص شوید و خواب شبانه‌ی خوبی داشته باشید، بخور روغن اکالیپتوس را فراموش نکنید. برای این منظور کافی است تا به یک کاسه آب جوش، مقدار ۳ قطره روغن اکالیپتوس اضافه کنید. سپس با یک حوله تمیز، سر خود را بپوشانید و بخارهای تولیدشده را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تنفس کنید. این کار را به‌اندازه دو بار در روز تکرار کنید تا تأثیر خودش را بگذارد.

شما می‌توانید روغن اکالیپتوس را از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه فرمایید.

درمان سرفه خشک با پونه کوهی

یکی از راهکارهای طب سنتی برای تسکین تحریکات گلو، استفاده از چای پونه کوهی می‌باشد. برای این منظور می‌توانید مقدار یک فنجان آب و مقداری پونه کوهی را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کنید. این چای شگفت‌انگیز برای کم کردن اثرات سرفه خشک معجزه می‌کند.

درمان سرفه خشک با ریشه گل ختمی

اگر بعد از سرماخوردگی، همچنان سرفه‌های شما وجود دارد، جوشانده گل ختمی کمک می‌کند تا مشکل شما برطرف شود. برای این منظور کافی است تا مقدار سه گرم از برگ‌های خشک گل ختمی را در یک لیوان آب اضافه کنید تا دم بکشد. مصرف روزانه ۳ فنجان از این محلول به درمان مشکل شما کمک می‌کند.

درمان سرفه خشک با ریحان

چای ریحان یک درمان خانگی بسیار ساده برای رفع انواع سرفه‌ها ازجمله سرفه خشک می‌باشد. برای این منظور می‌توانید برگ‌های ریحان تازه را خرد کرده تا به‌صورت خمیر درآید. سپس آن را صاف کرده و سه قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید تا طعم‌دار شود. این شربت را سه بار در روز نوش جان کنید.

درمان سرفه خشک با دانه‌های کتان

یکی از داروهای کاربردی برای درمان سرفه‌های خشک، استفاده از دانه‌های کتان می‌باشد. برای این منظور می‌توانید ۲ تا ۳ قاشق سوپ‌خوری دانه‌های کتان را جوشانده تا به‌صورت مایع غلیظ درآید. سپس مقداری آب‌لیمو و عسل به آن اضافه کنید و مقدار یک قاشق سوپ‌خوری از آن را نوش جان کنید.

سخن نهایی

برای درمان سرفه‌های خشک خود می‌توانید از گیاهان دارویی، دم‌نوش‌های طبیعی و پرهیزهای گفته‌شده در بالا استفاده کنید؛ اما اگر سرفه شما بیش از چند هفته طول کشید، توصیه می‌شود که برای تشخیص درست بیماری خود به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین اگر سرفه‌های شما به همراه خون، تنگی نفس و یا سایر مشکلات است از اقدامات خانگی جدا خودداری کنید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.